Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-03-14, 17:05   #19936
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Så här svårt är det:

Essän ska bestå av:

- 6000 - 10000 tecken

- APA referenssystem samt referensmarkörer i texten (obs)

- Essän ska redogöra och reflekteras kring:

1. ​Berättandets roll i medietekniska gestaltningar

Beskrivs berättandets roll som verklighetsproduktion med utgångspunkt i gestaltningarna och kursmaterial?

2. ​Skrivande som kreativ och kritisk metod.

Beskrivs det i texten hur designfiktion kan användas som kreativ och kritisk metod? 3. ​Medietekniskt berättande som verklighetsproducerande fenomen utifrån begreppen

situerad kunskap och accountability.

Används begreppen situerad kunskap och accountability?

Finns det resonemang kring begreppen situerad kunskap och accountability med utgångspunkt i medietekniskt berättande?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-20, 16:00   #19937
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Lånar bil av farsan. Ska stå i parkeringshus i anslutning till mitt jobb och jag kommer i sista stund på att bilen(mindre skåpbil) är något högre än en vanlig bil. Det brukar ju finnas vissa begränsningar för hur höga bilar som kommer in. Vi mäter den lite snabbt till ca 1,80 m. Åker mot jobbet och svänger in i parkeringshuset. Höjdmässigt är det hur lugnt som helst, finns en varningsgrej som jag passerar med god marginal. Åker en våning upp, lugnt. En till, lugnt det med. Ska svänga upp till den sista våningen där vi har våra parkeringsplatser. "Krrrrhhschhhhh" låter det när jag långsamt smyger uppför backen. Bilhelvetet skrapar i taket! Stannar så fort jag hör ljudet och börjar långsamt backa, "krrrrhhschhhhh" hörs igen.

Åker genom halva stan för att leta parkeringsplats, vågar inte fickparkera med skåpbilen. Hittar till sist ett ställe ganska långt ifrån jobbet och går ut för att checka taket: antennen är bruten. Två rostliknande fläckar lite längre bak på taket som inte bör härstamma från takkonfrontationen. Det får anses som bästa möjliga utfall, trodde jag hade skrapat upp halva taket.

Blir så jävla trött. Dels för att vi/jag tänkte på att bilen var lite halvhög och mätte den. Dels för att det inte fanns några angivna maxhöjder i parkeringshuset mer än den där plastliknande bommen som jag inte var i närheten av att nudda. Uppenbarligen klarade jag dessutom att åka upp ett par våningar utan att det tog i vilket borde tyda på att den sista våningshöjden är lägre än de tidigare. Så jävla dumt.

Slutligen är jag förbannad för att jag nu har en bil t.o.m. lördag som jag inte kan parkera gratis på jobbet. Skulle vara lite lyx att ha bil ett par fler dagar än vad jag behövde, nu blev det bara problem.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-22, 12:26   #19938
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Butikers sätt att försöka "luras" med prissättning.
Var nyss och tittade på lite träningskläder, klädställ med 50% rea, perfekt då jag behöver mer skidkläder och det var såna typer av kläder.
Såg att det var röda lappar på priset redan, ännu bättre tänkte jag. Det är 50% på röd prislapp, men icke! Det var 50 % på ordinarie pris. Det framgick dock inte av någon skylt.

Ibland var dock röd prislapp billigare än 50 % av ordinarie pris. Då antar jag att den röda prislappen gäller ändå!?

Jag skiter i vilket, bara det framgår tydligt vad som gäller.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-23, 08:20   #19939
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Jäkla strejker igen. Denna gång tåg / flyg håller på till och från till och med juni om det inte är löst innan. Rätt rejäla protester i Paris just nu.

Känns som det blir att skjuta på semestern ett tag.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-23, 10:04   #19940
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Jäkla strejker igen. Denna gång tåg / flyg håller på till och från till och med juni om det inte är löst innan. Rätt rejäla protester i Paris just nu.

