Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-13, 20:46   #17371
gohei
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 222
Läste bara häromdagen att kanalen Syfy har bestämts sig för att inte sända serien The Expanse längre (man blev ju lagom förbannad), och säsong 3 blir då sista säsongen.
Tydligen så går allting väldigt fort och om ingen annan kanal köper upp serien så kommer all rekvisita och kulisser förstöras eller säljas bort redan nästa vecka.

Riktigt tråkiga nyheter för oss sci-fi fans då jag personligen redan rankar denna som en av mina personliga favoritserier. Väntar ivrigt på att säsong 3 ska dyka upp på Netflix och att denna soppa såklart löser sig snarast.
gohei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-13, 20:57   #17372
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Dyr serie och låga tittarsiffror live så blir det så, inte förvånande och var något som var i beräkningen som jag förstått det sedan början.

hoppas dock att annat bolag köper upp det, helst netflix eller liknande
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-13, 21:32   #17373
gohei
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 222
Ja du har ju rätt. ENligt vad jag kunnat läsa mig till så har dom tydligen satt sig själva lite i den sitsen eftersom reklam för serien har varit minimal. Det verkar även inte vara första gången de gör så här med en serie som nästan enbart fått goda betyg av tittarna.

Måste de inte ta en jäkla skada av att det dröjer flera månader innan vissa serier visas i resten av världen? Jag menar, en serie som produceras och visas på amerikansk tv kanske blir en flopp redan innan första säsongen är slut och när den väl hittar till resten av världen genom Netflix så spelar ju de tittarsiffrorna ingen roll alls, även om det hade betytt att serien hade kunnat leva minst ett par säsonger till.

Jag hoppas verkligen att något annat bolag ser potentialen i denna serien och köper upp den.
gohei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 17:20   #17374
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Kollade på första avsnittet av "Lost in Space". Fy fan vilken dynga! Kändes som jag kollade på ett avsnitt av advenskalendern ungefär. Och vilka sopor till karaktärer och skådespelare.

Synd, för jag gillar temat, men jag klarade inte ens av första avsnittet. Gav upp 59e minuten och 58e sekunden när någon kärring sade "Doktor....Doktor Smith" och gav någon ful min tillbaks. Att den är från 7+ gör ju inte saken bättre.

1/10 kameler
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 20:21   #17375
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Jag har sett de två första avsnitten av Tabula rasa och jag kan inte riktigt avgöra om det är värt att fortsätta titta. Någon som känner sig kvalificerad att avgöra saken?
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 23:15   #17376
Strixen
Registered User
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 207
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Billions fortsätter i god manege. Älskar serien!
Billions är för jävla bra
Strixen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 17:18   #17377
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Vad tycker ni om Star Trek Discovery? Inne på S1E14 nu. Tycker inte det är så vidare bra..
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 17:25   #17378
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Kollade på första avsnittet av "Lost in Space". Fy fan vilken dynga! Kändes som jag kollade på ett avsnitt av advenskalendern ungefär. Och vilka sopor till karaktärer och skådespelare.

Synd, för jag gillar temat, men jag klarade inte ens av första avsnittet. Gav upp 59e minuten och 58e sekunden när någon kärring sade "Doktor....Doktor Smith" och gav någon ful min tillbaks. Att den är från 7+ gör ju inte saken bättre.

1/10 kameler
Ja helt sjukt vad dålig den är trots potential. Det räcker med att man tagit bort en av karaktärerna, du vet vem jag menar, och hen blir bara värre för varje avsnitt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 17:57   #17379
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Vad tror ni om lord of the rings tv serien som kommer om ett par år, succé eller inte?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 18:02   #17380
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Citat:
Ursprungligen postat av svartakronan Visa inlägg
Vad tror ni om lord of the rings tv serien som kommer om ett par år, succé eller inte?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kommer garanterat dra en hel del tittare, men om det blir en ekonomisk succé för Amazon är jag mer tveksam till, skapligt dyr serie att göra.
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 18:39   #17381
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Vad tycker ni om Star Trek Discovery? Inne på S1E14 nu. Tycker inte det är så vidare bra..
Ser den, ser även framemot säsong 2. Dock är Orville bättre 'Star Trek'.
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 19:39   #17382
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Citat:
Ursprungligen postat av svartakronan Visa inlägg
Vad tror ni om lord of the rings tv serien som kommer om ett par år, succé eller inte?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Otroligt svårt att veta, trots massiv budget!

Oavsett om det är kasst eller ej kommer jag titta på det och förmodligen älska det ändå.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 20:02   #17383
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av svartakronan Visa inlägg
Vad tror ni om lord of the rings tv serien som kommer om ett par år, succé eller inte?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Originalet är helt enkelt är för bra och alla kopior kommer automatiskt bedömas efter dessa och falla platt i jämförelse.

Senast redigerad av Bärsärk den 2018-05-23 klockan 20:04.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 20:24   #17384
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Originalet är helt enkelt är för bra och alla kopior kommer automatiskt bedömas efter dessa och falla platt i jämförelse.


Håller med att lotr filmerna är verkligen svårslagna, vi såg ju vad som hände med hobbit filmerna, iofs så var ju hobbit en barnbok.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 20:58   #17385
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av svartakronan Visa inlägg
Vad tror ni om lord of the rings tv serien som kommer om ett par år, succé eller inte?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tv-serie med samma handling som LOTR och filmserien, eller ska det vara nån annan storyline än Frodo och gänget?

Jag kan mycket väl tänka mig att en tvserie skulle kunna vara bättre än Jacksons filmserie, som jag inte alls tyckte var hundraprocentig. Men risken är ju uppenbar att man kommer falla i samma fällor och vilja ha onödig action och flashiga grejer där det inte ska vara nåt sådant.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)