Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-11-15, 20:39   #2371
Squamata
Ceviche
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 1 471
Jag tycker din journal är så bra den kan bli, den gör ju att jag är inne o läser i princip var/varannan dag.. O jag är inte den som läser spec mycket om andras träning överlag så de får du ta som en komplimang!
__________________
Im back.. Basse_00 på Instagram.

Journal> http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=215431
Squamata är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-15, 20:42   #2372
mYrN
Deadliftbrah
 
mYrNs avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Skurup
Inlägg: 1 543
Shit vad man missar mycket på några dagars inaktivitet här.. Riktigt tråkigt att läsa om skadan. Ibland glömmer man hur lätt hänt sånt skit är, det går utav bara farten när man är inställt på att lyfta. Din hängivenhet är galen, att dra in på gymmet i blades och köra 30 reps stångcurl på den vikten, RESPEKT

Angående träningsjournalerna så håller jag verkligen med om viktpunkten, det spelar ju ingen roll. Journalerna jag läser frekvent, läser jag enbart för personerna bakom dem.

Du rockar mannen, här får du en må-bättre-kram-alá-internet:
__________________
Bulkmode - Periodisk fasta
Journal!
Christopooper @ Instagram!
Citat:
Ursprungligen postat av Niwah Visa inlägg
En av kolos snyggaste fysiker. Faktiskt.
mYrN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-15, 20:42   #2373
A.Pahkamaa
Registered User
 
A.Pahkamaas avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 4 927
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
Kanske ett av de tråkigaste inläggen jag läst i min journal. Nu blir jag #RIKTIGT orolig... Jag hoppas verkligen på att min rehab kommer att gå snabbare. #UPPSKATTAR starkt att du är så pass ärlig Pakke, även om det känns sådär att läsa texten.....Tror du förstår mig.
Du läser mitt inlägg som fan läser bibeln, Ola. Jag var igång och joggade efter 4-5 veckor trots allt. Belastade foten i styrketräning något tidigare om jag minns rätt. Sköter du din rehab bra så är du säkert igång ännu snabbare!
A.Pahkamaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-15, 20:43   #2374
Jonithan
Registered User
 
Jonithans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 745
Men herregud vilka curls! Skridskorna får mig dock att fnissa lite!
__________________
Journalen (CrossFit & Fitness Five)
Jonithan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-15, 21:12   #2375
Pitepalt
Registered User
 
Pitepalts avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 471
Anledningen till att detta är den journal jag läser mest av alla här inne (mer än min egen) är att du träffar bra på nästan alla de punkter du tar upp. Det är inspirerande att titta in här om man vet aldig vad för djävulskap man ska stöta på

Försöker få kamrater att börja skriva egna journaler men de säger att dom "ska bli starkare först, är för svaga, inte vågar m.m" och det är lite tråkigt, för vi är alla så olika, det jag finner inspirerande är folk som verkligen brinner för träningen och som vill utveckla sig själva, inte folk som tror att kolo är någon sorts tävling och att den som lyfter mest är bäst.

Din journal är välbesökt Ola och det av en anledning, du levererar på många plan vilket gör att folk vill komma tillbaka. Det du gör, gör du bra och sluta inte med det!
Pitepalt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-15, 21:13   #2376
zarnyhax
Registered User
 
zarnyhaxs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Bästkusten
Inlägg: 1 417
Tycker att bilder och filmer är fantastiskt roligt och få tillgång till och se. Och strukturerade och lättlästa journaler är ett plus i kanten för det blir jobbigt att läsa annars.
__________________
Träningsjournalen
zarnyhax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-15, 22:30   #2377
Tokruska
Registered User
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 860
Viktigaste för mig när jag läser journaler är såklart först och främst vem som skriver.. Sedan uppskattar jag en aktiv journal som uppdateras ofta med div. tankar, bilder och filmer som du själv sa. Välstrukturerad är också något jag uppskattar. Skulle säga att din journal är ett praktexempel på en awesome journal som jag förövrigt läser dagligen!
Tokruska är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-15, 22:31   #2378
Phantom duck
Registered User
 
Phantom ducks avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Piteå
Inlägg: 633
Vilka pass du bränner av. måste hålla med Tomme, du är ju för fan skadad! Hur tror du att det får oss som är hela att känna oss mentalpsykning på hög nivå. Jävligt bra krigat en förebild och inspirationskälla.

