Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-11-14, 15:45   #67471
shadowfire
THe roof, the roof, the roof is on fire!!!

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Är det inget som leder till dom 10+ åren, blir det inget ligga alls, har man umgåtts så mycket att man inser att man inte har romantiska känslor för varandra och slutar träffas kommer man heller inte magiskt börja ligga, får man chansen att ligga i början är det bara dra ut åderpålen snabbare än Lucky Luke. Dessutom sätter jag ett fett frågetecken på om det verkligen kan bli en långvarig relation om inte båda parter nästan omedelbart vill ligga med varandra. Absolut att man kan bygga fram kärlek, bygga fram sexuell attraktion är svårare, kärleken man bygger fram i sådana fall utan omedelbar sexuell attraktion=vänskap.
Vi pratar alltså om att kanske vänta från träff 1 till träff 3... eh. Det är inga oceaner om tid där det handlar om att man måste ha gjort fullständiga psykoanalyser på varandra innan det ska grottborras.

Edit; Att kunna ha kontroll på sina sexuella lustar kan väl ändå inte ses som en nackdel? Att låta sig styras av dem ses sällan som en fördel (för mer info, ta en titt på metoogrejen).

Seven Summits challenge; Journalen | Bloggen; Happy Hiker

Kilimanjaro [X] - Elbrus [X] - Aconcagua [X] - Denali [] - Vinson [] - Carstensz [] - Everest [FAILED 2017] ---> Goal 2018: Mount Everest 2nd try.

Senast redigerad av shadowfire den 2017-11-14 klockan 15:47.
shadowfire är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-11-14, 16:17   #67472
Diomedea exulans
King Grubs favoritmedlem

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Jag förstår inte riktigt hur du resonerar där
Hur ska tjejen kunna avgöra om du är seriös eller bara vill ligga om du försöker få omkull henne första träffen? "Tro mig gumman, jag är seriös, kom nu så ska vi banka bäver" känns ju inte så övertygande kanske

Om man vänder på steken, om det nu är en relation på +10 år som står på spel, där man lär få nuppa som en gud åtminstone innan småbarnsliv eller annat inträffar, varför är det så viktigt att ligga innan man lärt känna varandra bättre? Sexet är ju en del i "lära känna varandra", men varför måste det ha högsta prio?
Så du har varit med om att du har blivit dumpad för du försökte ligga med en tjej? Det kan väl inte ha varit så jädra bra personkemi från början då?

Jag vetefan om jag ens brukar "försöka" ligga med tjejer, det brukar oftast bara bli att "det ena leder till det andra". Första kyssen tar jag kanske initiativ till, resten bara flyter på.

Nej, det är väl inte viktigt att sex ska ske snabbt, det är bara onödigt att vänta. Ungefär lika poänglöst som att inte vilja adda någon på Facebook förrän tredje dejten. Jag kan vänta, I just don't see the point.

Och jag förstår inte varför du blandar in "att kontrollera sina sexuella lustar" i det hela. Menar du att du håller på dig i tre dagar för att bevisa att du inte är våldtäktsman eller otrogen?
Ursprungligen postat av panzerpig Visa inlägg
Har svårt för Thore. Har t om kissat i hans brevlåda när jag var packad. Usch.
Diomedea exulans är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-11-14, 18:00   #67473
Leeee
Registered User

Leeees avatar

Reg.datum: Jun 2017
Väldigt tråkig utveckling, är det liknande för singelkillar i sverige?

Leeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-14, 18:19   #67474
shadowfire

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Så du har varit med om att du har blivit dumpad för du försökte ligga med en tjej? Det kan väl inte ha varit så jädra bra personkemi från början då?

Jag vetefan om jag ens brukar "försöka" ligga med tjejer, det brukar oftast bara bli att "det ena leder till det andra". Första kyssen tar jag kanske initiativ till, resten bara flyter på.

Nej, det är väl inte viktigt att sex ska ske snabbt, det är bara onödigt att vänta. Ungefär lika poänglöst som att inte vilja adda någon på Facebook förrän tredje dejten. Jag kan vänta, I just don't see the point.

Och jag förstår inte varför du blandar in "att kontrollera sina sexuella lustar" i det hela. Menar du att du håller på dig i tre dagar för att bevisa att du inte är våldtäktsman eller otrogen?
Senaste daten nu t.ex. sa ifrån på skarpen då jag föreslog en soffhängkväll med eventuellt bad i utespat på tredje träffen. Hon tolkade det som att jag var ute efter att ligga och ville markera att hon inte var ett lätt byte. Jag parerade det hela rätt snyggt och det blev istället hon som hoppade på mig och hånglade och tog initiativet till sex på fjärde träffen, men det kom också då hon kände sig säker på att jag inte bara ville ligga utan var genuint intresserad.

