Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-01, 12:27   #38086
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Låter spännande, skall dra förbi Ica Focus och kika på detta när sockersuget kickar in för mig. Du vet inte på rak arm några favoriter som är goda? Eller vad märket heter osv?
Jag tror att det var detta märket jag brukade köpa: https://www.tweeksweets.com/collections/pasar

Tydligen så var det runt 1-2% sockerarter i de flesta sorterna, men inte tillsatt rent socker. Men jag minns att smakerna Sour Supreme och Fruity Fresh var helt okej när jag ville ha den där riktiga godis-känslan. Notera att de är segare. Man får jobba mer med käkarna, men å andra sidan räcker de längre

Edit: Tydligen har de lösviktsgodis också. Här är en karta för vilka butiker som erbjuder lösviktsgodiset: https://www.tweeksweets.com/pages/stores

Senast redigerad av Brofessorn den 2019-10-01 klockan 12:31.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 12:33   #38087
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Grymt, tack för detta!
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 12:49   #38088
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 612
Förstör det inte syftet lite att bara byta ut "kakor, godis, choklad, chips och skit" mot "kakor, godis, choklad, chips och skit utan tillsatt socker"? Jag tolkade det som att du vill sluta med den vanan.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Köttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 13:50   #38089
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Köttis Visa inlägg
Förstör det inte syftet lite att bara byta ut "kakor, godis, choklad, chips och skit" mot "kakor, godis, choklad, chips och skit utan tillsatt socker"? Jag tolkade det som att du vill sluta med den vanan.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Jag kommer ju försöka utan att käka detta, men om det krisar så kan det vara bra att det finns alternativ. Just nu är det väl mest vadet som gör att jag vill sluta med det under 1 månads tid (+ att jag har en resa i december framför mig så kan passa på komma i form lite).
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 15:02   #38090
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Man vänjer sig efter ett tag, jag slutade att köpa "godis" (jag tycker inte ens om godis, men menar typ choklad, chips, kakor etc) som "pluggsnacks" som ett led i besparing när ekonomin blev lite för tajt. Inte fått ett "återfall" sen i mars/april ungefär.

Har märkt att om man bara slutar ha "något gott" hemma, så vänjer man sig vid att hela tiden ha något "snacks" till slut och vanan är bruten.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-02, 11:00   #38091
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Jag får äta pasta, ris och mat som innehåller socker.

Grejen är att jag käkar ex kakor, godis, choklad, chips och skit varje dag och tänkte hålla mig borta från just den biten under en månad här. Nu käkar jag knappt ris, pasta eller potatis ändå så den biten blir enkel. Anledningen är också att vi gjort ett litet vad på jobbet här om att vi ska försöka att hålla oss borta från "socker". Socker i den meningen som onödigt godis etc.

Har ni bra tips på socker/kalorifritt godis tar jag ändå gärna emot det också. Antar det inte finns riktig sockerfri choklad då som är sötad med aspartam eller liknande? Sen verkar den sockerfria chokladen innehålla mer fett än vanlig chokladkaka, så kalorimängd är densamma ändå för tjockisar =)
Är det inte lite som att försöka låta bli heroin och istället käka oxycodin? Du verkar väldigt orolig för att inte få i dig socker och letar substitut? För något som är helt onödigt.

Behöver du små belöningar dagligen så är det kanske det behovet du ska fråga om och inte hur du enklast klarar dig genom att fuska.

Jag är "möjligen" lite vinklad ;-) då jag slutade med godis och sånt när jag var 12 och kände mig vuxen och således tyckte sånt var för barn. Men jag kan inte påstå att jag ångrar mig såhär en trettio år sedan.

Tycker dock det är viktigt att inte vara fanatiskt, jag käkar numera choklad både till jul och om någon bjuder. Men kolhydrater är gott, jag föredrar dock pasta istället för socker.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-02, 11:44   #38092
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Vad är det med folk nuförtiden?

Låt oss säga att någon äter lördagsgodis. En gång i veckan. Onyttigt, men man blir inte ett fläskberg såvida man tränar ibland (vilket ni kanske inte gör?). Om denna personen får för sig att, "fan, det är ju mysigt med lördagsgodis, men jag kan ju lika gärna byta ut det mot sådant som innehåller mycket mindre socker och mer fibrer. Då kan jag hitta en kompromiss mellan göttighet och nyttighet!"

Då hade ni öppnat upp hans brevinkast och skrikit "DET ÄR SOM ATT ERSÄTTA HEROIN MED OXY!!!"?

Värt att notera är att jag själv inte äter godis längre. Så det är inte så att jag är defensiv.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-02, 11:53   #38093
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av lördagsgrogg Visa inlägg
Är det inte lite som att försöka låta bli heroin och istället käka oxycodin? Du verkar väldigt orolig för att inte få i dig socker och letar substitut? För något som är helt onödigt.

Behöver du små belöningar dagligen så är det kanske det behovet du ska fråga om och inte hur du enklast klarar dig genom att fuska.

Jag är "möjligen" lite vinklad ;-) då jag slutade med godis och sånt när jag var 12 och kände mig vuxen och således tyckte sånt var för barn. Men jag kan inte påstå att jag ångrar mig såhär en trettio år sedan.

Tycker dock det är viktigt att inte vara fanatiskt, jag käkar numera choklad både till jul och om någon bjuder. Men kolhydrater är gott, jag föredrar dock pasta istället för socker.
Verkar jag väldigt orolig? Då har du nog tolkat mig fel. Hade jag varit orolig hade jag ju inte tryckt i mig godis och kakor varje dag. Nu är det mest för vadets skull och jag vet att jag förmodligen kommer få feta crawings som jag frågar efter substitut. Jag tränar och håller mig i god form, så detta är inte så mycket för att jag behöver gå ner i vikt etc. Dock lite orolig för att ev utveckla diabetes om jag fortsätter med dessa dagliga sockerintag.

