Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2006-01-18, 00:26   #61
jesse
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2002
Inlägg: 818
Citat:
Ursprungligen postat av stenis
kan någon slänga upp alla kännetecken på nonresponder? måste finnas flera än själva styrkedelen..
Men alltså du behöver inte krångla till det. Får du inga styrke/vikt-ökningar när du tar kreatin så som föreskrivs så är du en non-responder. Det betyder helt enkelt att du inte får effekt av kreatinmonohydrat, svårare än så är det inte.
jesse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 07:53   #62
stenis
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 700
nej för asso jag har gjort en uppladdning nu på 4 dagar, typ 20g/dag... har inte gått upp typ nånting i vikt, om ens något... alltså en nonresponder?
stenis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 09:20   #63
Davil
Registered User
 
Davils avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Dalmas på ÖKK
Inlägg: 2 012
Citat:
Ursprungligen postat av stenis
nej för asso jag har gjort en uppladdning nu på 4 dagar, typ 20g/dag... har inte gått upp typ nånting i vikt, om ens något... alltså en nonresponder?
Ge det mer tid än 4 dagar. Drick rikligt med vatten under hela dagarna.
Davil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 12:18   #64
stenis
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 700
tycker jag dricker rätt rejält med vatten endå, iaf mer än vad jag brukar göra.. finns de några mått på hur mycket vatten man ska dricka per gram kreatin o sånt eller äre bara måttet "rikligt" som finns typ..
stenis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 13:17   #65
jwzrd
Banned User
 
jwzrds avatar
 
Reg.datum: May 2002
Ort: Skamträsklidn
Inlägg: 22 303
Citat:
Ursprungligen postat av stenis
tycker jag dricker rätt rejält med vatten endå, iaf mer än vad jag brukar göra.. finns de några mått på hur mycket vatten man ska dricka per gram kreatin o sånt eller äre bara måttet "rikligt" som finns typ..
Det tar runt 3 veckor att nå peaken med kreatin, möjligt att du når den något tidigare med laddning. Nu kan jag ju inte skratta åt dig för att du slängt pengarna i sjön lika lätt längre eftersom kreatinet inte kostar något längre - men det är inte meningen att du ska börja se skära elefanter och få 45cm runt armarna av kreatin efter fyra dagar.
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 13:24   #66
stenis
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 700
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd
Det tar runt 3 veckor att nå peaken med kreatin, möjligt att du når den något tidigare med laddning. Nu kan jag ju inte skratta åt dig för att du slängt pengarna i sjön lika lätt längre eftersom kreatinet inte kostar något längre - men det är inte meningen att du ska börja se skära elefanter och få 45cm runt armarna av kreatin efter fyra dagar.
skära elefanter 45cm runt armarna, jwzrd slår till med sin humor igen.. den är inte att leka med..

Men om man gått upp 0.2kg som jag gjort nu under 5 dagars kreatin intag så kan du ju fan inte säga att de är normalt iaf?? man lär ju alla gånger ska ha gått upp nått kg iaf.. Och vatten har jag druckit mycket av, i vanliga fall dricker jag kanske runt 1-2l om dagen, nu 2-3l.. så vatten har kroppen..

Att sedan snacka om att jag slängt pengarna i sjön, varför skulle jag gjort de? jag har inte lagt av med kuren än?? och nonresponder kan jag ju inte säkert säga att jag är enligt dig på denna korta tid.. så nå pengar har jag inte slängt iväg i onödan än, läs..

Kommer fortsätta kuren ett par veckor nu få se om vikten stiger nått, menra dehär fjuttiga 0.2kg som jag gått upp nu under 5 dagar kan ju bara vara extra mat som jag ätit.. vi får se hure går!

Tack för svaret iaf jwzrd, då vet jag att jag bör fortsätta ett tag till då o avvakta..

mvh
stenis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 13:32   #67
jwzrd
Banned User
 
jwzrds avatar
 
Reg.datum: May 2002
Ort: Skamträsklidn
Inlägg: 22 303
Citat:
Ursprungligen postat av stenis
skära elefanter 45cm runt armarna, jwzrd slår till med sin humor igen.. den är inte att leka med..

