Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-06-10, 20:00   #16486
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
En tv-serie om Gemmels böcker hade blivit bättre.
Har inte han gjort en massa olika? Drenai du tänker på eller?
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 20:08   #16487
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Nu när GoT satt ribban har jag goda förhoppningar. Det kan bli mycket bra.
Japp, får hoppas på bra skådespelarcasting bara.
Termy är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 21:17   #16488
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Har inte han gjort en massa olika? Drenai du tänker på eller?
Ja, precis, men man kan ju i stort sett baka in de andra bokserierna i samma universum om man vill.

Edit: om jag skulle ge en lilltå för en sådan serie så skulle jag ge ett par fingrar för en tv-serie eller film-serie med The Left Hand of God. Men det är off-topic
__________________
Winners win

Senast redigerad av Rikard Jansson den 2017-06-10 klockan 21:23.
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 21:25   #16489
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Halvgamla nyheter kanske (2 månader typ) men Wheel of Time ska ju bli en TV serie, skapad av Sony. Nästa GoT måhända? Eller bättre? Den är ju i alla fall färdig.
Wow, nu vart jag taggad! Jag har läst bokserien 5-6 gånger.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 22:27   #16490
tjabon
Joser
 
tjabons avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: I min lada
Inlägg: 294
Sorjonen !!! (aka Bordertown)
Finsk kriminalare från Netflix.
Se den!
__________________
men du är jelly, mirin' och butthurt! ye, u jelly brah? u mirin'?

Senast redigerad av tjabon den 2017-06-10 klockan 22:28.
tjabon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-11, 01:00   #16491
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
My bad, associerade direkt David Gemmell till serien om revolvemannen Jon Shannow. Han skrev ju förvisso ganska många böcker...
Termy är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-11, 11:57   #16492
SeeYay
Registered User
 
SeeYays avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Stockholms län
Inlägg: 91
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Halvgamla nyheter kanske (2 månader typ) men Wheel of Time ska ju bli en TV serie, skapad av Sony. Nästa GoT måhända? Eller bättre? Den är ju i alla fall färdig.
Yepp, faktum är att det faktiskt gjordes ett (riktigt dåligt) försök till tv-serie med tidigare ägare av rättigheterna, som det ryktas bara för att behålla dem. Finns ett pilotavsnitt.

https://youtu.be/7ZOCCEuROPk
SeeYay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-11, 13:24   #16493
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Wow, nu vart jag taggad! Jag har läst bokserien 5-6 gånger.
Det måste ha tagit ett tag... Den enda serie jag läst så många gånger är Katharine Kerrs deverryserie (som också vore trevligt att se på TV, men den är väl tyvärr alldeles för okänd för allmänheten för att någonsin bli det).
Termy är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-11, 13:27   #16494
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av SeeYay Visa inlägg
Yepp, faktum är att det faktiskt gjordes ett (riktigt dåligt) försök till tv-serie med tidigare ägare av rättigheterna, som det ryktas bara för att behålla dem. Finns ett pilotavsnitt.

https://youtu.be/7ZOCCEuROPk
Japp den med Billy Zane har jag sett. Jag trodde det var någon slags fan-baserad hyllning eller dylikt (typ som den lilla extra Punisherfilm som Thomas Jane var med i - "Dirty Laundry"), inte ett faktiskt pilotavsnitt. Men om det var det så är det ju bra att det inte är de som ska göra serien längre.
Termy är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-19, 12:40   #16495
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Det måste ha tagit ett tag... Den enda serie jag läst så många gånger är Katharine Kerrs deverryserie (som också vore trevligt att se på TV, men den är väl tyvärr alldeles för okänd för allmänheten för att någonsin bli det).
Katherine Kerrs böcker om Deverry är bland mina favoriter i fantasygenren. Dock är jag inte helt säker på att jag läste de sista böckerna... Jag tycker det kan vara lite segt med långa bokserier. I mina ögon tappade dessa böcker en del av charmen efter ett tag. Men det kan ha berott på att jag började läsa dem i mitten av nittiotalet, då hon skrev dem, och att man fick vänta så himla länge mot slutet av serien...

Vore jäkligt fett med en tv-serie på dessa!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-19, 12:41   #16496
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Är det förresten bara jag som kollar på de nya Twin Peaks, och gillar det? Tycker den är väldigt sevärd såhär långt in (avsnitt sju är de väl inne på nu).
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-19, 12:48   #16497
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Katherine Kerrs böcker om Deverry är bland mina favoriter i fantasygenren. Dock är jag inte helt säker på att jag läste de sista böckerna... Jag tycker det kan vara lite segt med långa bokserier. I mina ögon tappade dessa böcker en del av charmen efter ett tag. Men det kan ha berott på att jag började läsa dem i mitten av nittiotalet, då hon skrev dem, och att man fick vänta så himla länge mot slutet av serien...

Vore jäkligt fett med en tv-serie på dessa!
Där ser man! Trodde jag var ensam på forumet att gilla dessa böcker, då de sällan eller aldrig nämns. Jag började också läsa dem på 90-talet (de var några av de första böckerna jag läste på eget bevåg överhuvudtaget och fastnade totalt för dem). Läste dem dock på svenska (vilket var krångligt nog ändå för en bokovan tonåring), men tycker Johan Fricks översättning var helt lysande. De sista 2 (eller 3?) böckerna översattes aldrig, och tyckte som du att i alla fall de sista tappade lite jfr med de tidigare böckerna. Men allt som allt, en väldigt speciell serie.
Termy är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-19, 13:00   #16498
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Är det förresten bara jag som kollar på de nya Twin Peaks, och gillar det? Tycker den är väldigt sevärd såhär långt in (avsnitt sju är de väl inne på nu).
Alltså näe, jag tycker att det är för mycket flum och för lite deckare (precis som jag tyckte om slutet av säsong två). Den första säsongen av Twin Peaks måste ju vara något av det bästa som gjorts i TV-serie väg, men sen spårar Lynchen ur lite för mycket för min smak.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-19, 14:44   #16499
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
The musketeers från BBC. Är det något att titta på?
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-19, 16:32   #16500
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Alltså näe, jag tycker att det är för mycket flum och för lite deckare (precis som jag tyckte om slutet av säsong två). Den första säsongen av Twin Peaks måste ju vara något av det bästa som gjorts i TV-serie väg, men sen spårar Lynchen ur lite för mycket för min smak.
Man kan räkna med flum när David Lynch är i farten.

Jag håller iofs med om att det är lite för lite deckare över det. Men jag försöker undvika att jämföra med säsong ett som ju var brilljant, och väldigt mycket deckare.

Säsong två tror jag (iaf delvis) ballade ur för att Lynch inte riktigt fick göra som han ville. Minns inte exakt vad det var av handlingen som han inte själv egentligen ville ha med. Men nåt åt det hållet har jag för mig att han själv sagt i nån dokumentär jag såg för en decenium sedan eller så...

Hur som haver tror jag att jag gillar denna säsongs flum lite bättre än säsong två i alla fall. Det var ju iofs väldigt länge sedan, så jag kanske minns fel. Men jag tycker inte denna säsong känns så väldigt krystad som jag har för mig att jag tyckte säsong två kändes.

Men det vore trevligt ifall det kunde vävas in nån typ av deckarmysterium i detta. Kanske om Cooper återfår lite sans och minne, och börjar jaga nåt spöke eller så...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)