Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-05, 08:22   #2836
aryaa
Registered User
 
aryaas avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 144
Citat:
Ursprungligen postat av Dåren Visa inlägg
Letar på nätet efter nytt drivpaket till min Honda VFR750 men hur vet jag att det passar min modell? Kollar på en sajt som heter xlmoto. Är helt ny på detta så tack för tålamodet! :p
Xlmoto är bra tycker jag. Dom har en funktion där du kan lägga till ditt fordon och ange märke, modell och årsmodell så anpassar dom sökresultatet efter grejer som passar din hoj.
aryaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-05, 11:29   #2837
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 451
Citat:
Ursprungligen postat av aryaa Visa inlägg
Xlmoto är bra tycker jag. Dom har en funktion där du kan lägga till ditt fordon och ange märke, modell och årsmodell så anpassar dom sökresultatet efter grejer som passar din hoj.
Japp, hittade den efter ett tag. Kanon!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-05, 14:56   #2838
Juntana
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2020
Inlägg: 1
Någon som sitter inne på tips och trix inför låg- och högfartsbanan på uppkörningen? Jag vet att jag ska hålla blicken högt och titta dit jag svänger, men nog fa-an åker blicken ner mot konerna/cykeln när jag svänger, svängen skiter sig och cykeln har hamnat i backen ett par gånger.
Ingen skada på vare sig mig eller hojen men självförtroendet har fått sig en redig törn :P
Juntana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-05, 15:14   #2839
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av Juntana Visa inlägg
Någon som sitter inne på tips och trix inför låg- och högfartsbanan på uppkörningen? Jag vet att jag ska hålla blicken högt och titta dit jag svänger, men nog fa-an åker blicken ner mot konerna/cykeln när jag svänger, svängen skiter sig och cykeln har hamnat i backen ett par gånger.
Ingen skada på vare sig mig eller hojen men självförtroendet har fått sig en redig törn :P
Öva. Öva öva. Håll dig lugn

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-06, 07:14   #2840
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Juntana Visa inlägg
Någon som sitter inne på tips och trix inför låg- och högfartsbanan på uppkörningen? Jag vet att jag ska hålla blicken högt och titta dit jag svänger, men nog fa-an åker blicken ner mot konerna/cykeln när jag svänger, svängen skiter sig och cykeln har hamnat i backen ett par gånger.
Ingen skada på vare sig mig eller hojen men självförtroendet har fått sig en redig törn :P

Vad har du för hoj?
Använder du bakbromsen vid lågfarten? Det du kan göra är att lägga på lite bakbroms medan du har lite driv med gasen. Inte för mycket dock för det gillar inte körkortsförättarna. Var inte rädd att varva motorn en del och jobba med kopplingen, även det kan underlätta om du snabbt behöver räta upp hojen Du behöver inte köra banan på tomgången liksom.

Vilka problem har du med den snabba konbanan?
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 19:08   #2841
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 451
Inget är som väntans tider

Väntar på att min tilltänkte handledares ansökan om att bli min handledare skall godkännas av transportstyrelsen. Den skickades in i mitten av förra veckan. Ni som ansökt om detta nyligen, hur lång tid tog det?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 19:33   #2842
Acentren
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 5
Citat:
Ursprungligen postat av Dåren Visa inlägg
Väntar på att min tilltänkte handledares ansökan om att bli min handledare skall godkännas av transportstyrelsen. Den skickades in i mitten av förra veckan. Ni som ansökt om detta nyligen, hur lång tid tog det?

För mig tog det ca 1 vecka, men har även hört några som fått vänta i 2 veckor. Men du borde ha svar inom det närmsta.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Acentren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 20:04   #2843
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 451
Tack för svaret Acentren. Jag är ivrig att sätta igång men jag får ge mig till tåls några dagar till.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 09:04   #2844
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 451
En liten update från mig. Övningskörningen har gått bra men jag hade inte insett hur få provtider det finns hos Trafikverket. Den närmaste tiden för skrivning som jag kan boka i min stad är sjunde oktober. Och eftersom förarprovet kräver godkänt teoriprov blir det tidigast i början av nästa sommar.

