Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2006-10-11, 14:35   #181
Shadow Warrior
Smoothtalking Buddha
 
Shadow Warriors avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Långvarig axelskada
Inlägg: 4 538
Citat:
Ursprungligen postat av LadyG
Det är bara att plugga in ett USB-tangentbord om du vill ha det.

Trådlösa handkontroller är ganska trevliga f ö.

Du måste vara uppkopplad mot Live, sätt i spelet. X360 kollar själv om det finns en kompatibilitetspatch.

Lätt som en plätt.
Aha trodde d skulle vara komplicerat haha, tack för den
__________________
"Don't fight your instincts, your body is smarter than your brain"

-Hajime Fukoroda-

"The World i still corrupt and the masses are still ignorant!"

-Ilpalazzo-

MGS4GOTP är livets mening. Punkt.
Shadow Warrior är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-12, 00:23   #182
Empe
Registered User
 
Empes avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 474
Citat:
Ursprungligen postat av Shadow Warrior
Kan någon vara snäll och förklara för mej hur jag emulerar Xbox spel på 360, kör Sudeki just nu så jag vill gärna ha lite extra acceleration i det om det går, sen tänkte jag köra igenom Halo2 med eftersom jag aldrig tagit mej tid till det.

Sen så undrar jag om någon vet nått om nån kommande mus o tangentbord? För det är ju verklgien skandal att kontrollen inte förbättratts sen gammla boxen liksom... och om nu någon vill påstå att den har det så vill jag att denne testar tex Oblivion och därefter Halo och säger mej vad skildnaden är?
Du kan väl ändå inte jämföra xbox-spel med xbox-spel bara på annan konsol. Det är ju speltillverkarna som väljer hur spelet ska se ut, inte konsolen. Jämför du däremot Halo med kommande Halo 3 till 360n så ska du få se en markant skillnad.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
När man typ sitter i venten och snackar lite, ni vet, typ dödar lite imbued water elementals i caverns of lfarhrar och typ en glowing battleaxe of mondraginin +3 droppar, och den är sharpened! Man bara typ skriker ut i venten och jolten sprutar.
Empe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-12, 05:37   #183
Shadow Warrior
Smoothtalking Buddha
 
Shadow Warriors avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Långvarig axelskada
Inlägg: 4 538
Citat:
Ursprungligen postat av Empe
Du kan väl ändå inte jämföra xbox-spel med xbox-spel bara på annan konsol. Det är ju speltillverkarna som väljer hur spelet ska se ut, inte konsolen. Jämför du däremot Halo med kommande Halo 3 till 360n så ska du få se en markant skillnad.
Nu var det känsligheten och precisionen på kontrollen jag diskuterade, den har inte blivit bättre, faktum är att endast Bungie och Bethseda har lyckats fått till den och det verkar inte som om hårdvaran (handkontrollen) är bättre på 360 utan det hänger fortfarande på skilcklig programering för att få en mjuk och fin styrning som för den delen inte har så påtaglig styrningshjälp att man känner sej dum.

Angående Halo 3 så tyckte jag inte mellanscekvencen vi fick se var mer imponerande än mellanscekvenseran var i orginalet, att visa en mellanscekvens och sen låta folk tro att det kommer se ut så är ju bara dumt, självklart kommer det se ut så om inte när du styr. 360 har ju ganska simpel prestanda med andra ord vi vet vad den klarar av eftersom det är PC grejjer i skulle man kunna säga så utvecklingen kommer nog inte vara så lång och stor som den vi sett på PS2 fronten, fast även där maxades ju prestandan i ett av det tidigare spelen (MGS2 mf) men endast av specifika spelbolag, 360 är simplare som sagt på gott och ont.
__________________
"Don't fight your instincts, your body is smarter than your brain"

-Hajime Fukoroda-

"The World i still corrupt and the masses are still ignorant!"

-Ilpalazzo-

MGS4GOTP är livets mening. Punkt.
Shadow Warrior är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-12, 06:10   #184
LarsK
Den Sista Realisten
 
LarsKs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Tokyo
Inlägg: 549
Jag ska åka till Usa (Hawaii) i december. Är det någon fördel att köpa en amerikansk Xbox 360 istället för en japansk?
Båda Japan och Usa har 110v och NTSC.

