Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-02-13, 19:45   #10636
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Olas VLCD är noll fast föda. Inga kolhydrater. Gå från normal kost till det borde resultera i rejäl vätskeförlust och inget tarminnehåll.
Det är inte från scratch, jag vägde mig inte de första 4 dagarna men släppte sannolikt 3-4 kg där. Det är heller inte min första omgång vlcd så det här har hänt förr, ger sig nog om ett par dar, 90.8 igen imorse btw;p
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-14, 08:02   #10637
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Så länge inte vanliga trästolar är din kryptonit så kan du nog fortsätta med gott samvete. Något som hindrar?
Jag sitter aldrig på trästolar :P Så det enda som hindrar är väl att mat är gott, och att det ibland är rätt skönt att inte behöva gå kosntant hungrig, och att jag vill bli större, men i övrigt inget som hindrar

Citat:
Ursprungligen postat av Man and Machine Visa inlägg
Du höll ju på en evighet och blev ganska hård. Det borde dröja tills det är dags igen? Framför allt borde du inte sakna det.
Ja, jag höll på alldeles för länge sist, men jag hade lite sämre utgångspunkt då jämfört med nu, och det är väl hårdheten jag saknar när jag råkar se gamla bilder på mig själv =(

Jag saknar också själva framstegen, att man ser resultat både på vågen och i spegeln.

Jag skulle tro att det dröjer ett tag till som du säger, fortsätter att sakta bulka, och hoppas att inte bli allt för fet på kuppen :P
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-16, 08:24   #10638
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg

V.2
Kv: 90,0 kg
V.3
Kv: 89,9 kg
V.4
Kv: 89,2 kg
V.5
Kv: 89,2 kg
V.6
Kv: 87,7 kg
V.7
Kv: 88,8 kg(+1,1 kg)

Lär inte vara så dramatiskt som det ser ut, förra veckans invägningar blev helt enkelt missvisande. Kollar man på de f.g. veckorna och utesluter förra veckan(jag var bl.a. magsjuk) så har jag tappat 1,2 kg på fem veckor. Långsamt
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-16, 18:47   #10639
karlingen
Registered User
 
karlingens avatar
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 1 612


Hur mycket % bf tror ni jag kan ha på den här bilden?
169 cm
66.1 kg
__________________
-
Tung Spotify spellista på gymmet
karlingen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-16, 20:00   #10640
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
~14%
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.
Lipservice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-16, 20:26   #10641
karlingen
Registered User
 
karlingens avatar
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 1 612
Citat:
Ursprungligen postat av Lipservice Visa inlägg
~14%
Så pass mycket asså? 😞
__________________
-
Tung Spotify spellista på gymmet
karlingen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-17, 08:54   #10642
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
Svårt att säga i det ljuset och jämför lite med mig själv
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.
Lipservice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-17, 10:02   #10643
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Du är bra mycket slätare utan skuggorna, Karlingen. Lipservice är någonstans i närheten.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 14:10   #10644
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
En rolig bonus med att vara på diet är att man får en jävla boost när man väl laddar på med mat. I lördags införskaffade jag mig två semlor, en påse chips med dipp, en färdigsallad, en liter mjölk och en liter blåbärssoppa. Innan detta hade jag käkat tacos. I min värld är det hur mycket som helst. Gjorde ingenting den dagen utan sparade mig tills igår där jag kompletterade med bl.a. en kebabrulle. SATAN vad det märktes av på träningen.

Drog av ett tvåtimmarspass på gymmet där jag bl.a. slog personbästa i knäböj. Energin var oförändrad passet igenom. När jag kom hem gick jag direkt ut och sprang 16,4 km. Samma sak där - oförändrad energi passet igenom. Lite seg i benen mot slutet men upp till 12-13 km så kändes det fortfarande som att jag precis hade börjat springa.

Fuskdagarnas vara eller icke vara kommer upp på tapeten då och då men jag vet i alla fall var jag står. Tycker att det är helt oslagbart att sköta sig i vardagen för att sedan släppa loss efter behov i helgen.

