Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-12-25, 01:29   #1
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Min granne attackerade mig

Okej, det här är det sjukaste jag varit med om.

Lite bakgrund: Min granne har tidigare klagat på mig för att jag "kastar böcker i golvet klockan 3 på natten." Till saken hör att jag sällan somnar efter klockan 01:00. Jag vet inte varifrån han fått att jag låter klockan 03. Han har klagat 4-5 gånger när vi mötts i trapphuset, och jag har sagt att jag ska försöka vara tystare. Till saken hör också att jag ALDRIG har spelat musik då jag alltid använder hörlurar, ALDRIG sett på TV så jag använder datorn med hörlurar och ALDRIG bjudit hem människor/haft fest. Jag är alltså en väldigt tyst granne. Brukar också försöka gå tyst i lägenheten.


Jag kom hem för en stund sedan efter att ha firat jul med min familj. Jag hade finskor på mig, och de sitter ganska tight runt fötterna. När jag drog av dem dunsade det lite i golvet. Jag råkade även stöta till dammsugaren när jag gick in i köket.

3 minuter senare hör jag frenetiska bankningar på min dörr. Jag går och öppnar och där står grannen under mig. Han är rödögd och flåsar. Han säger "JAG FÖRSÖKER SOVA, VAD HÅLLER DU PÅ MED?" Jag svarar lugnt "Oj, jag råkade stöta till dammsugaren när jag gick in i köket". Han hasplar ur sig att jag "TAPPAR BÖCKER KLOCKAN 3 PÅ NATTEN HELA TIDEN!" Jag tröttnar då på han idiotiska klagande och jag började svara att "Om du inte vill att grannarna låter kan du flytta till ett hus..."

Då tog han tag i min näsa och vred om! Jag puttade bot honom och frågade vad fan han sysslade med. Då försökte han brösta upp sig mot mig och visa sig på styva linan. Jag puttade bort honom igen och frågade om han ville ha stryk. Då sprang han ner till sig.

Han sitter dessvärre i styrelsen i föreningen. Vad ska jag göra?
KoloKille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-25, 06:04   #2
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Det låter som ifall din granne skulle ha diskuterat saken med dig för längesedan för att reda ut ett och annat. Nu låter det som ifall han har pissat alla möjligheter till god relation i sjön såvida inte du bestämmer dig för att vara helgonlikt vänligt, plinga på och bjuda över honom på en fika och reda ut missförstånden.

Att han sitter i styrelsen hjälper honom föga, det ska mycket till att få ut någon från en bostadsrätt. I slutändan behöver han fortfarande starka bevis och resten av hyreshuset med sig för att någon på högre ort ska kunna/våga agera.

Jag har själv erfarenhet av att inte ens en samling av psykotiskt material på film nödvändigtvis hjälper. Min förre granne hade en samling diagnoser men det slutade med att jag var tvungen att flytta efter 8 månader av terror eftersom att andra grannar inte stördes av det (och inte heller hade samma läge till psykfallet i fråga).

Vill du ha en god relation så var beredd att förlåta och ta ett lugnt och sansat samtal om möjligt. Struntar du i honom så fortsätt att bete dig som en normal god granne men behandla honom som luft (oxymoron jag vet).

Knäppskallar till grannar är fruktansvärt och man får aldrig slappna av en sekund.
ApexProcyon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-25, 06:50   #3
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Kanske hjälper dig föra nu, men flytta till hus! Bästa jag har gjort (hyr huset ska tillägga).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-25, 10:12   #4
KlopFer
Mr.KlopFis
 
KlopFers avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: ...
Inlägg: 316
Vem fan tar tag i någons näsa och vrider om?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Tycker man så om sin egen pillesnopp tycker jag synd om den lilla pillesnoppen. Min mus ska ha det fint som snus iaf!
KlopFer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-25, 10:23   #5
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av KlopFer Visa inlägg
Vem fan tar tag i någons näsa och vrider om?
Gamla människor som inte söker skada en, och begåvningshandikappade med milda nedsättningar.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-25, 10:24   #6
Mantus
småmysigt slampig
 
Mantuss avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 470
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Okej, det här är det sjukaste jag varit med om.

Lite bakgrund: Min granne har tidigare klagat på mig för att jag "kastar böcker i golvet klockan 3 på natten." Till saken hör att jag sällan somnar efter klockan 01:00. Jag vet inte varifrån han fått att jag låter klockan 03. Han har klagat 4-5 gånger när vi mötts i trapphuset, och jag har sagt att jag ska försöka vara tystare. Till saken hör också att jag ALDRIG har spelat musik då jag alltid använder hörlurar, ALDRIG sett på TV så jag använder datorn med hörlurar och ALDRIG bjudit hem människor/haft fest. Jag är alltså en väldigt tyst granne. Brukar också försöka gå tyst i lägenheten.