Men om man gått upp 0.2kg som jag gjort nu under 5 dagars kreatin intag så kan du ju fan inte säga att de är normalt iaf?? man lär ju alla gånger ska ha gått upp nått kg iaf.. Och vatten har jag druckit mycket av, i vanliga fall dricker jag kanske runt 1-2l om dagen, nu 2-3l.. så vatten har kroppen..

Att sedan snacka om att jag slängt pengarna i sjön, varför skulle jag gjort de? jag har inte lagt av med kuren än?? och nonresponder kan jag ju inte säkert säga att jag är enligt dig på denna korta tid.. så nå pengar har jag inte slängt iväg i onödan än, läs..

Kommer fortsätta kuren ett par veckor nu få se om vikten stiger nått, menra dehär fjuttiga 0.2kg som jag gått upp nu under 5 dagar kan ju bara vara extra mat som jag ätit.. vi får se hure går!

Tack för svaret iaf jwzrd, då vet jag att jag bör fortsätta ett tag till då o avvakta..

mvh
Med tanke på att peaken är från 2½ till, tja, 4½ vecka både prestations- och viktmässigt och du börjar leta efter flera kgs ökning i kroppsvikt efter fyra dagar så. Det är helt enkelt inte så kreatin fungerar och du uttrycker dig på ett vis som iallafall får mig att associera till kids som testar presenter från naturensdrogerpunktse och innbillar sig att dom ska se det ena eller det andra (eller tom gör det).

Beroende på hur stor muskelvikt du har så kan du förvänta dig något kg efter 2-3 veckor (om du inte samtidigt ändrar någon annan faktor). Att vräka i sig vatten i överdrivna mängder ser jag inte varför du ska göra heller, det lakar bara ur din kropp på salter med resultatet att du eventuellt tom tappar något kg.
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 15:06   #68
stenis
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 700
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd
Med tanke på att peaken är från 2½ till, tja, 4½ vecka både prestations- och viktmässigt och du börjar leta efter flera kgs ökning i kroppsvikt efter fyra dagar så. Det är helt enkelt inte så kreatin fungerar och du uttrycker dig på ett vis som iallafall får mig att associera till kids som testar presenter från naturensdrogerpunktse och innbillar sig att dom ska se det ena eller det andra (eller tom gör det).

Beroende på hur stor muskelvikt du har så kan du förvänta dig något kg efter 2-3 veckor (om du inte samtidigt ändrar någon annan faktor). Att vräka i sig vatten i överdrivna mängder ser jag inte varför du ska göra heller, det lakar bara ur din kropp på salter med resultatet att du eventuellt tom tappar något kg.
allvarligt talat hur ska en som inte använt kreatin förr kunna veta när och hur man når peaken med kreatinet?? det står inte på försäljarens sida, det står inte på burken, så de är fan inte de lättaste att kunna om man inte själv sett det med egna ögon eller hört det av någon.. jag har varken hört eller upplevt det själv.. så givetvis börjar jag undra när jag käkat kreatin 5dagar och bara gått upp 0.2kg... vilket mycket troligt kan bero på ett högre kostintag.. säg inget annat, jag har sett dig ställa frågor här på kolo oxo, frågor som för en annan som läst det redan kunnat.. tex. kostfrågor.. alla är vi nybörjare någon gång, så attityden du har om hur du uppfattar mig som en "kid" kan du lägga ned direkt.

jag tackar för upplysningen om att peaken inte nås förrän efter ett par veckor efter kurstarten, då har jag lärt mig något nytt som jag själv ska se till o lära ut om någon annan frågar.. Tack.