Gick även ut på krogen i fredags så allt som allt så blev det en ganska vild helg energimässigt. Trots detta så vägde jag in mig på 89,0 kg i morse. KUL
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 19:10   #10645
Jishuku
Registered User
 
Jishukus avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Här
Inlägg: 854
Hade ätardag igår och trots pizza med mycket sås, skrovmål, lyxshake, och en hel chokladask så var jag fortfarande inte fylligare dagen efter. Dessutom har jag börjat tappa lite muskler och styrkan i knäböj är i begynnande nedgång. Allt detta gör att jag kommer ta en 3-4 veckors dietpaus med kaloribalans eller ett minimalt överskott. Hann dieta i 6 veckor och tappa drygt 4 kg fett och nu mot slutet kanske ett halvt kilo muskler.
Jishuku är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 21:39   #10646
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471
Citat:
Ursprungligen postat av Jishuku Visa inlägg
Hade ätardag igår och trots pizza med mycket sås, skrovmål, lyxshake, och en hel chokladask så var jag fortfarande inte fylligare dagen efter. Dessutom har jag börjat tappa lite muskler och styrkan i knäböj är i begynnande nedgång. Allt detta gör att jag kommer ta en 3-4 veckors dietpaus med kaloribalans eller ett minimalt överskott. Hann dieta i 6 veckor och tappa drygt 4 kg fett och nu mot slutet kanske ett halvt kilo muskler.
Känner igen mig. Trots att jag ökade i bänkpress och la som mest fokus och energi på dem så såg jag väldigt tydligt att mina pecs hade blivit mindre och fick flera kommentarer om det Galna hjärnspöken och sjukt demotiverande. Hann iaf tappa ~2.5-3kg fett på de 6-7 veckorna jag låg på underskott. Nu gäller det bara att hålla den nya vikten.

Hur som helst, kommer inte deffa något mer är planen tills jag flyttar hemifrån och min sömn förhoppningsvis blir lite bättre.
__________________
JOURNAL
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-20, 00:39   #10647
Stålverk
Registered User
 
Stålverks avatar
 
Reg.datum: Feb 2018
Inlägg: 8
Citat:
Ursprungligen postat av DerImperator Visa inlägg
Känner igen mig. Trots att jag ökade i bänkpress och la som mest fokus och energi på dem så såg jag väldigt tydligt att mina pecs hade blivit mindre och fick flera kommentarer om det Galna hjärnspöken och sjukt demotiverande. Hann iaf tappa ~2.5-3kg fett på de 6-7 veckorna jag låg på underskott. Nu gäller det bara att hålla den nya vikten.

Hur som helst, kommer inte deffa något mer är planen tills jag flyttar hemifrån och min sömn förhoppningsvis blir lite bättre.
Hur stort underskott hade ni och vilken fettprocent börja ni på?
Stålverk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-20, 07:57   #10648
Christian1980
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 171
Ny lägsta vikt på vågen. 96,2kg på 201cm lång. Och midjemåttet har minskat 2cm sen jag mätte senast.
Jag räknade ut att jag gått ner 18.3kg sen jag vägde som mest för 2.5år sedan, och jag har mer muskler och styrka nu.
Christian1980 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-20, 10:35   #10649
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471
Citat:
Ursprungligen postat av Stålverk Visa inlägg
Hur stort underskott hade ni och vilken fettprocent börja ni på?
Började på runt 17% och är nere på 13% nu. Hade underskott på 600-800 kcal dagligen (25-33% av energibalans) vilket var kanske inte det bästa då vi pratar om 9-11kg fettmassa. Midjemåttet ner 6-7cm. Om man följer teorin om att varje kg fettmassa kan maximalt släppa av sig 69kcal/dygn så var storleken på underskottet verkligen gränsfall, och jag skulle ha nyttjas och eventuellt kunna minska risken för muskelförlust med stort om jag legat på mindre underskott

Värt att nämna är att jag enbart tappade bröstmuskler (och ffa övre pecsen) verkar det som, i alla fall det som går att se tydligt. Det kanske inte är så förvånande då jag lade ner oproportionerligt mycket tid och volym på just bröstmusklerna tidigare och ner jag väl började deffa ändrade jag lite i träningsprogrammet för att få lite mer jämn träning, vilket ledde till närmare halvering av träningsvolymen.
__________________
JOURNAL

Senast redigerad av DerImperator den 2018-02-20 klockan 10:39.
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-20, 12:36   #10650
Stålverk
Registered User
 
Stålverks avatar
 
Reg.datum: Feb 2018
Inlägg: 8
Citat:
Ursprungligen postat av DerImperator Visa inlägg

Värt att nämna är att jag enbart tappade bröstmuskler (och ffa övre pecsen) verkar det som, i alla fall det som går att se tydligt. Det kanske inte är så förvånande då jag lade ner oproportionerligt mycket tid och volym på just bröstmusklerna tidigare och ner jag väl började deffa ändrade jag lite i träningsprogrammet för att få lite mer jämn träning, vilket ledde till närmare halvering av träningsvolymen.
Skulle nog vilja påstå att det snarare var faktumet att du tränade brösten mindre under deff som gjorde att du tappa muskler just där, 25% kcal underskott är ju det lägsta rekommenderade underskottet man kan ligga på enligt de flesta.
Stålverk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)