Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-03-09, 09:39   #16
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
har alltid behövt ha ena foten bakåt. som en mildare version av klokov(?)

jag är bara orolig att det kanske ska leda till skador på sikt samt att min knäböj går så dåligt kan ju också bero på att jag är väldigt tekniskt dålig just pga att ja kanske pressar för snett osv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-09, 13:21   #17
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 617
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
har alltid behövt ha ena foten bakåt. som en mildare version av klokov(?)

jag är bara orolig att det kanske ska leda till skador på sikt samt att min knäböj går så dåligt kan ju också bero på att jag är väldigt tekniskt dålig just pga att ja kanske pressar för snett osv.
Väldigt mycket större chans att dålig teknik leder till skad än att du är lite sned i kroppen. Nästan ingen är helt symmetrisk.
Bra teknik är att kunna göra övningarna utefter dina förutsättningar, inte på samma sätt som någon nisse på yt säger att man ska tex böja.
Du kanske ska böja på ett sätt som ser konstigt ut för någon annan.
Lägg inte energi på att laga något innan du vet om det ens är trasigt.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-10, 07:36   #18
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 802
Personligen blir jag starkare och det känns bättre för kroppen när jag blir rak och även har fötterna lika. Kändes dock ovant i början. Men, det är som sagt jag och min kropp.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-11, 22:03   #19
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
filmade lite igår faktiskt https://www.instagram.com/p/BgMnxBbh...en-by=papafryz

jag testade även att tvinga kroppen lite mer åt höger innan jag rackar av för att försöka centrera stången mer. kände inte mig särskild sned o på filmerna ser jag inte riktigt ifall armbågarna pekar särskilt galet? Nu är det rätt dåliga vinklar tyvärr då det är så trångt just där jag böjde.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-11, 22:30   #20
sailorman
Registered User
 
sailormans avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 86
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
filmade lite igår faktiskt https://www.instagram.com/p/BgMnxBbh...en-by=papafryz

jag testade även att tvinga kroppen lite mer åt höger innan jag rackar av för att försöka centrera stången mer. kände inte mig särskild sned o på filmerna ser jag inte riktigt ifall armbågarna pekar särskilt galet? Nu är det rätt dåliga vinklar tyvärr då det är så trångt just där jag böjde.
Det syns inte så mycket under själva böjen men under setupen ser man ju en skillnad. Något jag reagerade på var dorsalflexionen i handlederna. Framförallt på det andra klippet ser det ut som du dorsalflekterar din vänstra handled nästan maximalt medans din högra nästan är neutral. Kan ha med kameravinkeln att göra också men tycker man ser tendensen även på första klippet. Vad tror du?
sailorman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-11, 22:37   #21
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
det är aldrig något jag direkt känt av. visste inte att jag hade så heller. jag hade själv kollat på videon flera ggr utan att se att det var så. så dålig på detaljer

Det kanske gör så jag känner mig mer sned. Men att centrera mig själv på stången mer hjälpte rätt mycket. Ska försöka tänka på handlederna till nästa gång och se ifall det blir skillnad
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-11, 23:54   #22
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Bra uppsnappat, 'sailorman'! Tycker också du dorsalflekterar din vänstra hand. Din högra är rakare. Prova linda handledslindorna stenhårt och högt upp, så du inte kan böja händerna så mycket? Eventuellt linda bara vänsterhanden för att testa om detta är problemboven.

Senast redigerad av 1x0 den 2018-03-11 klockan 23:55.
1x0 är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)