Med facit i hand skulle jag ha bokat dessa det första jag gjorde.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 09:33   #2845
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av Dåren Visa inlägg
En liten update från mig. Övningskörningen har gått bra men jag hade inte insett hur få provtider det finns hos Trafikverket. Den närmaste tiden för skrivning som jag kan boka i min stad är sjunde oktober. Och eftersom förarprovet kräver godkänt teoriprov blir det tidigast i början av nästa sommar.

Med facit i hand skulle jag ha bokat dessa det första jag gjorde.
på en annan ort då?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 10:08   #2846
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Jag köpte ju en gammal Kawasaki z650 från -82 (Kz650) tidigare i sommar.
Igår var jag och besiktade den för sista gången. Om två år då den egentligen ska besiktas igen blir den 40 år och blir därmed besiktningsbefriad. Den gick igenom utan anmärkning.

Innan dess har jag dock hunnit fixa en del med den.
Första jag gjorde var att ta loss ena bromsoket som kärvat fast och rengjorde det. Sen bytte jag bromsbelägg på bägge bromsoken. Tömde ut den gamla bromsvätskan och hällde i ny samt luftade bromsen.

Sen tog jag loss bensintanken och rengjorde den invändigt med ett syrabad. Köpte helt enkelt citronsyra på burk och blandade ut detta med varmt vatten och lät den stå ett dygn. Tanken blev riktigt fin efter det.

Förgasarna plockades också av och jag rengjorde alla munstycken i en ultraljudstvätt, samt resterande delar jag kunde få plats med. Fick byta ut högfartsmunstyckena mot större då jag plockat bort luftburken och nu använder filterpods istället. Sen så monterade jag på allting igen och började justera in förgasarna. Synkning och Colortune om vartannat tills motorn gick så rent som möjligt.

Nya däck också, vilket var det senaste på listan innan jag besiktade den.

Nu ska jag byta oljan i framgafflarna så jag vet att den är fräsch, samt ligger på exakt rätt nivå. Sen kommer jag nog byta ut den vakuumstyrda bensinkranen då det är ett litet läckage i den och jag vill nog ändå ha en kran som jag kan stänga av helt och hållet.


Hela det här projektet hade känts ganska tråkigt om det inte vore för att jag har en annan fullt fungerande fräsch hoj att köra med när jag vill, så detta har varit lite som terapi för mig istället. Kan rekommenderas!
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 10:28   #2847
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Plockade ut min Ducati ur garaget tidigare i veckan. Fantastiskt kul att köra hoj. Speciellt när det enda man gjort det sista året är att cruisa runt med barnen i baksätet. Jäklar vad en hoj flyttar på sig om man jämför med en bil


Fick ett annat infall också och köpte mig en billig vespa. 3000 för en nästan ny Kina-moppe. 150cc automat. Tänkte puttra runt med den på skogsvägarna här hemma.

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 07:53   #2848
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 451
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
på en annan ort då?
Bor i Sundsvall så andra orter skulle kunna vara Ö-vik, Härnösand, Hudiksvall eller Östersund men det är lika illa ställt överallt. Grejen är att nya provtider dyker upp då och då. Antar att dessa blir tillgängliga i och med avbokningar.

Jag ska göra Risktvåan den 14/9 och teoriprovet i början av oktober. När tror ni Trafikverket slutar erbjuda körprov för säsongen? Jag bor som sagt i södra delarna av Västernorrland.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 08:30   #2849
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av Dåren Visa inlägg
Bor i Sundsvall så andra orter skulle kunna vara Ö-vik, Härnösand, Hudiksvall eller Östersund men det är lika illa ställt överallt. Grejen är att nya provtider dyker upp då och då. Antar att dessa blir tillgängliga i och med avbokningar.

Jag ska göra Risktvåan den 14/9 och teoriprovet i början av oktober. När tror ni Trafikverket slutar erbjuda körprov för säsongen? Jag bor som sagt i södra delarna av Västernorrland.
Jag körde upp i Sollefteå.

Kramfors har ju två rondeller och ett trafikljus, bra uppkörningsby
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 11:44   #2850
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 451
Just ja, glömde Kramfors och Solle!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)