Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-22, 20:08   #17071
F Ultra
Registered User
 
F Ultras avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Kållered
Inlägg: 1 035
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparspray Visa inlägg
Hej, har stött på ett problem jag kör med firefox och duckduckgo som sökmotor, jag har även ghostery och inställningar på firefox som gör att jag "inte ska bli spårad" Sedan idag kommer jag inte längre in på "mainstream" sidor som youtube, google, hotmail osv jag får detta felmeddelande.



Är det något nytt häxmästeri för att hindra mig från att undslippa riktad reklam, eller är det bara något som gått snett helt enkelt?
Någon av dina inställningar eller plugins gör så att du inte längre kan köra krypterat via HTTPS så t.ex en site som google eller youtube som har reggat sig i HSTS (en databas över siter som enbart kör med HTTPS och inte HTTP och som Firefox mfl tankar hem och använder när de bygger nya versioner) men din browser envisas med att ansluta med HTTP och då slår Firefox tillbaka eftersom siten har sagt att den enbart stödjer HTTPS.
F Ultra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-24, 20:30   #17072
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 451
Windows 10 utförde en större uppdatering häromdagen och alltsedan dess är min hårddisk delad i två partitioner. Den nya, oönskade partitionen har en kapacitet på 499 MB varav 41,9 MB ledigt utrymme. Detta till trots kan jag inte se några filer i utforskaren när jag klickar på den. Problemet nu är att Windows konstant plingar till för att varna för att det är ont om utrymme på disken. Det är irriterande. Vad kan jag göra för att slippa detta?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-24, 21:52   #17073
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av Dåren Visa inlägg
Windows 10 utförde en större uppdatering häromdagen och alltsedan dess är min hårddisk delad i två partitioner. Den nya, oönskade partitionen har en kapacitet på 499 MB varav 41,9 MB ledigt utrymme. Detta till trots kan jag inte se några filer i utforskaren när jag klickar på den. Problemet nu är att Windows konstant plingar till för att varna för att det är ont om utrymme på disken. Det är irriterande. Vad kan jag göra för att slippa detta?
Klicka på startmenyn och skriv Disk Cleanup, högerklicka på den och välj kör som administratör.

Den kommer hjälpa dig städa undan gammal .old windows version på C: (om du har någon dvs) samt annat skräp som kan tänkas finnas.

Utöver det kan du ju själv tömma temp mappen. Ibland finns det en på c:\temp samt en i c:\windows\temp

Det kan även gå att tömma c:\windows\softwaredistribution mappen men det är något man helst inte bör pilla på. Måste stänga av windows uppdateringstjänsten manuellt osv. Inga konstigheter att göra detta ifall man följer en guide osv. Men oftast är den inte stor alls och den hanteras av windows update agenten själv. Så skulle rekomendera att man låter bli den ifall den inte är fylld av flera GB och man känner att man har ett stabilt system och vill rensa det som kommit från windows update. WU Agent hanterar rensningen av denna själv för övrigt rätt bra. Så den brukar aldrig vara speciellt stor.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 17:36   #17074
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 451
Det är inte C: som har (nästan) slut på utrymme, det är den nya partitionen D: - som inte ens verkar innehålla några filer alls.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 17:38   #17075
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 451
Problemet åtgärdat! Länk till instruktion om någon har samma bekymmer.

https://answers.microsoft.com/en-us/...1-5030b4745459
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-13, 19:23   #17076
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Kan man kopiera aktiviteter i kalendern på iphone och klistra in på fler dagar? Säg att jag tex vill lägga in samtliga dagar jag sommarjobbar under juni-augusti, det är samma tid mån-fre och skulle vilja slippa lägga in det dag för dag :p

Har alltid gjort sånt på datorn förut, men nu har jag ingen mejl bunden till telefonen på det sättet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-14, 11:43   #17077
Tomten
Registered User
 
Tomtens avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Z町
Inlägg: 1 983
Har ett problem att min G-synskärm börjar slå av och på ibland i vissa spel. Händer oregelbundet. Ingen aning om varför. Den skärmen slår av och på med jämna intervaller. Har hänt i rainbow six siege och destiny 2. Händer mer regelbundet i rainbow six siege. Det försvinner när jag startar om datorn och ibland om jag startar om spelet. Händer ibland också efter jag tabbat ur spelet.

Det ser precis ut som när när man ändrar inställningar i settings i spel och skärmen går i vänteläge för att sedan slå på igen. Förutom att skärmen bara fortsätter slå av och på hela tiden.

edit: Notera att det här beteendet försvinner så fort jag tabbar ur spelet eller stänger av spelet.

Senast redigerad av Tomten den 2018-06-14 klockan 11:45.
Tomten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-14, 11:57   #17078
Tomten
Registered User
 
Tomtens avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Z町
Inlägg: 1 983
Citat:
Ursprungligen postat av Tomten Visa inlägg
Har ett problem att min G-synskärm börjar slå av och på ibland i vissa spel. Händer oregelbundet. Ingen aning om varför. Den skärmen slår av och på med jämna intervaller. Har hänt i rainbow six siege och destiny 2. Händer mer regelbundet i rainbow six siege. Det försvinner när jag startar om datorn och ibland om jag startar om spelet. Händer ibland också efter jag tabbat ur spelet.

