Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-04-24, 10:38   #91
blunder
Registered User
 
blunders avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 885
Post

Dagens pass

Bröst
Bänkpress 3 set 80x6x5x4(6)
Hantelpress 3 set 34x5 31,2x5x5
Lutande hantelpress 3 set 28.1x5x5 26x6
Flyes 3 set 22,1x6x6x5

Mage
Situps med vikt 3 set 25x14x12x10
Benlyft 3 set x18x16x18

Passet kändes riktigt skönt. Fick bra kontakt med bröstet och bänkpressen gick bra. Bad om hjälp på sista setet därav av siffran inom parantess, klarade fyra själv och fick hjälp med två till. Höjde till 25 kilos vikt på situpsen och det gick bra.

Missade detta pass igår genom att jag var på halkbanan 4½ timme och sedan jobbade jag till 21. Men det är lugnt. Kör ben på lördag istället.

[ 24 April 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]
__________________
Ha det
blunder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-25, 06:41   #92
develer
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Tjena killen

Det var ett tag sedan jag var in här och kollade. Det är imponderande!! Fan vad roligt!! Det går bar för dig och läser man noga och gämför lie så har du ökat väldigt bra + att du har en stadig kurva neråt på din vikt. Du bränner fett som attan.
Roligt at läsa!! Stå på dig!!

Ser fram emot den 27:e då du ska göra 1års utverderingen!!
  Svara med citat
Gammal 2002-04-25, 08:57   #93
blunder
Registered User
 
blunders avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 885
Post

Tjena.

Jo det går framåt. Ska bli kul att utvärdera det senaste året. Se vad man gjort för misstag och vad man lärt sig.

Tänkte vissa hur jag käkar nu under dieten. Just nu ligger jag runt 2400 kcal och då ser kosten ut som följer.

Min uppledning

09:30 - 10 gram glutamin
09:45 - Frukost ,Macka/Yoghurt/Minimjölk
10:15 - Träning
11:20 - 10 gram glutamin
11:35 - 1dl Whey80, 1dl minimjölk
11:55 - 1dl Whey80, 2dl minimjölk,45g Dextros
13:00 - Lunch bestående av Pasta/kött/ketchup
15:00 - 1dl Whey80 med 2dl minimjölk
17:00 - Middag, Pasta/kött/ketchup
20:00 - 1dl Whey80 med vatten
23:00 - 5 gram glutamin
00:30 - 1dl Whey 80 med vatten
01:00 - Sova

Det fungerar bra för mig och jag går inte runt och stör mig på hungern. Ganska lagom känns det som. Kan öka lite grann och även tappa vikt. Till lunch/middag är det oftast lasagne/fransyska eller kycklingfile som konsumeras. Ska iväg och köra biceps/triceps om en liten stund, så vi syns igen.
__________________
Ha det
blunder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-25, 10:56   #94
blunder
Registered User
 
blunders avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 885
Smile

Dagens pass

Biceps
Hammercurl 3 set 22,5x5x4 20.0x6
Rakstång 3 set 50x4x3x3
EZ-Curl 3 set 42x8x8x6
Koncentrationscurl 3 set 21,2x5x4 20,2x2

Triceps
Enarmshantelpress 3 set 17,2x8x6x5
EZ-stång liggandes 3 set 44,5x6x5x4
Kickbacks med hantel 3 set 12x8x8x7

Ökade i det mesta och klarade äntligen av 17,2 kilos hanteln i enarmshantelpress. Körde in en övning till i biceps idag och jag var helt död i biceps när jag kom till koncentrationscurlen, det syns på det sista setet Vilken skillnad några 100 kcal gör för motivationen. När jag låg mellan 2100-2200 gjorde jag nästan inga ökningar. Nu runt 2400 kcal så går det mycket bättre. Det blir intressant att se vad jag väger på lördag. Over and out.
__________________
Ha det
blunder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-26, 10:41   #95
blunder
Registered User
 
blunders avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 885
Post

Dagens pass

Axlar
Militärpress i smith 4set 45x12 55x9 57,5x6x4
Hantellyft åt sidan 3 set 11,7x8x8x7
Hantellyft åt framåt 4 set 9x10 10x8x8x7
Drag till hakan 4 set 65x6x6x6 50x8

Ökade på allt i dagens pass. Kändes riktigt bra. Har ökat i det mesta hela veckan.

