Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-22, 14:50   #136
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Klagarn, som vanligt kan du inte förklara ett stort, uppenbart hål i din argumentation: Om man nu inte får stora muskler av att träna som ceejay, varför har ceejay fått stora rövmuskler då?
Hans texter är i alla fall sjukt roliga att läsa. Höll på att sätta kaffet i fel strupe när jag läste hans inlägg på kafferasten och inte kunde hålla tillbaka skrattet!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 16:36   #137
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av Ödmjuk Visa inlägg
men seriöst varför har ni hängt upp er som en repig gamal skiva på om han böjer 200 eller inte vad spelar det för roll ???? det är inte intressant för den här tråden och var inte frågan. TACK
Haha detta är så kul. En nybörjare kommer in och vill ha tips på hur man ser ut som Ronaldo, och det slutar i en tråd där baktung sitter och slänger ur sig killgissningar om hur mycket olika fotbollsspelare böjer, medan man känner frustrationen från TS. Mycket underhållande.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 16:51   #138
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Haha detta är så kul. En nybörjare kommer in och vill ha tips på hur man ser ut som Ronaldo, och det slutar i en tråd där baktung sitter och slänger ur sig killgissningar om hur mycket olika fotbollsspelare böjer, medan man känner frustrationen från TS. Mycket underhållande.
Å ansdra sidan hade ju TS fått svar på alla sina frågor på sidan 2, så det kanske är förlåtligt med lite offtopicande.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 18:10   #139
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Bigggie Visa inlägg
Jösses! Här var det ord och inga visor. Tackar så ödmjukast för informationen!

Jag ska givetvis ta till mig allt detta och genast lägga om min träning till den så allsmäktiga styrkebyggningen. Då borde jag dwarfa CR's fysik om några månader bara med tanke på att jag redan tränat nästan tre år nu.

Och tänk sen när man når det slutgiltga målet och blir lika stark som han den långa killen! Då står tjejerna på kö sen när man går in på krogen med sin babianliknande-arsle-fysik.
Fast jag tror inte ceejay skriver under på att han tillhör styrkebyggningen så varför du hakat upp dig på den termen förstår jag faktiskt inte. Koppling non existent liksom.

Det härliga (och lite sjuka) med dig är för övrigt att ju mer man sätter emot desto skarpare projicerar du bara dina komplex på ceejay, som sällan har hunnit skriva i en tråd där du försöker mynta nya glåpord för hans figur. Fast jag gissar att han bara skrattar lika gott som jag gör även om du börjar bli oroväckande efterhängsen.


Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Nu ska vi inte missbruka ordet "kränkt"... Man kan ha teorier om Ronaldos knäböjande utan att det ligger kränkthet bakom.
Dio till mitt försvar! Värmer hela själen.


Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ Visa inlägg
Bara att gratulera baktung (som var kränktast i tråden av att ha sämre fysik än Ronaldo) till att klagarn kom in och började få tråden att handla om ceejay istället
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ Visa inlägg
Man KAN ha det ja. Men just här är det höga koncentrationer kränkthet inblandat, som börjar med att han hävdar att han typ såg ut som Ronaldo när han var 17 och sedan extremt gärna vill att Ronaldo ska vara svag så att han själv kan vara bättre
Jag hade faktiskt en bild på mig själv när jag var 17 som ett par tjejer hissade på msn och undrade om det verkligen var jag på bilden. Då hade jag lite magrutor och slanka armar, som lägst 9,5 % kroppsfett minns jag, och hade en överkroppsfysik som till synes inte alltför mycket skiljer sig från Ronaldos. Jag hade nog större armar än vad han har men inte lika tydliga vingar. Den hette grimbo.jpg (minns inte varför jag döpte den till det) men den råkar inte finnas kvar såhär 13 år senare. Attans.

Men okej, jag erkänner mig extremt kränkt om det visar sig att världens bästa fotbollsspelare faktiskt är bättre än mig på både knäböj och lårcurl. Synnerligen oacceptabelt.


Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Haha detta är så kul. En nybörjare kommer in och vill ha tips på hur man ser ut som Ronaldo, och det slutar i en tråd där baktung sitter och slänger ur sig killgissningar om hur mycket olika fotbollsspelare böjer, medan man känner frustrationen från TS. Mycket underhållande.
Underbar sammanfattning. Gjorde min dag!
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2018-01-22 klockan 18:11.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 19:13   #140
Skrollovicz
Registered User
 
Skrolloviczs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 045
Han har garanterat gjort nära 200 kg i böj. Förmodligen inte i nuläget.
Skrollovicz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 21:33   #141
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Å ansdra sidan hade ju TS fått svar på alla sina frågor på sidan 2, så det kanske är förlåtligt med lite offtopicande.
Ja man ska inte klaga. Topic-urspårning i trådar med redan besvarade frågor är det som gör att kollo överlever. Det tillsammans med att det hela tiden startas nya trådar mef ämen som redan behandlats i tiotals andra trådar. Hur kul vore det att hänga här om alla inlägg var 100% seriösa och folk flitigt använde sökfunktionen och bara skrev något som verkligen tillförde något nytt här på forumet?
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 11:21   #142
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Fast jag tror inte ceejay skriver under på att han tillhör styrkebyggningen så varför du hakat upp dig på den termen förstår jag faktiskt inte. Koppling non existent liksom.

Det härliga (och lite sjuka) med dig är för övrigt att ju mer man sätter emot desto skarpare projicerar du bara dina komplex på ceejay, som sällan har hunnit skriva i en tråd där du försöker mynta nya glåpord för hans figur. Fast jag gissar att han bara skrattar lika gott som jag gör även om du börjar bli oroväckande efterhängsen.



Dio till mitt försvar! Värmer hela själen.




Jag hade faktiskt en bild på mig själv när jag var 17 som ett par tjejer hissade på msn och undrade om det verkligen var jag på bilden. Då hade jag lite magrutor och slanka armar, som lägst 9,5 % kroppsfett minns jag, och hade en överkroppsfysik som till synes inte alltför mycket skiljer sig från Ronaldos. Jag hade nog större armar än vad han har men inte lika tydliga vingar. Den hette grimbo.jpg (minns inte varför jag döpte den till det) men den råkar inte finnas kvar såhär 13 år senare. Attans.

Men okej, jag erkänner mig extremt kränkt om det visar sig att världens bästa fotbollsspelare faktiskt är bättre än mig på både knäböj och lårcurl. Synnerligen oacceptabelt.



Underbar sammanfattning. Gjorde min dag!
Folk är avundsjuka, det är därför de tvivlar på dig. Det finns definitivt folk i 17-18 års åldern med samma muskelmassa och form som Ronaldo. Jag själv var ganska nära samma mängd muskelmassa som honom när jag var 16-18. Jag vägde några kg mindre men hade samtidigt lägre fettprocent än Ronaldo.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 11:33   #143
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Folk är avundsjuka, det är därför de tvivlar på dig.
Hahahaha! Bland det dummaste jag läst. Tråden slutar aldrig leverera
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 12:24   #144
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Det finns självklart folk med extremt bra gener som besitter samma/bättre muskelmassa/fysik som Ronaldo i tonåren. Men det är ju inget man får utan att lyfta en vikt, utan dom har ju självklart lyft vikter om än bara så sitt egna sätt.

Hade själv en klasskamrat som har extremt bra gener, redan vid 13-14 så var han nästan stor som en fullvuxen karl. Han var så extremt överlägsen alla andra fysiskt sett i alla sporter vi spelade mot varandra i (vi spelade ej i samma lag). Styrka, snabbhet.

