Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-30, 00:38   #46
Oxe
Leg Siúmpba unstrutor,ü¨¨
 
Oxes avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Inte hemma tyvärr
Inlägg: 420
folk som sitter och lever röjare i sina bilar tutar och hytter med näven trots att man inte gjort nånting fel, sen att dom låser dörrarna ifall man stannar bilen och går ut för att fråga vad deras problem är
__________________
"Oderint dum metuant"
"Do you want to know the truth ? It dont matter, because you cant handle the truth !"
"Mitt samvete är helt rent då det aldrig har använts"
"Enda gången jag backar är när jag tar sats"
Oxe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 00:44   #47
Perra.S
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 42
Citat:
Ursprungligen postat av Degpekka Visa inlägg
Folk som kör en bra bit över tillåten hastighet retar mig, främst på vägar under 90km/h. Och folk som inte kan hålla avstånd.
Hur kan du störa dig på att folk kör för fort? Man måste ju för bövfelen komma fram, orkar ju inte ligga och söla på vägen när det utan problem går att köra bra mkt fortare än vad som tillåts.
Perra.S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 02:21   #48
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Undrar om hon fick det personliga meddelandet?

Personligt Meddelande

Utdrag ur meddelandet:

Citat:
Till den ganska stressade blonda kvinna i grön Volkswagen Golf, årsmodell 2004, som låg efter mig på Skälbyvägen mellan Hässelby och Barkarby och vidare mot Kista norr om Stockholm strax innan klockan 12 idag.

Jag förstår att du fann det här med att jag höll hastighetsgränsen på alla 30- och 50-sträckor oerhört provocerande. Du gjorde det ganska klart genom att köra uppskattningsvis 15 centimeter bakom min bil i närmare fyra kilometer, försöka köra om mig vid ett rödljus (innan du i sista sekund upptäckte den där Volvon och insåg att vi inte körde på en enkelriktad väg), för att sedan slutligen argt accelerera in till höger om mig när vi nådde en 70-väg och köra om mig på insidan. I drygt 100 kilometer i timmen. I bussfil.

Jag ska inte ta upp din tid i onödan, jag förstår att den är väldigt värdefull för dig. Så jag vill bara i all hast passa på att berätta för dig att för ett drygt år sedan blev jag pappa till en liten pojke. Han heter Nicholas. Han har stora bruna ögon och sin mammas ögonfransar. Han älskar bröd men är inte så förtjust i smultron. Han gömmer fjärrkontroller och tyglejon i facket under sätet på sin leksaksbil, och fnittrar så han kiknar när jag hittar dem. Det låter sådär som man tänker sig att champagnebubblor hade låtit om de fnittrat....
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 08:01   #49
thenut
Gammelsmalfetsvag
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Linköping
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av Perra.S Visa inlägg
Hur kan du störa dig på att folk kör för fort? Man måste ju för bövfelen komma fram, orkar ju inte ligga och söla på vägen när det utan problem går att köra bra mkt fortare än vad som tillåts.
Sådana, helt klart. Folk som kör fort som fan och tycker att det går bra att köra bra mycket fortare än vad som tillåts.

Förutom det folk som inte tycker om att slita på blinkersen...
thenut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 08:11   #50
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Oxe Visa inlägg
folk som sitter och lever röjare i sina bilar tutar och hytter med näven trots att man inte gjort nånting fel, sen att dom låser dörrarna ifall man stannar bilen och går ut för att fråga vad deras problem är

tror fan de låser dörrarna när du kliver ut oxe!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 08:13   #51
Onigiri
Registered User
 
Onigiris avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Narnia
Inlägg: 2 417
Stör mig inte på mycket då jag anser att det gnälls för mycket överlag i onödan.. MEN när jag har tokbråttom/är sen/whatev i trafiken blev alla instant 120 år och kör som idioter och sniglar och jag går roidrage i bilen jag kör och glömmer nästan bort alla trafikregler i de minuter jag är så frustrerad. Jag har dåligt tålamod.
__________________
TELL THEM
Onigiri är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 08:18   #52
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Sedan är inte backspegeln till för att kolla sminket (enbart). Jag som faktiskt kör lite för fort på motorväg kommer ofta ikapp bilister som ligger i ytterfil (utan att det finns en enda bil i innerfil) och ligger och såsar... då blir jag en av dem som kör upp för nära. Fungerar inte den taktiken så kör jag om på insidan.

Hade en dispyt med en taxichaffis som började ljustuta o ha sig förra veckan i ett sådant scenario. Vafan är inte innerfilen fullproppad så ligger man inte i ytterifilen o såsar. Punkt.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 08:27   #53
Ademius
Registered User
 
Ademiuss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Berlin, Tyskland
Inlägg: 161
Stör mig på bilister som stannar när de inte ska stanna. Ser detta hela tiden på flertalet rent olämpliga ställen. Det är smidigare för alla om reglerna för väjningsplikt följs istället.
Särskilt tydligt är det som fotgängare eller cyklist. Det gäller att låtsas som att man inte ska över, undvika ögonkontakt för att få det att flyta på smidigare. Det är jobbigare, osäkrare och tar längre tid att vänta på att folk ska stanna än att de bara åker förbi.
__________________
1 RM [450] 104 Bänk - 149 Böj - 197 Mark -Kv 72,1 kg
Inte tillräckligt opti - bulkjournalen!
Ademius är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 08:28   #54
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Ademius Visa inlägg
Stör mig på bilister som stannar när de inte ska stanna. Ser detta hela tiden på flertalet rent olämpliga ställen. Det är smidigare för alla om reglerna för väjningsplikt följs istället.
Särskilt tydligt är det som fotgängare eller cyklist. Det gäller att låtsas som att man inte ska över, undvika ögonkontakt för att få det att flyta på smidigare. Det är jobbigare, osäkrare och tar längre tid att vänta på att folk ska stanna än att de bara åker förbi.
Känner igen det där!

