Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-11-28, 14:04   #841
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Citat:
Ursprungligen postat av AngelLove
Det må vara hänt, men hur f-n kan ngn chainsaw mig till döds EFTER att jag börjat chainsaw dem... Det är nog det som mest retar mig...

Fick ta mig till det trilande golvet efteråt för att springa runt och slå ihjäl de små sakerna med pistolen hehehe
Pratar du om sp nu eller?
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-28, 14:26   #842
AngelLove
Registered User
 
AngelLoves avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Skåne
Inlägg: 1 560
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo
Pratar du om sp nu eller?
Översta delen är mp online, men det med trillande golvet är sp japp..
__________________
[Censur]

Xbox Live Gamer Tag: GwDorai
AngelLove är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-28, 14:32   #843
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av AngelLove
Är där någon mer än jag som upplevt mysko grejor när du spelar online (antingen ranked eller player matches) ?? Som igår, jag började chainsaw en kille, blodet sprutar på honom och då börjar han chainsaw mig vilket resulterar i att jag dör och han lever vidare.

Att chainsaw inte alltid "tar" eller att den "suger upp" en fiende som rollar undan den. Typ, testade med polaren efteråt och han skulle bara dodga min chainsaw. Han var på väg bort i roll när jag starta chainsaw och då dras han liksom upp igen i stående och in i chainsaw.

Att du kan komma springandes bakifrån, ha rött på "siktet" och skjuta som en galning, den andre vänder sig om och börjar skjuta (pistol, shotgun eller chainsaw), du dör mer eller mindre direkt.

Och nej, det är inte nätproblem. Sitter på 100Mbit och inget i spelet laggar, prat flyter och hela köret.

Spelet som sådant är helt underbart gött i single (eller 2xsingle) men saker som ovan nämnda gör att man drar sig för att lira co-op.

För övrigt, är det någon som vet om det finns cheats till onlineläget. Hade en på en playermatch igår som assultade 3st samtidigt. Alla de tre sköt på honom close range och han tar ut alla tre med skott+chainsaw. Hände lite titt som tätt att denna killen klarade situationer som var väldigt mysko och det var han som hostade. Kan vara ren skicklighet men som sagt.. Assault på tre stycken som skjuter låter inte vidare smart, speciellt som killen inte hoppade rundor utan bara sprang rakt fram.
Närstriden är inte klockren, men jag har spelat rätt mycket versus nu och anser faktiskt att den är helt och hållet rättvis, den som kommer in rätt med sågen vinner. Motorsågen suger upp en rätt mycket, men det är bra tycker jag, det vore tråkigt om det vore svårt att såga folk. Har själv varit med om att min motorsågsanimation har börjat, men det är den andra som faktiskt sågar mig... Är väl typ samma glitch som gör att två kan motorsåga en tredje ibland.
Hursomhelst, att gå in i närstrid är riskabelt och bör så vara.

Angående att du skjuter på någon som vänder sig om och dödar dig: Man tar mycket mer skada om man blir skjuten i huvudet, speciellt av magnumen och hagelbrakaren och då särskilt på korta avstånd, så det låter inte konstigt.

Och killen som klarade svåra situationer: Ibland har man tur, eller så har man "mad skillz". Har själv gjort liknande saker, typ motorsågat 3 pers som bara står i klump och fumlar med vapnen. Det är stor skillnad på folk som spelat mycket och de som är nybörjare.

Multiplayerdelen är faktiskt väldigt rolig, roligare än singleplayer delen, men bara om man lirar med kompisar/andra svenskar som vågar snacka, så man kan bygga upp lite taktik.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-28, 15:30   #844
AngelLove
Registered User
 
AngelLoves avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Skåne
Inlägg: 1 560
Langster:
Ok, det kan väl kanske till viss del förklara det. Dock var det otroligt frustrerande för det känns ju som att om den som börjar med sågen först är den som borde vinna. Iaf om man träffar med sågen och inte fumlar rundor med den bredvid motståndare.

Var han killen siktade vet jag inte men jag tömde rejält i honom bakifrån som sagt. Rakt framifrån klarar du ~halvt mag samlat i magen innan man faller ihop (om det är samma bedömning i ranked som i player).

Mad skillz tror jag inte det handlade om, inte iom att han front-assualtade tre andra. Mer eller mindre sprang rakt emot dem och det var inte enda gången liknande saker hände.

Nåja, får se om jag testar mer. Skulle ju bra gärna unlocka lite fler achievments typ. Har väl en 640p nu. I annat fall får man leka lite på hardcore-delen. Gjorde som sagt en snabb runda på Casual efteråt och herrejösses vad lätt det var efter insane *fniss*

Polaren och jag anser samma sak (att hamna i samma lag), dock är han engelsman så det får bli engelska i det laget vi hamnar i om vi inte kör private chat oss emellan bara
__________________
[Censur]

Xbox Live Gamer Tag: GwDorai
AngelLove är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-28, 16:56   #845
Robban
Banned User
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 599
Citat:
Ursprungligen postat av AngelLove
Nej, stämmer inte..!! Jag har sparat co-op och har bara HD.

Är det hela kampanjen som går att köra co-op, split-screen utan minneskort?

Ursäkta om jag är tjatig...
Robban är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-28, 17:13   #846
Empe
Registered User
 
Empes avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 474
Citat:
Ursprungligen postat av Robban
Är det hela kampanjen som går att köra co-op, split-screen utan minneskort?

