Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-27, 21:24   #20716
speedy83
Registered User
 
speedy83s avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 1 542
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Pratar man aldrig Calibra 4x4 längre eller såg dom bara häftig ut?

Edit, nevermind
De har tyvärr rostat upp och var ganska klena i drivlinan vill jag minnas men nog var de coola på sin tid! Precis som Nissan 300zx
__________________
Lidingöloppet 2018 - 3:27
speedy83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-28, 08:03   #20717
Zrob
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Norrtälje
Inlägg: 107
Citat:
Ursprungligen postat av speedy83 Visa inlägg
De har tyvärr rostat upp och var ganska klena i drivlinan vill jag minnas men nog var de coola på sin tid! Precis som Nissan 300zx
Öh, precis som Nissan 300zx(z32 -90-96), stämmer garanterat inte! Dom har helgalvad kaross, men viss rost kan komma ändå efter många år, men ljusår från äldre Oplar. Å ang drivlinan, så är kopplingen klen, klarar knappt 400hk, men resten är väl tilltaget, lådorna har grova drev och pallar minst 800hk, såklart beroende på körstil också.
Jag körde 12år "bpu + " (chip, filter, avgas, laddluftkylare, spridare) ca 420hk, bytte till en snäppet starkare koppling i samma veva, kör fortfarande med den kopplingen med nuvarande 570hk sen två år,(turbos, grenrör,decat,dubbla luftfilter).
Zrob är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-28, 16:51   #20718
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
Upptäckte en bula på utsidan av höger framdäck. Gissar att det är corden som släppt. Vågar man köra vidare på däcket? Har bara rullat ca 800 mil så antagligen fabrikationsfel. Köpte dock däcken privat (nya och utan bula) så jag kan inte reklamera dem.
Kan hålla i en smärre evighet eller vara ett tomt däck nästa gång du ser bilen,men oavsett så spöar du upp lager och leder genom att åka med ett däck som numera med stor sannolikhet har en "inbyggd" kurva i slitbanan plus obalans. Inte så att du behöver panika och oroa dig för att du inte kommer till däcksverkstan men skulle absolut byta omgående.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-28, 17:08   #20719
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 906
Citat:
Ursprungligen postat av Zrob Visa inlägg
Öh, precis som Nissan 300zx(z32 -90-96), stämmer garanterat inte! Dom har helgalvad kaross, men viss rost kan komma ändå efter många år, men ljusår från äldre Oplar. Å ang drivlinan, så är kopplingen klen, klarar knappt 400hk, men resten är väl tilltaget, lådorna har grova drev och pallar minst 800hk, såklart beroende på körstil också.
Jag körde 12år "bpu + " (chip, filter, avgas, laddluftkylare, spridare) ca 420hk, bytte till en snäppet starkare koppling i samma veva, kör fortfarande med den kopplingen med nuvarande 570hk sen två år,(turbos, grenrör,decat,dubbla luftfilter).
Vad har det kostat?

En kompis kör en s4 med 837hk på racesoppa, den har han totalt lagt 120k på med inköp, iof fabricerar han allt själv i princip och bänkar själv
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-28, 17:57   #20720
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Kan hålla i en smärre evighet eller vara ett tomt däck nästa gång du ser bilen,men oavsett så spöar du upp lager och leder genom att åka med ett däck som numera med stor sannolikhet har en "inbyggd" kurva i slitbanan plus obalans. Inte så att du behöver panika och oroa dig för att du inte kommer till däcksverkstan men skulle absolut byta omgående.
Känner ingen obalans men beställde två nya däck (Michelin PS4) på däckonline. Tänkte sätta dem fram så att jag sen när bakdäcken blir slitna och måste bytas kan sätta två nya däck bak så att de kan "slita ikapp" framdäcken (bak slits mycket snabbare).
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-28, 19:41   #20721
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
En lite udda fråga, men jag ser ofta lastbilar efter motorvägen utanför som får punka och så kommer det servicebilar (misstänker från någon däckverkstad?) som slår på saftblandare och stannar och hjälper till.

Exakt vad gör dem? Har de med sig en jävla massa prylar i bilen + ett nytt däck så de faktiskt kan byta däck på plats? Eller är det någon slags standard på hjul- och däckdimensioner för lastbilar så att de kommer med ett komplett hjul och byter bara hjulet?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-28, 21:38   #20722
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Har du bara en vanlig punktering ala spik i däcket så löser man det precis som med ett vanligt däck.

Lastbilar har inte ett jätteurval av standardfälgar gällande tum, bultcirkel och nav så det är lätt att ha ett passande på hyllan, bultcirkel 10-355 är det vanligaste skulle jag som glad amatör hävda. Tror det finns bara 2-3 andra bultcirklar så jämfört med bilar är det ingenting.

Skulle det vara helt kasst så byter man till ett nytt med däck och fälg.
Jag har inte varit med om att någon kommit ut med däckkrängar maskiner i bilen alla fall så det tror jag inte någon gör. Dom tar ju lite plats.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-29, 07:11   #20723
Zrob
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Norrtälje
Inlägg: 107
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Vad har det kostat?

En kompis kör en s4 med 837hk på racesoppa, den har han totalt lagt 120k på med inköp, iof fabricerar han allt själv i princip och bänkar själv
"BPU+" gick på ca 15000kr, gav från orginal 290hk till ca 400-420hk, + kopplingen 5000kr.
Sen bytte jag turbos, grenrör, downpipes, dubbla luftfilter med databox för att räkna rätt, monterade racekattar, kostade ju mycket pga V6a : två av allt, ca 30000kr, gav från 400-420hk till bänkade 570hk, kör dock tyvärr fortfarande bara med chip, skulle behöva byta till programerbar databox, pga går rejält fett nu, så kanske finns 50hk till och hämta + finare motorkaraktär.
Sen är det ju mer än lika mycket pengar till på hjulupphängningar, bromsar, fälgar, plast, billjud.....