Klickar det så klickar det och visst händer det att två personer som vill ta det lugnt ändå rullar runt i sänghalmen mer eller mindre direkt, men jag tror man vinner på att behärska sig lite även om man är sprängkåt åtminstone första träffen och om det är en seriös relation man är ute efter.

Min erfarenhet är att tjejer som nätdatear är extra utsatta för kukligan som vill ligga på första eller andra träffen och dessa är också då de som kanske är mest försiktiga innan de är redo att släppa till.

Sedan återigen så tar man initiativet själv så kan det mycket väl vara så att tjejen brakar på också av ren kåthet, men jag har också varit med om en date som ångrade sig direkt efteråt för att hon inte hade byggt upp känslor ännu och hon kände sig lättfotad och billig medan jag fick förklara att det var inget fel som hände och att jag hade djupare nyfikenhet än bara sexuell attraktion.

Mycket handlar om att kunna läsa av varandra och kunna kommunicera. Är det en tjej som precis har blivit blåst av fem fuckboys så kanske man inte ska skicka en dickpick i sitt tredje mail och flämta om hur kåt man är, även om om man nu är det. Är det däremot en tjej som tar lite lättare på det och som är mer "go with the flow" så kan man kanske avancera snabbare.

Kilimanjaro [X] - Elbrus [X] - Aconcagua [X] - Denali [] - Vinson [] - Carstensz [] - Everest [FAILED 2017] ---> Goal 2018: Mount Everest 2nd try.
Gammal 2017-11-14, 18:27   #67475
Bob90
Master of the Universe

Bob90s avatar

Reg.datum: Apr 2016
Citat:
Ursprungligen postat av Leeee Visa inlägg
Din länk är trasig.
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Bob90 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-11-14, 18:33   #67476
Leeee
Registered User

Leeees avatar

Reg.datum: Jun 2017
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Din länk är trasig.
Okej, tack för hjälpen
Leeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-14, 18:40   #67477
shadowfire

shadowfires avatar

Citat:
Vet inte om ni har sett nya Bladerunner, men utan att spoila för mycket, så skildrade filmen hur man med en AI+hologram kunde ha kvinnosällskap hemma. Det tror jag tyvärr inte alls är långt bort, utan jag tror vi i en relativt snar framtid kommer ha människor, troligtvis primärt män, som går hem från ett jobb och välkomnas av ett hologram och en AI och har det som sitt primära sällskap.

Vad som bekymrar mig ännu mer är att jag tror att det kommer göra att fler män känner sig mindre ensamma än de är idag, alltså att en artificiell intelligens och virtuell sällskapsdam på hemmaplan faktiskt kommer fungera och skänka mer glädje till livet än den ensamhet som idag många lever med.

Droger, porr och AI - i var singelkarls hem år 2028.

Gammal 2017-11-14, 18:46   #67478
Bob90
Master of the Universe

Bob90s avatar

Citat:
Okej, tack för hjälpen
Du använde [Y.T]https://youtu.be/uwPFnvniA7w[/YT] men du måste ta bort allt fluff så att det bara blir såhär [Y.T]uwPFnvniA7w[/YT]
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Gammal 2017-11-14, 18:55   #67479
Bob90
Master of the Universe

Bob90s avatar

Citat:
Vet inte om ni har sett nya Bladerunner, men utan att spoila för mycket, så skildrade filmen hur man med en AI+hologram kunde ha kvinnosällskap hemma. Det tror jag tyvärr inte alls är långt bort, utan jag tror vi i en relativt snar framtid kommer ha människor, troligtvis primärt män, som går hem från ett jobb och välkomnas av ett hologram och en AI och har det som sitt primära sällskap.

Vad som bekymrar mig ännu mer är att jag tror att det kommer göra att fler män känner sig mindre ensamma än de är idag, alltså att en artificiell intelligens och virtuell sällskapsdam på hemmaplan faktiskt kommer fungera och skänka mer glädje till livet än den ensamhet som idag många lever med.

Tycker den "digitala" dejtingmiljöns skillnader mellan tjejer/killar är rätt intressant. Den absoluta majoriteten av tjejerna drunknar i meddelanden och kontakt/uppmärksamhet medan killar kanske får en handfull i veckan, och ibland inte ens det.

