Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-01-22, 13:51   #31
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Ganska klar med vad jag hade gjort om jag hade 500 miljoner på banken,

Roadtrips ihop med min familj på några av kontinenterna, först och främst USA/Europa. Och nu menar jag inte sketna backpacking resor, utan resor i lyx och flärd. Tagit in på bästa hotellen i varje stad, finaste restaurangerna os.v. alltså inte hållit igen med något.

Efter det hade jag köpt ett bergrum av försvaret, ritat och byggt ett hus någonstans uppe på, helt självförsörjande med el, vatten o.s.v.

Sen hade jag nog dragit mig undan totalt från omvärlden och levt ut mina dagar där som en eremit.

Senast redigerad av skyffelmördarn den 2021-01-22 klockan 13:53.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-22, 13:53   #32
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Just ja, jag hade även köpt Nattljus ett hus exakt där hon vill, borta från alla bomber och bränder.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-22, 13:58   #33
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Jag hade helhjärtat ägnat mig åt misantropi - som motvikt till alla töntiga "filantroper" där ute.
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-22, 14:05   #34
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Ganska klar med vad jag hade gjort om jag hade 500 miljoner på banken,

Roadtrips ihop med min familj på några av kontinenterna, först och främst USA/Europa. Och nu menar jag inte sketna backpacking resor, utan resor i lyx och flärd. Tagit in på bästa hotellen i varje stad, finaste restaurangerna os.v. alltså inte hållit igen med något.

Efter det hade jag köpt ett bergrum av försvaret, ritat och byggt ett hus någonstans uppe på, helt självförsörjande med el, vatten o.s.v.

Sen hade jag nog dragit mig undan totalt från omvärlden och levt ut mina dagar där som en eremit.
Det där med resorna har jag tänkt på också. När jag backpackade i Australien bodde jag oftast på de billigaste skithostel jag kunde hitta, men det var en oerhörd skillnad när jag testade att lyxa till det och ta in på ett av de dyrare rummen. Det var naturligtvis gravt mycket skönare att käka på restaurang än att trängas i ett äckligt kök med 40 andra resenärer också.

Det vore en rätt behaglig tillvaro att bara resa till ett ställe, bo och äta så fint det går, kolla på alla sevärdheter och göra alla aktiviteter, och sen bara resa vidare och bo lyxliv någon annanstans när man tröttnat på stället i fråga. Skulle kunna slå ihjäl många år på det sättet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-22, 14:15   #35
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Ladd & bänkpress varannan dag. På Träningsdagarna hade jag kört biceps och triceps.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-22, 14:26   #36
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Citat:
Ursprungligen postat av Ladugårdsdörr Visa inlägg
Jag hade helhjärtat ägnat mig åt misantropi - som motvikt till alla töntiga "filantroper" där ute.
Dr Evil, Lex Luthor typ?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-22, 14:28   #37
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det där med resorna har jag tänkt på också. När jag backpackade i Australien bodde jag oftast på de billigaste skithostel jag kunde hitta, men det var en oerhörd skillnad när jag testade att lyxa till det och ta in på ett av de dyrare rummen. Det var naturligtvis gravt mycket skönare att käka på restaurang än att trängas i ett äckligt kök med 40 andra resenärer också.

Det vore en rätt behaglig tillvaro att bara resa till ett ställe, bo och äta så fint det går, kolla på alla sevärdheter och göra alla aktiviteter, och sen bara resa vidare och bo lyxliv någon annanstans när man tröttnat på stället i fråga. Skulle kunna slå ihjäl många år på det sättet.
Jag tror det med, lite det som gör resor jobbigt är ju ekonomi och tid; man har ju alltid en bokad returresa eller åtminstone ett datum som man tänkt sig åka hem för att det typ är så långt pengarna räcker. Men tar man bort dom två sakerna får man nog en helt annan dimension av resandet. Kunna stanna ett par dagar extra på någon plats och inte behöva oroa sig över notan.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-22, 14:36   #38
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Ni har så högt flygande planer & drömmar allihopa.
Blir nästan lite ledsen i ögat att ni inte väljer att leva som ni nu uppenbarligen vill, redan nu?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-22, 14:37   #39
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Ganska klar med vad jag hade gjort om jag hade 500 miljoner på banken,

Roadtrips ihop med min familj på några av kontinenterna, först och främst USA/Europa. Och nu menar jag inte sketna backpacking resor, utan resor i lyx och flärd. Tagit in på bästa hotellen i varje stad, finaste restaurangerna os.v. alltså inte hållit igen med något.

Efter det hade jag köpt ett bergrum av försvaret, ritat och byggt ett hus någonstans uppe på, helt självförsörjande med el, vatten o.s.v.

