Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2010-06-27, 09:43   #15031
krellik
Registered User
 
krelliks avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 2 067
Citat:
Ursprungligen postat av Ozma Visa inlägg
krellik: Lägg din gamertag på ett usb-minne,sen är det bara att flytta det mellan konsolerna.
Jo eller hämta det över live, men frågan är om jag kan ha det "aktivt" på båda konsolerna samtidigt (alltså inte inloggad samtidigt) men att man inte behöver köra "recover" varje gång man ska byta konsol.... ....

Så att gamerpoint räknas, ladda hem grejor, etc, jag kan fan betala gold till båda för smidighetens skull men har på känn att det inte går...
__________________
Min träningsjournal:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=156427
krellik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-27, 13:32   #15032
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Såni kommer nog satsa mer på HDcollections i framtiden, då GoWcollection blev en succé.

Vilka samlingar skulle ni vilja se?

Själv skulle jag vilja ha Ico/SoTC och MGSsamling

RE vore rätt schysst med.

Länk: http://ps3.ign.com/articles/110/1101698p1.html
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-27, 17:05   #15033
Nelson81
Sponsored by OLW
 
Nelson81s avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Boden P4L´s huvudstad
Inlägg: 166
om ni står i en affär och tvekar vilket spel ni ska välja så messa inte lasse mongo, för då har ni redan gått ifrån affären innan ni får svar....tack lars för att du förstörde min kväll, nu måste jag sitta och prata med min sambo för att jag inte har något spel att lira.
__________________
Alla barnen satt på facebook utom siv för hon hade ett liv
Nelson81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-27, 17:11   #15034
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson81 Visa inlägg
om ni står i en affär och tvekar vilket spel ni ska välja så messa inte lasse mongo, för då har ni redan gått ifrån affären innan ni får svar....tack lars för att du förstörde min kväll, nu måste jag sitta och prata med min sambo för att jag inte har något spel att lira.
Haha lol
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-27, 17:21   #15035
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Någon som vet hur det är när man handlar från Zavvi, kan man radera sina kontokortsuppgifter eller sparas det, jag vill att man ska kunna ta bort allt och slå in allt på nytt igen om man ska handla inte att vissa uppgifter ligger kvar.

Väldigt tacksam om någon kan svara på det, grymt sugen på att börja handla därifrån, sjukt billigt.
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-27, 18:08   #15036
Bombur
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Göteborg - Hisingen - Tolered
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo Visa inlägg
Jag har kört 7-8h på Darksiders, det är riiiiiktigt jävla bra, riktigt härligt äventyrsspel.
Skysst, Skall kolla in detta lir
__________________
Darth Vader "The Force is strong with this one."
Bombur är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-27, 18:22   #15037
kalajset
Registered User
 
kalajsets avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 426
Lasse: De tycks sparas, verkar inte finnas någon "radera allt"-funktion, även om man, (föga förvånande), kan ändra kortuppgifterna.

Riktigt bra priser på mycket där, absolut. Har beställt två spel därifrån, och kommer göra om det. Dock får man räkna med några veckors leveranstid.
__________________
Träningsjournal.
kalajset är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-27, 22:21   #15038
Kwon
<Walking Apocalypse>
 
Kwons avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: Krampusköping
Inlägg: 19 896
Lasse Kongo

Vad sägs om att göra olika recensioner på olika spel och sedan lägga upp på youtube? (så länkar du till alla recensioner här)

Du vet att många lyssnar på dina textrecensioner och uppskattar alla vinklar du ger.

Typ såhär
__________________
Kwon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-28, 07:24   #15039
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Jag köpte Singularity igår. Visste i princip ingenting om det, ville bara ha ett klassiskt fps.

Riktigt positivt överraskad blev jag! Gillar man den gamla skolans "äventyrs-fps" som Half Life, Doom 3 osv så är det här rent guld!

Det är som en blandning av Half Life 2, Bioshock, senaste Wolfenstein och Metro 2033 (fast mycket bättre än de två sistnämnda). Riktigt riktigt snyggt, finputsat och välgjort. Det känns verkligen varierat, genomtänkt och genomarbetat.
OK, det är inte direkt nyskapande, men det tar det bästa från flera av mina favoritspel och gör det riktigt bra.

På sina ställen är det väldigt stämningsfullt och det har faktiskt hänt att jag hoppat till ordentligt och det har nog inte hänt mig sen Doom 3 faktiskt. Det ger ett väldigt gott betyg från mig.

Rekommenderas till alla som gillar den typen av spel.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-28, 08:47   #15040
snej
Äntligen Sofie! Tack! Jag älskar dej<3
 
snejs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: västkusten
Inlägg: 1 328
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo Visa inlägg
Någon som vet hur det är när man handlar från Zavvi, kan man radera sina kontokortsuppgifter eller sparas det, jag vill att man ska kunna ta bort allt och slå in allt på nytt igen om man ska handla inte att vissa uppgifter ligger kvar.

