Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2018-01-10, 14:39   #11
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
På tal om det jag skrev om att det är skönt att skippa sötsaker: igår när jag gick hem från gymmet så räknade jag ut att jag hade ca två timmar i soffläge innan jag skulle sova. Då kommer automatiskt tankarna om att man ska "mysa till det". Främst i form av en Pepsi Max men kanske även en liten påse av något. Det är ren instinkt. När jag närmade mig affären så insåg jag att jag inte ens var sugen på något och gick förbi den. Är detta sötsug? Jag är alltså inte ett dugg sugen på något men min första instinkt säger mig att ett par timmars soffläge borde innehålla något för att "piffa till" upplevelsen.

Kv: 90,5 kg.
Vi är vanemänniskor, det var samma som när jag slutade röka för 2 år sedan.
Ett par månader efter jag slutat röka, när all form av fysiskt beroende är borta kom jag på mig 3-4 gånger per dag vara sugen på på att ta en cigg. Men jag kom på att det egentligen inte var ett sug utan att det var vid de tillfällena jag brukade röka innan. Exempelvis när man kom ut från en affär, gick en sväng på stan eller väntade på en kompis. Tillfällen som var bra för att passa på att röka.

Det är samma med fika, behöver inte vara ett dugg sugen på något sött men så kommer en släkting på besök, direkt går tankarna till att fika eftersom det är det man brukar göra.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat


 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)