Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-02-02, 21:34   #16
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Fråga dig om något blir bättre av att du inte tränar. Även om det oftast är kul, inspirerande och skönt att träna, så tryter motivationen ibland. Men som King Grub skriver - fick den styra skulle nog väldigt lite bli gjort. Och jsg blir ju knappast på bättre "humör" av att skippa träningen.
Eller så blir du instruktör! Jag är det, i kampsporter. Då spelar det ingen roll vad jag "vill". Det är bara att pallra sig dit!
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-02, 21:40   #17
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Citat:
Ursprungligen postat av ozzian Visa inlägg
hej
Grub

första felaktiga svaret från dig
Absolut inte. Det här är så rätt det kan bli. Det vet alla som vill lyckas. Träning är något man skall genomföra hela livet. Man kan inte låta det bli styrt av "motivation".
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-02, 21:43   #18
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 803
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål Visa inlägg
Läs detta ett par gånger och låt det sjunka in för det är precis så det är. Träning suger, allrahelst styrketräning. Snygg kropp och styrka är däremot roligt så det är bara att bita ihop. Det är precis som med jobb. När var det senast roligt att gå till jobbet? När var det senast roligt att göra ett måste överhuvudtaget? Det är frukten av allt slit som är det roliga.
Jag tycker om mitt jobb och träningen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-02, 21:57   #19
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 223
Jag tror att det är viktigt att inte slaviskt följa ett program. Beroende på dagsform byter man/kvinna upplägg som passar dagens form. Över tid kommer det att ge bäst resultat. Om man har tränat en period över sin förmåga, kan vara externa orsaker, behöver man inte slaviskt gå till gymmet. Bättre att slappa vila och äta upp energinivåerna i några dagar.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-03, 10:03   #20
kniffen
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 17
Kontinuitet är A och O så på frågan "får jag ut nåt av att gå att träna" så ja. Är du sliten så kan det dock vara bra att vila, men omotiverad är inte lika med sliten.
kniffen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-03, 10:08   #21
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Omotiverade blir vi nog alla ibland. Själv är jag det idag, det är bara att bita ihop och köra. Ändra passet, kör något du tycker är kul eller testa någon utmaning, exempelvis 10*10 i böj eller vad det nu kan vara. Det är okej att avvika från sitt ordinarie schema, det är viktigare att man kommer till gymmet och gör sitt bästa
__________________
"Morituri te salutant"
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-03, 10:39   #22
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 206
För mig och min träning är det precis tvärtom. Motivationen och nöjet i träningen i sig på daglig basis är lika centralt som diverse mål och delmål jag har i träningen. Hade jag inte gillat träningen hade jag inte gjort den. Att jag kan känna mig trött och hängig ibland är inte konstigare än att jag kan göra det i någon annan del av livet.

Tycker du att träningen är tråkig så ändra på en eller flera faktorer. Ändra på träningen, övningarna, träningsformen, hela träningskonceptet och sättet du ser på träning överhuvudtaget, lägg in dagar för lek och utforskning i gymmet och känn inte någon konstant inre press på att prestera hela tiden, ändra din attityd i förhållande till träning, eller något annat.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-03, 11:02   #23
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
Ja så kan man känna ibland!!.....
Orkeslös, Omotiverad, mm.....

Inget konstigt med detta!!....
Man tragglar på, i åratal, givetvis kommer det downs, och upps!!....
Som med livet ungefär.

Visst ska man lyssna på kroppa, jag brukar då, variera träningen, något mer roligt kanske...kanske köra lite ettor, eller lättare pass, eller annat som ligger efter, kanske träna badminton i stället, osv......eller bara stretcha 1 tim!!....

Frågan är, om det är kroppa som talar till dig, eller det mentala?...
Många gånger när jag känts så där, så har det blivit PB gjorda, trodde jag aldrig!!!....

Kom ihåg när jag gjorde tränings-PB , på 190kg i bänken, typ för en 5-8 år sedan , eller mer.
Då var det också , en sån dag!!....ÄÄä, jag skiter i detta, typ, men tvingade ned mig , i alla fall, och för att det skulle bli lite roligare, tog jag med kameran, att filma med,och väl där så började jag träna.

Fast det kändes tungt, vill jag minnas, körde på 180kg, och tungt kändes det, att göra en etta på, men det gick, jaha tänkte jag, inte bra detta!!....
Då packade jag ihop å bastade 1 tim , i stället.

När jag senare, dagen efter kollade klippet, vid redigering för tuben, upptäckte jag att det inte!!...var 180kg!!....utan det var 190kg!!.....Aha...det var därför det kändes så tungt, !!!.....ha ha ha .......

Så ett PB, utav misstag, kanske man kan säga!!......
Tackar för färgkodningen där......
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-03, 11:17   #24
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av ozzian Visa inlägg

sen gick jag hem.
frågan är skulle jag stannat hemma, eller får jag nått av detta skitpass?
Spelar det någon roll egentligen i efterhand? Ett kasst pass är inget. Om det blir en vana så kanske du ska börja fundera på vad som är fel.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-03, 12:47   #25
Mats J
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 009
Som många andra redan skrivit så är det inte motivation som styr min träning. 8 av 10 pass är det totalt mörker innan jag väl kommer iväg, men det är det med jobbet också.. och i båda fallen är det lönen som driver mig Dvs pengar och vältränad/stark kropp.
Mats J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-03, 12:55   #26
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Jag har aldrig tyckt det varit speciellt roligt att träna senaste 3 åren, ska väl inte direkt säga att jag hatar att gå till gymmet men jag drar fötterna efter mig och ibland blir jag sittandes en timme extra innan jag väl kommer iväg och om jag "kunde välja" så skulle jag hellre sitta hemma och spela datorspel.

Med det sagt som Grub säger så är det ju bara stövla vidare för man vet att det är viktigt, jag ser träning lite som att ta sin medicin.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-03, 15:54   #27
Klagarn
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 198
Ta't lugnt bara. Är själv inne i en liten svacka och tränar inte för tillfället.

Ta en eller två veckor ledigt sen kör du igen
Klagarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-03, 16:03   #28
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 105
Citat:
Ursprungligen postat av ozzian Visa inlägg
hej
Grub

första felaktiga svaret från dig
Du verkar vara lite gnällig.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-03, 16:12   #29
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Skivstång,ställning/rack en bänk lite vikter så kan du träna hemma istället.Byggbara hantlar kan ju köpas efter hand om man vill.Smidigt och billigare i längden.
leee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-03, 16:20   #30
Klagarn
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 198
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Du verkar vara lite gnällig.
Där e han ju. Väntar på nästa PB från dig så du kan sätta alla haters på plats
Klagarn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)