Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-07-30, 20:04   #254101
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Du släcker mitt självförtroende
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-30, 20:14   #254102
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-30, 20:15   #254103
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Åh, framtiden ser ljus ut
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-30, 20:16   #254104
Nordenator
:D
 
Nordenators avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 964
Då har man ingen kyl/frys tills på lördag då. Kanske tvingas äta kebabtallrik med extra kött efter gymmet då. Hemskt.
__________________
Journal - 110 Bänk 150 Böj 195 Mark @ ~90 kilo svag
Nordenator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-30, 20:19   #254105
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Kötta hårt på gymmet först då!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-30, 20:25   #254106
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Lite tråkigt att man inser såhär efter 6 års studier och typ 4 års arbete efter studier inom det området att man vill göra annat.

Eller så är det en livskris. Eller bara trött på jobbet. Eller lite av allt. :|
Känner till en som pluggat utomlands, levt på sina päron. Maxat allt hos csn. Fixar utbildning, kommer hem från london där utbildnigen var. Pärona säljer villan och flyttar till bostad. Över millen nerplöjt i utbildningen där och pärona var tvugna att sälja.

Kommer hem 1 år efter utbildning, levtt på pärona hela tiden. Sadlar om till flumutbildbing i sverige, precis påbörjat nya.

Kunde varit värre...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-30, 20:27   #254107
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Vissa väljer för fort vad de tror sig vilja göra i livet, när de själva inte ens vet vem de är innerst inne när det gäller ens liv.

Nu var inte personen ifråga ensam om detta, samma möjlighet gavs syskonet också. Men det föll väl ut och kostade inte lika mycket, även fast det skedde utomlands också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-30, 21:01   #254108
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Det känns som om det är åska i luften.
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-30, 23:13   #254109
Fuark
Star Wars
 
Fuarks avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Ort: Kalmar
Inlägg: 2 444
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Vissa väljer för fort vad de tror sig vilja göra i livet, när de själva inte ens vet vem de är innerst inne när det gäller ens liv.

Nu var inte personen ifråga ensam om detta, samma möjlighet gavs syskonet också. Men det föll väl ut och kostade inte lika mycket, även fast det skedde utomlands också.
Det är svårt det där men någon gång får man helt enkelt ta the leap of faith och köra. Det kan inte finnas många som verkligen vet vad dom vill göra, speciellt inte när ens prioriteringar förändras med tiden.

Ena dagen kan man vilja vara skådespelare eller artist, andra dagen professionell e-sportare och tredje dagen lämna samhället och bo i en container i skogen. Allt har sina för- och nackdelar men i längden så lär man tröttna på allting som klassificeras som jobb oavsett vad det är. Inte för att "bo-i-en-container" är ett jobb men det är en skön och flummig livsstil
Fuark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-30, 23:41   #254110
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av Fuark Visa inlägg
Det är svårt det där men någon gång får man helt enkelt ta the leap of faith och köra. Det kan inte finnas många som verkligen vet vad dom vill göra, speciellt inte när ens prioriteringar förändras med tiden.

Ena dagen kan man vilja vara skådespelare eller artist, andra dagen professionell e-sportare och tredje dagen lämna samhället och bo i en container i skogen. Allt har sina för- och nackdelar men i längden så lär man tröttna på allting som klassificeras som jobb oavsett vad det är. Inte för att "bo-i-en-container" är ett jobb men det är en skön och flummig livsstil
Men att slänga csn och pärons pengar på en utbildning i london, inte vilja jobba eller försöka ens att bidra mer än att alla andra betalar, för att sedan när man är klar. Jaha, var inte min grej.

Visst, självklart händer det. Ville bara påvisa att det kunde varit värre.

Själv är jag till åren och har precis kommit in på ett program. Så jag är glad. Och lite lån osv blir det ju, men skäliga summor. Visserligen är alla summor skäliga när det kommer till olika utbildningar, det kostar vad det kostar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-31, 00:00   #254111
Fuark
Star Wars
 
Fuarks avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Ort: Kalmar
Inlägg: 2 444
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Men att slänga csn och pärons pengar på en utbildning i london, inte vilja jobba eller försöka ens att bidra mer än att alla andra betalar, för att sedan när man är klar. Jaha, var inte min grej.

Visst, självklart händer det. Ville bara påvisa att det kunde varit värre.

Själv är jag till åren och har precis kommit in på ett program. Så jag är glad. Och lite lån osv blir det ju, men skäliga summor. Visserligen är alla summor skäliga när det kommer till olika utbildningar, det kostar vad det kostar.
Ah, nä, just det exemplet är väl moraliskt mediokert men tänkte mest rent allmänt på att utbilda sig och grejjer.
Fuark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-31, 05:36   #254112
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Lite tråkigt att man inser såhär efter 6 års studier och typ 4 års arbete efter studier inom det området att man vill göra annat.

Eller så är det en livskris. Eller bara trött på jobbet. Eller lite av allt. :|
Att man önskar sig en ny inriktning på karriären är ju inte helt orimligt, nu har du ju precis bytt jobb, men du kan kanske kika runt lite och försöka lista ut vad du vill göra?

Är det angränsande arbetsfält så kanske du kan påverka nuvarande tjänst lite i den riktningen? Alt börja jobba privat istället för kommunalt/statligt, det kanske är mer flexibelt?

Jag har ju helt bytt inriktning från en admintjänst till projektledare, på samma arbetsplats, och jobbar i ett större sammanhang som är mer utmanande.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-31, 08:10   #254113
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Har tråden för inrikes och utrikes tagits bort?
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-31, 08:11   #254114
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Att man önskar sig en ny inriktning på karriären är ju inte helt orimligt, nu har du ju precis bytt jobb, men du kan kanske kika runt lite och försöka lista ut vad du vill göra?

Är det angränsande arbetsfält så kanske du kan påverka nuvarande tjänst lite i den riktningen? Alt börja jobba privat istället för kommunalt/statligt, det kanske är mer flexibelt?

Jag har ju helt bytt inriktning från en admintjänst till projektledare, på samma arbetsplats, och jobbar i ett större sammanhang som är mer utmanande.
Jo men det här är på en nivå där jag skulle behövt sätta mig i skolbänken. Men jag har en plan sickan, en plan.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-31, 11:09   #254115
Olegh
mjau
 
Oleghs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 445
Rabarberpaj idag!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)