Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-05-17, 01:18   #1
Tjenatja
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 253
Letar tips angående sista fettet

Hej, legat på deff i närmare 6 månader. Börjar gå trögt nu när jag kommit ner i fett%. Så dålig på att uppskatta, men rutorna syns trots avslappnad mage. Det "envisa" fettet som är kvar är längst ner på magen samt lite lovehandles, får tag i någon cm. Finns endå fett kvar av att gå ner, inget överdrivet extrem deff än så länge.

Så grejen är att jag tränar riktigt mkt, 2-5h om dagen varierat, så min förbränning ska snitta på typ 3500-4000.(säkert mer men pallar ej käka mer) Dock märkt att det som funkat bäst är att käka mellan 2800-3200 kcal beroende på aktivitet. Sen nu när jag är så nära målform har jag snålat enu mer, käkade i snitt 2500 kcal i en vecka med 2-5h träning varje dag o minst 10k steg. Gick absolut ner under den veckan, men så fort jag går upp till 2800-3000 igen slänger jag på mig under natten. Vätska eller vad är grejen. Måste typ svälta mig själv i ett par dagar för att se riktigt rippad ut. Tror ni det ger med sig om jag bara håller ut på lagom underskott. Eller ska jag gå på extrem svält för att bli av med det sista? Fattar ju att underskott borde ge viktnedgång, men känns fan som det går sjukt segt, trots relativt stort underskott. (fuskar inte tro mig, räknar varje jävla gram, o får jag i mig lite extra (tex restaurang som händer max 2ggr månad) och då undviker jag alltid kolhydraterna för att hålla nere på kcal) trampar jag 1.5h motionscykel för att sejfa. Samt räknar högt på intaget. Så är 100% på underskott men går fett segt, vissa dagar ser jag mkt mer rippad ut än andra(vätska?)
Tjenatja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-17, 01:23   #2
Tjenatja
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 253
Har gått ner 12 kilo på 6 månader, så väger 89-90 nu utan kolhydrater, 94 med kolhydrater. 183 lång
Tjenatja är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)