Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-08-29, 22:11   #31
PowPow
Registered User
 
PowPows avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 2 482
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Folk som tränger sig i köerna. För det första är det just detta som skapar ännu långsammare och längre köer och för det andra gör det att man inte vågar hålla ett vettigt avstånd till bilen framför eftersom det då bara trycker sig in en massa lata bilister.
Menar du exempelvis när det längre fram på vägen går från 2 filer till 1 fil och majoriteten väljer att lägga sig i samma fil långt innan det går ihop till en fil? I så fall stör jag mig på dig

Folk måste lära sig hantera blixlåstekniken. Att det går ihop till enkelfiligt 8 mil längre fram betyder inte att vi måste ligga i en enda långsamtgående fil ändå fram tills dess.
PowPow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 22:12   #32
Herr Oberst
Registered User
 
Herr Obersts avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 192
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakssmurfen Visa inlägg
Åhh precis så känner jag.
Hade jag haft en James Bond-knapp i min bil som gjorde så att alla mina vägmotståndare bara förångades och försvann från denna planeter så skulle jag nog använt den ett par hundra gånger om dagen. Och jag hade inte haft ett uns dåligt samvete för alla dom barn och anhöriga som genom mitt handlande förlorade någon närstående.

När jag kommer ur bilen efter dagens slut är jag dock en rätt snäll snubbe
Herr Oberst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 22:16   #33
Osten80
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 367
Folk som av olika orsaker sabbar flytet och rytmen i trafiken gör mig totalt vansinnig, och senast idag fick jag ett bra exempel på det. Nu var jag bara passagerare den här gången, men det kokade i mig ändå.
När vi närmar oss en korsning svänger en gubbe och kärring ut precis framför oss på ett idiotiskt sätt, förmodligen utan att ens ha sett oss och lägger sig i bekväma 25 km/h på en 50-sträcka, vilket bara det är en bedrift. När vi kommer fram till ett övergångsställe med trafikljus som lyser grönt, stannar gubbfan och vinkar till de tre personerna som står vid övergångstället att de nu minsann kan korsa vägen utan risk för liv och lem. Precis när de kommit över till andra sidan slår det givetvis om till rött, vi får sitta och vänta på grönt ljus igen och därefter fortsätter han och kärringen i 25 km/h.

Det finns extremt mycket som gör mig förbannad i trafiken, men de där människorna som ska vara "snälla och hjälpsamma", som gubbskrället i exemplet ovan, retar mig något oerhört. Istället för att vara hjälpsamma ställer de bara till med oreda, oordning och irrationellt beteende.

Senast redigerad av Osten80 den 2011-08-29 klockan 22:18.
Osten80 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 22:17   #34
Jokester
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Qva
Inlägg: 1 428
Alla som ligger och cruisar under hastighetsgränsen i vänster körfält, DÖ!

Alla nonchalanta idioter som inte i alla fall kan anstränga sig lite till att fickparkera ordentligt istället för att ta upp så mycket jävla plats det bara är möjligt.
Jokester är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 22:21   #35
Degpekka
Absolutist
 
Degpekkas avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: HBG
Inlägg: 1 102
Folk som kör en bra bit över tillåten hastighet retar mig, främst på vägar under 90km/h. Och folk som inte kan hålla avstånd.
Degpekka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 22:23   #36
Mitosis
Registered User
 
Mitosiss avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: VBG, where dreams come to die
Inlägg: 2 622
Kom på en till!
När folk ska köra upp i röven på en, när man faktiskt kör i rätt hastighet.
Jag tänker fan inte gasa på för att du är stressad, åk hemifrån tidigare istället.
Mitosis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 22:24   #37
Birkharju
Registered User
 
Birkharjus avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 502
Folk som byter fil på motorvägen under köer, stör hela samspelet i trafiken och har varit nära krock flera gånger.
Folk som inte blinkar när de ska ut ur en rondell.
Birkharju är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 22:25   #38
Jokester
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Qva
Inlägg: 1 428
Citat:
Ursprungligen postat av Mitosis Visa inlägg
Kom på en till!
När folk ska köra upp i röven på en, när man faktiskt kör i rätt hastighet.
Jag tänker fan inte gasa på för att du är stressad, åk hemifrån tidigare istället.
Ligg inte i vänster körfält då.
Jokester är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 22:27   #39
Mitosis
Registered User
 
Mitosiss avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: VBG, where dreams come to die
Inlägg: 2 622
Citat:
Ursprungligen postat av Jokester Visa inlägg
Ligg inte i vänster körfält då.
Ligger i höger tills jag måste köra om.
Mitosis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 22:36   #40
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av PowPow Visa inlägg
Menar du exempelvis när det längre fram på vägen går från 2 filer till 1 fil och majoriteten väljer att lägga sig i samma fil långt innan det går ihop till en fil? I så fall stör jag mig på dig

