Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-12-05, 15:34   #781
Olsson
Registered User
 
Olssons avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: helsingborg
Inlägg: 1 786
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
JÄKLAR! vad cool. Den nya konstruktionen med batteri verkar så mycket bättre än den jag har där det ska vara i flaskstället. Man blir ganska torr utan vätska efter ett par timmar om man inte gillar dricka batterisyra.

Är det en 10W och en 5W?
Korrekt!

Jo dricka behöver man ju! Jag suktar efter en camelback oxå att ha under jackan på vintern så inte vattnet fryser.
__________________
”I ett oändligt universum i en oändlig tid kommer allt att hända. Så allt är oundvikligt, även det omöjliga.”

Min mountainbikeblogg
Olsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 15:37   #782
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av Olsson Visa inlägg
Korrekt!

Jo dricka behöver man ju! Jag suktar efter en camelback oxå att ha under jackan på vintern så inte vattnet fryser.
Det sa en kompis till mig också. Sedan frös slangen mellan CB och munnen. Så se till att stoppa den innaför kläderna bara.
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 15:40   #783
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av machine gun Visa inlägg


Tack för utförliga inlägg! Så om jag förstått det rätt så är det egentligen bäst med mtb-skor till inomhusbruk och landsvägsskor till landsvägshojen, men om man bara ska köpa ett par skor så är det landsväg med spd-klossar som gäller?
Ska du inte köra någon MTB så är det så, ja. Men LVG-skor brukar som sagt ofta ha en sula som är i naken kolfiber vilket både är halt och repkänsligt, så de lämpar sig inte alls i skogen. Även om det kom en helt galen amerikan på 08XC en gång i tiden och flög över mig samtidigt som han skrek "damn these road shoes", och han kom hela vägen till mål iaf.
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 15:45   #784
Noodles
Registered User
 
Noodless avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Ringhals 2
Inlägg: 3 429
Jag vill minnas att skaparn har nämnt att vätskeintag under träning är för fjollor. En flaskhållare är ju bara en stationär variant av ett vätskebälte.
__________________
Runner without a cause
Noodles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 15:48   #785
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av Noodles Visa inlägg
Jag vill minnas att skaparn har nämnt att vätskeintag under träning är för fjollor. En flaskhållare är ju bara en stationär variant av ett vätskebälte.
Jo, du vet, cykel och löpning är inte samma sport.
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 15:52   #786
Noodles
Registered User
 
Noodless avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Ringhals 2
Inlägg: 3 429
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Jo, du vet, cykel och löpning är inte samma sport.
Det hade jag missat helt. Om du skulle minska din kolfiberbudget med 10% hade det säkert räckt till en heltidsabbonerad servicebil som förser dig med vätska.
__________________
Runner without a cause
Noodles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 17:17   #787
Olsson
Registered User
 
Olssons avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: helsingborg
Inlägg: 1 786
Då jag bara har en massa skolarbete som måste göras, har jag spenderat tiden med att fundera på hur man ska klä sig nästa säsong.

Vad tror ni om det här? Är det för vitt?







__________________
”I ett oändligt universum i en oändlig tid kommer allt att hända. Så allt är oundvikligt, även det omöjliga.”

Min mountainbikeblogg
Olsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 17:21   #788
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av machine gun Visa inlägg
Låt oss säga såhär istället: Jag har ingen koll, kan någon förklara skillnaderna på olika skor för mig?
Experterna har ju redan uttalat sig, men jag känner för att cykelspamma lite.

Jag körde lite spinning som omväxling förra veckan och tog med mig mtb-skorna. Dock funkade inte mina clips ihop med spinningcyklarnas pedaler - antagligen för att jag har Eggbeaterpedaler (går att klicka i från fyra håll, jättesmidigt när man vant sig vid dem) och de är tydligen inte kompatibla med Shimanos SPD (???). Surt sa räven, nu får jag plocka hit mina gamla avlagda mtb-skor.

//Kristin

PS. Många motionärer kör faktiskt med SPD även på racer. DS.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 17:23   #789
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av Olsson Visa inlägg
Vad tror ni om det här? Är det för vitt?
Komplettera med en snygg bränna och inget kan vara för vitt.

//Kristin
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 17:30   #790
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av Olsson Visa inlägg
Då jag bara har en massa skolarbete som måste göras, har jag spenderat tiden med att fundera på hur man ska klä sig nästa säsong.

Vad tror ni om det här? Är det för vitt?

[.IMG]http://www.bike-discount.de/pictures/big/9554.jpg[/IMG]

[.IMG]http://www.bike-discount.de/pictures/big/10317.jpg[/IMG]

[.IMG]http://www.bike-discount.de/pictures/big/2153.jpg[/IMG]

[.IMG]http://www.bike-discount.de/pictures/big/8806.jpg[/IMG]
Det beror på, jag tycker det är ultrasnyggt. Det kanske är dags att avslöja att Stockholm har fått se ny klubb födas i och med att vi fick klartecken på vår ansökan hos RF ganska nyligt. CK Crescendo Velo som hittills består av sex medlemmar och inriktar sig framför allt på tävlingsverksamhet i senior/veteran. Vi har då den angenäma uppgiften att designa nya kläder att köra i och efter lite övertalning så kommer vi nog köra i ungefär sådär vita kläder. Det återstår lite designarbete innan det är klart. Men vitt ska det vara. Och rent.

