Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2015-10-29, 00:03   #15001
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Ordet rasist slängs med väldigt mycket nuförtiden. Tappat betydelsen lite.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2015-10-29, 00:31   #15002
Jakobson
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 50
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
jahopp, då var man nazist då.
var någon artikel i sundsvalls tidning på FB där någon invandrare la skulden för kaoset i sverige på SD vilket jag kontrade på att det är dagens regering som ligger bakom kaoset och inte SD, detta ledde till en stor diskussion och tyvärr när man diskuterar med folk som egentligen inte har nått att komma med, så ska personliga påhopp komma smygandes in i bilden. var någon nisse som var in på min sida och hade sett mina byggsatser och då råkat se en utav mina tyska modeller och vips så var man nazist. har man tyska pansarvagnar som en del utav intresset i hobbyn, då är man nazist.
det gjorde mig lite irriterad faktiskt, inte själva nazist grejen, det var bara skrattretande, men att folk kan vara så trångsynt dumma.
Det är hårt att vara svensk i sverige nu, äter du bratwurst eller kör tysk bil är du nazist! Har du svenska flaggan på midsommar är du rasist! Äter du köttbullar och prinskorv är du rasist, och Gud förbjude att du sjunger Idas sommarvisa då är du jätte rasist !

När ska jag ha rätt att få vara svensk i mitt eget land?! Det är mer okej att vara stolt svensk i Thailand än i sverige ?! Va fan!

Senast redigerad av Jakobson den 2015-10-29 klockan 00:32.
Jakobson är inte uppkopplad  
Gammal 2015-10-29, 07:06   #15003
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Ordet rasist slängs med väldigt mycket nuförtiden. Tappat betydelsen lite.
Vill minnas nån artikel där man argumenterade för att själva definitionen skulle ändras. Som att börja kalla en cykel för flygplan, fantastiskt.
Kaalle är inte uppkopplad  
Gammal 2015-10-29, 10:29   #15004
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Ordet rasist slängs med väldigt mycket nuförtiden. Tappat betydelsen lite.
Ett annat uttryck som man hör ibland, "omvänd rasism", som om rasism per deffinition är vita som ogillar svarta. I Stockholm har vi haft invandrargäng i flera årtionden som misshandlar svenska killar för att de är svenska, men det heter "ungdomsgäng misshandlade ung man."
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad  
Gammal 2015-10-29, 10:33   #15005
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Det här är en sak som gör mig lite förbannad:
http://www.dt.se/dalarna/hedemora/st...rg-atta-gripna
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad  
Gammal 2015-10-29, 11:01   #15006
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
jahopp, då var man nazist då.
var någon artikel i sundsvalls tidning på FB där någon invandrare la skulden för kaoset i sverige på SD vilket jag kontrade på att det är dagens regering som ligger bakom kaoset och inte SD, detta ledde till en stor diskussion och tyvärr när man diskuterar med folk som egentligen inte har nått att komma med, så ska personliga påhopp komma smygandes in i bilden. var någon nisse som var in på min sida och hade sett mina byggsatser och då råkat se en utav mina tyska modeller och vips så var man nazist. har man tyska pansarvagnar som en del utav intresset i hobbyn, då är man nazist.
det gjorde mig lite irriterad faktiskt, inte själva nazist grejen, det var bara skrattretande, men att folk kan vara så trångsynt dumma.
Ja, det enda alternativet idag är faktiskt att bli supercynisk. Alla är ointelligenta, dumma och sopslut i skallen. Utgå alltid ifrån det så blir man glad när någon bryter det beteendet istället .
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad  
Gammal 2015-10-29, 14:58   #15007
FullFartFramåt
Registered User
 
FullFartFramåts avatar
 
Reg.datum: Oct 2015
Inlägg: 0
Jag är riktigt förbannad på min granne för tillfället, på hans gräsmatta står det nu en husvagn, i den bor en superpundare som för någon vecka sedan gick runt och hotade helt oskylda människor med kniv. Han gick bland annat in i ett hus och hotade upp en barnfamilj.