När det gäller träningsjournaler så instämmer jag i att filmer är en riktig höjdare. Det är underbart inspirerade att se andra slita sig lila i ansiktet. Detta är ju något som du och 4-klövern är bra på att skämma bort oss med. Ska försöka bli bättre själv här. Sen är det ju alltid kul när nån slänger in lite humor.
__________________
Träningsjournal: OS i tjurskallighet
Phantom duck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-15, 22:31   #2379
Likeapeanut
Registered User
 
Likeapeanuts avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 1 900
Awesome picture. Great size. Looking thick. Solid. Tight.
Keep us all posted on your continued progress with any new progress pics or vid clips.
Show us what you got man. Wanna see how freakin' huge, solid, thick and tight you can get.
Thanks for the motivation. // Nöten.
Passade bra in hit nu i samband med sjuka Skiv-stångsrodd filmen!
__________________
Likeapeanut
valar morghulis

Senast redigerad av Likeapeanut den 2012-11-15 klockan 22:34.
Likeapeanut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-15, 23:02   #2380
Riddle
Ego sum Lord Voldemort
 
Riddles avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Luleå
Inlägg: 3 117
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
I veckans videoblogg så tar jag upp vilka punkter som för mig är viktiga i en träningsjournal. Vad jag gillar & kan göra bättre.

Håller ni med ? Ge gärna feedback & tyck till om vad NI tycker är viktigt !!

Håller med på allt, din journal är nog den jag följer mest. Fortsätt som du gör! Du är en stor förebild för många

Citat:
Ursprungligen postat av Klanje Visa inlägg
Hej,

Första gången jag skriver i den här journalen. Ja, kanske överhuvudtaget. Tänkte försöka kontra dig med en cool videoblogg för att visa hur rätt du har i det du säger. Men fy för satan vad svårt det är att videoblogga! Har du många omtagningar?

Det här blev mitt resultat efter fyra tagningar,

http://www.youtube.com/watch?v=bPh_b...ature=youtu.be

Inte mycket av värde kom fram där inte. I övrigt gillar jag bilder och filmer. Och tankar.
Fick väldigt bra första intryck av dig av nån anledning, skaffa en journal vet ja!
__________________
Journal
Riddle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-15, 23:46   #2381
XFactor
Registered User
 
XFactors avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Piteå
Inlägg: 777
Citat:
Ursprungligen postat av Klanje Visa inlägg
Hej,

Första gången jag skriver i den här journalen. Ja, kanske överhuvudtaget. Tänkte försöka kontra dig med en cool videoblogg för att visa hur rätt du har i det du säger. Men fy för satan vad svårt det är att videoblogga! Har du många omtagningar?

Det här blev mitt resultat efter fyra tagningar,

http://www.youtube.com/watch?v=bPh_b...ature=youtu.be

Inte mycket av värde kom fram där inte. I övrigt gillar jag bilder och filmer. Och tankar.
Haha, gillar din jämförelse med en obehaglig grannen som ingen annan gillar. Ta och skaffa en journal och börja videoblogga så vi får se mer sånt här
__________________
Tr.journal - Byggning X2 (grovisjobb & hårdträning)
Tr.journal - Från Gymmet till skidspåret
Blogg - www.4-klovern.se
"Grab a snickers! packed with peanutpower"
XFactor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-16, 01:58   #2382
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
- OBS #WARNING för MEGA-långt inlägg !! OBS -

Citat:
Ursprungligen postat av Klanje Visa inlägg
Hej,

Första gången jag skriver i den här journalen. Ja, kanske överhuvudtaget. Tänkte försöka kontra dig med en cool videoblogg för att visa hur rätt du har i det du säger. Men fy för satan vad svårt det är att videoblogga! Har du många omtagningar?