Hur/varför blev det så liksom? Det är ju inte som att det finns 10 ggr mer killar än tjejer, i Sverige tror jag det är typ 5% fler killar än tjejer (oavsett ålder).
Gammal 2017-11-14, 20:15   #67480
trädgårdsmöbel
Registered User

trädgårdsmöbels avatar

Reg.datum: Jun 2016
Citat:

När det händer tror jag att mänskligheten är körd. På liten skala med ett fåtal tragiska män med fet plånbok som ägnar sig åt sådant är det ok, men inte på "bred front".

Kan en konstgjord kvinna programmeras till av varje mans specificerade perfektion både utseendemässigt och personlighet så kan inte riktiga kvinnor, annat än ett väldigt litet fåtal, konkurrera med det.

Ta tex. en kraftigt överviktig 55årig trebarnsmor med kass intimhygien och olidlig personlighet, grälsjuk, krävande osv. Jämför det med en konstgjord evigt 20-årig superhet blondin som alltid är sprudlande glad och älskar dig villkorslöst hur misslyckad och ful du än är. Vem vinner?

Den riktiga kvinnans "marknadsvärde" sjunker som en sten i vatten, med enorma effekter för samhället som följd (Jag kan utveckla om nån vill läsa min svada).
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-14, 20:22   #67481
Diomedea exulans
King Grubs favoritmedlem

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
När det händer tror jag att mänskligheten är körd. På liten skala med ett fåtal tragiska män med fet plånbok som ägnar sig åt sådant är det ok, men inte på "bred front".

Kan en konstgjord kvinna programmeras till av varje mans specificerade perfektion både utseendemässigt och personlighet så kan inte riktiga kvinnor, annat än ett väldigt litet fåtal, konkurrera med det.

Ta tex. en kraftigt överviktig 55årig trebarnsmor med kass intimhygien och olidlig personlighet, grälsjuk, krävande osv. Jämför det med en konstgjord evigt 20-årig superhet blondin som alltid är sprudlande glad och älskar dig villkorslöst hur misslyckad och ful du än är. Vem vinner?

Den riktiga kvinnans "marknadsvärde" sjunker som en sten i vatten, med enorma effekter för samhället som följd (Jag kan utveckla om nån vill läsa min svada).
Inte en chans att mänskligheten är körd. Kvinnor kommer se till att bli gravida ändå.
Ursprungligen postat av panzerpig Visa inlägg
Har svårt för Thore. Har t om kissat i hans brevlåda när jag var packad. Usch.
Diomedea exulans är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-11-14, 20:36   #67482
Blomkål
Registered User

Blomkåls avatar

Reg.datum: Jan 2015
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Tycker den "digitala" dejtingmiljöns skillnader mellan tjejer/killar är rätt intressant. Den absoluta majoriteten av tjejerna drunknar i meddelanden och kontakt/uppmärksamhet medan killar kanske får en handfull i veckan, och ibland inte ens det.

Hur/varför blev det så liksom? Det är ju inte som att det finns 10 ggr mer killar än tjejer, i Sverige tror jag det är typ 5% fler killar än tjejer (oavsett ålder).
Åttio procent av tjejerna är med 20 procent av killarna.
Blomkål är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-14, 21:06   #67483
Nattljus
Ljuset i mörkret

Nattljuss avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Inte en chans att mänskligheten är körd. Kvinnor kommer se till att bli gravida ändå.
Fast... högutbildade kvinnor får färre barn. Främst för att de inte hittar män som duger. Det gäller för övrigt ganska många av oss medelutbildade kvinnor också. Världen är full av karlfolk som inte duger, alternativt är upptagna

Jag tror mänskligheten är körd
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-14, 21:09   #67484
ApexProcyon
Registered User

ApexProcyons avatar

Reg.datum: Nov 2016
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Fast... högutbildade kvinnor får färre barn. Främst för att de inte hittar män som duger. Det gäller för övrigt ganska många av oss medelutbildade kvinnor också. Världen är full av karlfolk som inte duger, alternativt är upptagna

Jag tror mänskligheten är körd
Jag tror att både män och kvinnor överskattar sig själva och letar efter ett grönare gräs som aldrig har funnits. Orimliga krav och orimliga förväntningar skapar ensamhet. Tillfälliga kontakter som ger egoboost ersätter meningsfulla relationer.
ApexProcyon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-14, 21:14   #67485
leee
Registered User

Reg.datum: Dec 2013
Det råder könsobalans i landet så det är ändå fördel för kvinnorna.
leee är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:34.