Ännu värre måste nog faktiskt vara polisen för tillfället, en bekant (vi kallar honom Erik) till mig fick stå med hans kniv i ansiktet, händelsen polisanmäldes och polisen hämtade pundaren omgående, MEN han var ute igen dagen efter, det ska dock bli någon form av rättegång framöver, när vet vi inte.

Så nu när det gått ca 2 veckor sedan kniven visslade i ansiktet på folk så ringer då "Erik" till polisen och frågar hur det går, han säger också att hela situationen är mycket olustig då han har familj väldigt nära gärningsmannen osv. Svaret han får då är ganska otroligt, polisen ljuger och säger att gärningsmannen är häktad sen någon vecka tillbaka, vilket då alltså är en lögn då han bor i husvagnen precis bredvid mig. Erik säger då det till polisen och dom envisas med att ljuga, till slut ger dom sig och säger att dom inte får diskutera ärendet och väljer att avsluta samtalet med att det minsann inte är något att gå runt och vara orolig för.

Vad säger man om det?

Dåligt skrivet, jag vet.. Men jag är lite upprörd för tillfället.
FullFartFramåt är inte uppkopplad  
Gammal 2015-10-29, 15:00   #15008
xodd
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 95
Citat:
Ursprungligen postat av FullFartFramåt Visa inlägg
Jag är riktigt förbannad på min granne för tillfället, på hans gräsmatta står det nu en husvagn, i den bor en superpundare som för någon vecka sedan gick runt och hotade helt oskylda människor med kniv. Han gick bland annat in i ett hus och hotade upp en barnfamilj.

Ännu värre måste nog faktiskt vara polisen för tillfället, en bekant (vi kallar honom Erik) till mig fick stå med hans kniv i ansiktet, händelsen polisanmäldes och polisen hämtade pundaren omgående, MEN han var ute igen dagen efter, det ska dock bli någon form av rättegång framöver, när vet vi inte.

Så nu när det gått ca 2 veckor sedan kniven visslade i ansiktet på folk så ringer då "Erik" till polisen och frågar hur det går, han säger också att hela situationen är mycket olustig då han har familj väldigt nära gärningsmannen osv. Svaret han får då är ganska otroligt, polisen ljuger och säger att gärningsmannen är häktad sen någon vecka tillbaka, vilket då alltså är en lögn då han bor i husvagnen precis bredvid mig. Erik säger då det till polisen och dom envisas med att ljuga, till slut ger dom sig och säger att dom inte får diskutera ärendet och väljer att avsluta samtalet med att det minsann inte är något att gå runt och vara orolig för.

Vad säger man om det?

Dåligt skrivet, jag vet.. Men jag är lite upprörd för tillfället.
Det är krav på bygglov för en husvagn som är uppställd under längre tid. Kontakta kommunen och se vad dom tycker. Lägg där till problematiken med pundarnisse som bor där.
xodd är inte uppkopplad  
Gammal 2015-10-29, 15:53   #15009
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Elda upp husvagnen när ingen är där
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad  
Gammal 2015-10-29, 16:10   #15010
filmjölk
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Hisingen
Inlägg: 4 258
Jamen den nuvarande definitionen av rasist är ju bara att omfamna. Är man rasist för att man tycker/gör insert random tveksamhet så är det väl bara att tänka "Ja, men då är jag väl rasist då".
filmjölk är inte uppkopplad  
Gammal 2015-10-29, 16:20   #15011
FullFartFramåt
Registered User
 
FullFartFramåts avatar
 
Reg.datum: Oct 2015
Inlägg: 0
Citat:
Ursprungligen postat av xodd Visa inlägg
Det är krav på bygglov för en husvagn som är uppställd under längre tid. Kontakta kommunen och se vad dom tycker. Lägg där till problematiken med pundarnisse som bor där.
Kanske kan vara något, grannen är en halvligist själv, har dock aldrig haft några problem med honom förut.

Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Elda upp husvagnen när ingen är där
Det skulle jag gärna göra faktiskt, saken är den att den står ca 4 meter från vårat hus och ca 1 meter från grannens hus.