mvh
stenis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 15:17   #69
jwzrd
Banned User
 
jwzrds avatar
 
Reg.datum: May 2002
Ort: Skamträsklidn
Inlägg: 22 303
Citat:
Ursprungligen postat av stenis
allvarligt talat hur ska en som inte använt kreatin förr kunna veta när och hur man når peaken med kreatinet?? det står inte på försäljarens sida, det står inte på burken, så de är fan inte de lättaste att kunna om man inte själv sett det med egna ögon eller hört det av någon.. jag har varken hört eller upplevt det själv.. så givetvis börjar jag undra när jag käkat kreatin 5dagar och bara gått upp 0.2kg... vilket mycket troligt kan bero på ett högre kostintag.. säg inget annat, jag har sett dig ställa frågor här på kolo oxo, frågor som för en annan som läst det redan kunnat.. tex. kostfrågor.. alla är vi nybörjare någon gång, så attityden du har om hur du uppfattar mig som en "kid" kan du lägga ned direkt.

jag tackar för upplysningen om att peaken inte nås förrän efter ett par veckor efter kurstarten, då har jag lärt mig något nytt som jag själv ska se till o lära ut om någon annan frågar.. Tack.

mvh
Så om du inte hade en aning om hur du ska använda kreatin eller vad du kan förvänta dig av det, hur kan du då komma till slutsatsen att 0.2kg efter 4 dagar är en för liten kroppsviktsökning, att du ska ta 20g om dagen, att det finns något som heter non-responder och att du då eventuellt är en?

Problemet, som jag ser det, är att det inte finns någon bra information om kosttillskott; dels för att dom allra allra flesta helt enkelt saknar annat effekt än att bränna hål i köparens plånbok. Det blir inte lättare av att forumet är till för att kolozzeum-butiken ska tjäna pengar. Herrarna kosttillskottsnasare sprider mer än gärna reklam för verkningslösa produkter och det är inte lätt att som nybörjar sålla bland älgbajsburkarna. Kanske vore det på sin plats med en Best of-tråd för kosttillskott där det finns medicinska undersökningar som visar på effekt (eller brist på) hos välkända tillskott och även förslag på hur man bör använda dom (utifrån undersökningarna), vad man kan förvänta sig osv.

Och visst, alla är vi nybörjare någongång, vissa mer än andra. Och vad gäller min uppfattning av dig som "kid"; allt jag vet om dig är det du skrivit i den här tråden.
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 18:47   #70
stenis
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 700
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd
Så om du inte hade en aning om hur du ska använda kreatin eller vad du kan förvänta dig av det, hur kan du då komma till slutsatsen att 0.2kg efter 4 dagar är en för liten kroppsviktsökning, att du ska ta 20g om dagen, att det finns något som heter non-responder och att du då eventuellt är en?

Problemet, som jag ser det, är att det inte finns någon bra information om kosttillskott; dels för att dom allra allra flesta helt enkelt saknar annat effekt än att bränna hål i köparens plånbok. Det blir inte lättare av att forumet är till för att kolozzeum-butiken ska tjäna pengar. Herrarna kosttillskottsnasare sprider mer än gärna reklam för verkningslösa produkter och det är inte lätt att som nybörjar sålla bland älgbajsburkarna. Kanske vore det på sin plats med en Best of-tråd för kosttillskott där det finns medicinska undersökningar som visar på effekt (eller brist på) hos välkända tillskott och även förslag på hur man bör använda dom (utifrån undersökningarna), vad man kan förvänta sig osv.

Och visst, alla är vi nybörjare någongång, vissa mer än andra. Och vad gäller min uppfattning av dig som "kid"; allt jag vet om dig är det du skrivit i den här tråden.
Absolut, nog hade jag viss kunskap om kreatin innan jag började på denna kur.. Rätt mycket oxo trodde jag faktiskt, vet ju ungefär hur man lägger upp ett kreatin schema, vet vilka effekter/samt hur de påvärkar kroppen, och sedan den viktökning som för fairing monohydrat sägs ligga mellan 2-6kg, enligt deras hemsida.

