Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-11-24, 17:13   #796
Empe
Registered User
 
Empes avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 474
Citat:
Ursprungligen postat av Nejv
DVI... HDMI... same shit, digital signal är det jag vill ha! :P
Tycker du inte att HD-läget på kabeln funkar bra eller?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
När man typ sitter i venten och snackar lite, ni vet, typ dödar lite imbued water elementals i caverns of lfarhrar och typ en glowing battleaxe of mondraginin +3 droppar, och den är sharpened! Man bara typ skriker ut i venten och jolten sprutar.
Empe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-24, 17:20   #797
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Nejv
Så som jag har förstått det så blir det sämre signal till en tv med HDTV-upplösning om man går via komponent istället för via hdmi?

Am I wrong?
Eftersom du frågar tvivlar jag på att du skulle se någon skillnad. Tycker du att man får dålig bild från dator till monitor med VGA kabel? Det är analogt.

HDMI är dock bäst i dagsläget, men de flesta ser inte skillnaden skulle jag tro, men det beror en del på displayen man ska kolla på också. Xbox 360 kan komma att få en HDMI sladd i framtiden om efterfrågan är stor. 360 är kapabel till digital video ut.

Hursomhelst ser jag inte 360:ns avsaknad av HDMI som något negativt för konsolen, ej heller något bra argument för PS3.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-24, 17:25   #798
Nejv
Registered User
 
Nejvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Lund
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av Langster
Eftersom du frågar tvivlar jag på att du skulle se någon skillnad. Tycker du att man får dålig bild från dator till monitor med VGA kabel? Det är analogt.

HDMI är dock bäst i dagsläget, men de flesta ser inte skillnaden skulle jag tro, men det beror en del på displayen man ska kolla på också. Xbox 360 kan komma att få en HDMI sladd i framtiden om efterfrågan är stor. 360 är kapabel till digital video ut.

Hursomhelst ser jag inte 360:ns avsaknad av HDMI som något negativt för konsolen, ej heller något bra argument för PS3.
Jag ser utan tvekan skillnad på VGA/DVI när jag skickar signal till TVN från datorn.

Jag har bara fått för mig (via polare som äger 360) att man inte kommer upp i alls samma bildkvalitet via komponent som med hdmi.

Funderar i dagsläget på att investera i ett 360... Det är därför jag är lite nyfiken!
__________________
Journal - Superpumper! - under development

Nejv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-24, 17:30   #799
Empe
Registered User
 
Empes avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 474
Citat:
Ursprungligen postat av Nejv
Jag ser utan tvekan skillnad på VGA/DVI när jag skickar signal till TVN från datorn.

Jag har bara fått för mig (via polare som äger 360) att man inte kommer upp i alls samma bildkvalitet via komponent som med hdmi.

Funderar i dagsläget på att investera i ett 360... Det är därför jag är lite nyfiken!
Jaha, men om du inte har 360 så vet du ju inte hur HDTV-kabeln fungerar och vilken bild det blir med den. Jag tror att den är minst lika bra som hdmi.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
När man typ sitter i venten och snackar lite, ni vet, typ dödar lite imbued water elementals i caverns of lfarhrar och typ en glowing battleaxe of mondraginin +3 droppar, och den är sharpened! Man bara typ skriker ut i venten och jolten sprutar.
Empe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-24, 22:13   #800
psirus
Registered User
 
psiruss avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 264
jag har fixat mig ett 360 nu, om nån har ett bra xboxforum plz pma det till mig!
psirus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 13:18   #801
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Citat:
Ursprungligen postat av psirus
jag har fixat mig ett 360 nu, om nån har ett bra xboxforum plz pma det till mig!
teamxbox.com gillar jag.
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 13:20   #802
psirus
Registered User
 
psiruss avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 264
ok ska kolla upp det gjärna svenka forum om de finns några bra
psirus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 14:08   #803
mystic[-_-]
The Supermegasized Hobbit
 
mystic[-_-]s avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Registerd User Town
Inlägg: 7 838
Precis köpt GOW. Sitter och lirar niiiice
__________________
LASER PEW PEOW PEOW PEW POEW
mystic[-_-] är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 15:08   #804
Exhale_
Registered User
 
Exhale_s avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 330
Citat:
Ursprungligen postat av mystic[-_-]
Precis köpt GOW. Sitter och lirar niiiice
Det är sjukt bra. Trodde inte att det ens skulle vara i närheten av så bra det var och då hade jag ändå läst recension efter recension där det fått 10/10. Då kan ni ju tänka er hur bra spelet är!

Har kört igenom Co-op läget snart 2 gånger. För tillfället är det insane-läget som spelas och det är om möjligt ännu roligare denna gång!

Jag och brorsan är ett ruskigt elakt killerteam
Exhale_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 16:24   #805
mystic[-_-]
The Supermegasized Hobbit
 
mystic[-_-]s avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Registerd User Town
Inlägg: 7 838
Citat:
Ursprungligen postat av Exhale_
Det är sjukt bra. Trodde inte att det ens skulle vara i närheten av så bra det var och då hade jag ändå läst recension efter recension där det fått 10/10. Då kan ni ju tänka er hur bra spelet är!