---------------------------------------

Tilläggas bör kanske att den här husvagnen är en vagn som har stått där i några år nu, inget som kommit dit precis nu, bara personen i den.

Sambon vill inte vara hemma själv med barnen alls för tillfället..
FullFartFramåt är inte uppkopplad  
Gammal 2015-10-29, 19:11   #15012
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Pundare är värsta sortens ohyra. De är nästan omöjliga att bli av med och likt kackerlackor överlever de kärnvapenkrig. Tyvärr förökar de sig snabbt också.

Enklast är förmodligen att flytta.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2015-10-29, 19:35   #15013
Wzup2u
Scarpa the chef
 
Wzup2us avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Godismonstret
Inlägg: 3 129
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
jahopp, då var man nazist då.
var någon artikel i sundsvalls tidning på FB där någon invandrare la skulden för kaoset i sverige på SD vilket jag kontrade på att det är dagens regering som ligger bakom kaoset och inte SD, detta ledde till en stor diskussion och tyvärr när man diskuterar med folk som egentligen inte har nått att komma med, så ska personliga påhopp komma smygandes in i bilden. var någon nisse som var in på min sida och hade sett mina byggsatser och då råkat se en utav mina tyska modeller och vips så var man nazist. har man tyska pansarvagnar som en del utav intresset i hobbyn, då är man nazist.
det gjorde mig lite irriterad faktiskt, inte själva nazist grejen, det var bara skrattretande, men att folk kan vara så trångsynt dumma.
Tråkigt samhälle min polare från iran blev kallad rasist också förra veckan, då han sa till en mörkhyad man att han inte skulle tränga sig i kön, då blev han kallad rasist hahaha så larvigt så jag smäller av...

Det handlar om kösystem inte hudfärg...
__________________
Att slösa livet på såkallad optimat är slöshet när det finns en helhet.
Scarpa 4 president!
http://oi62.tinypic.com/1ovaee.jpg
Wzup2u är inte uppkopplad  
Gammal 2015-10-29, 19:56   #15014
mangemani
Amiga forever
 
mangemanis avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: sundsvall
Inlägg: 5 984
mjo, det är lite fuckat samhället. ordet rasist verkar vara det mest använda ordet i dagsläget i förolämpningssyfte.
en person man inte ens känner kan se på en annan människa vad han/hon har för inställning till ditten och datten och sedan kläcka ur sig någon vidrig anklagelse baserat på ingenting. personligen kan man ju borsta av sig anklagelsen lätt då man vet att så inte är fallet, men folket runt omkring, iaf de trångsynt dumma, går ju på skiten och ska hålla med vilket bara blir tröttsamt då alla ska börja att diskutera nån anklagelse som inte stämmer för fem öre och som inte finns.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Livet är inte värt att leva om man inte ligger på minst 60 fps konstant.
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad  
Gammal 2015-10-29, 20:08   #15015
Wzup2u
Scarpa the chef
 
Wzup2us avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Godismonstret
Inlägg: 3 129
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
mjo, det är lite fuckat samhället. ordet rasist verkar vara det mest använda ordet i dagsläget i förolämpningssyfte.
en person man inte ens känner kan se på en annan människa vad han/hon har för inställning till ditten och datten och sedan kläcka ur sig någon vidrig anklagelse baserat på ingenting. personligen kan man ju borsta av sig anklagelsen lätt då man vet att så inte är fallet, men folket runt omkring, iaf de trångsynt dumma, går ju på skiten och ska hålla med vilket bara blir tröttsamt då alla ska börja att diskutera nån anklagelse som inte stämmer för fem öre och som inte finns.

Mmm... men används ordet rasist så mkt som det görs nu till allt, så dröjer det inte länge förens ordet inte tas på allvar överhuvudtaget...
Det blir ett vardagsord som man inte tänker på...
__________________
Att slösa livet på såkallad optimat är slöshet när det finns en helhet.
Scarpa 4 president!
http://oi62.tinypic.com/1ovaee.jpg
Wzup2u är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)