Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-06, 17:30   #1576
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Hur kändes det med den kosten då? =) Ser att du lagt upp kolhydrater på alla dina mål och tänkte.. spelar det nån roll om man delar upp kolhydratintaget efter träning eller tjänar man mycket på att få i sig större delen av intaget nån timme efter träning?

Har de gratisvecka på Actic? Eller är det nått du fixat fram Rolf?
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 17:54   #1577
rolf
#VilaLagom
 
rolfs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Halmstad
Inlägg: 12 742
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Hur kändes det med den kosten då? =) Ser att du lagt upp kolhydrater på alla dina mål och tänkte.. spelar det nån roll om man delar upp kolhydratintaget efter träning eller tjänar man mycket på att få i sig större delen av intaget nån timme efter träning?

Har de gratisvecka på Actic? Eller är det nått du fixat fram Rolf?
Jag är inte RassK så jag ska inte sno hans möjlighet att förklara sitt resonemang bakom det hela. Men kortfattat så är glut-4-translokationen aktiv i flera timmar efter passet, men effekten avtar med tiden. Några exakta siffror känner jag dock inte till.

Man kan lösa ut en veckas gratisträning närsomhelst under hela sommaren. Det är nån PR-kampanj antar jag. Så kom och träna du med, hade varit kul att träffas!

Nu ska jag sluta kapa tråden. Sorry.
__________________
[B][URL="http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=83197"]Rolf goes #suomitraining
rolf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-07, 08:47   #1578
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av rolf Visa inlägg
Opti! Vi har ju en fin liten experimentgrupp med n=2 nu då. :D
Btw, kom och lös ut en gratisvecka på Actic så böjer vi tungt som fan™ så Paul Carter hade varit stolt.
Yay! Vi får rekrytera fler till vår "Pre-LCHF/Post-HCLF 4 dem optimalized leangainz" studie :D
Jag är fortfarande inte i läge för

Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Hur kändes det med den kosten då? =) Ser att du lagt upp kolhydrater på alla dina mål och tänkte.. spelar det nån roll om man delar upp kolhydratintaget efter träning eller tjänar man mycket på att få i sig större delen av intaget nån timme efter träning? Har de gratisvecka på Actic? Eller är det nått du fixat fram Rolf?
Citat:
Ursprungligen postat av rolf Visa inlägg
Jag är inte RassK så jag ska inte sno hans möjlighet att förklara sitt resonemang bakom det hela. Men kortfattat så är glut-4-translokationen aktiv i flera timmar efter passet, men effekten avtar med tiden. Några exakta siffror känner jag dock inte till. Man kan lösa ut en veckas gratisträning närsomhelst under hela sommaren. Det är nån PR-kampanj antar jag. Så kom och träna du med, hade varit kul att träffas! :) Nu ska jag sluta kapa tråden. Sorry.
What he said.

Opti vilodagskost enl. nuvarande teorier
09.00 vassle/gourmet-pro/kakao, 100g mörk choklad, 10g hasselnötter, 1 ägg
12.00 250g nötfärs, 10g vitlök och tomat och sånt (olivolja typ), makraroner (120)
17.00 samma
21.00 kvarg (250) massport grape (35)

1. Bryta fastan tidigt med enkelomättat/mättat fett och både snabbt/långsamt protein. (för att stimulera proteinsyntesen och ha långvarigt positiv proteinbalans samt möjliggöra steroidsyntes samtidigt som jag stävjar en rungande hunger med en vettigt kompromissat insulinpåslag)
2. Högfett/mellankolhydratskost hela dagen för att optimera hormonnivåerna på vilodagar.
  • 4291 kcal
  • 249 protein
  • 508 kolhydrat
  • 125 fett

500g nötfärs (med massa vitlök och olivolja) till frukost är inte fy-skam. Synd jag inte åt det till frukost.


Träffade två trevliga fiskmåsungar på vägen. Välmående är inte dåligt för testot hoppas jag.