Känns som det blir att skjuta på semestern ett tag.
Vad strejkar de mot?
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-23, 17:53   #19941
Gearhead85
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Svenstavik Jamtland
Inlägg: 257
Crossfiters som verkar tro att de äger hela gymmet och bryter sig in nästan under pågående set för att de prompt ska följa sin wod.
__________________
#fuckreumatism #fuckfunkofobi
Gearhead85 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-23, 18:09   #19942
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Vad strejkar de mot?
Vet inte denna gång. Macron håller på att genomföra reformer för att få igång Frankrikes haltande ekonomi. Finns fortfarande absurt mycket speciella undantag här för arbetsgrupper.

Det är inte ett normalt land detta. Inte det minsta.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-28, 14:02   #19943
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Radiotjänst knackade på dörren, jag öppnade.
Radiotjänst - "Du har en tv va, det brukar man ju ha"
Jag - "You know nothing"

Idioter hela bunten.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2018-04-08, 13:49   #19944
kaer
Gillar just DIG!
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Södermalm
Inlägg: 479
Fortum!
jag har efaktura som är betald i tid, men har ändå fått en påminnelse. När jag betalar står det Energikundservice ab, men på fakturan står det fortum/ellevio med hänvisning till varsin site.
Ingen av dem fungerar det att logga in på med bankid. Fortums site verkar ha problem och man rediractas runt ett par ggr.
Ellivos kan man logga in via bankid men sen måsta man registrera sig och registreting fungerar inte.

Helvete vad jag ska byta elbolag asap.
__________________
Rome wasn't built in a day
kaer är inte uppkopplad  
Gammal 2018-04-08, 14:27   #19945
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Radiotjänst knackade på dörren, jag öppnade.
Radiotjänst - "Du har en tv va, det brukar man ju ha"
Jag - "You know nothing"

Idioter hela bunten.
Har du en tv?
leee är inte uppkopplad  
Gammal 2018-04-08, 17:29   #19946
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Pga SL missade jag min buss till Öland (360kr rakt i sjön på en gång) så jag blev tvungen att springa med typ 30kg packning till ett tåg som det bara fanns 1a klass-biljetter kvar på. 1200 spänn till, pang borta. Dessutom måste jag genomlida ett fucking tågbyte istället för att kunna sitta och chilla på en buss hela vägen.
blåvitt är inte uppkopplad  
Gammal 2018-04-08, 17:33   #19947
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Pga SL missade jag min buss till Öland (360kr rakt i sjön på en gång) så jag blev tvungen att springa med typ 30kg packning till ett tåg som det bara fanns 1a klass-biljetter kvar på. 1200 spänn till, pang borta. Dessutom måste jag genomlida ett fucking tågbyte istället för att kunna sitta och chilla på en buss hela vägen.
Inte särskilt bussigt av SL
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu  
Gammal 2018-04-08, 17:59   #19948
Luca Brasi
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 1 187
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Pga SL missade jag min buss till Öland (360kr rakt i sjön på en gång) så jag blev tvungen att springa med typ 30kg packning till ett tåg som det bara fanns 1a klass-biljetter kvar på. 1200 spänn till, pang borta. Dessutom måste jag genomlida ett fucking tågbyte istället för att kunna sitta och chilla på en buss hela vägen.
Flytta till Skåne och avnjut skånetrafiken istället.
Luca Brasi är inte uppkopplad  
Gammal 2018-04-08, 19:32   #19949
Luca Brasi
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 1 187
Appropå tåg.
Fucking folk som inte släpper av folk innan de väller in genom dörrarna som hjärndöda kreatur.
Döööö!
Luca Brasi är inte uppkopplad  
Gammal 2018-04-08, 19:43   #19950
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 102
Citat:
Ursprungligen postat av Luca Brasi Visa inlägg
Appropå tåg.
Fucking folk som inte släpper av folk innan de väller in genom dörrarna som hjärndöda kreatur.
Döööö!
en anledning till att träna sig stor och stark. Man bah går.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)