Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-09, 12:26   #16
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
BCAA är EAA. Jag kollade på innehållsförteckningen och kan bara se dom tre grenade, BCAA. Dom räcker inte för muskeluppbyggnad. Inget händer.

Vill du förbränna maximalt med fett under aktiviteten rekommenderar jag vatten + koffein innan.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-09, 12:37   #17
BokstavenX
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 24
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
BCAA är EAA. Jag kollade på innehållsförteckningen och kan bara se dom tre grenade, BCAA. Dom räcker inte för muskeluppbyggnad. Inget händer.

Vill du förbränna maximalt med fett under aktiviteten rekommenderar jag vatten + koffein innan.
Varför har det i så fall blivit så poppis och ''ett måste'' att få i sig BCAA/EAA innan morgoncardio och innan/under styrketräning? Om koffein och vatten är det bästa för fettförbränning?

Tappar man inte muskler om man är i anabolt tillstånd? För muskler är något jag har tappat en hel del nu under mina hittils 7 månader av deff. Och lite för lite fett sett till hela min viktnedgång. Kommer jag inte förlora ännu mer nu när jag inte ens kommer få i mig någon aminosyra i systemet? Bara koffein?

Under styrketräning och cardio efteråt? Ingen BCAA eller något då heller?
BokstavenX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-09, 12:41   #18
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Det är populärt eftersom folk är lurade av en multimiljardindustri.

Man förlorar inte muskler av att gå en promenad eller arbeta fastande. Då hade människan varit utdöd för tusentals år sedan. Det är proteinbalansen över hela dygnet som avgör, inte isolerade timmar.

BCAA efter styrketräning är också värdelöst. Vassleprotein eller annat vanligt fullvärdigt protein är däremot utmärkt, både då och vid andra tillfällen.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-09, 12:50   #19
BokstavenX
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 24
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är populärt eftersom folk är lurade av en multimiljardindustri.

Man förlorar inte muskler av att gå en promenad eller arbeta fastande. Då hade människan varit utdöd för tusentals år sedan. Det är proteinbalansen över hela dygnet som avgör, inte isolerade timmar.

BCAA efter styrketräning är också värdelöst. Vassleprotein eller annat vanligt fullvärdigt protein är däremot utmärkt, både då och vid andra tillfällen.
Så om jag promenerar i 2 tim i snabb takt direkt efter en 8 timmars sömn. 7 dagar i veckan. Kommer INGA muskler att förloras, det minsta lilla?

Med andra ord är BCAA och EAA TOTALT meningslöst under en diet?

Skulle du då rekommendera mig att ta bort mina aminosyror helt och hållet? Och enbart dricka vatten + koffein innan morgonprommis och ingenting innan styrketräning + 30 min cardio?
BokstavenX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-10, 09:14   #20
majkies
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 1
Det kan man ju inte garantera då man inte vet hur din övriga träning och ditt dagliga proteinintag ser ut.

BCAA anses inte fylla något syfte överhuvudtaget. EAA går däremot jättebra att använda men inget måste ifall du får i dig motsvarande protein från andra källor eller inte har några specifika sammanhang du behöver snabbt verkande protein.

Det är skillnad på styrke- och konditionsträning. Ska du styrketräna ska du helt klart få i dig ~10g EAA innan passet.
Ska du bara konditionsträna sä fungerar kaffe och vatten alldeles utmärkt.
majkies är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-10, 21:37   #21
rbn
Registered User
 
rbns avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 339
Citat:
Ursprungligen postat av BokstavenX Visa inlägg
Så om jag promenerar i 2 tim i snabb takt direkt efter en 8 timmars sömn. 7 dagar i veckan. Kommer INGA muskler att förloras, det minsta lilla?

Med andra ord är BCAA och EAA TOTALT meningslöst under en diet?

Skulle du då rekommendera mig att ta bort mina aminosyror helt och hållet? Och enbart dricka vatten + koffein innan morgonprommis och ingenting innan styrketräning + 30 min cardio?
Desto mer du fastar desto större vikt läggs såklart på att lyckas hamna i positiv proteinbalans de resterande timmarna. Styrketräning är en såpass stark promotor av MPS så det borde inte vara några problem alls om man äter någorlunda vettigt.

Titta på alla som kör PF eller liknande så är det uppenbart att det går att bygga muskler på de flesta upplägg. Sen vad som är optimalt går att diskutera i det oändliga.
rbn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-14, 07:42   #22
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 067
Citat:
Ursprungligen postat av BokstavenX Visa inlägg

Och sprider jag ut kycklingen under de andra måltiderna går jag från 44g protein från kycklingen till 66g protein per måltid. Blir inte det alldeles för mycket att ta upp, eller är det bättre?

och nej 66g är inga problem att ta upp alls, om du oroar dig för det så undrar jag varför du väljer att trycka i dig 160g efter träningen?
Varken din shake eller din första måltid har hunnit tas upp innan du börjar äta måltid nummer två så rent krasst kan allt detta räknas som en måltid

Vad gäller bättre eller sämre så låter jag det vara osagt, det jag tyckte var onödigt var dina två måltider + shake på under två timmar efter träningen.
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-14, 10:27   #23
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av BokstavenX Visa inlägg
Så om jag promenerar i 2 tim i snabb takt direkt efter en 8 timmars sömn. 7 dagar i veckan. Kommer INGA muskler att förloras, det minsta lilla?
Inte på grund av att du är fastande. Sen kan det givetvis finnas andra anledningar till varför du kanske förlorar muskler.

De två viktigaste faktorerna för att minska muskelförlust under deff är
1. Tung styrketräning
2. Tillräckligt högt totalt proteinintag. Minst 2g/kg kroppsvikt men gärna mer, upp mot 2.5-3g/kg.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)