Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-05-21, 22:49   #601
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
Finalen är som gjord för Hall, men jag tror nog ändå att Shaw tar det. Han har inga svagheter. Savickas är inte i klass med vad han har varit, men det var ju inte länge sedan han var skadad och inte kunde pressa 100 kg över huvudet. Han har väl press i morgon?
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-22, 17:52   #602
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Savickas leder grupp 5 efter vinst i Appolon. 3rep på 162kg, 2an 2reps så gissar att han inte gick för mer. Han hade lite tur att Terry nollade som annars gjort en bra tävling. Savickas leder med 3p och gör han inte bort sig Elefanth carry så går han direkt till final utan att behöva köra sten. Sten kan ju vara lite osäkert med årets upplägg med regler.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-22, 18:48   #603
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Savickas leder grupp 5 efter vinst i Appolon. 3rep på 162kg, 2an 2reps så gissar att han inte gick för mer. Han hade lite tur att Terry nollade som annars gjort en bra tävling. Savickas leder med 3p och gör han inte bort sig Elefanth carry så går han direkt till final utan att behöva köra sten. Sten kan ju vara lite osäkert med årets upplägg med regler.
Ja det ser bra ut för Savickas, tror han medvetet höll igen lite i knäböjen för att inte skada sig, han gjorde väl 15+ reps med samma vikt 2014.

Hafthor verkar väldigt bra i år också, tror att han kan överraska många med sin styrka i knäböj, mark och axelpress i finalen.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-22, 18:56   #604
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Ja det ser bra ut för Savickas, tror han medvetet höll igen lite i knäböjen för att inte skada sig, han gjorde väl 15+ reps med samma vikt 2014.

Hafthor verkar väldigt bra i år också, tror att han kan överraska många med sin styrka i knäböj, mark och axelpress i finalen.
Har inte sett nån film på Savickas böj men 5reps var ju väldigt dåligt för att vara honom. Är en stor skillnad på 5 och 15reps. Jag tror Hafthor vinner iår. Han har varit på pallen 5 gånger känns som det är hans tur. Men kommer bli väldigt tufft mellan Hafthor-Shaw och Hall.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-23, 17:41   #605
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Finalisterna till WSM:

https://docs.google.com/spreadsheets...1U4pA/htmlview
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-23, 19:18   #606
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Vad fan, ingen Hollands i final. Det var ju kul för Nick Best. De andra var inte otippade dock.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-23, 19:43   #607
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Vad fan, ingen Hollands i final. Det var ju kul för Nick Best. De andra var inte otippade dock.
Undrar om Hollands kommer lägga strongmankarriären på hyllan nu eller om han fortsätter kämpa på som Nick Best gjort sedan 2010 för att kvala till final igen.

Terry fick konstigt nog 0 reps på 162kg i Apollon vilket som inte räcker för att utmana någon i finalen ändå om han inte är suveränt bra på allt annat.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-23, 20:02   #608
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Undrar om Hollands kommer lägga strongmankarriären på hyllan nu eller om han fortsätter kämpa på som Nick Best gjort sedan 2010 för att kvala till final igen.

Terry fick konstigt nog 0 reps på 162kg i Apollon vilket som inte räcker för att utmana någon i finalen ändå om han inte är suveränt bra på allt annat.
Vi får se. Har Nick Best och Mark Felix stående inbjudningar till WSM? Best vann en Giants Live tävling och Masters WSM förra året och Felix har varit på podiet i flera Giants Live, men jag syftar på alla föregående år. Antar att de är wild cards men det är lite anmärkningsvärt att de varit på så pass många WSM.

En eller ett par reps borde han väl nästan fixat trots att press aldrig varit hans starka sida. Han tappade stenen efter 5 meter också.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-23, 20:50   #609
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Vi får se. Har Nick Best och Mark Felix stående inbjudningar till WSM? Best vann en Giants Live tävling och Masters WSM förra året och Felix har varit på podiet i flera Giants Live, men jag syftar på alla föregående år. Antar att de är wild cards men det är lite anmärkningsvärt att de varit på så pass många WSM.

En eller ett par reps borde han väl nästan fixat trots att press aldrig varit hans starka sida. Han tappade stenen efter 5 meter också.
Nick Best och Mark Felix måste nog ha stående inbjudningar kan inte tänka mig att de har kvalat varje år. Antar att det behövs några som är konstant halvbra.

Hollands striktpressade närmare 170kg i stock förra året så det är dåligt för att vara honom. Zydrunas var inte heller så bra med elefantstenen men kan ha varit för att han alltid haft greppet som sin svagaste länk. Peyman Maheripor var faktiskt oväntat bra och kom trea i gruppen totalt.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-23, 21:59   #610
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
Hollands var ju värdelös i pressen i Norrköpin också, så det var inte så oväntat. Så vitt jag vet så är det få som får wild cards, förutom de som tidigare har vunnit titeln och några enstaka som har gjort exceptionellt bra ifrån sig i någon tävling. Mark felix har väl lyckats kvala in från Giants Live, Europas Starkaste Man och Englands Starkaste Man?
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-24, 16:03   #611
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av ccm Visa inlägg
Mark felix har väl lyckats kvala in från Giants Live, Europas Starkaste Man och Englands Starkaste Man?
Ja de senaste åren, 2015 på Europas och 2016 på Giants.

Senast redigerad av rattlesnake61 den 2017-05-24 klockan 16:05.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-24, 16:05   #612
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Detta blir den mest spännande finalen på åratal.

Brain Shaw är större än någonsin och kanske har han hunnit bli grym på böj och vikingpress, ingen kan veta.

Eddie Hall såg i kvalet ut att vara i sitt livs form i alla grenar, men kommer han förlora poäng på Flip & Drag?

Savickas form är tveksam men han gick stundtals på sparlåga i kvalet och lär tända till i finalen.

Hafthor kan mycket väl vinna om han inte klantar sig igen.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-24, 16:53   #613
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Väger Shaw verkligen 500 lbs nu, dvs 227 kg? Helt galet om så är fallet.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-25, 08:04   #614
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Väger Shaw verkligen 500 lbs nu, dvs 227 kg? Helt galet om så är fallet.
Var läste du det? Han har väl vägt runt 220 kg som mest på något Arnolds sägs det. Skulle inte förvåna mig dock.
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-25, 09:57   #615
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av ccm Visa inlägg
Var läste du det? Han har väl vägt runt 220 kg som mest på något Arnolds sägs det. Skulle inte förvåna mig dock.
Nja, det var någon meme och sen skrev Terry Hollands det på en bild där han fotade Brian i ett flygplan. Så det kanske inte är sant. Han kommer säkert hävda under 200 som vanligt. Det kan inte vara sant.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)