Sen började vi samma klass på gymnasiet. Han gymmade, men absolut inte på någon kolozzeum-nivå, utan körde lite bänk ibland, chins ibland, benpress ibland. Han var inte överdrivet stark, men muskelmassan och hårdheten var grotesk. Bara för att jämföra: Jag hade även en i min klass som vann junior-VM i styrkelyft. Han lyfte närmare dubbelt så mycket, men var inte ens i närheten av samma muskelmassa och hårdhet som den andra killen. Redan på gymnasiet så var han större och hårdare än Ronaldo.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 12:55   #145
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Hahahaha! Bland det dummaste jag läst. Tråden slutar aldrig leverera
Äsch, lägg av. Det är möjligt att det finns fler andledningar till att folk tvivlar på just Baktung. Men avundsjuka är en ganska vanlig förklaring bakom människors beteende. Folk här verkade väldigt snabba med att förlöjliga Baktung och tillskriva honom vanföreställningar om sin egen kropp. Det tolkade jag som avundsjuka eftersom Ronaldos kropp inte alls är ouppnåelig för en person med ok gener.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 13:10   #146
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Äsch, lägg av. Det är möjligt att det finns fler andledningar till att folk tvivlar på just Baktung. Men avundsjuka är en ganska vanlig förklaring bakom människors beteende. Folk här verkade väldigt snabba med att förlöjliga Baktung och tillskriva honom vanföreställningar om sin egen kropp. Det tolkade jag som avundsjuka eftersom Ronaldos kropp inte alls är ouppnåelig för en person med ok gener.
Jag ber om ursäkt för den barnsliga tonen, men jag blir så oerhört provocerad när någon berättar för mig varför jag skrev som jag gjorde. Det fanns inte en tillstymmelse till avundsjuka från min sida, bara ren, hederlig misstro. Den misstron grundar sig mina erfarenheter av fotbollsungdomar, hur man ofta romantiserar det förgångna, baktungs första inlägg i tråden samt dennes historik som kolo-skribent. En kompott av ingredienser som gör att jag väljer att inte tro honom. Enkelt. Att det finns väldigt unga personer som är bra mycket större än Ronaldo är jag hundra procent medveten om.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 14:34   #147
Bigggie
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 21
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Äsch, lägg av. Det är möjligt att det finns fler andledningar till att folk tvivlar på just Baktung. Men avundsjuka är en ganska vanlig förklaring bakom människors beteende. Folk här verkade väldigt snabba med att förlöjliga Baktung och tillskriva honom vanföreställningar om sin egen kropp. Det tolkade jag som avundsjuka eftersom Ronaldos kropp inte alls är ouppnåelig för en person med ok gener.
Låt oss ponera, jag är en 'vanlig' person med medelmåttiga gener i 20 års-åldern. Tecknar avtal på närmaste gymmet och börjar träna 3-4ggr i veckan. Sköter kosten så gott jag kan och beställer hem några proteinpåsar då och då.

Hur lång tid tar det tills jag ser u som CR när jag tittar mig i spegeln?

Enligt baktung, tar detta 6 månader.
Bigggie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 14:36   #148
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bigggie Visa inlägg
Låt oss ponera, jag är en 'vanlig' person med medelmåttiga gener i 20 års-åldern. Tecknar avtal på närmaste gymmet och börjar träna 3-4ggr i veckan. Sköter kosten så gott jag kan och beställer hem några proteinpåsar då och då.

Hur lång tid tar det tills jag ser u som CR när jag tittar mig i spegeln?

Enligt baktung, tar detta 6 månader.
Du skrev inte om ceejay! FRAMSTEG!!!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 15:57   #149
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Citat:
Ursprungligen postat av Bigggie Visa inlägg
Låt oss ponera, jag är en 'vanlig' person med medelmåttiga gener i 20 års-åldern. Tecknar avtal på närmaste gymmet och börjar träna 3-4ggr i veckan. Sköter kosten så gott jag kan och beställer hem några proteinpåsar då och då.

Hur lång tid tar det tills jag ser u som CR när jag tittar mig i spegeln?

Enligt baktung, tar detta 6 månader.
Enligt google så är han 187 cm och väger 84 kg. Det är mycket muskelmassa. Jag kommer nog inte att landa där vid en deff. Inte så många andra skribenter här i tråden heller. Min gissning blir 5 år eller aldrig.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 17:26   #150
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Enligt google så är han 187 cm och väger 84 kg. Det är mycket muskelmassa.
Nästan exakt samma som mig (186cm/84kg). Jag böjer ca 150kg men jag är 50 bast och i jämförelse smällfet. Så jag skulle bli förvånad om han inte böjer mer än så. Även om han knappt tränat knäböj så borde det gå på ren styrka med den smidighet och kroppskontroll som han har. 200kg däremot kräver nog lite böj-vana vilket han kanske har (eller inte, vad vet vi...).
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)