Det här blev mitt resultat efter fyra tagningar,

http://www.youtube.com/watch?v=bPh_b...ature=youtu.be

Inte mycket av värde kom fram där inte. I övrigt gillar jag bilder och filmer. Och tankar.
Men så kul att du skriver & postar en #grymt genuin videoblogg !! Du har skrivit 1 inlägg på KOLO i alla dina dagar (detta). Genom din videoblogg så kan jag redan NU erkänna att jag relaterar mera till dig än vissa som skrivit +20 kommentarer i min journal MEN som jag varken sett bild på eller hört dom prata. #VIDEOBLOGGAR har sådan enorm kaliber & dess kraft att nå ut är #MAGISK

NEJ jag gör aldrig omtagningar, har aldrig stödord eller lappar heller. Jag vill att det jag säger ska komma från hjärta & hjärnan. Jag är bra på att improvisera hahaha!!

klanje - Nu tycker jag att du startar upp en journal & joinar oss andra här på KOLO i denna värld av verbala & smilbandshöjande miljö. Du verkar vara en #GRYMT skön lirare !! #DO #IT !!

Citat:
Ursprungligen postat av jsavefors Visa inlägg
Förutom det du nämner så tycker jag att humor är en viktig ingridiens till en härlig journal.
"Humor är roligt och det ska vara roligt att läsa".

Det hör väl egentligen inte till, men något som jag själv anser är viktigt.
Jag kanske tyvärr är ganska gles med just humor i min journal, men det är för att jag är oerhört tråkig människa..
Jag tror inte alls att du är tråkig Jave !! Du är bara osäker på hur du ska förmedla din humor. Jag lovar att det kommer eftersom !! Jag gillar dig skarpt & det vet du !!

Citat:
Ursprungligen postat av Ekkan Visa inlägg
Som du säger i början så är ju givetvis huvudsyftet att kunna följa sin egen framgång på ett bra sätt. Men jag tycker fan det roligaste med att skriva och läsa journal är att se alla göra såna sjuka framsteg hela tiden, spelar ingen roll om det är viktminskning, byggning eller crossfit så är det så #EXTREMT kul att läsa om.

Eftersom alla har ett sånt intresse för träning så känns det som att alla pushar varandra till ökningar varje vecka, man tar i lite extra bara för att få skriva det i sin journal. Sen är det ju alltid extra kul med filmer och bilder. Måste ge er i 4-klövern en stor eloge som gör så ruskigt bra videobloggar, filmer och podcasts. Själv känns det som att man skulle göra bort sig BIGTIME framför en kamera men ni gör det fruktansvärt bra!!! Fortsätt inspirera på det sätt ni gör så finns det inga gränser.
Tack Erik !! #OERHÖRT kul att få höra dom värmande orden av en högt accepterad Duracell-kanin. Du ska veta att vi har kämpat hårt, men nu när budskapet börjat sprida sig så får man tillbaka mycket arbete genom #creed som tex. detta inlägg du skrivit. Kul som FAN !!

Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Jag tycker du har en riktigt bra journal. Och det smittar av sig till att jag själv vill göra min journal lite roligare/intressantare, för andras skull. Är journalen tråkig blir det ju också glest med läsare och man får dålig respons. Just respons från andra är ju riktigt kul och det ger en motivation.
Tack Mats !! Enormt kul att du tycker det & att jag kunnat inspirera dig att leverera en bra journal. Nu väntar jag bara på en monster tid på 500m rodd. Du vet att jag håller koll på dig haha!!

Citat:
Ursprungligen postat av Squamata Visa inlägg
Jag tycker din journal är så bra den kan bli, den gör ju att jag är inne o läser i princip var/varannan dag.. O jag är inte den som läser spec mycket om andras träning överlag så de får du ta som en komplimang!
Tack Basse !! Känns ruskigt skoj att få läsa dom orden av en kille som dig. Du besitter en sällsynt skådad fysik & ifall jag kunnat inspirera dig till att jobba hårdare på något enstaka pass så måste jag verkligen va stolt över mig själv!! Du är grym !!

Citat:
Ursprungligen postat av mYrN Visa inlägg
Shit vad man missar mycket på några dagars inaktivitet här.. Riktigt tråkigt att läsa om skadan. Ibland glömmer man hur lätt hänt sånt skit är, det går utav bara farten när man är inställt på att lyfta. Din hängivenhet är galen, att dra in på gymmet i blades och köra 30 reps stångcurl på den vikten, RESPEKT

Angående träningsjournalerna så håller jag verkligen med om viktpunkten, det spelar ju ingen roll. Journalerna jag läser frekvent, läser jag enbart för personerna bakom dem.

