Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-10-24, 11:08   #9691
Rawrx
Stor fin fet T-Rex
 
Rawrxs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Sundsvall
Inlägg: 964
Ok, jag börjar nog officiellt med någon form av deff nu också. Fram till jul antar jag.

Vågen gled över 96 kg igår och det signalerar att det är dags att skärpa sig lite. Skall försöka ta mig ner mot 90 igen. Sub-90 sparar jag till nästa sommar, om jag ens orkar kämpa mig dit.

Startar på 95,8 kg morgonvikt.
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-24, 11:27   #9692
upperkatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 247
Citat:
Ursprungligen postat av Rawrx Visa inlägg
Ok, jag börjar nog officiellt med någon form av deff nu också. Fram till jul antar jag.

Vågen gled över 96 kg igår och det signalerar att det är dags att skärpa sig lite. Skall försöka ta mig ner mot 90 igen. Sub-90 sparar jag till nästa sommar, om jag ens orkar kämpa mig dit.

Startar på 95,8 kg morgonvikt.
Gissar att jag också kör till jul (minst). Lycka till till oss båda!

Runt 79 nu, siktar på 75 till jul. Kanske krävs mera efter det...
upperkatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-24, 14:29   #9693
DieErste
Registered User
 
DieErstes avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 651
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt Visa inlägg
Gissar att jag också kör till jul (minst). Lycka till till oss båda!

Runt 79 nu, siktar på 75 till jul. Kanske krävs mera efter det...
Vad är målet i kroppsfett på ett ungefär? 180 och 75kg borde vara rätt bra form?
__________________
Påbörjad Journal
DieErste är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-24, 16:31   #9694
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Citat:
Ursprungligen postat av Rawrx Visa inlägg
Ok, jag börjar nog officiellt med någon form av deff nu också. Fram till jul antar jag.

Vågen gled över 96 kg igår och det signalerar att det är dags att skärpa sig lite. Skall försöka ta mig ner mot 90 igen. Sub-90 sparar jag till nästa sommar, om jag ens orkar kämpa mig dit.

Startar på 95,8 kg morgonvikt.
Då kan man svulla med gott samvete under jul!
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-25, 07:06   #9695
upperkatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 247
Citat:
Ursprungligen postat av DieErste Visa inlägg
Vad är målet i kroppsfett på ett ungefär? 180 och 75kg borde vara rätt bra form?
10% bör jag nog komma ner till åtminstone. Ja, jag borde blir rätt nöjd där. Men tanken är att detta ska bli "the deff to end all deffs" och att jag efter denna deff ska ligga på kcal-balans. Därför vill jag hellre hamna lite lägre än "planerat"...
upperkatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-25, 08:09   #9696
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Då min invägningsdiet gick så pass bra och jag kände mig pigg och stark under den så tänkte jag köra en vecka till med ett liknande upplägg.
Skillnaden blir att jag inte kommer slänga i mig massor med mat nästa måndag utan denna gång kommer satsa mer att stabilisera vikten.
Hoppas på att landa någonstans runt 80kg
Förra gången gick jag från 85,1-79,9 men då var den senare vikten efter en stund på löpband och ingen vätska på morgonen.

Tänkte därför att nu när jag började (igår) på 84,3 så borde jag kunna hamna någonstans runt 80kg direkt uppkliven ur sängen på morgonen.

Kommer i övrigt köra på exakt samma sätt som tidigare veckan.
Mest protein, lite multivitamin och någon vettig fiberkälla.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-25, 08:14   #9697
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Går som jag misstänkte, rasade första biten har nu stannat och står kvar på samma vikt. Konstigt nog oavsett när jag väger mig, morgon eller kväll spelar ingen som helst roll
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-25, 09:17   #9698
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av Minikubik Visa inlägg
Går som jag misstänkte, rasade första biten har nu stannat och står kvar på samma vikt. Konstigt nog oavsett när jag väger mig, morgon eller kväll spelar ingen som helst roll
Det är ganska märkligt, såvida du inte dricker eller äter något under natten så borde kroppvikten sjunka i.o.m. att du svettas och andas ut en hel del vätska under natten. För mig skiljer det ganska precis 0.6-0,7 kg mellan innan jag går och lägger mig och när jag kliver upp. Denna siffra skiljer sig väldigt lite.
En del av denna viktminskning (gissningsvis hälften) kommer från morgontoaletten

Kan bli något större skillnad riktigt varma sommarnätter då jag troligen svettas mer under natten.