Morgondagens:

Ofta jag går ner 1,5kg och 1,2 procentenheter kroppsfett när jag satt PB i både kalori och fettintag dagen före. Måste vara något fel på vågen.
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-07, 12:04   #1579
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Arbetsdag:
09.00 Gourmet-pro, kakao, n-3, ägg, té
11.00 nöt/bär-mix (125)
13.00 nötfärs (250) makaroner (120) tomat, vitök, chili och sån skit (x) långfranska (200)
17.30 nötfärs (250) makaroner (120) långfranska (200) banan (100)
22.00 kvarg (250) massport (35)
  • 4242 kcal
  • 250 protein
  • 503 kolhdyrat
  • 134 fett
PB i fettintag!

Dagen efter:
78,4kg (-0,1)
nu jävlar e det nått fel på vågen
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-07, 16:09   #1580
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Citat:
Ursprungligen postat av rolf Visa inlägg
Jag är inte RassK så jag ska inte sno hans möjlighet att förklara sitt resonemang bakom det hela. Men kortfattat så är glut-4-translokationen aktiv i flera timmar efter passet, men effekten avtar med tiden. Några exakta siffror känner jag dock inte till.

Man kan lösa ut en veckas gratisträning närsomhelst under hela sommaren. Det är nån PR-kampanj antar jag. Så kom och träna du med, hade varit kul att träffas!

Nu ska jag sluta kapa tråden. Sorry.
Ahhh ok! Ja tusan hade varit roligt att se dig in action med!
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-08, 10:58   #1581
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Sjukgymnasten:
Japp, har dragit huvudet ur röven och släpat mig till sjukgymnasten. Kostade ju bara 100 spänn ändå. Varit där två gånger och förklarat alla mina bekymmer med (djupt andetag): framsida höger axel/biceps, baksida vänster axel/infraspinatus, vänster armbåge, båda handlederna, fingerlederna, bröstbenet (costobronchit), ländryggen (överrörlighet/instabilitet), vänster höft (inklämmningssyndrom), höger höft (bristande rörlighet, massiv utåtrotation), baksida höger knä (hamstrings infästning på caput fibulae), framsida vänster knä (patella el. laterala menisken), vänster hälsena, framsida höger fotled och båda hälarna (på olika sätt). Phew.

Diagnos:
Massivt övertränad. I botten på överträningskurvan a.k.a. glaskroppssyndrom.
(Varje vecka går en ny sena/ligament/led sönder så fort jag byter övningar eller belastar en annan del av rörelseapparaten.)

Anledning:
För hög träningsvolym/intensitet över lång tid, otillräckligt återhämtning (konsekvent dietande i flera år), longboard-tävlande.

Domen:
1 års rehab. Ingen intensiv träning alls.

Kul.
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-08, 11:34   #1582
Amirel
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 6
Sjukt tråkigt att höra Jag lider med dig och hoppas kroppen återhämtar sig . hur har ditt träningsupplägg sett ut .?
Amirel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-08, 19:12   #1583
Jode
Registered User
 
Jodes avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Lund
Inlägg: 565
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Sjukgymnasten:
Japp, har dragit huvudet ur röven och släpat mig till sjukgymnasten. Kostade ju bara 100 spänn ändå. Varit där två gånger och förklarat alla mina bekymmer med (djupt andetag): framsida höger axel/biceps, baksida vänster axel/infraspinatus, vänster armbåge, båda handlederna, fingerlederna, bröstbenet (costobronchit), ländryggen (överrörlighet/instabilitet), vänster höft (inklämmningssyndrom), höger höft (bristande rörlighet, massiv utåtrotation), baksida höger knä (hamstrings infästning på caput fibulae), framsida vänster knä (patella el. laterala menisken), vänster hälsena, framsida höger fotled och båda hälarna (på olika sätt). Phew.

Diagnos:
Massivt övertränad. I botten på överträningskurvan a.k.a. glaskroppssyndrom.
(Varje vecka går en ny sena/ligament/led sönder så fort jag byter övningar eller belastar en annan del av rörelseapparaten.)