Du rockar mannen, här får du en må-bättre-kram-alá-internet:
Tack mYrN !! att du missat skadad tyder på att du ej vart in i journalen på 9 dagar (nu blir jag orolig) haha!!! Nä men skämt & sido, jag finner faktiskt inte vikterna direkt viktiga om personen kan förmedla något annat på ett bra sätt. Kul att du skriver % tack för kramen !!

Citat:
Ursprungligen postat av A.Pahkamaa Visa inlägg
Du läser mitt inlägg som fan läser bibeln, Ola. Jag var igång och joggade efter 4-5 veckor trots allt. Belastade foten i styrketräning något tidigare om jag minns rätt. Sköter du din rehab bra så är du säkert igång ännu snabbare!
"Rätt allvarlig, tog en månad innan jag kunde börja jogga lite lätt igen, då med lindad fot. Tog ytterligare någon månad innan svullnaden var helt borta" Jag kanske misstolkade dig en aning till mitt försvar så var det meningen "jogga lite lätt med lindad fot" som gjorde mig orolig - fick känslan av att du knappt kunde belasta utan att linda foten. #SRY för slarv Pakke !

Citat:
Ursprungligen postat av Jonithan Visa inlägg
Men herregud vilka curls! Skridskorna får mig dock att fnissa lite!
Jonithan !! #KUGGA #UPP 6 sluta skratta haha!! Kul att du är på G. Hoppas ryggen läker ihop inatt !!

Citat:
Ursprungligen postat av Pitepalt Visa inlägg
Anledningen till att detta är den journal jag läser mest av alla här inne (mer än min egen) är att du träffar bra på nästan alla de punkter du tar upp. Det är inspirerande att titta in här om man vet aldig vad för djävulskap man ska stöta på

Försöker få kamrater att börja skriva egna journaler men de säger att dom "ska bli starkare först, är för svaga, inte vågar m.m" och det är lite tråkigt, för vi är alla så olika, det jag finner inspirerande är folk som verkligen brinner för träningen och som vill utveckla sig själva, inte folk som tror att kolo är någon sorts tävling och att den som lyfter mest är bäst.

Din journal är välbesökt Ola och det av en anledning, du levererar på många plan vilket gör att folk vill komma tillbaka. Det du gör, gör du bra och sluta inte med det!
TACK TACK TACK Palle !! Du verkar va en klok människa #VERKLIGEN - Jag vill kunna inspirera alla yngre som känner så till att starta en journal - Har själv vart där liksom ung, klen, unsure, etc. Ligg på kompisarna visa min videoblogg så kanske dom inser att man inte behöver bänka 100 kg för att starta en journal !!

Citat:
Ursprungligen postat av zarnyhax Visa inlägg
Tycker att bilder och filmer är fantastiskt roligt och få tillgång till och se. Och strukturerade och lättlästa journaler är ett plus i kanten för det blir jobbigt att läsa annars.
Tack Zarre !! Roligt att höra, det glädjer mig !!

Citat:
Ursprungligen postat av Tokruska Visa inlägg
Viktigaste för mig när jag läser journaler är såklart först och främst vem som skriver.. Sedan uppskattar jag en aktiv journal som uppdateras ofta med div. tankar, bilder och filmer som du själv sa. Välstrukturerad är också något jag uppskattar. Skulle säga att din journal är ett praktexempel på en awesome journal som jag förövrigt läser dagligen!
Men så kul att höra Toka !! Jag visste inte att du var en sådan trogen läsare haha !! Jag gillar din journal också !! FILMER & bilder ger verkligen det lilla extra.

Citat:
Ursprungligen postat av Phantom duck Visa inlägg
Vilka pass du bränner av. måste hålla med Tomme, du är ju för fan skadad! Hur tror du att det får oss som är hela att känna oss mentalpsykning på hög nivå. Jävligt bra krigat en förebild och inspirationskälla.

