Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-07-10, 09:18   #16
Stan Carley
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 180
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Det är väl inte Linus Carléns fel att folk är faktaresistenta? Han tillhandahåller en produkt och folk köper den. Han har vad jag vet aldrig lovat mirakel med sin produkt, så raljera inte över honom raljera över konsumenterna istället.

Det finns ju skitmånga produkter som spelar på folks okunnighet, tänker att det i första hand är allmänhetens ansvar att bilda sig..
Givetvis, syftade mer på det klassiska fenomenet: "Min idol gör såhär, om jag också gör det så kommer jag bli lika snygg/bra"
Stan Carley är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-12, 16:07   #17
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Är det avsaknaden av de övriga aminosyrorna som gör BCAA-tillskott dåligt? För de finns ju med i kompletta EAA-tillskott. Jag förstår inte
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-12, 16:13   #18
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
https://www.styrkelabbet.se/bcaa/
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-23, 07:17   #19
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
Just det som studierna visar tydligen, att man blir mentalt skärpt och pigg är just anledningen till varför jag älskat bcaa sen det slog genom och håller det högst av alla kosttillskott tillsammans med en pwo för pump.

Jag provade en period att byta ut min bcaa under passen mot eaa men det känns som att dricka vatten för mig. Bcaa däremot gör så jag kan sprinta runt i gymmet 60min på tom mage utan att bli trött eller okoncentrerad. Då jag drack eaa istället blev jag tröttmössa jämt efter halva passet.

Att dricka 3-12g protein för muskelbygge har jag aldrig trott på. Det är ju för prestation och fokus(inte styrke-pb:n, jag pratar om bra träffar, kontraktioner, muscle mind connection och vilja till många set) som bcaa är en tillgång. Jag gillar t ex en nocco under deff med, det gör att jag håller mig pigg samt kan vänta på nästa måltid betydligt enklare vid trötthet och hunger. Vips så är det borta. Det är så stor skillnad på att äta pluskalorier och bulka och träna. Det är så lätt. Man är pigg, får pump osv. Det är en annan grej att få till träning och vardag medan man tar sig mot en scenform.
Det som gäller med protein är ju att ladda in det i stora mängder, och leda in det i musklerna via pump. Det handlar ju om dagsintag, jag personligen äter iaf 2,5-3g/kg och dag. Allt under det gör min träning helt bortkastad. Jag kan öka styrka på på 1,5g/kg men inte få ngn bra volym på kroppen då.

Bara min sanning! Inte vetenskap fast min vetskap kan ingen ta från mig heller...

Senast redigerad av RobbanColeman den 2019-07-23 klockan 07:23.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)