Anledning:
För hög träningsvolym/intensitet över lång tid, otillräckligt återhämtning (konsekvent dietande i flera år), longboard-tävlande.

Domen:
1 års rehab. Ingen intensiv träning alls.

Kul.
usch och fy, tungt besked förstår jag. Hur kommer du göra framöver, kanske klart tar lite tid att tänka igenom en sådan "dom" hehe.
Jode är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-08, 21:39   #1584
Chrillee
Registered User
 
Chrillees avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 916
Vad har du för midjemått på din avatarbild?
Chrillee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-08, 22:04   #1585
Inge Enveten
Registered User
 
Inge Envetens avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Ort: Malmö
Inlägg: 2 552
Önskar dig en lyckad och snabb återhämtning.
Inge Enveten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-08, 22:08   #1586
daloatf
Räkbesserwisser
 
daloatfs avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 7 054
Oh snap! Lycka till med rehabilitering. Det för jävla tråkigt men bra. Har säkert själv en hel del små saker, då jag är överrörlig överallt får nöja mig med hopparknä och snappin triceps syndrome så länge.
__________________
- Dave
daloatf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-09, 18:26   #1587
Niwah
Powerhouse
 
Niwahs avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 7 030
Väldigt tråkigt att höra My condolences.
Niwah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 00:56   #1588
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Hade ju gått till fler sjukgymnaster innan jag tog 1års break från träningen! Jag gick till olika och fick olika svar på allt.. så ja.. vete fan va man skall tro. Finns ju folk som kör 3 pass om dagen och har gjort så i flera år och som bantar sönder sig om och om igen (kampsportare.. typ mma). Hoppas du kommer runt detta!
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 19:11   #1589
maqan
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 179
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Sjukgymnasten:
Japp, har dragit huvudet ur röven och släpat mig till sjukgymnasten. Kostade ju bara 100 spänn ändå. Varit där två gånger och förklarat alla mina bekymmer med (djupt andetag): framsida höger axel/biceps, baksida vänster axel/infraspinatus, vänster armbåge, båda handlederna, fingerlederna, bröstbenet (costobronchit), ländryggen (överrörlighet/instabilitet), vänster höft (inklämmningssyndrom), höger höft (bristande rörlighet, massiv utåtrotation), baksida höger knä (hamstrings infästning på caput fibulae), framsida vänster knä (patella el. laterala menisken), vänster hälsena, framsida höger fotled och båda hälarna (på olika sätt). Phew.

Diagnos:
Massivt övertränad. I botten på överträningskurvan a.k.a. glaskroppssyndrom.
(Varje vecka går en ny sena/ligament/led sönder så fort jag byter övningar eller belastar en annan del av rörelseapparaten.)

Anledning:
För hög träningsvolym/intensitet över lång tid, otillräckligt återhämtning (konsekvent dietande i flera år), longboard-tävlande.

Domen:
1 års rehab. Ingen intensiv träning alls.

Kul.
Segt, lider verkligen med dig. Var själv på väg i samma riktning men har lyckats ta mitt förnuft till fånga och sansat mig när det gäller kost och träning.
Träningen ligger nu på motionsnivå för min del, kroppen istället för huvudet får bestämma hur hårt jag pressar mig. Ibland är det inte bra att vara tjurskallig.
maqan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-13, 09:55   #1590
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av Amirel Visa inlägg
Sjukt tråkigt att höra :( Jag lider med dig och hoppas kroppen återhämtar sig . hur har ditt träningsupplägg sett ut .?
Över/underkropp med för hög träningsvolym (dvs reps och sets), intensitet (% av 1RM) och frekvens i kombination med kroniskt kaloriunderskott under en längre tid (drygt 2 år). Även en muskulär obalans mellan fram/baksida som jag fått pga en biceps/axelskada som hindrat mig från att träna rygg i ett helt år. Och överdrivet intenstivt longboardåkande som ledt till en muskulär obalans i underkroppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Jode Visa inlägg
usch och fy, tungt besked förstår jag. Hur kommer du göra framöver, kanske klart tar lite tid att tänka igenom en sådan "dom" hehe.
Kommer försöka ta tag i det på riktigt och faktiskt göra som sjukgymnasten säger (läs: försöka). Hittills ignorerat alla auktoriteters rekommendationer och inte lyssnat på min egen kropp. Arg på mig själv är jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Chrillee Visa inlägg
Vad har du för midjemått på din avatarbild?
74cm @ 76kg vätskefylld @ 183cm