Live konto, kostar det pengar? Vad behövs det till? Vad jag förstått är det för att spela online, men vad mer?

Jag är grymt sugen på GOW efter att ha sett trailern.
__________________
Inlägg gjorda utanför Allmänt är endast gjorda för att öka antal posts
LarsK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-12, 09:09   #185
backflash
Heinoist
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: där i söder
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av LarsK
Jag ska åka till Usa (Hawaii) i december. Är det någon fördel att köpa en amerikansk Xbox 360 istället för en japansk?
Båda Japan och Usa har 110v och NTSC.

Live konto, kostar det pengar? Vad behövs det till? Vad jag förstått är det för att spela online, men vad mer?

Jag är grymt sugen på GOW efter att ha sett trailern.

Jag skulle tro att spelen är låsta till regioner. Fördelen med Japan är att de faktiskt ligger i R2 (så som europa) om du tänkt dra förbi här en sväng (där finns converters 110->~220v som tål hyfsat mycket (de kostar hyfsat mycket också), men det är nog bättre att isåfall köpa ett extra nätagg ifall möjligthet finns för detta). Ifall du stannar på hawaii är det med samma tankesätt en amerikansk box som gäller. Och likadant: japansk box i japan. Detta förutsätter att du inte chippar den - isåfall är det nog fritt fram där det är billigast. Där finns en del reg.fria spel ifs, men ja... de är inte direkt jättemånga.

oj det där lät virrigt...
Det andra får någon annan svara på.
__________________
Loroooooo, loro quer biscoitoooo!
backflash är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-12, 10:32   #186
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av Shadow Warrior
Angående Halo 3 så tyckte jag inte mellanscekvencen vi fick se var mer imponerande än mellanscekvenseran var i orginalet, att visa en mellanscekvens och sen låta folk tro att det kommer se ut så är ju bara dumt, självklart kommer det se ut så om inte när du styr. 360 har ju ganska simpel prestanda med andra ord vi vet vad den klarar av eftersom det är PC grejjer i skulle man kunna säga så utvecklingen kommer nog inte vara så lång och stor som den vi sett på PS2 fronten, fast även där maxades ju prestandan i ett av det tidigare spelen (MGS2 mf) men endast av specifika spelbolag, 360 är simplare som sagt på gott och ont.
Halo 3 var dock i realtime, gjord med den motor som ska driva Halo 3 och körs på en 360. Så hur du menar med att det inte kommer att se ut så förstår jag inte. Det handlar ju inte om pre-rendered PS3-grejer.
Bara för att det är "PC grejjer" i den betyder knappast att spelen inte kommer att fortsätta att bli snyggare och mer avancerade. På PC så försöker ju inte utvecklarna få ut mer prestanda ur gammal hårdvara utan siktar alltid in sig på senaste grafikkorten osv. 360 är trots allt en konsoll, oavsett vad som finns i den och spelen kommer att fortsätta utvecklas under dess livstid i takt med utvecklarnas erfarenheter med hårdvaran. Gamla vanliga Xboxen bestod ju också av "PC grejjer" men jämför grafiken i Halo 1 och 2 så kommer du att se att en dramatisk utveckling skedde under ett par år.
Tror du det är nåt magiskt med komponenterna i andra konsoller såsom PS2 som typ genomgår någon evolution? (Eftersom det inte är PC-grejjer... RAM-minne, processor...)

