Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-08, 13:28   #16
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av StrongAF Visa inlägg
Han ser ut som en utsvulten maratonlöpare.
185 cm lång och väger 100 kg med 10-12 % BF. Låter litet?

Jag tror inte heller på hans träningsprogram. För låg volym. Säkert bra under hårddeff eller ett minimalistiskt program för en som inte gillar att skrotlyfta.
Så det är bra rekommenderat för trådskaparen skriver?
Citat:
Ursprungligen postat av Ad finem Visa inlägg
jag vill gärna ha ett tidseffektivt schema. Vill köra 45-55 min. Absolut 60 min som mest! Detta pga tidsbrist i vardagen.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-08, 13:30   #17
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Citat:
Ursprungligen postat av StrongAF Visa inlägg
Han ser ut som en utsvulten maratonlöpare.

Och jag kan säga så här, hans skitnödiga lyft och svältdiet är väl bra - det funkar till en viss nivå. Men det är ingenting som man blir grov av. Ingen oinsatt kommer titta på en och säga 'woaw vilka muskler'.

I min iver att lägga mig i diskussionen så läste jag inte allt, my bad. Vill kunna diskutera träning på lite högre nivå men det förstår jag nu inte går här. Nivån ligger på nybörjarestadiet mest..vilket är lite synd.
<10 inlägg och redan kan du bedöma och avgöra hur kunskapen/erfarenheten på forumet. Imponerande!
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-08, 13:33   #18
speedy83
Registered User
 
speedy83s avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 1 542
Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice Visa inlägg
<10 inlägg och redan kan du bedöma och avgöra hur kunskapen/erfarenheten på forumet. Imponerande!
Han är ju GROFV!!
__________________
Lidingöloppet 2018 - 3:27
speedy83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-08, 13:38   #19
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Äh, det var ju Klagarn.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-08, 17:20   #20
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387

https://youtu.be/QZOBnKYXEU0
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-09, 12:52   #21
Ad finem
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 77
Okej så StrongAF du var ju inte lite dryg du. Du behöver inte svara mig mer, tack Orkar inte med din typ.

Till er andra men lite mer positiv inställning. Tycker ni jag bör satsa på ett annat schema? 2012 var jag väl sådär men 2016 hade jag kommit en bit och ökat rejält i storlek och styrka så skulle ganska direkt behöva ett ordentligt schema som pressar mig till det yttersta. Jag behöver ingen mjukstart igen, är i fysisk bra form. Är väl teorin jag tappat mest.

Jag kan köra längre pass om det behövs. Samt köra 4 dagar i veckan. Vad öppnar det upp för möjligheter? Inget nybörjarschema alltså, bort med det tänket!
Ad finem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-09, 13:36   #22
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av Ad finem Visa inlägg
skulle ganska direkt behöva ett ordentligt schema som pressar mig till det yttersta. Jag behöver ingen mjukstart igen,
Efter ett styrketräningsuppehåll är ju det positiva att en kan göra väldigt lite jobb, för framsteg. En är väldigt "volymkänslig". Varför göra mer än behövs?

Nu syftar jag på träningsvolym och tid på gymmet (kan ses som samma sak). Om du kan göra framsteg på 15 veckoset - varför göra 30 veckoset för pyttelite snabbare resultat? Vad görs när du stagnerar, 50 veckoset? Onödigt att vänja kroppen vid monstervolym direkt.
Ökad skaderisk och bränna ut nervsystemet också.

Jag röstar att du börjar med något minimalistiskt, lågvolym, sedan när du stagnerar ökar du veckovis.
Som din grundtanke och trådtipsen du fått.
Citat:
Ursprungligen postat av Ad finem Visa inlägg
jag vill gärna ha ett tidseffektivt schema. Vill köra 45-55 min. Absolut 60 min som mest! Detta pga tidsbrist i vardagen.

Senast redigerad av 1x0 den 2018-06-09 klockan 13:39.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-09, 14:47   #23
Ad finem
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 77
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Efter ett styrketräningsuppehåll är ju det positiva att en kan göra väldigt lite jobb, för framsteg. En är väldigt "volymkänslig". Varför göra mer än behövs?

Nu syftar jag på träningsvolym och tid på gymmet (kan ses som samma sak). Om du kan göra framsteg på 15 veckoset - varför göra 30 veckoset för pyttelite snabbare resultat? Vad görs när du stagnerar, 50 veckoset? Onödigt att vänja kroppen vid monstervolym direkt.
Ökad skaderisk och bränna ut nervsystemet också.

Jag röstar att du börjar med något minimalistiskt, lågvolym, sedan när du stagnerar ökar du veckovis.
Som din grundtanke och trådtipsen du fått.
Hmm.. okej. Kanske bör lugna mig lite då. Bara det att man har gått i två år och saknat det som fan och är riktigt taggad på att äntligen komma tillbaka.
Ad finem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-09, 16:34   #24
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Efter ett styrketräningsuppehåll är ju det positiva att en kan göra väldigt lite jobb, för framsteg. En är väldigt "volymkänslig". Varför göra mer än behövs?

Nu syftar jag på träningsvolym och tid på gymmet (kan ses som samma sak). Om du kan göra framsteg på 15 veckoset - varför göra 30 veckoset för pyttelite snabbare resultat? Vad görs när du stagnerar, 50 veckoset? Onödigt att vänja kroppen vid monstervolym direkt.
Ökad skaderisk och bränna ut nervsystemet också.

Jag röstar att du börjar med något minimalistiskt, lågvolym, sedan när du stagnerar ökar du veckovis.
Som din grundtanke och trådtipsen du fått.
+1 på allt.
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)