Väldigt tacksam om någon kan svara på det, grymt sugen på att börja handla därifrån, sjukt billigt.
Man kan ta bort kontokortsuppgifterna Lasse. Gör det efter varje köp, och lägger in dom på nytt sen bara. Repeat.
__________________
Citat:
Jag grät när jag såg det.
Det krossade mitt hopp om barndom.
snej är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-28, 11:39   #15041
MrBurner
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 388
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Jag köpte Singularity igår. Visste i princip ingenting om det, ville bara ha ett klassiskt fps.

Riktigt positivt överraskad blev jag! Gillar man den gamla skolans "äventyrs-fps" som Half Life, Doom 3 osv så är det här rent guld!

Det är som en blandning av Half Life 2, Bioshock, senaste Wolfenstein och Metro 2033 (fast mycket bättre än de två sistnämnda). Riktigt riktigt snyggt, finputsat och välgjort. Det känns verkligen varierat, genomtänkt och genomarbetat.
OK, det är inte direkt nyskapande, men det tar det bästa från flera av mina favoritspel och gör det riktigt bra.

På sina ställen är det väldigt stämningsfullt och det har faktiskt hänt att jag hoppat till ordentligt och det har nog inte hänt mig sen Doom 3 faktiskt. Det ger ett väldigt gott betyg från mig.

Rekommenderas till alla som gillar den typen av spel.
Hur är tidsmanipuleringsleksaken? Baseras hela spelet runt vapnet/färdigheten, likt TimeShift? Jag gillade inte TimeShift något vidare lär jag lägga till.
MrBurner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-28, 12:05   #15042
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av MrBurner Visa inlägg
Hur är tidsmanipuleringsleksaken? Baseras hela spelet runt vapnet/färdigheten, likt TimeShift? Jag gillade inte TimeShift något vidare lär jag lägga till.
Nej, det är det som är det sköna. I striderna kan använda krafterna om man vill, eller bara skjuta ihjäl det mesta man möter i spelet. Vapnen är väldigt varierade och i kombination med de olika krafterna man har finns det en mängd sätt att döda fienderna, man väljer själv liksom. Mycket mer Bioshock över striderna än Timeshift, men själva skjutandet är så mycket bättre gjort i Singularity. Man kan skjuta av armar, ben och huvud av fienderna t.ex! Det finns ett snipergevär där man styr kulan i luften ur kulans synvinkel m.m. Det är riktigt KUL helt enkelt.

Man kan uppgradera både vapen och krafter som i Bioshock.

Pussel-momenten baseras såklart på tidsmanipulering och på fysik som i Half Life 2 typ.

Det enda negativa om just tidsmanipulerings-grejen är att knapparna är lite knasigt mappade och det känns inte lika enkelt att använda krafterna som i t.ex Bioshock. MEN man vänjer sig rätt snabbt och i slutändan funkar det väldigt bra, speciellt då alla krafter går att använda hela tiden, man behöver inte välja en som man har equipad för tillfället liksom.

Hursomhelst, KÖP det här spelet om ni gillar singleplayer-fps i stil med Half Life 2 eller Bioshock. Det är fan det bästa som kommit på bra länge, helt i klass med de två titlarna.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-28, 12:23   #15043
Nelson81
Sponsored by OLW
 
Nelson81s avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Boden P4L´s huvudstad
Inlägg: 166
riktigt coolt spel langster, fick en känsla av bioshock blandat med doom när jag såg trailern.
__________________
Alla barnen satt på facebook utom siv för hon hade ett liv
Nelson81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-28, 13:47   #15044
Jay-Z
Mr Assparade
 
Jay-Zs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 11 125
Ohohoh, Singularity har jag helt missat, men verkar helt upp i min gränd!
__________________
Born in Jaktville, Broland.

The Only Easy Day Was Yesterday 🔱
Jay-Z är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-28, 14:22   #15045
stolpskott
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: världens ände
Inlägg: 355
Citat:
Ursprungligen postat av krellik Visa inlägg
Jo eller hämta det över live, men frågan är om jag kan ha det "aktivt" på båda konsolerna samtidigt (alltså inte inloggad samtidigt) men att man inte behöver köra "recover" varje gång man ska byta konsol.... ....

Så att gamerpoint räknas, ladda hem grejor, etc, jag kan fan betala gold till båda för smidighetens skull men har på känn att det inte går...
Ta ut hårddisken ur xboxen med din gamertag på. Sätt in hårddisken i den andra xboxen. Färdigt. Nemas problemas.
stolpskott är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)