Jag kom hem för en stund sedan efter att ha firat jul med min familj. Jag hade finskor på mig, och de sitter ganska tight runt fötterna. När jag drog av dem dunsade det lite i golvet. Jag råkade även stöta till dammsugaren när jag gick in i köket.

3 minuter senare hör jag frenetiska bankningar på min dörr. Jag går och öppnar och där står grannen under mig. Han är rödögd och flåsar. Han säger "JAG FÖRSÖKER SOVA, VAD HÅLLER DU PÅ MED?" Jag svarar lugnt "Oj, jag råkade stöta till dammsugaren när jag gick in i köket". Han hasplar ur sig att jag "TAPPAR BÖCKER KLOCKAN 3 PÅ NATTEN HELA TIDEN!" Jag tröttnar då på han idiotiska klagande och jag började svara att "Om du inte vill att grannarna låter kan du flytta till ett hus..."

Då tog han tag i min näsa och vred om! Jag puttade bot honom och frågade vad fan han sysslade med. Då försökte han brösta upp sig mot mig och visa sig på styva linan. Jag puttade bort honom igen och frågade om han ville ha stryk. Då sprang han ner till sig.

Han sitter dessvärre i styrelsen i föreningen. Vad ska jag göra?
Dumt av din granne, däremot hade ju en bra idé varit att första gången han klagat gå ner till honom och be någon gå runt hos dig så att du kunnat höra vad som låter och sedan försöka undvika detta om du själv hade blivit störd av det.

Tänk på att det är rätt irriterande att vakna för att någon dunsar runt på ovanvåningen mitt i veckorna. Det är en fin skiljelinje mellan att han är för känslig eller att du är klumpig och går runt tungt och elefantlikt. Om golvet är tunt ökar ju behovet att gå lite tystare.

Du ska aldrig tolerera våld i vilket fall som helst. Om han knackar på mitt i natten igen, filma honom.
__________________
Done with shadows
Mantus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-25, 11:21   #7
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av KlopFer Visa inlägg
Vem fan tar tag i någons näsa och vrider om?
Nån som har sett för mycket pilsnerfilmer.

Det är för övrigt en ganska elak attack, har man någon stenhård kråka därinne kan det göra svinont.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-25, 11:46   #8
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Nån som har sett för mycket pilsnerfilmer.

Det är för övrigt en ganska elak attack, har man någon stenhård kråka därinne kan det göra svinont.
Jag älskar småsakerna du tänker på. Jag vet precis vad du menar med sista meningen.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-25, 12:00   #9
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är för övrigt en ganska elak attack, har man någon stenhård kråka därinne kan det göra svinont.
Du lyckades identifiera den springande punkten där alla andra gick bet. Grannens attack utan hänsyn till kristalliserade snorkråkor var över gränsen på flera plan. På självaste julafton dessutom.
ApexProcyon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-25, 13:04   #10
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Räknas som misshandel.
leee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-25, 13:24   #11
mangemani
Amiga forever
 
mangemanis avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: sundsvall
Inlägg: 5 984
https://www.youtube.com/watch?v=60QjtkhpSIU
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Livet är inte värt att leva om man inte ligger på minst 60 fps konstant.
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-25, 23:32   #12
UCPthread
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 7
1 jag beklagar djupt ditt predikament ( ärligt alltså )

MEN..du måste ju sluta att tassa runt i ditt eget hem, som en f a ( ursäkta ), bara för att du har en IDIOT, till granne..

Den kategori av granne som du har, skulle må bra av att få tex Johan Enander, som granne ( ja under hans " glansdagar " dvs ),,

,för då hade din granne fått näsbenet avslaget inom 0.1 sekund ( om han attackerat JE, på samma sätt som han gjorde med dig )..

PRAKTISKT RÅD I KORTHET ; POLISANMÄL DIN GRANNE, som ej kan uppskatta vad som tycks vara e ÖVERexemplarisk granne ( du ).

SIST ; det är på gränsen att man undrar om du trollar.

kind regards..

Senast redigerad av UCPthread den 2016-12-25 klockan 23:33.
UCPthread är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-25, 23:40   #13
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av UCPthread Visa inlägg
SIST ; det är på gränsen att man undrar om du trollar.
Eftersom han varit medlem i över 1,5 år så tror jag det är låg sannolikhet att han trollar, han borde ha hunnit utmärka sig som troll fortare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-26, 00:19   #14
UCPthread
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 7
ok
UCPthread är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-26, 00:47   #15
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Nån som har sett för mycket pilsnerfilmer.

Det är för övrigt en ganska elak attack, har man någon stenhård kråka därinne kan det göra svinont.
Något av det roligaste du skrivit, 8/10! Eller så är jag bara extremt trött
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)