Men som sagt, det låter väldigt märkligt att väga exakt lika mycket på kvällen som på morgonen.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-25, 15:41   #9699
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
På väg åt rätt håll igen nu när jag är frisk. 74.85kg imorse.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-25, 16:19   #9700
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Det är ganska märkligt, såvida du inte dricker eller äter något under natten så borde kroppvikten sjunka i.o.m. att du svettas och andas ut en hel del vätska under natten. För mig skiljer det ganska precis 0.6-0,7 kg mellan innan jag går och lägger mig och när jag kliver upp. Denna siffra skiljer sig väldigt lite.
En del av denna viktminskning (gissningsvis hälften) kommer från morgontoaletten

Kan bli något större skillnad riktigt varma sommarnätter då jag troligen svettas mer under natten.

Men som sagt, det låter väldigt märkligt att väga exakt lika mycket på kvällen som på morgonen.
Jo tack det tycker jag med. Om inte annat borde det slå på fredag morgon mot fredag kväll, då fredagen är min fri dag när jag äter ute på lunchen och så
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-26, 12:30   #9701
upperkatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 247
Varit utan gym i 5 dagar, så kör en liten refeed idag, vilket också passar bra med tanke på deffen och den (lite för) snabba viktnedgången. Jag brukar ligga runt 2300 kcal nu när jag deffar, vad är ett rimligt intag nu för min refeed? 2,8k?
upperkatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-26, 14:20   #9702
Rabiat
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 2 156
Utan någon som helst medveten ändring i dieten har min vikt börjar förändras lite lustigt.
Den står still i ca en månad, sedan tappar jag strax under 1kg på ett par dagar, enligt min bioimpendansvåg är detta kilogram nästan enbart fett. Sen står jag still en månad till, osv.

Jag äter ungefär som alltid, tränar i princip inget (otroligt adrenalinkänslig sedan senaste stressen och in-i-väggen-smällen, får otroliga sömnproblem av ett halvintensivt pass), men de gånger jag testar ett pass lyfter jag bara marginellt mindre än sist. Funderar på om det hänger ihop med stressigare perioder på jobbet och medföljande adrenalinpåslag (alltså, de är inte normala) som ger det här lustiga mönstret. Hur som helst klagar jag inte, enklaste viktnedgången någonsin :lol:
Rabiat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-26, 15:01   #9703
Kamp
Registered User
 
Kamps avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 220
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt Visa inlägg
Varit utan gym i 5 dagar, så kör en liten refeed idag, vilket också passar bra med tanke på deffen och den (lite för) snabba viktnedgången. Jag brukar ligga runt 2300 kcal nu när jag deffar, vad är ett rimligt intag nu för min refeed? 2,8k?
Åtminstone på balans. Om du är bekväm med det och känner dig "tömd" så kan du ju äta på överskott också men då kanske främst fokusera på kolhydrat och den positiva effekten av att överäta dessa snarare än fett
Kamp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-26, 15:11   #9704
upperkatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 247
Citat:
Ursprungligen postat av Kamp Visa inlägg
Åtminstone på balans. Om du är bekväm med det och känner dig "tömd" så kan du ju äta på överskott också men då kanske främst fokusera på kolhydrat och den positiva effekten av att överäta dessa snarare än fett
Tack, då bekräftar du mina tankar. Nöjer mig med balans.
upperkatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-26, 20:08   #9705
upperkatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 247
Hur ofta bör man ändra, dvs sänka, kalorriintaget i takt med att man minskar i vikt?
upperkatt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)