Sen hade jag nog dragit mig undan totalt från omvärlden och levt ut mina dagar där som en eremit.
Glömde bort att jag hade köpt haft djur också, inte många och inte storskaligt men för sällskap och ha något att göra. Nån hund, nån katt, nått får eller två.

Senast redigerad av skyffelmördarn den 2021-01-22 klockan 14:38.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-22, 14:44   #40
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Jag tror det med, lite det som gör resor jobbigt är ju ekonomi och tid; man har ju alltid en bokad returresa eller åtminstone ett datum som man tänkt sig åka hem för att det typ är så långt pengarna räcker. Men tar man bort dom två sakerna får man nog en helt annan dimension av resandet. Kunna stanna ett par dagar extra på någon plats och inte behöva oroa sig över notan.
Precis, och jag tror det är en livsstil man kan ägna sig åt rätt länge innan man börjar känna sig dekadent. Jämför med att resa till ett varmt land och bara ligga på playan hela dagen, det hade man ju tröttnat på efter fyra timmar. Men att resa och göra massor aktiviteter, det hade jag kunnat göra i åratal, tror jag.

En annan grej som gör resorna jobbiga är packning, och om man är rik slipper man mycket av det (man kan helt enkelt köpa eller hyra nya grejer på varje ställe).

Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Ni har så högt flygande planer & drömmar allihopa.
Blir nästan lite ledsen i ögat att ni inte väljer att leva som ni nu uppenbarligen vill, redan nu?
Vi har ju inte råd, ju.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-22, 15:01   #41
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Hade jag vart jätte-jätte-rik hade jag byggt ett gated community för white flight, fast riktat till mindre bemedlade som också vill fly mångkulturen men inte har råd. Ensamma mammor, vit arbetarklass osv.

Få dit butik, dagis, vårdcentral, butik och något sorts företag att arbeta på.

Höga stängsel och vakter. En trygg plats att bo på fast inte riktat till rika. De legala frågorna i detta vet jag dock inte hur jag skulle komma runt.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-22, 15:12   #42
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Hade jag vart jätte-jätte-rik hade jag byggt ett gated community för white flight, fast riktat till mindre bemedlade som också vill fly mångkulturen men inte har råd. Ensamma mammor, vit arbetarklass osv.

Få dit butik, dagis, vårdcentral, butik och något sorts företag att arbeta på.

Höga stängsel och vakter. En trygg plats att bo på fast inte riktat till rika. De legala frågorna i detta vet jag dock inte hur jag skulle komma runt.
Höga stängsel är väl inga problem att sätta upp. Gärna med taggtråd. Om det är ett större område som stängslas måste man dock göra passage för allmänheten, då får man göra en liten jobbig övergång som tar lite tid att ta sig igenom.

Eftersom du köpt mark omkring communityn så har du "jägare" utpositionerade i jakttorn runtom communityt som roterar dygnet runt. Inga hinder att sitta i tornet med svart tacticool utrustning och skyddsvästar. Samt termiska sikten. Sätt upp en rejäl bom på den enda privata vägen ut och in också.
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-22, 15:21   #43
mangs
I´m just kidding. Or am I?
 
mangss avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 4 410
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Ni har så högt flygande planer & drömmar allihopa.
Blir nästan lite ledsen i ögat att ni inte väljer att leva som ni nu uppenbarligen vill, redan nu?

This. När man läser denna och andra trådar inom detta ämne är det man tror sig vilja ägna sina dagar som ekonomiskt obeoende ofta inom räckhåll för de flesta, i alla fall i moderat skala.

Det kanske inte är så att man kan göra det man planerar dygnet runt resten av livet men det är i ärlighetens namn inte så troligt att ni vill göra det sedan heller när ni blivit ekonomiskt oberoende.

Om det ni planerar att göra är, sova, träna, äta på restauranger, resa, hälsa på vänner umgås med familjen är mitt tips att redan idag planera era veckor efter att kunna ha möjlighet att göra det nu istället för att vänta.

Att bygga ett gated community kanske kräver något mer men man kanske kan få utlopp för detta med en myrkoloni eller något?
__________________
drzwj, uoy ssim I
mangs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-22, 15:37   #44
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Citat:
Ursprungligen postat av mangs Visa inlägg
i alla fall i moderat skala
Ja och det är ju här skon klämmer, jag vill göra det all-out eller inte alls.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-22, 16:36   #45
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 844
Hade flyttat till varmare breddgrader, köpt mark på några tusen hektar och startat ett nytt samhälle, typ Westworld fast utan robotar. Hade sen levt i mitt samhälle under cover, ingen skulle veta att det var jag som drog i trådarna ekonomiskt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)