Har kört igenom Co-op läget snart 2 gånger. För tillfället är det insane-läget som spelas och det är om möjligt ännu roligare denna gång!

Jag och brorsan är ett ruskigt elakt killerteam
Lirade lite. Är framme vid första(?) berserkern Man är ju inte så het kanske
__________________
LASER PEW PEOW PEOW PEW POEW
mystic[-_-] är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 16:32   #806
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Citat:
Ursprungligen postat av Exhale_
Det är sjukt bra. Trodde inte att det ens skulle vara i närheten av så bra det var och då hade jag ändå läst recension efter recension där det fått 10/10. Då kan ni ju tänka er hur bra spelet är!

Har kört igenom Co-op läget snart 2 gånger. För tillfället är det insane-läget som spelas och det är om möjligt ännu roligare denna gång!

Jag och brorsan är ett ruskigt elakt killerteam
Jag är på 3e rundan just nu, körde det själv på casual, coop med en polare på hardcore och vi ska även köra insane coop men jag kunde inte hålla mig så jag har kört act 1 och halva 2an själv, min polare blev galen när han såg det haha, men vi ska börja om ihop =)

Har kört en hel del rankat och fått en hel del trevliga achievements, vinna 10 rankade matcher utan att förlora en rond, hamna först i poäng i en match, vinna en match på varje karta, vinna en match i varje spelsätt.

Är så jävla torsk på att tagga granater så det är inte sant, är man riktigt vass får man 3pers med en o samma granat, har väl fått ett 30tal på 2 dgr, riktigt grymt att fästa en granat på en gubbe och höra hur det tickar sen: BOOM

i spelet.
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 20:22   #807
Exhale_
Registered User
 
Exhale_s avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 330
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo
Jag är på 3e rundan just nu, körde det själv på casual, coop med en polare på hardcore och vi ska även köra insane coop men jag kunde inte hålla mig så jag har kört act 1 och halva 2an själv, min polare blev galen när han såg det haha, men vi ska börja om ihop =)

Har kört en hel del rankat och fått en hel del trevliga achievements, vinna 10 rankade matcher utan att förlora en rond, hamna först i poäng i en match, vinna en match på varje karta, vinna en match i varje spelsätt.

Är så jävla torsk på att tagga granater så det är inte sant, är man riktigt vass får man 3pers med en o samma granat, har väl fått ett 30tal på 2 dgr, riktigt grymt att fästa en granat på en gubbe och höra hur det tickar sen: BOOM

i spelet.
Ja det går faktiskt inte att beskriva hur bra spelet är. Jag satt och skrattade/skrek högt när jag först spelade GOW. Spelupplevelsen är helt fantastisk.

För att citera mig själv så minns jag mig säga:
"Detta kan vara den bästa spelupplevelsen de senaste 3 åren"

Inte sedan jag lirade FFX har jag blivit så förtjust i ett spel och det säger mycket!

Ska firra internetlinan till årsskiftet och sen ska jag upp och fästa granater på LasseKongo
Exhale_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 21:05   #808
blekfet2
Banned
 
blekfet2s avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Boden
Inlägg: 3 843
Köpte COD 3 idag, fyfan vilken grym känsla det är i spelet på 42tummare, helt jävla underbart.
blekfet2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-26, 15:58   #809
Empe
Registered User
 
Empes avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 474
Kollade nyss på trailer om Army of Two. Såg ut att bli fett som fan. Hoppas det var grafik från spelet eftersom det stog Gameplay Trailer. Aja, vill tacka Kongo igen för att han hjälpte mig med berserkern i conservatory på act 4. Tack.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
När man typ sitter i venten och snackar lite, ni vet, typ dödar lite imbued water elementals i caverns of lfarhrar och typ en glowing battleaxe of mondraginin +3 droppar, och den är sharpened! Man bara typ skriker ut i venten och jolten sprutar.
Empe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-26, 16:11   #810
Shadow Warrior
Smoothtalking Buddha
 
Shadow Warriors avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Långvarig axelskada
Inlägg: 4 538
Citat:
Ursprungligen postat av blekfet2
Köpte COD 3 idag, fyfan vilken grym känsla det är i spelet på 42tummare, helt jävla underbart.
Jag tyckte det helt saknade underhållningsvärde... så jag gick tbax dagen efter o sa att d sög så fick jag pengarna tbac Förbannat drygt var d när man fastnade i grafiken och var tvungen att kasta handgranater på sej själv för att komma loss, plus att ett uppdrag buggade sej så jag var tvungen att börja om, och sen dom skottsäkra buskarna... allt detta hann jag irritera mej på under 4timmars spelande....

Gears of War är ju riktigt bra actionspel, ungefär som Doom filmen, tung action men inte mycket hjärna igentligen men vad gör det när det är kul?

Vet inte om ni har snackat om XBOX LIVE ARCADE här men dom flesta spelen suger ju som ni kanske har märkt däremot tycker jag nya Marble Madness är riktigt bra, beroendeframkallande och soft techno
__________________
"Don't fight your instincts, your body is smarter than your brain"

-Hajime Fukoroda-

"The World i still corrupt and the masses are still ignorant!"

-Ilpalazzo-

MGS4GOTP är livets mening. Punkt.
Shadow Warrior är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)