Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-02-07, 15:00   #121
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Citat:
Ursprungligen postat av Luca Brasi Visa inlägg
Vad jag inte förstår mig på är folk som älskar gymmiljön så mycket att de hänger konstant på gymmet för att prata och stå och glo.
De gör nåt låtsas sätt vart tjugonde minut ungefär.
De har en agenda, nämligen att förstöra min träning!
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 15:14   #122
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Jag har tränat i snart 10 år och jag tycker överlag det är väldigt roligt fortfarande. Självklart finns det tillfällen då man hellre skulle sitta hemma vid datorn eller ligga i soffan men det är bara att bita ihop och få det gjort helt enkelt.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 18:21   #123
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Träning är bra för lederna. Får man negativ påverkan på lederna av träning har man ett katastrofalt utförande eller någon ovanlig sjukdom. Träning "sabbar" definitivt inte lederna.
En annan anledning till varför jag fortsätter träna är för att jag får "ont" i kroppen om jag går för länge utan att ha kört igenom kroppen på gymmet.

Speciellt ryggen blir kinkig om träningen uteblir för länge.

Jag vet inte vad det beror på eller om det är broscience men jag blir mjukare i kroppen av att träna.

Tror knappast jag är ensam om detta
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 20:47   #124
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Förresten, stryk några procent från de övriga och lägg till "20 % besvikelse över uteblivna resultat".

Fast det kanske gäller allt man försöker bli bra på. Har egentligen aldrig på allvar försökt bli bra på något förutom styrketräning.
Har också haft blygsamma resultat, är inte starkare nu än jag var för några år sen. Trots att jag gillar träna hade motivation säkert varit än högre om jag ökat år efter år.

På tal om att gilla träning så är det i princip min enda hobby. Antar man måste tycka om det för att kalla det en hobby för ingen håller väl på med en hobby de hatar?
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 21:21   #125
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Knepet är att göra resten av ens tid tillräckligt enerverande och stressig för att den tidigare miserabla träningen ska bli dagens höjdpunkt.
Svar på fråga. Om valet är mellan att studera biologisk mångfald och podsolprofil eller vad det nu är eller packa ihop väskan och fara på ett snabbt 60-minuterspass så vet jag vad jag väljer Har märkt att min motivation till träning är som lägst när jag har som minst att göra, dvs på loven, och som högst när har som mest jobb på schemat och som mest stressigt i skolan.
__________________
JOURNAL
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 22:40   #126
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
En annan anledning till varför jag fortsätter träna är för att jag får "ont" i kroppen om jag går för länge utan att ha kört igenom kroppen på gymmet.

Speciellt ryggen blir kinkig om träningen uteblir för länge.

Jag vet inte vad det beror på eller om det är broscience men jag blir mjukare i kroppen av att träna.

Tror knappast jag är ensam om detta
Precis samma här, rygg/nacke och ena axeln blir stel och öm efter några dagar utan träning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 23:15   #127
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av DerImperator Visa inlägg
Svar på fråga. Om valet är mellan att studera biologisk mångfald och podsolprofil eller vad det nu är eller packa ihop väskan och fara på ett snabbt 60-minuterspass så vet jag vad jag väljer Har märkt att min motivation till träning är som lägst när jag har som minst att göra, dvs på loven, och som högst när har som mest jobb på schemat och som mest stressigt i skolan.
Det är ju allmänt känt att ens lägenhet är som mest kliniskt ren precis innan en tenta.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-10, 00:48   #128
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Jag hade mer än gärna haft möjlighet att leva lyxlivet som proffsidrottare. Träna ett par gånger om dagen och få resten serverat, för något man verkligen älskar att göra.
Då har du aldrig varit elitidrottare. Visst, alla byter nog med topp10 proffs inom alla idrotter men vägen dit är inte rolig. Samma mängd träning plus resten av livet på sidan om. Under min satsning hade jag ont i kroppen under ett par års tid och var deprimerad under i stort sett lika lång tid.

Senast redigerad av Blomkål den 2018-02-10 klockan 00:51.
Blomkål är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-10, 08:22   #129
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål Visa inlägg
Då har du aldrig varit elitidrottare. Visst, alla byter nog med topp10 proffs inom alla idrotter men vägen dit är inte rolig. Samma mängd träning plus resten av livet på sidan om. Under min satsning hade jag ont i kroppen under ett par års tid och var deprimerad under i stort sett lika lång tid.
Vi har ju en väldigt framgångsrik mountainbike cyklist som brände ut sig från träning och stressen kring livet som elit. Minns att hon satt och snackade med Malou i nåt program.

För övrigt är den människan också helt sanslöst vacker, på ett klassiskt sätt.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-10, 08:28   #130
unsuspected
Registered User
 
unsuspecteds avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Sthlm
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Vi har ju en väldigt framgångsrik mountainbike cyklist som brände ut sig från träning och stressen kring livet som elit. Minns att hon satt och snackade med Malou i nåt program.

För övrigt är den människan också helt sanslöst vacker, på ett klassiskt sätt.
Jenny Rissveds
unsuspected är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)