Har du ens sett Gears of War? Det finns inget som är så snyggt på PC i dagsläget. Det kommer att vara det snyggaste spelet på alla plattformar tills Crysis släpps på PC.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-12, 10:55   #187
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Citat:
Ursprungligen postat av Langster
Halo 3 var dock i realtime, gjord med den motor som ska driva Halo 3 och körs på en 360. Så hur du menar med att det inte kommer att se ut så förstår jag inte. Det handlar ju inte om pre-rendered PS3-grejer.
Bara för att det är "PC grejjer" i den betyder knappast att spelen inte kommer att fortsätta att bli snyggare och mer avancerade. På PC så försöker ju inte utvecklarna få ut mer prestanda ur gammal hårdvara utan siktar alltid in sig på senaste grafikkorten osv. 360 är trots allt en konsoll, oavsett vad som finns i den och spelen kommer att fortsätta utvecklas under dess livstid i takt med utvecklarnas erfarenheter med hårdvaran. Gamla vanliga Xboxen bestod ju också av "PC grejjer" men jämför grafiken i Halo 1 och 2 så kommer du att se att en dramatisk utveckling skedde under ett par år.
Tror du det är nåt magiskt med komponenterna i andra konsoller såsom PS2 som typ genomgår någon evolution? (Eftersom det inte är PC-grejjer... RAM-minne, processor...)

Har du ens sett Gears of War? Det finns inget som är så snyggt på PC i dagsläget. Det kommer att vara det snyggaste spelet på alla plattformar tills Crysis släpps på PC.

Det är så pass alltså, har inte så stor koll på PCvärlden.

Dock är jag inte så intresserad av hur spel ser ut, visst är det ingen nackdel att spelen är snygga, men för mig är det endast spelkänsla som gäller, ett spel kan vara hur snyggt som helst men efter 5 min vill man bara slänga skiten, tvärtom finns det fula spel som man kan hänge sig åt timme efter timme för att känslan är superb.

Vad jag vill säga är att GOW verkar kunna leverera på alla plan, jag försöker dock inte tänka på spelet för mycket, orka hypa för mycket, tar bara massa energi som jag inte har

Men FYFAN vad jag längtar, slutar tidigt den dagen det släpps och sedan ledig hela helgen, sa någon extremt svarta ringar under ögonen och helt tömd i kroppen
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-12, 11:53   #188
AngelLove
Registered User
 
AngelLoves avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Skåne
Inlägg: 1 560
Lasse:
Det såg ut som en Splinter Cell-uppföljare och jag tyckte mig se någon text någonstans som det stod SC på... Att det var två olika visste jag ja men trodde de hängde ihop :$

Allmänt:
Har nu köpt Chapter 2 på G.R.A.W online.. Sjukt enkelt och så mycket mer roligt man fick... NICE NIcE NICE... Här skall headshottas
__________________
[Censur]

Xbox Live Gamer Tag: GwDorai
AngelLove är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-12, 17:29   #189
Shadow Warrior
Smoothtalking Buddha
 
Shadow Warriors avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Långvarig axelskada
Inlägg: 4 538
Givetvis kommer en utveckling ske på 360 med eftersom man sattsar på optimering som alla andra konsoler men jag förstår inte riktigt hur man ska kunna göra nånting mycket snyggare/större än Oblivion med den hårdvaran som sitter i, för att göra det mycket snyggare behöver miljöerna begränsan (tänk Q4) osv...

Och visst tror jag att demot på Halo 3 visades med den grafikmotor och prestanda som spelet/konsolen har, ingen tvekan MEN det är lite skildnad på att visa in game grafik där man styr själv och där man ser på därför kallar jag det en mellanscekvens och därmed sågar jag det, inget bättre än vad sony brukar göra med andra ord.

För övrigt så tror jag GOW kommer suga, ännu ett Quake 4/Doom 3/RTC Wolfenstein/whatever spel.

Ni kommer väl ihåg hur revolutionerande AIn och striderna skulle vara O Wolfenstein? Fiender gömmer sej och söker upp dej osv, funkade det? Var det roligt? Gow kommer falla på samma sätt men ni kommer att gilla det. Ni den ignoranta massan alltså.

För övrigt så tror jag Microsoft och 360 kommer bli det starkaste formatet totalt sett även om uppslutningen i Asien inte kommer bli den bästa, men betydligt bättre än orginalet ingen tvekan.

Jag vet att jag kan va dryg men vafan... nä nu ska jag gå o spela Valkyrie Profile 2 på min kära PS2, sådeså!
__________________
"Don't fight your instincts, your body is smarter than your brain"

-Hajime Fukoroda-

"The World i still corrupt and the masses are still ignorant!"