I stadgarna står bland annat under punkten "medlems skyldigheter"

Citat:
Medlem skall vid alla tillfällen då föreningen representeras ge ett gott intryck genom att respektera följande estetiska koder
- blottad hud på benen skall vara rakad eller på annat sätt ha fått håret avlägsnat
- klubbdräkt samt övriga kläder skall vara hela och rena
- färger på plagg utöver de som ingår i klubbdräkt skall väljas med omsorg och bör ej ta uppmärksamhet från klubbdräkten
- under träning och tävling vara så behaglig för omgivningen som möjligt vad gäller allt från komponentval på cykeln till att inte lukta dåligt
Det kan tyckas lite skämtsamt men vi som är med vill verkligen i hela klubbens agerande visa vilken respekt vi hyser för cykelsporten och att vi finns till för just tävlingsverksamheten.

På kalendern finns även ett motionslopp vi ämnar arrangera under våren för att göra vårt namn känt bland stockholms alla cyklister. Jag återkommer med detaljer om det och räknar med minst tio koloiter på startlinjen.

Så, om du klär dig sådär finns risken att vi tar dig för en av de våra.
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 18:00   #791
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Det beror på, jag tycker det är ultrasnyggt. Det kanske är dags att avslöja att Stockholm har fått se ny klubb födas i och med att vi fick klartecken på vår ansökan hos RF ganska nyligt. CK Crescendo Velo som hittills består av sex medlemmar och inriktar sig framför allt på tävlingsverksamhet i senior/veteran. Vi har då den angenäma uppgiften att designa nya kläder att köra i och efter lite övertalning så kommer vi nog köra i ungefär sådär vita kläder. Det återstår lite designarbete innan det är klart. Men vitt ska det vara. Och rent.

I stadgarna står bland annat under punkten "medlems skyldigheter"



Det kan tyckas lite skämtsamt men vi som är med vill verkligen i hela klubbens agerande visa vilken respekt vi hyser för cykelsporten och att vi finns till för just tävlingsverksamheten.

På kalendern finns även ett motionslopp vi ämnar arrangera under våren för att göra vårt namn känt bland stockholms alla cyklister. Jag återkommer med detaljer om det och räknar med minst tio koloiter på startlinjen.

Så, om du klär dig sådär finns risken att vi tar dig för en av de våra.
Klockrent att skriva in i stadgarna att benhår är förbjudet.

(Vill gärna slänga in en smiley här men gör inte det i respekt för dina värderingar).
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 18:03   #792
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg


Man använder inte MTB-pedaler på en linjehoj. Det finns inte. Jag hade en gång SPD på min tempocykel för att kunna testa den vid inköp. Det kändes hemskt.
Teh internet glömmer aldrig. Gör inte om det där.

MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 20:12   #793
maRRtin
Registered User
 
maRRtins avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: J-town baby
Inlägg: 1 215
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Komplettera med en snygg bränna och inget kan vara för vitt.

//Kristin
Jag känner en tjej som är ihop med en cyklist, när dom var på semester så solade han med cykelkläderna på. För att kunna skryta om hur mycket han suttit på cykeln under sommaren.

En fråga till proffsen, hur vanligt förekommande är detta? Jag är rädd för att det är vanligare än man tror!
maRRtin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 20:33   #794
Olsson
Registered User
 
Olssons avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: helsingborg
Inlägg: 1 786
Citat:
Ursprungligen postat av maRRtin Visa inlägg
Jag känner en tjej som är ihop med en cyklist, när dom var på semester så solade han med cykelkläderna på. För att kunna skryta om hur mycket han suttit på cykeln under sommaren.

En fråga till proffsen, hur vanligt förekommande är detta? Jag är rädd för att det är vanligare än man tror!
Haha! Det har kommit upp på diskussion i alla fall! Men min åsikt är ändå "Bättre bra än brun"

Skulle ju vara rätt pinsamt att komma hem med världens cykelbränna och sen bli avhängd i första backen bara för att man suttit och pimplat drinkar på stranden. Nej nej cykelbränna fake:ar man inte! Den är ett visuellt tecken på hur snabb man är, så man ska slippa skryta om det när man inte sitter på cykeln.
__________________
”I ett oändligt universum i en oändlig tid kommer allt att hända. Så allt är oundvikligt, även det omöjliga.”

Min mountainbikeblogg
Olsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-06, 10:39   #795
maRRtin
Registered User
 
maRRtins avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: J-town baby
Inlägg: 1 215
Citat:
Ursprungligen postat av Olsson Visa inlägg
Haha! Det har kommit upp på diskussion i alla fall!
Det var väl det jag trodde.

Nästa fråga ju oundvikligen, hur håriga ben får man ha? Eller rättare sagt, hur många timmars cykling ska man ha genomfört innan håret ska bort? Vid vilken nivå i cykelskolan säger tränaren att idag åker ni hem och rakar benen efter träningen ungar. Eller det kanske t o m pågår som någon slags ritual? Lite som handdukspiskandet efter hockeyträningen.
maRRtin är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)