Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-05-08, 12:48   #31
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
Tänkte visa lite gamla tjockisbilder. Väger 99 kg på bilderna och är tagna i april 2012





Sorliga är att jag förlorade majoriteten av massan då jag dietade på 1300 kalorier, nästintill inga kolhydrater och 30 g. Deffade ner mig till 83 kg och efter deffen var jag mindre än föregångna året. Man lär sig av sina misstag och jag kommer aldrig tillåta mig att komma så högt i kroppsfett igen, då jag tvingas panikdieta och då ryker muskler- samt styrka direkt.
__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden

Senast redigerad av cAase den 2014-05-08 klockan 12:52.
cAase är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-08, 14:04   #32
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
Fan du var ju inte SÅ jävla fet på 99kg. Sjukt mycket massa, ser tom rutorna

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-08, 17:15   #33
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
Fan du var ju inte SÅ jävla fet på 99kg. Sjukt mycket massa, ser tom rutorna

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Nja, men det var onödigt mycket kroppsfett och såg verkligen inte snyggt ut. Speciellt då jag lagrar fett i ansiktet vilket får mig att se ut som Bertil som går på dianabol! . Nej nu blir det hålla sig under 12 % året om.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden
cAase är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-08, 17:25   #34
Valvanto
Registered User
 
Valvantos avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Oslo
Inlägg: 202
Imponerande form! Den du besitter i dagsläget alltså. Även när du vägde 99 kg var det bra med massa.
__________________
Min resa mot drömkroppen! http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=212322
Valvanto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-08, 18:13   #35
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
Citat:
Ursprungligen postat av cAase Visa inlägg
Speciellt då jag lagrar fett i ansiktet vilket får mig att se ut som Bertil som går på dianabol! . Nej nu blir det hålla sig under 12 % året om.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Hahah det låter vettigt.

Vettifan hur mycket eller snabbt jag vågar gå upp... Väger ju för jävla lite nu egentligen, skulle behöva 10kg+ FFM för ha ok fysik.
Samtidigt har jag tidigare vägt 110kg fet o är rädd att bara lägga på mig fett när jag bulkar.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-08, 18:19   #36
Dewon
Registered User
 
Dewons avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Ort: Gävle/USA
Inlägg: 1 756
Riktigt imponerande form även om du kände dig fet på 99, ordentigt med massa.
__________________
Journal - American comeback
Dewon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-08, 19:39   #37
JMF
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 754
Riktigt bra form du har, även när du låg på 99kg som sagt ser bra ut!
__________________
Journalen
bänkpress: 120kg knäböj: 145kg marklyft: 165kg
JMF är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-08, 19:55   #38
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto Visa inlägg
Imponerande form! Den du besitter i dagsläget alltså. Även när du vägde 99 kg var det bra med massa.
Citat:
Ursprungligen postat av Dewon Visa inlägg
Riktigt imponerande form även om du kände dig fet på 99, ordentigt med massa.
Tack så mycket grabbar, det värmer!

Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
Hahah det låter vettigt.

Vettifan hur mycket eller snabbt jag vågar gå upp... Väger ju för jävla lite nu egentligen, skulle behöva 10kg+ FFM för ha ok fysik.
Samtidigt har jag tidigare vägt 110kg fet o är rädd att bara lägga på mig fett när jag bulkar.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Som jag tidigare sagt har du ideal utgångsläge. Du skulle utan tvekan kunna gå upp totalt 10 kg utan att det skulle se dåligt ut. Du har skitbra förutsättningar för en "bulk". Jag hade iallafall inte varit rädd för att gå upp lite på ditt bf. Du verkar ha tillräckligt bra koll för att kunna öka bra i massa utan att behöva se ut som en badboll i slutskedet.
__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden
cAase är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 12:11   #39
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
Sov skitdåligt inatt, vaknade 10x och sen tog det ett bra tag att somna om. Sen hjälper det inte att vakna mitt i natten och veta att man ska upp 8 för att träna, då sätter man ytterligare press på sig själv och då somnar man verkligen inte. Vet inte om det är dieten, jag brukar inte sova oroligt men på sistone har jag gjort det. Trodde passet skulle gå skit men det gick väldigt bra, tryckte i mig 600 mg koffein för att pressa mig ytterligare. Passet gick skitbra, slog många PB. När jag skriver PB i journalen menar jag inte att det är det tyngsta jag lyft hittills, utan att jag slog det föregångna passets stats.

Verkar som mitt byte av havregryn till pasta inte hjälpte trots allt, visst den blev mindre irriterad men det läcker fortfarande ut gaser. Nae nu får jag ta i tu med saken och börja plocka bort ingrediens efter ingrediens i måltiden som orsakar problemen.

Dagens pass är målet 15 repetitioner med en set-vila på 60 s. Gotta get them muscles burning.

Cable cross over
16x45
17x35
16x30

Rodd-maskin med lodrätt grepp
17x74 PB
15x69 PB
11x64

Enhands-sidolyft
19x16.5 PB
15x16.5 PB

Koncentrationscurl
14x22 PB
13x16

Enhands-pushdowns med rep
21x20
11x20

Wristcurls med stång
21x20 PB
11x20 PB

Lite klipp samt en ryggbild





Jag är så sjukt mycket svagare i vänster arm, 3-4 repetitioner som skiljer.



__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden

Senast redigerad av cAase den 2014-05-09 klockan 12:14.
cAase är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 12:45   #40
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
Sömnen brukar kunna bli lidande på diet :/ konstigt nog brukar passen ofta gå bra dock efter en dålig natt.