Men det måste OBSERVERAS att det ingenstans står när man uppnår peaken med sitt kreatin, jag har provat sökt på forumet för att ta reda på ungefär hur viktupgången "bör" se ut, säkert finns det här nånstans, menar det är ett stort forum, men jag lyckades inte hitta det. Tillvärkarna är heller inga som nämner detta, vilket enligt mig är väldigt dåligt. Visst skilljer det säkert från person till person, men det borde ju ligga i deras intresse att få oss "nybörjare" inom kreatinet att stanna och fortsätta kuren och inte sluta efter 1 vecka pga. att vi inte fått någon märkbar viktökning. Därför borde denna info om "kreatinpeak" stå oftare och alla ggr på tillvärkarnas hemsida.

Angående detta med en "best-of" av fungerande kosttillskott, kanonideé tycker jag.. För det är precis som du säger, finns hur mycket kosttillskott som hellst som inte gör någon nytta alls förutom att lura konsumenterna på pengar, så de är en kanonideé. Har själv varit här på forumet i ett par år nu, och har under den tiden hunnit snappa upp rätt mycket angående kosttillskott, jag blir bättre o bättre på det varje dag, anser mig idag kunna hyffsat endå, mer än genomsnitten av en tränande tror jag då jag läst otaligt med böcker samt undersökningar som grub mellan varven slänger upp. Har själv beslutat att bara använda vassle + malto, och nudå kreatin. Sen finns det givetvis mycket annat "nyttigt" kosttillskott men det är dom produkter som jag känner mig säker på att dom gör någon nytta, efter de _jag_ läst och även blivit lärd.

Angående mig som kid, igen, så tycker jag att du ska hålla ögonen öppna i framtiden här på forumet, är nog kanske inte den kid som jag i denna tråd låter som, alla är vi som sagt nybörjare någon gång, och för att lära så lär man fråga, är det att vara en kid, så visst. Då är jag en kid.

Men igen, kanonideé med en sådan forumsdel. Det tycker jag verkligen!

mvh stenis
stenis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-25, 18:01   #71
Krabban
Registered User
 
Krabbans avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Krabbriket
Inlägg: 95
Hmm jag mätte nyss 1 ½ tesked kreatin = 3gram stämmer det?
Krabban är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-29, 21:23   #72
m0gh
Banned
 
m0ghs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Where do i actually live?
Inlägg: 462
Ngn som kan säga mig vilka sorters kreatin de finns?:P För mitt kreatin som jag har nu ger mig inte så mkt effekt känns det som. En instruktör på gymmet sa att vanligt kreatin hade ingen effekt på honom heller, men han hade köpt ngt nytt kreatin som funkade lite bättre o.O Så jag undrar bara vad de finns för kreatinsorter
m0gh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-29, 23:32   #73
zoltan_hellhound
Registered User
 
zoltan_hellhounds avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av m0gh
Ngn som kan säga mig vilka sorters kreatin de finns?:P För mitt kreatin som jag har nu ger mig inte så mkt effekt känns det som. En instruktör på gymmet sa att vanligt kreatin hade ingen effekt på honom heller, men han hade köpt ngt nytt kreatin som funkade lite bättre o.O Så jag undrar bara vad de finns för kreatinsorter
Finns många olika. men vad jag har kommit fram till genom att läsa här och på andra forum, så ska Kre-anyl ,Kp3 ,Kreatin loaders (med taurin,alla,osv) vara bra för de som inte svarar på normalt kreatin. testa dig fram.
zoltan_hellhound är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-03, 19:46   #74
stenis
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 700
jahapp, verkar som jag är en av de som får finnar/acne av mitt kreatin monohydrat.. slutade kuren idag för att se om det går bort, för att kunna understryka att det var kreatinet.. tråkigt som fan då jag tror de hjälpt mig lite, men känns viktigare att ha ren hud än att dugga dedär..

Har en burk KCG hemma oxo, kommer jag få finnar av de oxo om jag får det av monohydrat, eller kan de fungera utan dessa bivärkningar? ska prova få se iaf! vore kul o höra om någon har några erfarenheter..

mvh
stenis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-15, 22:54   #75
pericus
Registered User
 
pericuss avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2
Funderar på att pröva 3-Creatine-Malate med blandad träning kondition och styrka pga dess påstådda högre biotillgänglighet och mindre vätskeinlagring. Har någon hört något som talar emot eller annan bieffekt?
pericus är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)