Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-03-26, 13:59   #16
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 782
Möten är som när folk i grundskolan ställde massa dumma frågor för att försöka mjölka bort lektionstiden så mycket som möjligt.
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-26, 14:12   #17
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Ditt misstag var att välja PostNord.
Beställde från Reebok, hade inget alternativ annat än som trådskaparen antingen få det lev. till sämsta möjligt belägna företags-postnordställe eller hemkörning med 3h spann. Fruktansvärt hur Postnord kan vara så långt bak vs. Budbee osv på den fronten där man kan följa leveransen i realtid efter en viss tid det dygn man beställt hemlev. till. Sigh.

Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Möten är som när folk i grundskolan ställde massa dumma frågor för att försöka mjölka bort lektionstiden så mycket som möjligt.
Ooooh dont even go there! Kokar bara jag tänker på det. Eller bara stenkorkade utlägg om något oväsentligt för att verka... duktiga, antar jag? Trots att det ger motsatt effekt.
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”

Senast redigerad av Kimball den 2020-03-26 klockan 14:14.
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-26, 14:50   #18
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Möten är som när folk i grundskolan ställde massa dumma frågor för att försöka mjölka bort lektionstiden så mycket som möjligt.
Förut, innan jag blev chef, brukade jag alltid lämna möten när det inte längre var relevant. NU, när jag är chef, försöker jag minimera antalet möten och bara avhandla det relevanta. Det stör faktiskt en del folk...
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-26, 17:18   #19
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Möten är som när folk i grundskolan ställde massa dumma frågor för att försöka mjölka bort lektionstiden så mycket som möjligt.
Personalmöten är mest till för de i en arbetsgrupp som har narcissistiska drag att framhäva hur duktiga de är. Jag ser det som en terapisession för dessa och att resten är statister, men tyvärr nödvändiga statister, för att terapin skall ge något för de med narcissistiska drag.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-26, 17:41   #20
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Personalmöten är mest till för de i en arbetsgrupp som har narcissistiska drag att framhäva hur duktiga de är. Jag ser det som en terapisession för dessa och att resten är statister, men tyvärr nödvändiga statister, för att terapin skall ge något för de med narcissistiska drag.
Ja, fyfan.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 05:04   #21
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Personalmöten är mest till för de i en arbetsgrupp som har narcissistiska drag att framhäva hur duktiga de är. Jag ser det som en terapisession för dessa och att resten är statister, men tyvärr nödvändiga statister, för att terapin skall ge något för de med narcissistiska drag.
Fast du kan lyfta din mening i alla fall. I USA/Canada är det supervanligt att man inte pratar om någonting utan du får jobba med eller under en idiot som har gjort likadant och samma skit i 15 år och du vet att det är fel men får aldrig chansen att diskutera detta med det som skulle kunna vara en grupp. Ifrågasätter du det så blir du ofta bara tillsagd. Ät det bara. Nej, jag saknar verkligen svenska personalmöten.

Men ja, jag vet vad du menar.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 07:43   #22
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 033
Hostande kunder i livsmedelbutiken.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 07:53   #23
Ishnak
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 25
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Hostande kunder i livsmedelbutiken.
Håller med. I går på Ica hade en dam i 40 års ålder sina två barn med sig varav den ena i 10-12 års åldern sprang genom hela butiken med självscannern i högsta hugg och torrhostade ordentligt var och varannan sekund. Kändes ansvarsfullt av den familjen..
Ishnak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 08:35   #24
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Bett om att få ut min sparade semester i pengar nu i två veckor men det händer ingenting
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 11:23   #25
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Restriktioner.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 11:29   #26
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Restriktioner.
Jag förstår dig, kompis. Är det några specifika restriktioner som upprör dig?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 11:35   #27
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Min fucking karantän som kommer fortsätta en lång tid framåt. Tillhör själv riskgrupp och bor med föräldrar som gör det med.

Dagarna flyter ihop och svårt att hålla motivation uppe.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 12:06   #28
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Jag förstår dig, kompis. Är det några specifika restriktioner som upprör dig?
Det finns en lista, men bara allmänt ogillar jag saker som slår ner på min personliga frihet.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 12:52   #29
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Hyresvärden som är så förbaskat trög och så länge det är inom minsta tillåtna krav så skiter de i att göra något. Trots uppmätt radonhalt nu i somras som ligger 50% över gränsvärdena vill denne inte göra någonting fören tidigast kommande vinter med hänvisning till att bara för några år sedan låg gränsvärdet på det dubbla mot vad de är idag. Så där har jag vät mig till HGF och sagt inför nuvarande hyresförhandlingar motsätter jag mig varje hyreshöjning tills de har gjort något åt radonet.

Sedan har jag påpekat flera gånger att luften i lägenheten är dålig men får bara till svar att 2017 var det godkänd ventilation vid besiktningen. Och luften är i det skicket att de som kommer på besök får huvudvärk efter ett tag. Så nu har jag börjat med att öppna ett fönster i vardera ända på lägenheten och det får stå öppet i minst en timme för att vädra ur.
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 12:57   #30
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Wrenchgirl Visa inlägg
Hyresvärden som är så förbaskat trög och så länge det är inom minsta tillåtna krav så skiter de i att göra något. Trots uppmätt radonhalt nu i somras som ligger 50% över gränsvärdena vill denne inte göra någonting fören tidigast kommande vinter med hänvisning till att bara för några år sedan låg gränsvärdet på det dubbla mot vad de är idag. Så där har jag vät mig till HGF och sagt inför nuvarande hyresförhandlingar motsätter jag mig varje hyreshöjning tills de har gjort något åt radonet.

Sedan har jag påpekat flera gånger att luften i lägenheten är dålig men får bara till svar att 2017 var det godkänd ventilation vid besiktningen. Och luften är i det skicket att de som kommer på besök får huvudvärk efter ett tag. Så nu har jag börjat med att öppna ett fönster i vardera ända på lägenheten och det får stå öppet i minst en timme för att vädra ur.
Fy. Blir trött bara jag läser det.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)