Kanske är du känslig för laktos? Eller gluten?

Hur länge har du kvar på dieten? Du ser faan ut att va i bra form. Riktigt snygg rygg. Du inspirerar mig som fan

Citat:
Ursprungligen postat av cAase Visa inlägg
Som jag tidigare sagt har du ideal utgångsläge. Du skulle utan tvekan kunna gå upp totalt 10 kg utan att det skulle se dåligt ut. Du har skitbra förutsättningar för en "bulk". Jag hade iallafall inte varit rädd för att gå upp lite på ditt bf. Du verkar ha tillräckligt bra koll för att kunna öka bra i massa utan att behöva se ut som en badboll i slutskedet.
Ne så sant, planen är att iaf gå upp till 85kg+ innan nån riktig deff, gärna mer än så.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 13:01   #41
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
Sömnen brukar kunna bli lidande på diet :/ konstigt nog brukar passen ofta gå bra dock efter en dålig natt.

Kanske är du känslig för laktos? Eller gluten?

Hur länge har du kvar på dieten? Du ser faan ut att va i bra form. Riktigt snygg rygg. Du inspirerar mig som fan



Ne så sant, planen är att iaf gå upp till 85kg+ innan nån riktig deff, gärna mer än så.
Jag är utan tvekan känslig för laktos. Men samtidigt har jag tidigare dieter käkat 500 g kvarg, 1 l mjölk, 200 g keso, 2 portioner vassle utan att ha såhär brutala problem. Den enda laktoskällan jag har i måltiden är 2 dl filmjölk och keso. Ska testa idag utan keso och lättfil. Det kan väl inte vara lättfilen som spökade? I början av dieten hade jag inga problem, men när jag tryckte in havregryn och lättfil kom problemen. Men ska som sagt testa ta bort lättfil först idag, om problemen kvarstår tar jag bort keso och lättfil imorgon så får vi se. Alternativt gillar inte min mage stora måltider, så det kan vara värt att testa splitta måltiden i 2 omgångar, men då får jag inte äta mig mätt.

Formen är helt OK, men jag vill väldigt gärna att mina armar ska hårdna till ytterligare, samt underarmar som är väldigt släta och tråkiga. Funderar på att deffa ner till 78 kg, det är 4-5 kg. Vill gärna inte droppa underskottet högre än -500 så jag får nog räkna med att dieta till 1 a juli. Sedan ställer armarna till det för mig klädesmässigt. Att ligga på 47 cm (ligger väl på 45 idag när jag droppat vikt) gör att jag måste köpa XL-kläder som passar perfekt runt armar, men dåligt på resterande områden. Så vi får se hur det blir med armar i framtiden, kanske minska armar till 1 pass i veckan alternativ sluta träna dem helt.

För din del beror det även på hur stor procentuell fettinlagring du drar på dig av viktökningen. I mitt fall går jag väldigt enkelt upp i fett, så bulkar jag för snabbt drar jag på mig en hel del fett, men samtidigt muskler. 85+ klarar du utan problem utan att behöva se ut som en säl. Så det är bara att köra på och utgå efter spegeln!

Min träningsfilosofi är att hålla träningen så simpel som möjligt, jag vill inte behöva tänka på hur många repetitioner innan failure jag ska sluta på. Så därför går jag till failure varje set, diet eller inte. Hittills har det fungerat ypperligt. Visserligen är det säkerligen inte opti att gå till failure varje set, speciellt under diet. Men att vara opti är inte så viktigt för mig, så länge jag rör mig framåt, 1 steg eller 2, så är jag klart nöjd. Jag vill gärna slippa ha en taktik över min träning, utan jag kör mina x antal repetitioner, när jag klarar 1 repetition mer än målet så höjer jag vikten. Längre än så brukar jag inte tänka . Samtidigt klankar jag verkligen inte ner på andra som ser träningen som en vetenskap, som vill optimera varenda lilla variabel. Respekt åt dessa personer. Men jag vet att om träningen blir komplex för mig, tappar jag motivation och det blir mindre roligt att träna.
__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden

Senast redigerad av cAase den 2014-05-09 klockan 13:04.
cAase är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 14:08   #42
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Ruggig rygg
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 14:49   #43
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Ruggig rygg
Tackar tackar!
__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden
cAase är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 14:57   #44
Valvanto
Registered User
 
Valvantos avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Oslo
Inlägg: 202
Grym form alltså. Fin motivation att kika in här!

Ett tips angående att den ena armen är svagare än den andra. Börja settet med den svagare armen, vänster i detta fall. Annars blir det lätt 15 reps höger, 12 vänster t.ex. när man börjar med den starkare. Viktigt att låta den svagare armen komma ikapp. Kan lätt se oproportionerligt ut annars.
__________________
Min resa mot drömkroppen! http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=212322
Valvanto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 15:05   #45
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto Visa inlägg
Grym form alltså. Fin motivation att kika in här!

Ett tips angående att den ena armen är svagare än den andra. Börja settet med den svagare armen, vänster i detta fall. Annars blir det lätt 15 reps höger, 12 vänster t.ex. när man börjar med den starkare. Viktigt att låta den svagare armen komma ikapp. Kan lätt se oproportionerligt ut annars.
Tackar ödmjukast!

Har faktiskt funderat på detta. Jag ska prova börja med vänster nästa pass så får man se om det underlättar något.
__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden
cAase är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)