För övrigt är svenska bilister sjukt mycket bättre än de som jag stött på i L.A.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 08:44   #55
Bakra
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 35
Citat:
Ursprungligen postat av Ademius Visa inlägg
Stör mig på bilister som stannar när de inte ska stanna. Ser detta hela tiden på flertalet rent olämpliga ställen. Det är smidigare för alla om reglerna för väjningsplikt följs istället.
Särskilt tydligt är det som fotgängare eller cyklist. Det gäller att låtsas som att man inte ska över, undvika ögonkontakt för att få det att flyta på smidigare. Det är jobbigare, osäkrare och tar längre tid att vänta på att folk ska stanna än att de bara åker förbi.
+1 !

Det och alla som inte accellererar till rätt hastighet till motorvägen och tvångt MÅSTE svänga ut från accellerationsfältet direkt det blir sträckat.. Undrar just varför det heter accellerationsfält....
Bakra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 08:47   #56
koffein_beroende
Forever Alone
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 664
Citat:
Ursprungligen postat av Yxel Visa inlägg
Finns inget värre än folk som kör 80km/h på 100km/h 2-1 körfältsvägar. Det hade varit ok om de kört 80 när det blir 2filigt också, men nä då jävlar ska dom gasa upp i 110-120. . De verkar rädda för att köra för fort när det blir smalt eller nåt jag vet inte, eller så vill dom känna sig lite viktiga för att ingen kan köra om dem.
Plus ettar denna. Så jävla sant.
Postat via en mobil enhet
koffein_beroende är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 08:57   #57
raQblad
Beer....my only weakness. My akillesheal if you will.
 
raQblads avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Oslo
Inlägg: 2 309
Kør mest korta stræckor, så hinner inte irritera mig på mycket - men: Folk som i en trevægskorsning och ska till vænster stæller sig mitt i vægen (och inte mot vænster) vilket bildar en megakø då alla som ska till høger måste vænta på att idioten får køra. Hænder varje jævla gång jag ska køra.

Och så sjælvklart de idioter som aldrig blinkar i rondeller. Jag visar fingret varje gång.
raQblad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 09:26   #58
Asdf
Registered User
 
Asdfs avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Lilla london
Inlägg: 484
Hur resonerar personer som inte blinkar vänster i en liten rondell? Det är ju upplagt för krock direkt!
Ofta kör dessa mycket långsamt iaf så man kan nästan förutse att de kommer svänga, men man blir ju lite angelägen ändå!
__________________
Grub om att länka till en annan webshop : Skulle du skriva "Jäkligt goda burgare på McDonalds!" på Burger Kings forum? Om de nu har något

Asdf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 09:26   #59
Loke
Registered User
 
Lokes avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Rackarberget, Uppsala
Inlägg: 3 435
Citat:
Ursprungligen postat av Ademius Visa inlägg
Stör mig på bilister som stannar när de inte ska stanna. Ser detta hela tiden på flertalet rent olämpliga ställen. Det är smidigare för alla om reglerna för väjningsplikt följs istället.
Särskilt tydligt är det som fotgängare eller cyklist. Det gäller att låtsas som att man inte ska över, undvika ögonkontakt för att få det att flyta på smidigare. Det är jobbigare, osäkrare och tar längre tid att vänta på att folk ska stanna än att de bara åker förbi.
Håller med, det stör mig nästan mer än nar bilister ser mig i sista stund i rondeller. Det finns inget snällt med att i onödan släppa fram cyklister. Bilister bör också vara medvetna om att det är betydligt svårare för cyklisten att se vad bilisten tänker än vice versa, på grund av att det inte alltid går att se bilisten innanför framrutan. Det gör att en bilist som sakta kör mot cykelbanan är väldigt svårtolkad.
__________________
- Nån snubbe på internet skrev detta.
Loke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 09:34   #60
mattepatte
Registered User
 
mattepattes avatar
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 242
Brukar inte bli så irriterad, ser nog bilarna som bilar och utan förare, så det är mer som ett datorspel, och jag kan inte ändra hur bilarna ska köra, så gör mitt bästa bara och är uppmärksam på allt som händer.

Dock blir jag bara jävligt förbryllad på alla gångare som går över alla övergångsställen utan att slänga ens en blick åt hållet där bilarna kommer ifrån, likadant när det blir rött, visst fan har man företräde, men klart som FAN man tittar för man vet endå inte om det kommer en idiot i 100 km/h i timmen!
"Jag blev påkörd, men det var det värt, jag hade ju företräde!"
:S:S
mattepatte är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)