Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-21, 00:34   #91
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Löpsko Visa inlägg
Känns som en hel del "hackers" har gjorts sig en rejäl slant på sina miners senaste tiden.
Nja. Om de sparat sina bitcoins och sålde när det låg runt 700 så ja. Men i skrivande stund så är förtjänsten för en FPGA 50 ghz miner ca 700 dollar i månaden. Det är inga enorma summor vi talar om. Svårighetsgraden gick ju upp ganska snabbt när ASICs o dyl kom ut på marknaden.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-21, 14:53   #92
prOtotype
Wants brinner!
 
prOtotypes avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 480
Nja, man kan väl få 8 decimaler och då får vi totalt 9 siffror alltså en miljard delar?
prOtotype är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-21, 17:22   #93
Ponde
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 325
Hur börjar man om man vill köpa btc? Vart reggar man sig och vad måste man utlämna för uppgifter? Skulle gärna få svar av någon kunnig.

Hörde att mtgox är en bra market, är det sant?
Ponde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-21, 17:53   #94
Jishuku
Registered User
 
Jishukus avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Här
Inlägg: 854
Citat:
Ursprungligen postat av Ponde Visa inlägg
Hur börjar man om man vill köpa btc? Vart reggar man sig och vad måste man utlämna för uppgifter? Skulle gärna få svar av någon kunnig.

Hörde att mtgox är en bra market, är det sant?
Mt.Gox var störst och bäst back in the day. Idag är de väldigt osäkra och bäst att undvika helt (de saknar kapital, och du kan få vänta väldigt länge på att få ut dina pengar).

Personligen använder jag bitstamp.net - det som krävs är att du verifierar ditt konto genom att scanna in ett ID av något slag (körkort funkar) samt en faktura som visar din hemadress. Det kan ta några dagar att bli godkänd. Allt detta är för att förhindra pengatvätt.

Andra alternativ är localbitcoins.com eller nystartade svenska Safello (de erbjuder bland annat direktbetalning med Handelsbanken.. samma sak gäller för verifiering där som hos bitstamp om du vill köpa för mer än 1500 kr.. under 1500 kr behövs ingen verifiering).
Jishuku är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-21, 18:51   #95
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Jishuku Visa inlägg
Mt.Gox var störst och bäst back in the day. Idag är de väldigt osäkra och bäst att undvika helt (de saknar kapital, och du kan få vänta väldigt länge på att få ut dina pengar).

Personligen använder jag bitstamp.net - det som krävs är att du verifierar ditt konto genom att scanna in ett ID av något slag (körkort funkar) samt en faktura som visar din hemadress. Det kan ta några dagar att bli godkänd. Allt detta är för att förhindra pengatvätt.

Andra alternativ är localbitcoins.com eller nystartade svenska Safello (de erbjuder bland annat direktbetalning med Handelsbanken.. samma sak gäller för verifiering där som hos bitstamp om du vill köpa för mer än 1500 kr.. under 1500 kr behövs ingen verifiering).
Mt.Gox har fortfarande störst volym dock, enligt cryptocoincharts. Hur kommer det sig om det nu funkar så dåligt?
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-21, 19:16   #96
Ponde
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 325
Citat:
Ursprungligen postat av Jishuku Visa inlägg
Mt.Gox var störst och bäst back in the day. Idag är de väldigt osäkra och bäst att undvika helt (de saknar kapital, och du kan få vänta väldigt länge på att få ut dina pengar).

Personligen använder jag bitstamp.net - det som krävs är att du verifierar ditt konto genom att scanna in ett ID av något slag (körkort funkar) samt en faktura som visar din hemadress. Det kan ta några dagar att bli godkänd. Allt detta är för att förhindra pengatvätt.

Andra alternativ är localbitcoins.com eller nystartade svenska Safello (de erbjuder bland annat direktbetalning med Handelsbanken.. samma sak gäller för verifiering där som hos bitstamp om du vill köpa för mer än 1500 kr.. under 1500 kr behövs ingen verifiering).
Om man bor hemma och räkningarna betalas av föräldrar, hur gör jag då?
Ponde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-21, 19:19   #97
Jishuku
Registered User
 
Jishukus avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Här
Inlägg: 854
Citat:
Ursprungligen postat av Ponde Visa inlägg
Om man bor hemma och räkningarna betalas av föräldrar, hur gör jag då?
Frågar de om lov att regga i deras namn? Flyttar hemifrån?
Jishuku är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-21, 19:20   #98
Jishuku
Registered User
 
Jishukus avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Här
Inlägg: 854
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Mt.Gox har fortfarande störst volym dock, enligt cryptocoincharts. Hur kommer det sig om det nu funkar så dåligt?
Mycket pengar som fortfarande är inlåsta där.. finns inte så mycket annat att göra med de än att köpa och sälja bitcoins. Samt att det såklart kommer nya köpare också då och då som inte vet bättre än att också låsa in sig.

