Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-09, 14:17   #4291
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av Strixen Visa inlägg
Den verkliga dödligheten för personer under 40-50 år kommer sannolikt att visa sig ligga under 0.1%, så då är chansen att inte dö 99,9% för denna åldersgrupp. Att då vara så nojig så man inte vågar träffa personer utan symptom (under lite försiktigare förhållanden än normalt) blir närmast patetisk.
Det som är så frustrerande så fort den här diskussion dyker upp är att de två lägren diskuterar två helt olika frågor:

*Folk som tycker man ska vara försiktigare: de vill att vi skyddar våra gamla släktingar, våra vänner som har dåligt immunförsvar för att de håller på att gå igenom cellgiftsbehandling och ser till att andelen personer som behöver intensivsjukvård hålls nere så att inte sjukvården överbelastas.

*Folk som tycker man nojar: de tycker ”jag är minsann ung och stark, risken att man dör är jätteliten”.


Ja, ni har båda rätt, men ni pratar om olika saker. Jag är för att vara mer försiktig, jag föredrar att inte skaka hand med folk, jag har mask på mig inomhus och jag undviker områden som är extremt folktäta. Men det är inte för att jag är orolig för att jag ska trilla över och dö om jag får viruset, jag försöker bara dra mitt otroligt lilla strå till stacken för att försöka se till att vi slipper fler lockdowns och fler onödiga dödsfall bland de svagare i samhället.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 14:23   #4292
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Något nästan ingen diskuterar är risken för allvarliga sjukdomar. Men snart kommer nog den diskussionen också igång.

Det är vad jag själv tänker på. Att dö är inga problem egentligen.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 21:29   #4293
Decepticon
Registered User
 
Decepticons avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 311
Jag utgår ifrån att om man har en nära anhörig som tillhör en riskgrupp så är man lite extra försiktig, men om man inte har för avsikt att inom närmaste veckan träffa en sådan person, så kan man inte noja ihjäl sig och inte våga träffa folk så som läget är nu i alla fall. Munskydd kan möjligen ge ett visst skydd för andra om den bromsar din egna andedräkt en aning, men inget mer och det kan i och för sig vara bra om man är asymptomatisk. Känner man sig sjuk ska man inte vara ute bland folk hur eller hur. Man ser i bland pajasar som går på gångbanan och inga människor i närheten med munskydd, vad fan hjälper det?

Senast redigerad av Decepticon den 2020-08-09 klockan 21:36.
Decepticon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 22:09   #4294
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Tåls att delas igen. Folk tänker väldigt egoistiskt i dessa tider och tänker inte alls på långvariga hälsoproblem ifall man råkar få covid-19.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 22:11   #4295
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Har för övrigt en bekant som haft corona. Han har nu astmabesvär och höjd puls flera månader efter och känner sig nedstämd. Hemma och sjukskriven och inväntar att göra astmautredning. Han får redan luftrörsvidgande. Men han känner sig fortfarande hängig och är i inte alls gammal och vältränad. 40ish.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 00:16   #4296
chidde
Projektledare
 
chiddes avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: London
Inlägg: 1 352
Svenskarna sitter i karantan pa Kreta

Precis den har installningen...

Grekland har gjort helt ratt, och jag tvivlar pa att det var slumpmassigt stickprov
Sverige har gjort sig varldskanda med att inte infora lockdown sa det vore dumt att inte haffa in svenska turister
__________________
chidde.blogg.se

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 05:24   #4297
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av chidde Visa inlägg
Svenskarna sitter i karantan pa Kreta

Precis den har installningen...

Grekland har gjort helt ratt, och jag tvivlar pa att det var slumpmassigt stickprov
Sverige har gjort sig varldskanda med att inte infora lockdown sa det vore dumt att inte haffa in svenska turister
Jag tror att det är just såna som är s.k superspridare. Jävla idioter.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 06:28   #4298
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Tåls att delas igen. Folk tänker väldigt egoistiskt i dessa tider och tänker inte alls på långvariga hälsoproblem ifall man råkar få covid-19.
Människan är egoistisk så inget konstigt.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 06:54   #4299
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Som jag förutspådde för veckor/månader sedan alltså. Kommer inget vaccin och Corona härjar runt så kommer 1,5h timme på en mils löpning räknas som en bra tid i framtiden. Att inte ha haft Corona är effektivare än doping för all konditionsidrott.

Boxningsmatcher kommer vara 3*1 minuts ronder annars blir även lättviktare lila och strandade. Fysiska jobb kommer ha 14timmars arbetsdag för att åstadkomma samma som på 8 med alla pauser folk behöver.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 07:55   #4300
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 336
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Som jag förutspådde för veckor/månader sedan alltså. Kommer inget vaccin och Corona härjar runt så kommer 1,5h timme på en mils löpning räknas som en bra tid i framtiden. Att inte ha haft Corona är effektivare än doping för all konditionsidrott.

Boxningsmatcher kommer vara 3*1 minuts ronder annars blir även lättviktare lila och strandade. Fysiska jobb kommer ha 14timmars arbetsdag för att åstadkomma samma som på 8 med alla pauser folk behöver.
Dessutom kommer det bli den ultimata bortförklaringen för folk som bara har kass kondition i allmänhet.
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 08:08   #4301
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 164
PixelMiner, hur går det för din modell?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 08:50   #4302
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 336
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
PixelMiner, hur går det för din modell?
Jag har inte uppdaterat den på ett tag. Men får väl ta tag i det nu i veckan igen när FoHM släpper uppdaterade siffror. Senaste posten är ju nästan en månad sedan och hittas ju här:
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...31#post8144531
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 11:40   #4303
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Adults may not be the only Covid 'long haulers.' Some kids still have symptoms, months after falling ill

Kommer bli en spännande höst
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 12:04   #4304
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209


Hahaha har väntat på att han skulle göra en video om detta.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 12:54   #4305
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Har för övrigt en bekant som haft corona. Han har nu astmabesvär och höjd puls flera månader efter och känner sig nedstämd. Hemma och sjukskriven och inväntar att göra astmautredning. Han får redan luftrörsvidgande. Men han känner sig fortfarande hängig och är i inte alls gammal och vältränad. 40ish.
Fyfan. Kul att leva resten av sitt halva liv med ett mående i kropp och själ som påminner om måendet hos de som genomgår cellgiftsbehandling.

Det är sådant som oroar mig mest kring detta. Att dö en är en sak, men att plågas långsamt till döds (eller tills man tar livet av sig) är en annan.

Jag menar alltså att klara sig från COVID-19 men få livslånga komplikationer som orsakar ett mående och en kondition som du har beskrivit.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)