När det gäller träningsjournaler så instämmer jag i att filmer är en riktig höjdare. Det är underbart inspirerade att se andra slita sig lila i ansiktet. Detta är ju något som du och 4-klövern är bra på att skämma bort oss med. Ska försöka bli bättre själv här. Sen är det ju alltid kul när nån slänger in lite humor.
Tack Robban !! Du är en person som vågar ge beröm. Det uppskattar jag starkt. Att få creed är givetvis kul & samtidigt bensin till att orka fortsätta att driva på Blogg, journal, träning & all annan +MENY !!
OBS! Jag presterar bättre som skadad haha!!

Citat:
Ursprungligen postat av Likeapeanut Visa inlägg
Awesome picture. Great size. Looking thick. Solid. Tight.
Keep us all posted on your continued progress with any new progress pics or vid clips.
Show us what you got man. Wanna see how freakin' huge, solid, thick and tight you can get.
Thanks for the motivation. // Nöten.
Passade bra in hit nu i samband med sjuka Skiv-stångsrodd filmen!
Nöten Du är verkligen One of a KinD !! Jag brukar va skarp på att kommentera fräckt & grovt (framförallt i str;s journal) Men på dina inlägghar jag ingen sköld - Du slår igenom mig rakt in i hjärtat

Citat:
Ursprungligen postat av Riddle Visa inlägg
Håller med på allt, din journal är nog den jag följer mest. Fortsätt som du gör! Du är en stor förebild för många!
Tack Riddle !! #VERKLIGEN tack !!

Fick väldigt bra första intryck av dig av nån anledning, skaffa en journal vet ja![/QUOTE]
+1

Citat:
Ursprungligen postat av XFactor Visa inlägg
Haha, gillar din jämförelse med en obehaglig grannen som ingen annan gillar. Ta och skaffa en journal och börja videoblogga så vi får se mer sånt här
#WORD Xet !! Men det är klart - En stångrodds-guru kan ju inte ha fel !!

TACK till ALLA som tyckt till. Min videoblogg var ej tänk som någon straffspark till er för att "hylla" mig som person, utan mera som en tankeställare till alla som "bara" läser eller funderar på att starta en journal till att kanske våga pröva. Att ni sedan gett mig #CREED tackar jag ödmjukast för #VERKLIGEN #TACK #TILL #ALLA

__________________________________________________ _______________

15/11 - Torsdag - Rygg

Okej! Skrillorna på & betydligt mindre vikt att hantera nu med min skada. Då lägger jag om till att ändra tempot på övningarna samtidigt som vikterna sänks. Ett typ av sätt att nöta ut muskeln på annat vis än bara total #BOMBNING (som senaste 3 månaderna har vart)

Stångrodd (pronerad) 2+1 tempo
60x10
80x10
100x12,12 - FILM

Breda latsdrag 2+1 tempo
3 set 10-12 reps

Latsdrag med v-grepp (pronerat) 3+1 tempo
3 set 10-12 reps

Pull downs 3+1 tempo
3 set 10-12 reps

Liggande hantelrodd 2+1 tempo
3 set 10-12 reps



Har du kämpat dig ända ner hit på inlägget så besitter du antingen ett läshuvud av hög kaliber eller en stor nyfikenhet #GRATTIS hahaha !! -
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-16, 02:57   #2383
Pitepalt
Registered User
 
Pitepalts avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 471
Det där var citering på hög nivå måste jag säga!

12x100kg stångrodd med grillor?!?! Det finns inget stopp för dig mannen, fortsätt så!
Pitepalt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-16, 06:16   #2384
Klanje
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 182
Citeringsverktyget förstörs lite när någon skriver inlägg som är flera meter långt..

Vad roligt att det var folk som vill att jag ska starta journal! Speciellt roligt att du, Ola, uppskattade mitt inlägg. Jag ska fundera över jobbdagen på om jag ska börja skriva på riktigt eller inte. Det kanske vore kul!

Btw, något jag också gillar med din journal är att du verkar rätt ödmjuk mitt i all humor och allt högpresterande. Ingenting som skulle värdesättas i en journal skriven av mig, då det gäller att man presterar något för att ödmjukhet ska vara en dygd, men i alla fall. Det gör det trevligt att läsa din journal!
Klanje är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-16, 10:09   #2385
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Kul och se dig fighta på gym! Var lite försiktig dock.. du har förmodligen noll stabilitet i fötterna (väl?)! Vi är rädda om dig!! =) Bra mosat på stångrodden!!
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)