Senast redigerad av Zrob den 2018-06-29 klockan 07:13. Anledning: bla bla
Zrob är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-29, 21:06   #20724
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Zrob Visa inlägg
"BPU+" gick på ca 15000kr, gav från orginal 290hk till ca 400-420hk, + kopplingen 5000kr.
Sen bytte jag turbos, grenrör, downpipes, dubbla luftfilter med databox för att räkna rätt, monterade racekattar, kostade ju mycket pga V6a : två av allt, ca 30000kr, gav från 400-420hk till bänkade 570hk, kör dock tyvärr fortfarande bara med chip, skulle behöva byta till programerbar databox, pga går rejält fett nu, så kanske finns 50hk till och hämta + finare motorkaraktär.
Sen är det ju mer än lika mycket pengar till på hjulupphängningar, bromsar, fälgar, plast, billjud.....
Kul bygge. Påminner lite om mina gamla planer jag hade med Eclipsen men som jag sålde pga avsaknad av garage/vettiga mekförutsättningar. Den kärran hade brutal potential att skrämmas liv i, men det kostade därefter också.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-30, 07:34   #20725
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Man måste älska Dodge om man inte är en verklighetfrånvänd MP



Citat:
Dodge//SRT is going back to its muscle car roots by taking its biggest, most powerful engine – the supercharged HEMI Demon V8 – and leveraging its enormous power output to boost the performance of the Hellcat. The result: the 797-horsepower 2019 Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye.

Designed and engineered with more power to appeal to an even broader muscle car enthusiast audience, the heart of the new 2019 Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye comes from its limited-production big brother – the Dodge Challenger SRT Demon. The supercharged 6.2-liter HEMI high-output V8 engine is rated at 797 horsepower and 707 lb.-ft. of torque and is mated to a TorqueFlite 8HP90 eight-speed automatic transmission.

Like its Demon brethren, it has 25 major component upgrades, including a larger supercharger, strengthened connecting rods and pistons, high-speed valve train, fuel injection system and improved lubrication system.

1/4-mile elapsed time/speed: 10.8 seconds @ 131 mph
Top speed: 203 mph


Citat:
At full throttle, the Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye’s consumes guzzles 1.4 gallons of fuel a minute — enough to drain the fuel tank in just under 11 minutes, Fiat Chrysler said. Yet it is still rated at 22 mpg on the highway.
https://www.usatoday.com/story/money...eye/743960002/

Senast redigerad av Hobbes den 2018-06-30 klockan 07:39.
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-30, 07:58   #20726
BJM
Registered User
 
BJMs avatar
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 864
Porsche slog sitt 35 år gamla rekord med råge. Helvete vad fort det går, omänskligt! Och så klagar folk på att hybrider inte har något användningsområde.

__________________
Jagar kilon, watt och minuterStrava
Mark 180 kg. Böj 135 kg. Bänk 120 kg.
4 min 440W. 20 min 375W. 40 min 343W.
10 km 45 min.
VR 2017 7:31.

Senast redigerad av BJM den 2018-06-30 klockan 07:59.
BJM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-30, 09:56   #20727
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av BJM Visa inlägg
Porsche slog sitt 35 år gamla rekord med råge. Helvete vad fort det går, omänskligt! Och så klagar folk på att hybrider inte har något användningsområde.

Brutalt. Lite Isle of Man-känsla :P
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-30, 10:23   #20728
BJM
Registered User
 
BJMs avatar
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 864
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Brutalt. Lite Isle of Man-känsla :P
Fast med kurvor och 10 km/h snabbare.
__________________
Jagar kilon, watt och minuterStrava
Mark 180 kg. Böj 135 kg. Bänk 120 kg.
4 min 440W. 20 min 375W. 40 min 343W.
10 km 45 min.
VR 2017 7:31.
BJM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-30, 12:03   #20729
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Man måste älska Dodge om man inte är en verklighetfrånvänd MP



[/I][/B]

https://www.usatoday.com/story/money...eye/743960002/
Ja tack
Har två dodgar,en Durango och en brödrost,ingen av dessa är ens i närheten av att kunna mäta sig ens med den där keationen.




Citat:
Ursprungligen postat av BJM Visa inlägg
Porsche slog sitt 35 år gamla rekord med råge. Helvete vad fort det går, omänskligt! Och så klagar folk på att hybrider inte har något användningsområde.

Brutalt!
Undrar förövrigt hur förarens bål och nackträningsprogram ser ut,titta på den där lilla rutan där man ser förarens skalle så förstår du vad jag menar
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-30, 12:39   #20730
BJM
Registered User
 
BJMs avatar
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 864
Ja, man skulle vilja känna på de där G-krafterna. Satan vad slut de måste vara efter några varv.

Men sen kan man tänka tillbaka till 1983 när de körde nästan (nåja) lika snabbt och med rätt mycket mindre hjälpmedel.
__________________
Jagar kilon, watt och minuterStrava
Mark 180 kg. Böj 135 kg. Bänk 120 kg.
4 min 440W. 20 min 375W. 40 min 343W.
10 km 45 min.
VR 2017 7:31.
BJM är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)