Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-02-26, 12:59   #6571
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Jag har nu arbetat mig upp från 2 x 30 min plugg i veckan till 3 x 45 min och har precis stegrat till 60 min x 3. Rejält med ångestpåslag framförallt de första 10 studiesessionerna men nu går det förvånansvärt bra. Det börjar bli kul igen helt enkelt och nu får jag bromsa mig även med detta av och till.

Träningen går även den bra, cyklar rätt mycket vilket fungerar väl och styrketränar lätt samt rehab (allmän rörlighet och min fuckade axel). Hoppas kunna börja med lite mer "rejäl" styrketräning inklusive basövningar så småningom.

Mitt största problem just nu är sömnen, trots melatonin så vaknar jag 5-10 gånger per natt, ofta av rejäla ångestmardrömmar, men dealar helt enkelt med det så gott det går.

Har vissa förhoppningar om framtiden, dels att bli klar med uppsatsen men också att kunna börja jobba igen (i liten utsträckning till att börja med) samt även att flytta till eget boende (vilket jag längtat efter länge).
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-26, 13:02   #6572
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Gott att höra! Riktigt gott! Bra jobbat!

Melatonin får jag rejäla mardrömmar av, så det lades ner.
Fast verkar som det blir bättre med tiden.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-27, 07:33   #6573
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Gott att höra! Riktigt gott! Bra jobbat!

Melatonin får jag rejäla mardrömmar av, så det lades ner.
Fast verkar som det blir bättre med tiden.
Tackar.

Hm, tål att tänkas på för egen del. Har ju använt det länge med framgång but who knows?!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-29, 17:09   #6574
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Bläddrade igenom lite av mina gamla träningsklipp på youtube och blev först ledsen då jag knappt kände igen mig själv. Det är som att jag idag är en helt annan människa; mentalt som fysiskt.

Sedan väcktes det dock ett hopp om att återigen komma i hyfsad form igen men än viktigare både visare och tåligare mentalt än vad jag var då.

Det går fortsatt bra, är väldigt snart uppe på 30km/h regelbundet på cykel under längre pass och ätandet går helt OK och plugget likaså. Imorgon träning med Scratch89
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-02, 18:20   #6575
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Äntligen över 30km på cykeln idag, känns riktigt gött då jag dessutom hade svårt att alls komma iväg!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-02, 18:22   #6576
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Alla segrar räknas. Gött att du skriver lite här igen.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-02, 20:12   #6577
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Alla segrar räknas. Gött att du skriver lite här igen.
Absolut, ja men det känns gött. Ser mycket fram emot att få ta i lite mer o börja marka om ett par veckor igen förövrigt.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-02, 20:28   #6578
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Äntligen över 30km på cykeln idag, känns riktigt gött då jag dessutom hade svårt att alls komma iväg!
Snyggt!
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-10, 09:23   #6579
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Väldigt stolt över vad jag åstadkommit senaste månaden. Hade tränat en längre tid innan regelbundet men bestämde mig för att step up my game så har tränat mer och oftare om än fortsatt lätt styrketräning. Även pluggandet har gått bra och månaden kan summeras som att jag nått nästan alla målsättningar jag hade. Har mått mindre bra kortare perioder med några hetsätningar över månaden sett men lyckats styra upp skutan relativt fort varje gång, tackar stoicismen för det.

200210 - 200310

Vikt: 154,4kg (-5,6kg)
Midja 149cm (-5cm)
Överarm 43cm (-1cm)
Underarm -
Rumpa 136 cm (-4cm)
Lår 83cm (-4cm)
Vad 49cm (-2cm)

Genomsnittligt näringsintag (med en nypa salt, det mesta är ögonmåttat)
2250 kcal, 160g protein, 400g frukt & grönt per dag

Träningsmässigt har jag styrketränat 4 ggr/vecka, rehab/rörlighetsträning nästan varje dag, promenerat en del om än inte så mycket som jag önskat (vill stärka fötterna mer) samt cyklat 60+ mil den här månaden.

Skolan var första veckan 3x45 min som jag sedan ökat till 3x60 min och det kommer ökas sakta men säkert och skall även börja plugga i skolan snart.

Är väldigt, väldigt nöjd och ser fram emot att fortsätta så här. Jag mår överlag bättre och bättre, psykiskt så väl som fysiskt. Jag har fortfarande tämligen stora sömnproblem vilket varit en bidragande orsak till det sämre måendet och hetsätningar, tyvärr vet varken jag eller psykolog/läkare vad som kan göras åt det. Jag vaknar flera gånger per natt av ångestmardrömmar men hanterar det så gott jag kan.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-10, 10:33   #6580
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Och det ska du vara! Himla kul att läsa Fortsätt på samma spår!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-12, 22:58   #6581
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Lustig nog har jag haft det struligt med motivation i ett par dagar nu. Plånboken stulen på gymet och det fick bägaren att rinna över så nu behöver jag byta gym, men det är svårt pga att jag ej har leg och gym som eve. kommer stängas pga corona.

Ska försöka ta mig iväg imorgon och ordna med nytt tillfälligt kort på nuvarande gym, eve nytt på friskis och komma igång igen samt förbereda mig för hemmaträning.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-13, 09:14   #6582
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Gjorde ny bedömning imorse, gymet får ligga på hyllan ett tag pga. smittorisk. Har flera människor i min direkta närhet som till hör riskgrupper.

Kommer träna så gott det går hemma med en del redskap samt försöka promenera ofta och korta distanser under dagen.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-15, 21:07   #6583
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Haft några tuffare dagar, svårt att anpassa mig till förändringar som vanligt. Har ätit för mycket, tränat o pluggat för lite men gjort lite åtminstone och idag har det fungerat ganska väl så förhoppningsvis tillbaks helt på banan redan imorgon.

Avväger om jag ska köra halvkropp varannan dag eller kanske helkropp varje, svårt att ta ut sig med band o kroppsvikt (begränsad som tusan gällande kroppsviktsövn pga hur tung jag är).
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-17, 15:54   #6584
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Något sånt här kmr upplägget se ut framöver, har ett lätt och ett tyngre gummiband samt yogamatta.

Varje set 2 rep från fail, till fail sista

Pass 1

Knäböj
4 set

Utfall/bulgariska böj
4 set

Höft tryck
3 set

Sidolyft höfter
3 set

Vader
4 set

Bål
4 set

Pass 2

Rodd låga
4 set

Rodd höga
4 set

Biceps
4 set

Triceps
4 set

Axlar
3 set

Press
4 set

Kmr köra 4+ pass per vecka samt försöka få in 2-3 korta promenader per dag och rehab så gott som dagligen. Har det fortsatt struligt med motivation men det får hyfsat om än inte som önskat. Fundersam över hur länge jag kommer behöver köra hemmaträning.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 15:32   #6585
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Varit fortsatt väldigt struligt med i princip alla rutiner, fått en del vettigt gjort med men inte tillräckligt. Pratade med psykolog i telefon idag och ska försöka än en gång styra upp lite mer men också vara snäll mot mig själv, det ger mig bättre chans att klara av situationen. Vet inte hur länge jag behöver sitta hemma heller, vilket är frustrerande. Säkert ett par månader till.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)