Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-09, 12:46   #37891
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Inget, jag lever på den kick jag får av maktutövandet Det är rätt skönt att det är helt oersatt, då blir det inte ett krav på samma sätt.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 18:10   #37892
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto Visa inlägg
Jag har aldrig lyckats föräta mig på något. Kan äta samma maträtter dag ut och dag in om det nu är gott.
Min bror lyckades med konststycket att föräta sig på stekt lax när han jobbade på båt i Norge. Det var så jag kom på tanken, jag som älskar stekt lax så mycket.

Men jag tror det är svårt att föräta sig på allt godis. Säg att jag föräter mig på Snickers. Då kan jag gå över till Dajm, som smakar helt annorlunda trots att det är nästan samma grej. Sen Japp, som smakar ytterligare helt annorlunda trots att det också är nästan samma grej. Osv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 18:12   #37893
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Det går aldrig att stilla sockersuget. Hur mycket man än föräter sig.

Tror jag får hålla med din bror. Lax klarar jag knappt av längre.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 18:17   #37894
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 785
Jag lyckades faktiskt föräta mig på Reeses peanut butter cups. Befann mig i Nordamerika och hade aldrig sett dessa tidigare och de var LÖJLIGT goda. Under en långhelg påverkad av substansen man blir hungrig av så åt jag helt sinnessjuka mängder av dem. Jag är än idag inte ett dugg sugen på dom.

(dessa)


Har sett de på hyllorna i Sverige, kanske är supervanligt här ingen aning men kan iaf rekommendera dem. Se till så ni får rätt variant bara. (peanut butter cups och inte nåt annat konstigt)
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 21:27   #37895
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
För slät för mig. Reese's är klockren om man söker en jordnötssmak i choklad och inte vill ha Snickers.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 11:43   #37896
Castle
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2019
Ort: Formenos
Inlägg: 23
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Har typ 1 kg förhud och är ej skuren.
Nu är väl det här ämnet i övrigt kanske färdigdiskuterat för tillfället, men måste bara fråga. Drar du alltså inte tillbaka förhuden när du pissar? Är väl standard? För så knivskarp stråle som möjligt. I varje fall vid de tillfällen som förhuden går en bit utanför urinrörets mynning. Organet kan ju vara lite olika från gång till gång.
Castle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 12:04   #37897
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Militär ska bära ”bössa, mössa, mask”. Vilka påbud har polisen? Måste de bära mössa med uniformen?
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 14:09   #37898
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Starke75an Visa inlägg
Militär ska bära ”bössa, mössa, mask”. Vilka påbud har polisen? Måste de bära mössa med uniformen?
Vid utomhustjänst är mössan ett krav. Gäller för övrigt även ordningsvakter (därför de alltid har på sig sina kepsar i tex t-banan).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 22:48   #37899
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Bör narkos undvikas så gott det går, eller kan man ”unna sig” det för att slippa en obehaglig undersökning? Har varit nedsövd två gånger innan. Hjälp mig på vägen att sluta vela om jag ska göra det eller inte.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 22:58   #37900
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Bör narkos undvikas så gott det går, eller kan man ”unna sig” det för att slippa en obehaglig undersökning? Har varit nedsövd två gånger innan. Hjälp mig på vägen att sluta vela om jag ska göra det eller inte.
Min ena katt dog av narkos. Om det nu hjälper dig på traven
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 23:03   #37901
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Underbart.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 23:06   #37902
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Bör narkos undvikas så gott det går, eller kan man ”unna sig” det för att slippa en obehaglig undersökning? Har varit nedsövd två gånger innan. Hjälp mig på vägen att sluta vela om jag ska göra det eller inte.
Ifall det går att undvika så är det väl rimligtvis bättre, eftersom man ibland inte vaknar upp från narkosen. I vissa fall går det väl inte att undvika narkos och då måste man, men ifall ryggmärgsbedövning ger tillräcklig smärtlindring så är det väl rimligare mindre risk.

Men jag har alltså inte ägnat en enda sekund åt research kring detta. Så jag kan ju ha helfel. Men det är min naiva bild av det i alla fall.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 23:10   #37903
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Egentligen är det mest av hälsoskäl. Måste ju krävas en del starka grejer för att däcka av sådär, vad det nu är de injicerar. Läkarna litar jag väl på.

Tack iallafall.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 23:14   #37904
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Egentligen är det mest av hälsoskäl. Måste ju krävas en del starka grejer för att däcka av sådär, vad det nu är de injicerar. Läkarna litar jag väl på.

Tack iallafall.
Det är väl vid ryggmärgsbedövning de injicerar nåt. Vid narkos får man väl sniffa i sig lustgas...

Man kan väl lita på läkarna men ändå vara medveten om att det finns en liten extra risk med just narkos. Om det nu gör det, vilket jag har för mig.

Vilket av de två varianterna som eventuellt är minst onyttigt för kroppen i ett längre perspektiv har jag dock absolut ingen uppfattning om.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 23:40   #37905
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Bör narkos undvikas så gott det går, eller kan man ”unna sig” det för att slippa en obehaglig undersökning? Har varit nedsövd två gånger innan. Hjälp mig på vägen att sluta vela om jag ska göra det eller inte.
Exakt vad är det som kommer vara obehagligt i undersökningen? Smärta, klaustrofobi?

Har gjort det mesta och tycker alltid det har varit väldigt lugnt och att man/jag bara nojat mig i onödan. Tycker snarare det mesta varit intressant (eller bara långtråkigt).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)