Det räcker att läsa kommentarerna (och se hur längesen de uppdaterade) på Mt.Gox Facebook sida för att inse att det inte står så jättebra till.

Senast redigerad av Jishuku den 2013-11-21 klockan 19:22.
Jishuku är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 13:41   #99
tp_88
Registered User
 
tp_88s avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 10 631
[n00b-fråga]Vad är egentligen haken med Bitcoins? Läste en artikel idag om ett svenskt företag som tillverkade maskiner (KNCminers) och gick in och kollade på deras hemsida. En av deras maskiner var t.ex. specad till 550Gh/s, och kostade $5000.

Slog sedan in 550Gh/s i: http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator och den säger att man får ut bitcoins värda $11000+ under första månaden bara, det kan väl inte stämma?[/n00b-fråga]
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av YTS Visa inlägg
Kosttillskott: 75g sill dagligen
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 14:02   #100
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
[n00b-fråga]Vad är egentligen haken med Bitcoins? Läste en artikel idag om ett svenskt företag som tillverkade maskiner (KNCminers) och gick in och kollade på deras hemsida. En av deras maskiner var t.ex. specad till 550Gh/s, och kostade $5000.

Slog sedan in 550Gh/s i: http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator och den säger att man får ut bitcoins värda $11000+ under första månaden bara, det kan väl inte stämma?[/n00b-fråga]
Jo, med priset av 866 dollar som det är på mt.gox nu, så skulle du tjäna drygt 11 tusen dollar i månaden med en sådan maskin. Problemet är att skaffa en sådan maskin då de inte varit lätta att få tag på, KNCminers är t.ex. utsålda och det finns en hel del scammers. Plus att ju fler sådana maskiner kommer ut/görs, ju snabbare går svårighetsgraden upp och förtjänsten ner. De görs på pre-orders oftast, och det hindrar inte producenterna att själva gräva under "test-tiden", och dra upp svårighetsgraden så att vid tiden du får din maskin, att det inte blir mycket mer än break-even.
Lägg till den fluktuerande marknaden, bitcoins skulle kunna crasha igen snart.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2013-11-23 klockan 14:11.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 14:18   #101
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Från bitcoin talk:

"Monday Byteminr's 2nd contracts come online, so we should get a 5-10% increase, then another 5-10%. After that miners will start jumping off bridges and out of buildings. There is going to be some big tears for the people that are only getting there rigs on the 3rd orders.

One of my friends has cancelled his contract for a KNC miner after he worked out the potential risks vs gains. The only card worth getting and that can make some money will be the HashFast Sierra 1200GH/s
at $7088


However with overall expected 30% str increase jumps from end of Decem through to April, this miner becomes an expensive coffee table just over a year but at least you would of doubled your income if it remains on permanently and no delays for repairs or late shipments.

Both the KnC Saturn and Jupiter is likely never to see returns unless the price of bitcoin ends up being $375 which means you will break even. The Saturn will become a coffee table in 7-8 months

OFC if bitcoins are worth $1000 this time next year then it will be worth it. The price is where the true risk comes in, if it loses values then you lose out big time."
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 14:24   #102
tp_88
Registered User
 