Har haft en jädrans träningsverk denna vecka, efter ryggpasset brukar jag vara lite öm i två dar, men denna vecka blev det hela tre dagar. Är inne på andra träningsverksdagen på bröst och biceps/triceps är också ömma. Så det ska bli skönt med mat och vila i helgen. Dock har jag vad/ben-pass imorgon bitte, men jag får vila efter det och även ha min ätardag imorgon.

Imorgon tänkte jag redovisa lite resultat. Det var ett år sedan jag började träna seriöst. Tänkte berätta lite om vad jag lärt mig och hur jag tränat första året. Ojoj vad man lärt sig och vad mycket fel man gjorde i början
__________________
Ha det
blunder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-27, 09:56   #96
blunder
Registered User
 
blunders avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 885
Smile

Veckans vägning

Vikt: 97.8 (- 1.0 kg)

Tappade ett helt kilo. Denna vecka har jag ätit lite mer (cirka 2400-2500 kcal). Har ökat på nästan alla övningar på gymmet och veckan har känts riktigt bra, så den stora minskningen är uppskattad. Den motion jag fått utöver styrketräning är raska promenader från jobbet varje kväll som tar cirka 20 minuter. Har hållit ganska hög puls.

Nu ska jag iväg tilL Sundsvall och sommarhandla lite kläder. Dock inga byxor genom att midjan ändras en del. Hittade ett par finbyxor jag köpte för tre år sedan som jag bara hade en kväll genom att jag inte kunde andas i dem. Tog på mig dem igår och de satt riktigt bra.

Senare idag blir det en liten summering av det senaste året. Var ett år sedan idag som jag tog mina första mått och sedan kom igång bra med styrketräningen.
__________________
Ha det
blunder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-27, 18:50   #97
blunder
Registered User
 
blunders avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 885
Lightbulb

Oki nu kommer det. Drar en liten kort resume över det senaste träningsåret.

27 april förra året tog jag och mäte och vägde mig. För nu skulle jag komma igång seriöst med träningen. Hade tränat lite från och till förut, men aldrig några längre perioder. Jag flyttade hem efter högskolan förra våren och då passade det bra att komma igång med träningen. Planerade upp fyra pass. Bara överkropp som jag körde, det såg ut så här.

Mån Bröst/Triceps/Mage
Tis Axlar/Rygg/Biceps/Mage
Ons Vila
Tor Bröst/Triceps/Mage
Fre Axlar/Rygg/Biceps/Mage
Lör Vila
Sön Vila

Så gick det runt och runt. Tränade inga ben genom att jag tyckte att jag hade hyfsat stora ben genom att jag kört rätt många år kampsport. Så det blev något sporadiskt benpass varje månad bara. Så här tränade jag från april till augusti. Jag gjorde hyfsade ökningar och började även att köra med kreatin. Vägde då som mest 117 kg. Min kost var verkligen helt värdelös. Jag åt det jag ville när jag ville, det var pizza fler dar i veckan och läsk varje dag.

De noteringar jag gjorde var att skriva en gång i månaden vad jag körde på olika övningar. Körde inte riktigt till failure och körde mycket discoövningar i maskiner. De kosttillskott jag åt var proteinpulver efter träningen och fiskolja tre ggr dag. Jag gick inte ned något i vikt, men formade om kroppen lite grann.

I september började jag känna av att jag blev övertränad av att köra överkropp fyra gånger per vecka och började prova göra om passet lite. Pratade med lite folk och började även söka information på internet. Hittade lite program på muskelpiratens hemsida och började köra deras inkörningsprogram tre ggr vecka.

Inkörningsprogram

Måndag, Onsdag och Fredag

Knäböj 2 * 10-12
Raka marklyft 2 * 10-12
Bänkpress 2 * 10-12
Drag till bröstet 2 * 10-12
Stående rodd 2 * 10-12
Sittande hantelpress 2 * 10-12
Stående vadpress 2 * 10-12
Liggande tricepspress 1 * 10-12
Skivstångscurl 1 * 10-12
Crunches 1 * 15-25

Detta var min inkörningsport för fria vikter och en större medvetenhet om träningen. Detta schema skulle man följa i fyra veckor, men genom att det gav mig bra resultat körde jag det i november/december och i början året.