Ursäkta om jag är tjatig...
Japp. Och man kan när som helt fortsätta med co-op där man tidigare bara spelat själv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
När man typ sitter i venten och snackar lite, ni vet, typ dödar lite imbued water elementals i caverns of lfarhrar och typ en glowing battleaxe of mondraginin +3 droppar, och den är sharpened! Man bara typ skriker ut i venten och jolten sprutar.
Empe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-28, 21:15   #847
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Citat:
Ursprungligen postat av Langster
Närstriden är inte klockren, men jag har spelat rätt mycket versus nu och anser faktiskt att den är helt och hållet rättvis, den som kommer in rätt med sågen vinner. Motorsågen suger upp en rätt mycket, men det är bra tycker jag, det vore tråkigt om det vore svårt att såga folk. Har själv varit med om att min motorsågsanimation har börjat, men det är den andra som faktiskt sågar mig... Är väl typ samma glitch som gör att två kan motorsåga en tredje ibland.
Hursomhelst, att gå in i närstrid är riskabelt och bör så vara.

Angående att du skjuter på någon som vänder sig om och dödar dig: Man tar mycket mer skada om man blir skjuten i huvudet, speciellt av magnumen och hagelbrakaren och då särskilt på korta avstånd, så det låter inte konstigt.

Och killen som klarade svåra situationer: Ibland har man tur, eller så har man "mad skillz". Har själv gjort liknande saker, typ motorsågat 3 pers som bara står i klump och fumlar med vapnen. Det är stor skillnad på folk som spelat mycket och de som är nybörjare.

Multiplayerdelen är faktiskt väldigt rolig, roligare än singleplayer delen, men bara om man lirar med kompisar/andra svenskar som vågar snacka, så man kan bygga upp lite taktik.

Håller med, mp är sjukt kul och rätt så djup faktiskt, finns anfall/försvar med/mot de flesta vapen.

Jag kör dock mest rankat och då kör jag själv, snackar inte med de andra sas, och det går finfint, men det är helt klart roligast att köra med ett gäng svenskar så man kan snacka taktik, det blir både roligare och lättare då, man delar upp sig 2 o 2 osv.

Är det en gubbe kvar i andra laget och vi är 2 kvar sas så ska det vara bra jävla omöjligt för motståndaren att överleva
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 19:19   #848
blekfet2
Banned
 
blekfet2s avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Boden
Inlägg: 3 843
Finns det någon websida där man kan köpa guldkort för live?
blekfet2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 21:08   #849
Empe
Registered User
 
Empes avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 474
Citat:
Ursprungligen postat av blekfet2
Finns det någon websida där man kan köpa guldkort för live?
cdon. Fraktfritt över 600. lägg i en film för 29kr så blir det som frakten, men du får en film på köpet
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
När man typ sitter i venten och snackar lite, ni vet, typ dödar lite imbued water elementals i caverns of lfarhrar och typ en glowing battleaxe of mondraginin +3 droppar, och den är sharpened! Man bara typ skriker ut i venten och jolten sprutar.
Empe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 21:10   #850
Empe
Registered User
 
Empes avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 474
Nu har jag kommit till allra sista bossen i Gears of War, RAAM. Jag har försökt med honom två gånger och har dött varje gång. När jag kollat på filmer på Youtube där folk har kort på insane ser det ut att gå så himla lätt. Men jag dör nästan på en gång *

Aja, går inte och lägger mig förrän jag fått död på RAAM-bögen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
När man typ sitter i venten och snackar lite, ni vet, typ dödar lite imbued water elementals i caverns of lfarhrar och typ en glowing battleaxe of mondraginin +3 droppar, och den är sharpened! Man bara typ skriker ut i venten och jolten sprutar.
Empe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 21:10   #851
blekfet2
Banned
 
blekfet2s avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Boden
Inlägg: 3 843
Citat:
Ursprungligen postat av Empe
cdon. Fraktfritt över 600. lägg i en film för 29kr så blir det som frakten, men du får en film på köpet
Jo vet att man kan köpa i butik, men online så man kan spela direkt om man får lust.
blekfet2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 21:16   #852
DanielF
Space explorer
 
DanielFs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Älvsjö
Inlägg: 31
Nu har jag införskaffat en 360 och gears of war. Blev så inspirerad av tråden...

Men guud vad kass jag är, tycker det är skitsvårt, på casual...
Ni som kör på insane måste vara typ... ja insane!

Övning ger väl färdighet som dom säger...
__________________
Min astrofotoblogg: http://danielfranzen.wordpress.com
DanielF är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 21:42   #853
Sallae
Obetydlig Medlem
 
Sallaes avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 418
Får upp nått error meddelande ibland när jag spelar.
Boxen hänger sig typ och säger att man ska putsa bort smuts från skivan...?

Någon annan som haft liknande problem?
__________________
Xbox Live: Jaeveln

Sallae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 21:45   #854
Empe
Registered User
 
Empes avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 474
Citat:
Ursprungligen postat av DanielF
Nu har jag införskaffat en 360 och gears of war. Blev så inspirerad av tråden...

Men guud vad kass jag är, tycker det är skitsvårt, på casual...
Ni som kör på insane måste vara typ... ja insane!

Övning ger väl färdighet som dom säger...
Kan trösta dig med att jag dog ett par gånger innan jag hade kommit ut ur fängelset helt och hållet Men som du själv skrev; övning ger färdighet.

De flesta som kör på insane kör nog co-op. Mycket lättare när man kan reviva varandra när någon dör.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
När man typ sitter i venten och snackar lite, ni vet, typ dödar lite imbued water elementals i caverns of lfarhrar och typ en glowing battleaxe of mondraginin +3 droppar, och den är sharpened! Man bara typ skriker ut i venten och jolten sprutar.
Empe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 22:04   #855
Sallae
Obetydlig Medlem
 
Sallaes avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 418
Vilken nätbutik har billigast spel till 360'n
__________________
Xbox Live: Jaeveln

Sallae är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)