Citat:
Ursprungligen postat av Oliver Cherek Visa inlägg
Önskar dig en lyckad och snabb återhämtning.
Fankz bruh. Det samma!

Citat:
Ursprungligen postat av daloatf Visa inlägg
Oh snap! Lycka till med rehabilitering. Det för jävla tråkigt men bra. Har säkert själv en hel del små saker, då jag är överrörlig överallt :) får nöja mig med hopparknä och snappin triceps syndrome så länge.
Snappetysnap snopp! Alla skador är förjävliga och ska inte förringas. Jag är glad att jag inte har hopparknä eller STS! Känns som att alla jag känner måste träna runt sina skador nuförtiden. Kommer väl med åldern!

Citat:
Ursprungligen postat av Niwah Visa inlägg
Väldigt tråkigt att höra :( My condolences.
Det löser sig!

Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Hade ju gått till fler sjukgymnaster innan jag tog 1års break från träningen! Jag gick till olika och fick olika svar på allt.. så ja.. vete fan va man skall tro. Finns ju folk som kör 3 pass om dagen och har gjort så i flera år och som bantar sönder sig om och om igen (kampsportare.. typ mma). Hoppas du kommer runt detta!
Gick du till privata sjukgymnaster då? Vill inte lägga en förmögenhet på något som eg. är ganska självklart, att jag tränar idiotiskt mycket och har alltid gjort det. Vila, rehab och back 2 da basics är ju lösningen hur många sjukgymnaster jag än går till!

Citat:
Ursprungligen postat av maqan Visa inlägg
Segt, lider verkligen med dig. Var själv på väg i samma riktning men har lyckats ta mitt förnuft till fånga och sansat mig när det gäller kost och träning.
Träningen ligger nu på motionsnivå för min del, kroppen istället för huvudet får bestämma hur hårt jag pressar mig. Ibland är det inte bra att vara tjurskallig.
Varför sa du inte till mig tidigare :D Nä, men det är svårt när viljan är starkare än kroppen. Man måste få sig en törn i sidan innan man fattar för det mesta. Man kan väl hoppas att jag lär mig av mina misstag denna gången och är en erfarenhet rikare.

Rehab (pass 1 av 5 miljoner)
kv: 79.75 (+1.35)

Axeluppvärmning
shoulder idslocations

Horisontala backextensions
0x15 (||)
0x15 (X)
0x15 (-||-)
0x15 (Y)

Latsdrag
35x10
35x9

Pullaparts
25
20

45° back extensions
0x15 (||)
0x15 (X)
0x15 (-||-)


Kabelrodd m. rep
20x12
20x12

Stragith arm pulldowns (rep)
30x20
35x11

Reverse woodshopper
5x15+
7,5x15

Armhävningar på boll (lål)
15
15

Prone hipextensions
10x10sek
10x10sek

Unilateral brygga med legextension
4x20sek
4x20sek

Draken (unilaterala stelbenta marklyft med press över huvudet)
5x10

Gående Ryck-utfall
0x20
0x20

Liggande infraspinatus
3x15+6 (axelabduktion+utåtrotation)
3x11+5

Plankan på boll
10
10

Utåtrotation i kabel
5x5
5x8
2x12

Utfall med pinne i ryggen
2x20
2x20

Unilateral Hip abduction, adduction, flexion, extension
10x10, 10x12, 10x12, 10x15

Kommentar: Jag hatar min kropp. Jag ska alltså bulka i ett år utan att bygga muskler.
Hejdå form och muskler - hej bulkångest och fetma. Identitetskris?
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)