Dock blev jag såklart övertränad av att köra detta så pass länge med så att jag började få problem med mitt knä. Körde knäböj i smith tre ggr per vecka och det var ingen höjdare för mitt knä som "gav upp" i mitten av januari.

Min vikt hade jag inte riktigt bryt mig om. Hade ganska stora kläder för att dölja fettet för mig själv och festade en massa. Men efter nyår vägde jag mig och vågen stod då på 112 kilo. Det var då jag bestämde mig för att försöka sänka min vikt.

Läste en del på B&Ks-forum och hittade hit till kolozzeum. Här fanns det mycket information om att deffa och det var kul att läsa andras dagböcker. Jag läste även en massa på Pauluns hemsida där jag lärde mig räkna på maten och började försöka sätta ihop egna matscheman i excel.

Hade skickat ett mail till "Develer" på detta forum om hans lasagne och lite andra grejer som han skrev om på ett forum. Han började hålla kontakten med mig och motiverade mig bra till att fortsätta med att deffa och träna hårt. Tack David!!

Så den 27e januari började jag skriva min träningsdagbok här på kolozzeum. Träningen känns bättre när man får skriva av sig lite om passet och om en ökningar och kosten så att andra får se det. Har de senaste månaderna kört någon form av deff och delat upp träningen på fem dar i veckan som Develer rekommanderat för mig. Har inte ätit något godis i år eller någon vanlig läsk, men har hållt mig till substitut som Pepsi Max och Cola Light. På ätardagan brukar det bli en pizza eller en kebab och glass eller chokladpudding.

Det har gett bra resultat och jag kommer fortsätta att köra så här ett tag till. Jag har fortfarande en 12 kilo att ta bort, men som det känns nu har jag motivationen att få bort det.

Många förstår inte hur man orkar hålla på att träna så mycket och hålla kosten, men det är för min egen skull så att jag mår bra och det känns som man har lärt sig kosthållning för livet. Man är absolut inte fulllärd och jag lär mig nya saker hela tiden, men man har fått en bra insikt hur träning och kosthållning fungerar. Så jag hoppas att jag orkar fortsätta så här en större del av mitt liv.


Vad som hänt på ett år

2001-04-27 2002-04-27
Vikt 112,8 -> 97,8
Midja 127 -> 106
Bröst 120 -> 105
Lår 70 -> 62
Vader 44 -> 43,5
Biceps 39 -> 40
Underarm 30,5 -> 30,5
Stuss 121 -> 111

Nu var min korta resume klar!

[ 27 April 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]
__________________
Ha det
blunder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-27, 18:57   #98
Abel
Jarod är KUNGEN!
 
Abels avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 272
Post

Mycket intressant historia du hade att bjuda på blunder
Du har ju tappat bort en hel del kilo och minskat i mått förrutom biccarna då, vilket e kanon. Måste kännas underbart psykiskt för dig själv att väga under 100 nu? E det inte dags för bilder snart för du har ju som sagt gjort stora framsteg.

Dina kg som du har kvar kommer försvinner lätt som en plätt om du fortsätter som du gjort. Men hur har huden blivit nu när du tappat så mycket, är den lite slapp eller?

Som sagt mycket bra jobbat och Keep The Up Great Work

[ 27 April 2002: Inlägget har ändrats av: Abel2000 ]
__________________
Jarod är min sexslav!
Abel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-27, 19:31   #99
blunder
Registered User
 
blunders avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 885
Post

Abel: Har inga problem med huden. Har lite bristningar från både styrketräningen och att jag varit så grovt överviktig som jag dock kommer att få dras med. Men har fyllt upp ganska bra under huden med muskler.

Köpte mitt första linne någonsin idag. Mina planer är att använda det i juni/juli då jag satsar på att ha tappat fem kilo till.

Så då kommer det även upp lite bilder. Rent psykiskt känns det bra att jag klarat att ta mig så här långt. Har brottats med diverse bantartips m.m genom åren, men det har varit psyket som inte klarat det och man har ätit mer för att kompensera. Men nu ser det ljusare ut på den fronten.
__________________
Ha det
blunder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-27, 19:33   #100
nina
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

härlig läsning Blunder...
  Svara med citat
Gammal 2002-04-28, 12:43   #101
blunder
Registered User
 
blunders avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 885
Post

Dagens pass

Baksida/framsida lår
Benspark 4 set 45x12x10 55x10 60x8
Bencurl 4 set 45 kg x7x6x6x6

Vader
Stående vad (smith)3set 135x10 180x8x8
Sittande vad 3set 90x10x10x9

Dagens pass kändes fint. Kunde köra lite mer på bensparken, så nästa vecka provar jag benpressen igen. Knät känns bättre nu.