Förstod inte vad du menade med "Behöver du små belöningar dagligen så är det kanske det behovet du ska fråga om och inte hur du enklast klarar dig genom att fuska."?

Senast redigerad av Akerhage den 2019-10-02 klockan 11:55.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 07:15   #38094
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Måste man verkligen lämna in hela bilen för att göra en extra nyckel? Borde det inte räcka med att visa nyckeln man har för att se vilken kodning den nya nyckeln ska ha?
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 07:47   #38095
Peter.B
Registered User
 
Peter.Bs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 479
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Verkar jag väldigt orolig? Då har du nog tolkat mig fel. Hade jag varit orolig hade jag ju inte tryckt i mig godis och kakor varje dag. Nu är det mest för vadets skull och jag vet att jag förmodligen kommer få feta crawings som jag frågar efter substitut. Jag tränar och håller mig i god form, så detta är inte så mycket för att jag behöver gå ner i vikt etc. Dock lite orolig för att ev utveckla diabetes om jag fortsätter med dessa dagliga sockerintag.

Förstod inte vad du menade med "Behöver du små belöningar dagligen så är det kanske det behovet du ska fråga om och inte hur du enklast klarar dig genom att fuska."?
För mig funkar bär ganska bra som substitut. Blåbär, hallon eller jordgubbar är gott att mumsa på.
__________________
Här är en signatur.

Tränar och coachar/är tränare på www.berserkmma.com
Peter.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 16:28   #38096
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Jag har så länge jag kan minnas föredragit orakade kön. Är tjejerna rakade tycker jag också det är riktigt hett med bikinilinjer. Rakat har ju däremot inte alltid varit standard men så länge jag har varit sexuellt aktiv så har könshår uppfattats som något tantigt och äckligt. Man bara antog att klassens fula tjejer hade helt vildvuxet mellan bena och sket i vilket medan de snygga alltid var tillsynes nyvaxade. Så har det fortsatt fram tills nu, typ femton år efter min sexdebut. Till min fråga.

Man har ju sett då och då i någon blaska att det är inne med hår på muffen igen, att nu vänder det men sen händer ingenting på den fronten. När tror ni att vändningen kommer? Att snygga tjejer slutar raka sig mellan bena dvs.
Blomkål är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 17:02   #38097
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål Visa inlägg
Jag har så länge jag kan minnas föredragit orakade kön. Är tjejerna rakade tycker jag också det är riktigt hett med bikinilinjer. Rakat har ju däremot inte alltid varit standard men så länge jag har varit sexuellt aktiv så har könshår uppfattats som något tantigt och äckligt. Man bara antog att klassens fula tjejer hade helt vildvuxet mellan bena och sket i vilket medan de snygga alltid var tillsynes nyvaxade. Så har det fortsatt fram tills nu, typ femton år efter min sexdebut. Till min fråga.

Man har ju sett då och då i någon blaska att det är inne med hår på muffen igen, att nu vänder det men sen händer ingenting på den fronten. När tror ni att vändningen kommer? Att snygga tjejer slutar raka sig mellan bena dvs.
Om det slår igenom på bred front att om mannen ger kvinnan oralsex är han gay/dålig. Då kommer enbart de estetiska skälen vara kvar, inte de praktiska och enbart modet styr. Säger modet då hårigt, så kommer det vara hårigt.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 11:09   #38098
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Om det slår igenom på bred front att om mannen ger kvinnan oralsex är han gay/dålig. Då kommer enbart de estetiska skälen vara kvar, inte de praktiska och enbart modet styr. Säger modet då hårigt, så kommer det vara hårigt.
Just det. Jag går så sällan ner på tjejer att jag inte ens tänkte på det.
Blomkål är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 20:44   #38099
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål Visa inlägg
Jag har så länge jag kan minnas föredragit orakade kön. Är tjejerna rakade tycker jag också det är riktigt hett med bikinilinjer. Rakat har ju däremot inte alltid varit standard men så länge jag har varit sexuellt aktiv så har könshår uppfattats som något tantigt och äckligt. Man bara antog att klassens fula tjejer hade helt vildvuxet mellan bena och sket i vilket medan de snygga alltid var tillsynes nyvaxade. Så har det fortsatt fram tills nu, typ femton år efter min sexdebut. Till min fråga.

Man har ju sett då och då i någon blaska att det är inne med hår på muffen igen, att nu vänder det men sen händer ingenting på den fronten. När tror ni att vändningen kommer? Att snygga tjejer slutar raka sig mellan bena dvs.
Är du en såndär skum jävel som går igång på vildvuxet buskage, eller snackar vi typ landningsbana (vilket jag gillar och därför är normalt)?
Skitsamma egentligen, jag är bara nyfiken. Problemet med hårigare mode är dock att det kommer uppmuntra kvinnliga incels till skägg, orakade ben och örtagård i armhålorna. Jag menar utöver lilarosa lesbiska frisyrer, svamp i underlivet och flätat stjärthår.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 21:50   #38100
Dissector
Steve is teh shit!
 
Dissectors avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 2 135
Jag är kass på el. Varför kommer det en gnista när jag kopplar en 4,5V nätadapter från vägguttaget till en liten elmotor, men inte när jag kopplar den till ett 9V batteri?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Hädanefter kallar du mig Fjodor!
Dissector är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)