Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Är Mental bäst?
Ja. 7 38.89%
Nej, han är bättre än bäst. 11 61.11%
Antal röster: 18. Du får inte rösta i den här omröstningen


Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-05-28, 18:10   #226
Juntana
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2020
Inlägg: 1
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Han kan ju också vara deprimerad. Det är tungt och irriterande att snacka då. Lättare att hänga med kompisar än tjejen
Han är deprimerad. Och han har förklarat att det är så som du säger, och jag förstår att man inte bara vill sitta och älta sina problem hela tiden. Har själv varit nere på botten och vet hur det kan kännas. Känner inte att jag har något behov av att sitta och ta upp hans problem heller, om han nu inte vill det, men jag gör gärna annat kul. Känns trist att han bara vill göra det med andra.

Hände precis en annan grej som inte kändes riktigt bra. Märkte att mina meddelanden på messenger inte gick fram på en gång, blev bara en ring istället för att visa att det levererats. Frågade honom nu när vi sågs om han stängt av notiser från mig varpå han undrade "hurså?" verkade bli lite nervös och gick fort in på facebook och sa att "han stängt av notiser för alla men att han tog bort det för över en timme sedan". Dock så levererades meddelandena direkt efter att han varit inne och grejat på fb.

Jag vill inte vara en överanalyserande ragata. Och jag har jobbat mycket med att inte bry mig då han tidigare tyckt att jag varit svartsjuk. Nu är jag bara vilsen, är egentligen inte en svartsjuk person men det känns inte bra i magen och jag blir ledsen när jag inte blir sedd, ombrydd eller prioriterad någon gång.
Juntana är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-28, 18:22   #227
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Han vill inte att du ska träffa denna kompis, kommunicerar dåligt med dig och vill inte hitta på något. Vill han inte diskutera att du tycker att detta är konstigt så hade jag sagt tack och hej, baserat på egna erfarenheter.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu  
Gammal 2020-05-28, 18:32   #228
Juntana
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2020
Inlägg: 1
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Han vill inte att du ska träffa denna kompis, kommunicerar dåligt med dig och vill inte hitta på något. Vill han inte diskutera att du tycker att detta är konstigt så hade jag sagt tack och hej, baserat på egna erfarenheter.
Jag har lyft det en hel del i höstas då han till slut sa att han inte tänker vara med någon som är så svartsjuk av sig som jag är och att jag borde jobba på det för min egen skull. Så jag lovade helt enkelt att lägga det här åt sidan och inte hålla på att älta. Vilket är något jag tycker att jag har skött ok. Jag vill inte heller börja riva igång en scen nu heller när han har mycket att fokusera på i skolan, det ska han få göra ifred. Alla jag har pratat med tycker att jag borde lämna, men det går ju inte riktigt enkelt när man trots allt är pangkär.

Vi har snackat om att kanske inte vara tillsammans, på hans initiativ, då han själv säger att han inte är redo för ett förhållande. Så jag sitter ju dumt nog i den här sitsen lite på eget initiativ. Jag är däremot upp över öronen kär, och han säger att han också är kär i mig men att depression och problem i livet gör att det inte går att uttrycka just nu.

Om jag ska lita på att han inte är otrogen så litar jag ju också på att han är kär i mig om han nu säger det. Hade det inte funnits känslor hade det ju varit betydligt enklare för någon av oss att lämna.
Juntana är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-28, 22:19   #229
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Han vill nog vara fri men ha tillgång till dig när det passar honom. Han vet var han har dig.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-29, 00:04   #230
chidde
Projektledare
 
chiddes avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: London
Inlägg: 1 352
Citat:
Ursprungligen postat av Juntana Visa inlägg
... och han säger att han också är kär i mig men att depression och problem i livet gör att det inte går att uttrycka just nu.
Du har blivit spelad "det ar inte du, det ar jag"-kortet, later som du spenderar dina basta ar pa nagon som inte riktigt vet vad han vill och/eller placerat dig i 2:a klass

Vill han satsa pa dig och ert forhallande, kommer han prioritera dig framfor skola, egna vanner och eventuella intressen

Ar du nagon han tar for givet, kommer du alltid vara aktuell nar allt det andra ar gjort

Det beror helt pa vilken roll du vill spela i hans liv samtidigt som vad du kan och inte kan acceptera, manga fotbollsspelare ar t ex helt OK med att sitta pa avbytarbanken men sen finns de dem som alltid maste starta, annars byter de klubb

9.5 av 10 fall, om man vet sitt varde, sa vet man att man fortjanar battre och gar vidare med sitt liv. Man koper inte en Ferrari och kor den som en Fiat
__________________
chidde.blogg.se

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-29, 13:57   #231
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Ta alla varningstecken på allvar. Bli aldrig och tveka, du säger nu är det så att detta skall ske om du vill ha mig kvar. Människor är ofta as som håller kvar det säkra kortet tills de hittar nån annan. Ryggradslöst
Läskeblask är inte uppkopplad  
Gammal 2020-06-06, 18:34   #232
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
För att dra upp denna tråden igen, är det någon mer än jag som har lite koll på Micke Magmys (Svensk Youtuber som söker tjej för magmys) Tror ni han kommer träffa någon?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-06-06, 18:52   #233
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
För att dra upp denna tråden igen, är det någon mer än jag som har lite koll på Micke Magmys (Svensk Youtuber som söker tjej för magmys) Tror ni han kommer träffa någon?
Vad i helvete asså, kollade upp det.