[ 28 April 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]
__________________
Ha det
blunder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-29, 10:58   #102
blunder
Registered User
 
blunders avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 885
Post

Ny vecka, nya tag!

Dagens pass var

Rygg/Trapz

Marklyft 4 set (70x8) 120x4 130x2 110x4 100x6
Stående rodd 4 set 100x4x4x4 70x10
Latsdrag (smala) 4 set 90x6x5x4 80x4
Hanteldrag.utåt(hantel)4set31,2x7x7x6 29,8x6
Shrugs (hantel) 4 set 39,1x8x8x7 34x8

Många set blev det. Passet kändes bra och det blev någon repetioner mer gentemot förra veckan. Provade även att sänka vikterna lite i marklyft och köra fler repetioner.
__________________
Ha det
blunder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-29, 13:14   #103
develer
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

fan vad roligt att läsa!! Ett år!! Du har gjort fantastiska reultat!! Å läser man din historik från året som gått så är det ju igentligen från och med i höstas du har kommit i gång på riktigt. Det är mycke bra!! Jag är fortfarande mycke imponerad av din målmedvetenhet och vilja att göra det du gör. Å jag är med säkerhet inte ensam. Du skriver att du har motivationen att fortsätta men du har också mycke kunskap. Å den kunskapen och din motivation kommer du att klara dig långt. Läser man också längre upp så gick du ner 1 kilo trotts att du ökade intaget vilket betyder att du har nu fått up en bra ämnesomsättning. Det kan du tacka din goda kosthållning och din träning för. Så med den, din kunskap och motivation så får du bort resten välldigt lätt! Å jag misstänker att du nu har kommit förbi det kritiska målen då man börjar tvivla och faller tillbaka till dom dåliga vanorna. Du har jobbat stenhårt å jag har ju under en tid hållit en bra kontakt med dig, vilket jag tycker är riktigt roligt! I synnerhet då man kan läsa om dina framsteg!!

Det är snart sommar och dax att fördriva soliga dagar på stranden. Skulle tro att du kommer få en hel del frågor då du kommer i en helt ny form i år gämfört med förra året! 97,8 kg. Då är vi i samma viktklass Jag ligger i dag på ca 96 kg.
Så spatsera stolt i ditt nya linne....
Vi hörs!!
  Svara med citat
Gammal 2002-04-29, 13:21   #104
JJ
Värmdökungen
 
JJs avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Värmdö
Inlägg: 5 185
Post

Fan Blunder, du är ju kung! Inspirerande läsning och imponerande resultat.
__________________
"Ta en bild på solnedgången!"
Härifrån? Det är ju motljus?"


Tung pung ger starka ben...
JJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-30, 11:01   #105
blunder
Registered User
 
blunders avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 885
Post

Tackar för att ni tycker att det är intressant läsning. Som sagt har jag lärt mig en massa i år och det känns skönt. Synen på kost och allt annat är ändrad. Så jag har svårt att se mig själv äta pizza två ggr i veckan igen och äta godis när jag känner för det. Har nästan aldrig godissug nu när jag tränar och sköter kosten. Nog händer det att jag missbrukar aspartan en hel del, men det är jag nog inte ensam om

Dagens pass

Bröst

Bänkpress 3 set 85x3 80x3x4
Hantelpress 3 set 34x6x5x4
Lutande hantelpress 4 set 29,8x5x4x5 26x6
Flyes 3 set 22,1x6x6x5

Mage
Situps med vikt 3 set 25x14x12x10
Benlyft 3 set x18x16x16

Passet kändes fint, hade ingen hjälp på bänken idag så jag tog det lugnt där. Orkade med 34 kgs hantlarna på hantelpressen i alla tre seten och det kändes bra. Fick bra kontakt med bröstet under passet. Även magen gick bra, ska nog höja vikten där nästa vecka. Kan även tilläga att jag har mycket träningsverk i ryggen som vanligt. Det kändes när jag la mig ned i alla övningar.

Ikväll är det nog fest, var ett tag sedan sist så det ska bli kul har inhandlat lite smått och gott.
__________________
Ha det
blunder är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)