tp_88s avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 10 631
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Jo, med priset av 866 dollar som det är på mt.gox nu, så skulle du tjäna drygt 11 tusen dollar i månaden med en sådan maskin. Problemet är att skaffa en sådan maskin då de inte varit lätta att få tag på, KNCminers är t.ex. utsålda och det finns en hel del scammers. Plus att ju fler sådana maskiner kommer ut/görs, ju snabbare går svårighetsgraden upp och förtjänsten ner. De görs på pre-orders oftast, och det hindrar inte producenterna att själva gräva under "test-tiden", och dra upp svårighetsgraden så att vid tiden du får din maskin, att det inte blir mycket mer än break-even.
Lägg till den fluktuerande marknaden, bitcoins skulle kunna crasha igen snart.
Där ser man. Jo, att de var utsålda såg jag, och jag antog att i takt med att fler och fler får kraftfulla verktyg så borde förtjänsten gå ner. Det lät ändå lite för bra för att vara sant i nuläget, men kanske inte då (kind of).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av YTS Visa inlägg
Kosttillskott: 75g sill dagligen
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 14:35   #103
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
Där ser man. Jo, att de var utsålda såg jag, och jag antog att i takt med att fler och fler får kraftfulla verktyg så borde förtjänsten gå ner. Det lät ändå lite för bra för att vara sant i nuläget, men kanske inte då (kind of).
Alltså, skulle man sitta i smeten och hålla sig uppdaterad, så skulle det nog gå att tjänat hyffsade pengar under en längre tid. Men då gäller det att träffa rätt, få sina beställningar, sälja av maskiner som inte tjänar pengar längre osv.
Det är definitivt mer jobb än att bara köpa en maskin, koppla in den, och sedan glömma bort det medan den tuggar på och tjänar pengar åt dig.
Det bästa vore förstås att ha köpt en massa bitcoins när de först kom ut för en spottstyver. Som den där normannen som köpte 5000 bitcoin för 27$ för ett par år sedan när han skrev en avhandling om cryptovaluta för sin unversitetskurs eller ngt, och glömde sedan bort det. Någon nyhet om bitcoin påminde honom, han hittade sin wallet och märkte att värdet var 1.000.000 dollar. Skulle han sålt idag så skulle han fått drygt 4.000.000.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2013-11-23 klockan 14:42.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 15:16   #104
tp_88
Registered User
 
tp_88s avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 10 631
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Alltså, skulle man sitta i smeten och hålla sig uppdaterad, så skulle det nog gå att tjänat hyffsade pengar under en längre tid. Men då gäller det att träffa rätt, få sina beställningar, sälja av maskiner som inte tjänar pengar längre osv.
Det är definitivt mer jobb än att bara köpa en maskin, koppla in den, och sedan glömma bort det medan den tuggar på och tjänar pengar åt dig.
Det bästa vore förstås att ha köpt en massa bitcoins när de först kom ut för en spottstyver. Som den där normannen som köpte 5000 bitcoin för 27$ för ett par år sedan när han skrev en avhandling om cryptovaluta för sin unversitetskurs eller ngt, och glömde sedan bort det. Någon nyhet om bitcoin påminde honom, han hittade sin wallet och märkte att värdet var 1.000.000 dollar. Skulle han sålt idag så skulle han fått drygt 4.000.000.
Det förstår jag. Men eftersom den där maskinen t.ex. var betald på mindre än 2 veckor under rådande omständigheter (elkostnad ej inräknad) så behöver ju inte varje maskin vara lönsam särskilt länge för att man ska gå med vinst.

Att det finns gigantiska risker iom att kursen är extremt volatil (vad jag har förstått) är jag helt med på. Som du märker vet jag ingenting om hur det funkar så jag tänker inte beställa en maskin för $5k ikväll precis (eller någonsin, antagligen), var bara nyfiken på om det verkligen stämde.

Jo, jag läste om honom. Hyfsat trevlig överraskning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av YTS Visa inlägg
Kosttillskott: 75g sill dagligen

Senast redigerad av tp_88 den 2013-11-23 klockan 15:17.
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 15:25   #105
Jishuku
Registered User
 
Jishukus avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Här
Inlägg: 854
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
Det förstår jag. Men eftersom den där maskinen t.ex. var betald på mindre än 2 veckor under rådande omständigheter (elkostnad ej inräknad) så behöver ju inte varje maskin vara lönsam särskilt länge för att man ska gå med vinst.

Att det finns gigantiska risker iom att kursen är extremt volatil (vad jag har förstått) är jag helt med på. Som du märker vet jag ingenting om hur det funkar så jag tänker inte beställa en maskin för $5k ikväll precis (eller någonsin, antagligen), var bara nyfiken på om det verkligen stämde.

Jo, jag läste om honom. Hyfsat trevlig överraskning.
Glöm heller inte att svårighetsgraden stiger hela tiden. Enligt http://mining.thegenesisblock.com så hade du tjänat $8050 första månaden om du installerat KnCMiners 400GH/s maskin idag. Men om du beställde en nu och inte fick den förrän i Januari hade du bara tjänat $1830 första månaden, $870 andra månaden, $414 tredje, $197 fjärde, osv... mindre hela tiden. Om då inte bitcoin värdet stiger hela tiden också dvs... men du får hursomhelst ut mindre och mindre bitcoins allt eftersom svårighetsgraden stiger.
Jishuku är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)