Det ser precis ut som när när man ändrar inställningar i settings i spel och skärmen går i vänteläge för att sedan slå på igen. Förutom att skärmen bara fortsätter slå av och på hela tiden.

edit: Notera att det här beteendet försvinner så fort jag tabbar ur spelet eller stänger av spelet.
Gjorde lite research och folk säger det beror på displayport kabeln eller drivrutiner. Verkar som ingen vet säkert.
Tomten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-14, 12:06   #17079
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Så gör min asus rog 144hz skärm också ibland. verkar hända när jag spelar grafikintensiva spel. Det som hjälper för mig är att dra ur och i strömkabeln till skärmen så går det bra ett par veckor till, annars forsätter den att slå av och på hela tiden. Kör med 1080ti och displayport.
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-14, 12:21   #17080
Tomten
Registered User
 
Tomtens avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Z町
Inlägg: 1 983
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
Så gör min asus rog 144hz skärm också ibland. verkar hända när jag spelar grafikintensiva spel. Det som hjälper för mig är att dra ur och i strömkabeln till skärmen så går det bra ett par veckor till, annars forsätter den att slå av och på hela tiden. Kör med 1080ti och displayport.
Löste det nu genom att byta från fullscreen till borderless fullscreen.
Tomten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-14, 12:56   #17081
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Kan man kopiera aktiviteter i kalendern på iphone och klistra in på fler dagar? Säg att jag tex vill lägga in samtliga dagar jag sommarjobbar under juni-augusti, det är samma tid mån-fre och skulle vilja slippa lägga in det dag för dag :p

Har alltid gjort sånt på datorn förut, men nu har jag ingen mejl bunden till telefonen på det sättet.
När du skapar tidsfönstren bör det finnas alternativ för att låta dem vara återkommande fram till ett slutdatum. Sök runt och kika.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-14, 14:26   #17082
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
När du skapar tidsfönstren bör det finnas alternativ för att låta dem vara återkommande fram till ett slutdatum. Sök runt och kika.
Ja, men då får man med även helger och dylikt det verkade inte finnas.
Löste det genom att lägga till varje dag fram till sista arbetsdagen och sen plocka bort helger, röda dagar eller oschemalagda dagar istället.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 16:52   #17083
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Google Sheets Script?
Har ett script enligt nedan, som funkar att skicka email med, men jag vill lägga till lite funktionalitet, t.ex. att i mailet även skicka med värdet i kolumn A och C i mailet när B ändras till Done, In Progress, Rejected eller On Hold.

Jag vill även skicka med den nya "statusen" i kolumn B.
Koden nedan skickar alltid värdet i B2 (2,2) vilket inte är direkt optimalt...

HTML-kod:
function checkValue(e)

{

var ss = SpreadsheetApp.getActive();
var newStatus = //The changed cells new value
var sheet = ss.getSheetByName("Sheet1");
var changedName //Column A in the same row that was just changed
var changedURL //Column C in the same row that was just changed
var valueToCheck = sheet.getRange(2,2,999).getValue();

var rangeEdit = e.range.getA1Notation();

if(rangeEdit == 2,2,999)

{

  if(valueToCheck == "Done" || valueToCheck == "In Progress" || valueToCheck == "Rejected" || valueToCheck == "On Hold" )

{

MailApp.sendEmail("mymail@domain.com", "Status changed ", "Stauts is now: " + newStatus + ".");

}

}

}

Senast redigerad av AlexGBG den 2018-06-15 klockan 16:56.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-26, 08:28   #17084
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Installerade en ny uppdatering för Win10 och allt mitt ljud på datorn försvann. Wtf? Har kollat så att rätt enhet är standardenhet, högtalarna funkar och är inkopplade som vanligt, kollat senaste drivrutin för ljudenheten. Om jag testar att byta standardenhet till en av mina bildskärmar som har inbyggd högtalare så fungerar ljudet.

Uppdateringen heter "Funktionsuppdatering för Windows 10, version 1803 April Update". Datorn registererar att Spotify spelar upp ljud, men själva "Systemljud" under volymkontrollen visar inte på något ljud. Vad är fel?

__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-26, 08:47   #17085
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Installerade en ny uppdatering för Win10 och allt mitt ljud på datorn försvann. Wtf? Har kollat så att rätt enhet är standardenhet, högtalarna funkar och är inkopplade som vanligt, kollat senaste drivrutin för ljudenheten. Om jag testar att byta standardenhet till en av mina bildskärmar som har inbyggd högtalare så fungerar ljudet.

Uppdateringen heter "Funktionsuppdatering för Windows 10, version 1803 April Update". Datorn registererar att Spotify spelar upp ljud, men själva "Systemljud" under volymkontrollen visar inte på något ljud. Vad är fel?

Testa starta om datorn?

Innan du gör det så kan du högerklicka på ljudikonen i trayen och välj Sounds. Gå till playback och sedan välj disable på den aktiva ljudenheten och sedan enable igen.

Det har hänt att det strulat och man har behövt disablea och enable ljudet på playbacken.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)