Jag var övertygad om att han var ett genialiskt troll men sen läser jag på Flashback att han ska ha sysslat med detta i 20 års tid. Jag menar VAAA??

Snälla, säg mig att det bara är ett skämt?

EDIT: Nej, aldrig att han är på riktigt. Han trollar bara.

Senast redigerad av BrunoC den 2020-06-06 klockan 18:58.
BrunoC är inte uppkopplad  
Gammal 2020-06-09, 09:10   #234
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Hur klarar ni er som introverta i ett förhållande? Jag tycker det är svårt, särskilt när man efter jobbet är trött och rent alömänt har mycket att fundera på. Ibland funderar jag om man helt enkelt borde vara ensam istället för att slippa pressen man har att prestera i förhållandet. Slippa ta andra i beaktande och leva sitt liv på sina egna vilkor
Läskeblask är inte uppkopplad  
Gammal 2020-06-09, 10:59   #235
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Hur klarar ni er som introverta i ett förhållande? Jag tycker det är svårt, särskilt när man efter jobbet är trött och rent alömänt har mycket att fundera på. Ibland funderar jag om man helt enkelt borde vara ensam istället för att slippa pressen man har att prestera i förhållandet. Slippa ta andra i beaktande och leva sitt liv på sina egna vilkor
Hitta en enkel kvinna som inte är så jävla svår.
40plus är inte uppkopplad  
Gammal 2020-06-09, 11:05   #236
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Känns lite skönt att ha gett upp jakten. Fokusera på sig själv mer. Inte behöva jaga bekräftelse hela tiden. För jag vet redan att de jag vill ha inte vill ha mig. Att ta dem som vill ha mig är inget alternativ.

Ska bli spännande att se hur livet utspelar sig från nu.
EagleEye är inte uppkopplad  
Gammal 2020-06-09, 11:12   #237
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Hur klarar ni er som introverta i ett förhållande? Jag tycker det är svårt, särskilt när man efter jobbet är trött och rent alömänt har mycket att fundera på. Ibland funderar jag om man helt enkelt borde vara ensam istället för att slippa pressen man har att prestera i förhållandet. Slippa ta andra i beaktande och leva sitt liv på sina egna vilkor
Enkelt och bra på alla sätt, undantag kanske ekonomiskt.
Men det är lite tomt, och en risk att man blir en kuf. Funkar nog bättre om man har stor tillgång till singelvänner.
Ett Orm är inte uppkopplad  
Gammal 2020-06-09, 11:15   #238
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Hur klarar ni er som introverta i ett förhållande? Jag tycker det är svårt, särskilt när man efter jobbet är trött och rent alömänt har mycket att fundera på. Ibland funderar jag om man helt enkelt borde vara ensam istället för att slippa pressen man har att prestera i förhållandet. Slippa ta andra i beaktande och leva sitt liv på sina egna vilkor
  • Dejt en gång i veckan hemma eller annorstädes där man ger partner sin fulla uppmärksamhet.
  • Kritisera bara familjemedlemmarna privat. Aldrig någonsin inför utomstående.
  • Ett tredje tips är att vara 100% konsekvent. Antingen är man tillgänglig eller inte och antingen har man principer eller inte. Undvik mellanting och lova inget du inte kan hålla.
  • Glöm inte bort mors dag, födelsedagar, alla hjärtans dag, årsdagen för giftermål/relation.
  • Edit: Mycket sex.

Happy wife, happy life.

Senast redigerad av Klein den 2020-06-09 klockan 11:17.
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2020-06-09, 11:43   #239
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Ja man måste ha balans. Nu så är man fysiskt närvarande men inte psykiskt. Jag är rädd att om det fortsätter så är det hej då. Det gör tillvaron stressig, när man borde betee sig på ett sätt men man kan inte tvinga sig till det
Läskeblask är inte uppkopplad  
Gammal 2020-06-09, 12:12   #240
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Hur klarar ni er som introverta i ett förhållande? Jag tycker det är svårt, särskilt när man efter jobbet är trött och rent alömänt har mycket att fundera på. Ibland funderar jag om man helt enkelt borde vara ensam istället för att slippa pressen man har att prestera i förhållandet. Slippa ta andra i beaktande och leva sitt liv på sina egna vilkor
Jag tycker att ett bra test för att se om man fått en redig kvinna är att man ska kunna ta upp sånt här med henne. Förklara så sakligt du kan hur du känner, förklara gärna också att du väntat med att ta upp det av rädsla för att såra henne — om hon är rätt för dig borde hon förstå dig och vara öppen för en lösning. Jag gillar även Kleins tips.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)