-Ilpalazzo-

MGS4GOTP är livets mening. Punkt.
Shadow Warrior är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-12, 17:33   #190
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Ryktas om att det kommer att bli stöd för divx xvidformat vid nästa uppdatering
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-12, 17:37   #191
mangemani
Amiga forever
 
mangemanis avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: sundsvall
Inlägg: 5 984
blir man så tvungen att bita i det sura äpplet och köpa en ny xbox när den där uppdateringen är klar?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Livet är inte värt att leva om man inte ligger på minst 60 fps konstant.
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-12, 17:41   #192
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani
blir man så tvungen att bita i det sura äpplet och köpa en ny xbox när den där uppdateringen är klar?
Nej förfan, släpper de en uppdatering så kommer det upp så fort du går in på lajven.

Det har faktiskt hänt en hel del sen ja köpte min för ett år sedan, det känns som de verkligen tänker på att förbättra saker och ting för oss konsumenter.
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-12, 17:48   #193
mangemani
Amiga forever
 
mangemanis avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: sundsvall
Inlägg: 5 984
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo
Nej förfan, släpper de en uppdatering så kommer det upp så fort du går in på lajven.

Det har faktiskt hänt en hel del sen ja köpte min för ett år sedan, det känns som de verkligen tänker på att förbättra saker och ting för oss konsumenter.

ok,men den där nya processorn eller vad det nu var(nått hårdvaru iaf),då får man väl så lov att köpa ny eller kan man skicka in den gratis så dom fixar det åt en?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Livet är inte värt att leva om man inte ligger på minst 60 fps konstant.
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-12, 17:57   #194
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani
ok,men den där nya processorn eller vad det nu var(nått hårdvaru iaf),då får man väl så lov att köpa ny eller kan man skicka in den gratis så dom fixar det åt en?
Vet inte, men iomed att de byter ut alla som är producerade före årskiftet 06 gratis så finns det nog risk att det kan bli något liknande, hör ett svagt "lurade konsumenter" i bakgrunden annars...
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-13, 00:23   #195
Empe
Registered User
 
Empes avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 474
Citat:
Ursprungligen postat av Shadow Warrior
Givetvis kommer en utveckling ske på 360 med eftersom man sattsar på optimering som alla andra konsoler men jag förstår inte riktigt hur man ska kunna göra nånting mycket snyggare/större än Oblivion med den hårdvaran som sitter i, för att göra det mycket snyggare behöver miljöerna begränsan (tänk Q4) osv...

Och visst tror jag att demot på Halo 3 visades med den grafikmotor och prestanda som spelet/konsolen har, ingen tvekan MEN det är lite skildnad på att visa in game grafik där man styr själv och där man ser på därför kallar jag det en mellanscekvens och därmed sågar jag det, inget bättre än vad sony brukar göra med andra ord.

För övrigt så tror jag GOW kommer suga, ännu ett Quake 4/Doom 3/RTC Wolfenstein/whatever spel.

Ni kommer väl ihåg hur revolutionerande AIn och striderna skulle vara O Wolfenstein? Fiender gömmer sej och söker upp dej osv, funkade det? Var det roligt? Gow kommer falla på samma sätt men ni kommer att gilla det. Ni den ignoranta massan alltså.

För övrigt så tror jag Microsoft och 360 kommer bli det starkaste formatet totalt sett även om uppslutningen i Asien inte kommer bli den bästa, men betydligt bättre än orginalet ingen tvekan.

Jag vet att jag kan va dryg men vafan... nä nu ska jag gå o spela Valkyrie Profile 2 på min kära PS2, sådeså!
C.U.A.F.R.A.G.T.B.Y.A.G.N.T.D.I.O.T
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
När man typ sitter i venten och snackar lite, ni vet, typ dödar lite imbued water elementals i caverns of lfarhrar och typ en glowing battleaxe of mondraginin +3 droppar, och den är sharpened! Man bara typ skriker ut i venten och jolten sprutar.
Empe är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)