Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-09-02, 22:01   #91
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
Citat:
Ursprungligen postat av AntonHA Visa inlägg
Jag trodde att jag hade dåliga gener för axlarna men jag har börjat göra sidolyft frekvent och mina mellersta delta börjar bli rätt bra, så sämre än medel är nog inte generna iaf för axlar. Mina traps är dock värdelösa. Vet ej om det beror på gener eller inte, de har inte vuxit av icke-specifik trapsträning iallafall. Jag känner dock väldigt mycket i traps av sidolyft (får fortfarande bra kontakt i mellersta delta) så behöver jag OHP för traps?
Mina traps var små 6 månader tillbaka. Har nu lärt mig clean/squat clean med "god" teknik och dom har växt som ogräs. En rekomendation att pröva kanske.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.
Lipservice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-03, 08:17   #92
AntonHA
Registered User
 
AntonHAs avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Lipservice Visa inlägg
Mina traps var små 6 månader tillbaka. Har nu lärt mig clean/squat clean med "god" teknik och dom har växt som ogräs. En rekomendation att pröva kanske.
Provade du andra trapsövningar eller var det bara clean som fungerade för dig?
AntonHA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-03, 09:43   #93
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Tränar väldigt avskalat och fick i detta nu ett litet sug efter dips, då de enda pressövningarna som jag kör regelbundet är bänkpress och militärpress. Tanken är att få in åtminstone en ren tricepsövning också men det faller ofta bort. Dips är ju faktiskt kul, och det kan vara nice att ha en kroppsviktsövning i arsenalen då jag inte gillar chins.

Hade problem med en axel fram till i våras kanske, tränade inga pressövningar på flera månader. Nu är det helt bra igen. Har inte ens funderat över dips då den känns väldigt påfrestande på axeln i ett djupt bottenläge. Är den ett osäkert kort vad gäller axelhälsa, eller beror det helt och hållet på utförandet?
Jag vill påstå att det är ett säkert kort vad gäller axelhälsa om man jobbar upp rörlighet och bra teknik. IMO ska en kunna utföra en fulldjup dip / böj utan bekymmer t.ex. Om inte så får man jobba med rörligheten tills det går. Det (åtminstone) tycker jag att atleter kan ha i åtanke. Våra kroppar är fulla av möjligheter egentligen.

Efter jag började stretcha kontinuerligt och tränat tyngdlyftning jobbade jag även upp en rörlighet i dips och nu när jag kör så går jag ner att jag basically nuddar dipsracket med axlarna i varje rep. All bout that ROM Har aldrig haft starkare axlar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-03, 14:21   #94
robiiiinnnn
Registered User
 
robiiiinnnns avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 560
Jag vill kunna lägga på mig muskelmassa och styrka utan att behöva lägga på mig allt för mycket fett under min "bulk". Kan jag åstadkomma detta genom kaloribalans? Eller är överskott ett måste? Det tar så mycket på psyket när man samlar på sig fett, jag är oerhört duktig på att dieta och lyckas alltid nå min målvikt och bli deffad. Senare när bulken kommer inte vet jag inte vad som händer.. Det spårar ur eftersom jag kopplar muskeltillväxt och styrka med överskott. Därav äter jag för mycket och lägger på mig för mycket fett. Frågan lyder alltså, jag vill kunna bygga muskler och styrka utan överskott, är detta möjligt om min jag ligger på en positiv proteinbalans? Har ni några bra tips gällande min grisbulk? Man får sug efter annat när man vet att det inte är diet haha..

Senast redigerad av robiiiinnnn den 2016-09-03 klockan 14:26.
robiiiinnnn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-03, 14:40   #95
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Balans går bra att träna på, ja.

Grejen med bulk är att om du någon gång lagt på dig fett under livet, sedan går ned i vikt och lägger dig på överskott igen så kommer det främst bli fläsk du lägger på dig. Bulk är alltså mest effektivt för "naturligt" smala personer som inte pendlat i vikt förut.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-03, 16:10   #96
robiiiinnnn
Registered User
 
robiiiinnnns avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 560
Kaloribalans kan alltså resultera i ökad styrka och muskeltillväxt också? Jag hör många säga att överskott är ett "måste" i dessa syften, men kanske en själv som blir hjärntvättad av sådant snack. Jag kan dock tänka mig att överskott är optimalare för egenskaperna, men känns inte värt i och med min metabolism.
robiiiinnnn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-03, 16:21   #97
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Ursprungligen postat av robiiiinnnn Visa inlägg
Kaloribalans kan alltså resultera i ökad styrka och muskeltillväxt också? Jag hör många säga att överskott är ett "måste" i dessa syften, men kanske en själv som blir hjärntvättad av sådant snack. Jag kan dock tänka mig att överskott är optimalare för egenskaperna, men känns inte värt i och med min metabolism.
Grub förklarar här: klick (inlägg #2 och #7)

tldr - Ja det går.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-03, 17:55   #98
AntonHA
Registered User
 
AntonHAs avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 1 050
Hur mycket vassle är det man kan ta utan att elda för pengarna? Om man inte äter en komplett måltid dvs. Typ 30gram varannan timme?
AntonHA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-03, 20:01   #99
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
kreatin..

hur mycket ska man ta?
hur ofta?
hur länge?

har för mig att jag såg någon studie på kolo nyligen att man inte behöver hoppa av det alls?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-03, 20:02   #100
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
kreatin..

hur mycket ska man ta?
hur ofta?
hur länge?

har för mig att jag såg någon studie på kolo nyligen att man inte behöver hoppa av det alls?
Frågor & svar kreatin
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-03, 20:21   #101
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
kreatin..

hur mycket ska man ta?
hur ofta?
hur länge?

har för mig att jag såg någon studie på kolo nyligen att man inte behöver hoppa av det alls?

Det går i allafall ta 200 i knäböj utan tillskott. Och med dålig teknik dessutom.

Så svaret är: Inte alls.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-03, 20:46   #102
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
inget fan av tillskott ser jag ;P(är väldigt minimal med det...)

Tack för länken cero
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-04, 12:05   #103
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
raka sumo(sumo stifflegged DL?)

Vad är det för skillnad på det och vanliga rakmark? samt vet ni någon bra video som visar teknik för det? Hittar inga med mycket views på youtube.
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-04, 20:44   #104
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
Citat:
Ursprungligen postat av AntonHA Visa inlägg
Provade du andra trapsövningar eller var det bara clean som fungerade för dig?
Har kört en hel del snatch träning också, som förmodligen byggt en del med.
Inget tungt mest teknik och rörlighet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.
Lipservice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-05, 11:58   #105
Alex1891
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 34
Skulle behöva tips på hur jag borde lägga upp mitt styrketränande.

Jag tränar hockey två dagar i veckan. Tisdag kväll samt söndag kväll.

Styrketräning kan jag bara köra på vardagar.

Så, hur hade ni lagt upp träningen under dessa förutsättningar?

Jag har själv funderat på helkroppspass Mån, Ons, Fre men tar tacksamt emot alla tips ni kan tänkas ha!

Senast redigerad av Alex1891 den 2016-09-05 klockan 12:00.
Alex1891 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)