Folk måste lära sig hantera blixlåstekniken. Att det går ihop till enkelfiligt 8 mil längre fram betyder inte att vi måste ligga i en enda långsamtgående fil ändå fram tills dess.
Jag menar där det långt i förväg finns anvisningar i vilken fil man skall ligga i om man vill till t.ex. hisingen eller centrum. Menar speciellt de filer där det är tjocka streck som betyder att "NU är det dags att byta fil, inte panikbyta vid sista strecket". Blir så irriterad när dessa bilister kör ända fram tills den heldragna linjen kommer och sedan trycker de sig in där och förväntar sig att bilen bredvid snällt skall stanna, samtidigt som han i det läget bildar en kö bakom i sin egen fil för att han står still och väntar på att bli insläppt.
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 22:41   #41
PowPow
Registered User
 
PowPows avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 2 482
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Jag menar där det långt i förväg finns anvisningar i vilken fil man skall ligga i om man vill till t.ex. hisingen eller centrum. Menar speciellt de filer där det är tjocka streck som betyder att "NU är det dags att byta fil, inte panikbyta vid sista strecket". Blir så irriterad när dessa bilister kör ända fram tills den heldragna linjen kommer och sedan trycker de sig in där och förväntar sig att bilen bredvid snällt skall stanna, samtidigt som han i det läget bildar en kö bakom i sin egen fil för att han står still och väntar på att bli insläppt.
Ah ok, då kan vi raga tillsammans istället
PowPow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 22:46   #42
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Oberst Visa inlägg
Åhh precis så känner jag.
Hade jag haft en James Bond-knapp i min bil som gjorde så att alla mina vägmotståndare bara förångades och försvann från denna planeter så skulle jag nog använt den ett par hundra gånger om dagen. Och jag hade inte haft ett uns dåligt samvete för alla dom barn och anhöriga som genom mitt handlande förlorade någon närstående.

När jag kommer ur bilen efter dagens slut är jag dock en rätt snäll snubbe
hahahah... from som ett lamm när man kliver ur, glorian lysande ovanför pannbenet... och kramp i fuckfingret samt rosslig i halsen
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 23:11   #43
wo0ord
Ser bra ut!!1 gNnn!
 
wo0ords avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 235
Stör mig på folk som:

- Inte gasar på ordentligt på motorvägspåfarter.
- Såna som byter 2 filer på motorvägspåfarter, helst över heldragen linje. Tätt inpå mig.
- Såna som inte blinkar av och på igen om de ska byta 2 filer.
- Inte håller hastigheten, köra långsamt är värst.
- Inte blinkar i rondeller, så man inte hinner ut.
- Folk som tränger sig i köer.

Äh, det var det jag kom på just nu.

Tillägg: Cyklister som tror de är övermänskliga och skiter fullständigt i och lämna företräde, jävla nötter.

Senast redigerad av wo0ord den 2011-08-29 klockan 23:12.
wo0ord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 23:14   #44
Fartman
Registered User!
 
Fartmans avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: Boden/Umeå
Inlägg: 4 932
Idioter som ligger i röven på en och idioter som kör fort / accelererar fort (alltså såpass att man lägger märke till det) i tätbebyggda områden. Den gemensamma nämnaren är att dom är någon form av köra-fort-bögar som anser sig ha jävligt bråttom, och förmodligen anser sig vara jävligt grymma på att köra bil. Stryk ska dom ha.
Annars så stör man ju sig såklart på alla mongon som inte klarar av det här med att det faktiskt måste ske ett samspel i trafiken och dit faller ju alla åldringar och icke-blinkare osv in men där blir jag inte riktigt lika arg utan mer att man blir jävligt less.
__________________
"Hellre en dålig bastu som används ofta och gärna än en perfekt bastu som sällan eller aldrig har några gäster" - Per Granlund, Svenska Bastuakademin.
Fartman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 00:32   #45
krappen
Registered User
 
krappens avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 287
För det första så anser jag att omkörning för långtradare (se tungt lastade fordon) bör vara förbjudet, många gånger så är det en långtradare som får för sig att på en tvåfilig väg köra om en annan långtradare, de skäms heller inte för att göra det i uppförsbacke såsom kallebäcksbacken i Göteborg och det tar då fruktansvärt lång tid och bör anses som en trafikfara.

Mitt andra lilla klagomål går ut till de som lägger sig i mittenfilen på trefilig motorväg och med mycket möda lyckas gasa upp sin lilla fiat punto till 5 km /h under hastighetsbegränsningen och sedan vägrar flytta på sig.
Stötte på en sådan häromdagen som dessutom hade släp, snubbe satt och käkade på ett äpple och verkade inte bry sig om att folk körde om honom på insidan.

Som någon sade innan också, personer som inte accelerar på påfart till motorväg och som dessutom SKALL köra i påfartsfilen HELA vägen ut tills den tar slut.

Senast redigerad av krappen den 2011-08-30 klockan 00:34.
krappen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)