Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-07-08, 19:30   #1
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957
Tips på bra gym i eller närheten av Älvsjö.

Hej Kolozzeum
Jag har flyttat till en lägenhet som ligger i Älvsjö.
Jag har tidigare tränat på Pro Gym och STK.
Båda två är väldigt bra gym men jag hade helst velat ha något som ligger närmre för att slippa pendla.

Närmsta busshållplats heter Fru marias väg och pendeltågsstation Älvsjömässan.

I nuläget lutar det åt Pro Gym men jag tar gärna emot flera tips.
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-08, 20:23   #2
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
kan rekommendera friskis hornstull. tar ca 20 min kommunalt från din busshållplats. du åker till telefonplan sen raka vägen.

ganska litet gym men finns bur, bänkpressställning, 2 fria racks o 2 podium och hantlar iaf till 40ish kg tror jag
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-08, 20:49   #3
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Lite beroende på kan SATS i Älvsjö vara ett alternativ och lite längre bort har du gamla Flex gym/Hagsätra som idag heter Actic som är ett sk fullutrustat gym.
Gymmet i Sthlm i Liljeholmen är säkert det bäst utrustade gymmet i Stockholm idag.

Nickes Pro Gym står sig rätt bra med nämnda gym.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-08, 23:49   #4
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Du kan ta pendeltåget till SATS i Huddinge Centrum. Bra utrustat gym, moderna maskiner och ganska stor golvyta för fria vikter, gott om skivstänger och bumpervikter och flera stycken knäböjsrack. Kan vara lite mycket folk dock vardagkvällar.

EDIT: Finns ett SATS i Älvsö ser jag nu! Har aldrig tränat där men jag skulle nog spana in det först.

Senast redigerad av Jocke67 den 2018-07-08 klockan 23:51.
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-10, 21:02   #5
unsuspected
Registered User
 
unsuspecteds avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Sthlm
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
Du kan ta pendeltåget till SATS i Huddinge Centrum. Bra utrustat gym, moderna maskiner och ganska stor golvyta för fria vikter, gott om skivstänger och bumpervikter och flera stycken knäböjsrack. Kan vara lite mycket folk dock vardagkvällar.

EDIT: Finns ett SATS i Älvsö ser jag nu! Har aldrig tränat där men jag skulle nog spana in det först.
Sats i Älvsjö är riktigt kasst, åtminstone när jag sist besökte det. Finns Fitness 24/7 som också är kasst men billigt. Royal Star hotell har nog det bästa gymmet dock vet jag inte om det går att lösa kort.
unsuspected är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-13, 08:13   #6
Zelnah
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 144
Citat:
Ursprungligen postat av unsuspected Visa inlägg
Sats i Älvsjö är riktigt kasst, åtminstone när jag sist besökte det. Finns Fitness 24/7 som också är kasst men billigt. Royal Star hotell har nog det bästa gymmet dock vet jag inte om det går att lösa kort.
Gymmet Sats Älvsjö är i min mening helt okej, finns ett lyftarpodium för Marklyft/Knäböj, en plan och en sne bänkställning, standardhantlar upp till 40 kg och 3 tillhörande bänkar och sådär.

Skulle inte vilja påstå att det är ett superbra gym, men det är absolut dugligt och verkligen inte "kasst".

Det finns även två 24/7 gym i Älvsjö, et som ligger i Älvsjö Centrum (det har jag aldrig besökt så vågar inte uttala mig om det), och även ett nere vid Älvsjömässan.

Skulle vilja påstå att 24/7 gymmet nere vid Älvsjömässan är det i särklass bästa 24/7 gymmet jag besökt, mycket böjställningar, fria vikter och öppen planlösning. Vill inte minnas att det brukar vara allt för crowded heller.
__________________
Journal mot 200 i Mark och 500 i totalen
Zelnah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-13, 23:00   #7
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957
Tack till alla er som skrivit.
Jag vill allra helst träna på ett ställe med en tävlingsgodkänd bänk.
Gärna av märket ER EQUIPMENT. Och det vore en bonus om stället hade en hacksquat.

Någon som vet hur det ser ut på Södra TK?
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 06:26   #8
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul Visa inlägg
Tack till alla er som skrivit.
Jag vill allra helst träna på ett ställe med en tävlingsgodkänd bänk.
Gärna av märket ER EQUIPMENT. Och det vore en bonus om stället hade en hacksquat.

Någon som vet hur det ser ut på Södra TK?
Södra TK har bra utrustning och är billigt men vet med att Gymmet i Sthlm har många av de bättre styrkelyftarna tränande hos sig. Menar med det om du vill ha inspiration och motivation eftersom det brukar kunna lyfta resultaten en hel del.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 15:36   #9
unsuspected
Registered User
 
unsuspecteds avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Sthlm
Inlägg: 530
Måndag 2 Juli to.m Söndag 5 Augusti är Västertorpshallen helt stängt pga underhåll och därför tränar några av medlemmar på just STK.
unsuspected är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-22, 18:38   #10
Donkens
Registered User
 
Donkenss avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 498
First Class Stuvsta, öppet till 12 oavsett dag, trevlig utrustning m.m och väldigt bra service.
Donkens är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)