Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-06-17, 13:04   #6526
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Kom tillbaks duuude!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-17, 18:00   #6527
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av andeem Visa inlägg
Hoppas du kan få lindring av de relationer du har IRL. Vi är flera här som tänker på dig och kommer att finnas här när du är tillbaka.
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Kom tillbaks duuude!
Tack för era inlägg men jag orkar verkligen inte i dagsläget tyvärr. Får se längre fram.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-24, 06:54   #6528
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Nu vill jag att journalen drar igång snart.

Hoppas du krigar på.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-24, 08:44   #6529
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Hur mår du Anton?
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-24, 10:46   #6530
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Nu vill jag att journalen drar igång snart.

Hoppas du krigar på.
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Hur mår du Anton?
Hej grabbar. Jag har mått bättre överlag men tyvärr inte lyckats bättre för det. Jag tränar väl tre gånger/vecka ungefär, konditionen är bättre men tyvärr fått nervinklämning i nacken så har ont stora delar av dagen i nacke/bröstrygg och lite i händerna fortfarande. Så rehabiliterar nacke/axel/bröstrygg och ena knät gör allt ondare igen med, det och värmen gör det svårt att inte gå ner mig totalt igen. Jag fortsätter försöka, tyvärr ingen lust att föra journal.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-24, 10:48   #6531
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Jag snappade upp ”mått bättre överlag” direkt. Bra kämpat! Tack för update.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-24, 11:51   #6532
Xtreme-G
No brain, no gain
 
Xtreme-Gs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Stockholm/Linköping
Inlägg: 509
Fortsätt kämpa, snart bara en månad kvar!
Xtreme-G är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-06, 08:48   #6533
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Pratade med vården idag och dom verkar jobba på att ordna möte, ett par intyg etc.
Jag vet att du inte orkar föra journal, men du kanske vill hålla oss uppdaterad med hur det går i övrigt? Jag vet att ganska många följer den här tråden på ett eller annat sätt.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-06, 08:49   #6534
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av mental Visa inlägg
jag vet att du inte orkar föra journal, men du kanske vill hålla oss uppdaterad med hur det går i övrigt? Jag vet att ganska många följer den här tråden på ett eller annat sätt.
+1
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-06, 09:31   #6535
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Jaaa! Håller allt jag kan för dig, Anton
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-06, 10:24   #6536
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Jag vet att du inte orkar föra journal, men du kanske vill hålla oss uppdaterad med hur det går i övrigt? Jag vet att ganska många följer den här tråden på ett eller annat sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
+1
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Jaaa! Håller allt jag kan för dig, Anton
Det kan jag självklart göra. All or nothing mentaliteten som visar sig.

Jag har haft möte med psykiatrin och försäkringskassan och psyk gjorde allt dom kunde för att slingra sig undan vad min läkare hade skrivit i sitt utlåtande (precis innan han själv blev utskriven för vad som verkar vara utmattningssyndrom). Han skrev på ett flertal tillfällen att jag skulle få psykoterapi men mottagningen vägrade först. Efter mycket om och men och rejäl användning av min silvertunga och med min fantastiska handläggare på F-kassan som satte ner foten så har jag fått psykologkontakt en gång i månaden åtminstone, samt att jag då har aktivitetscoach och eventuell arbetsterapeut med (det ska styras upp efter semestrar här). Jag kommer få reda på hur det gått för min anmälan till IVO i september troligtvis.

Men än viktigare än ovan är att jag ärligt talat sedan en ganska lång tid tillbaka inte har några som helst förväntningar på att få hjälp från vården och helt enkelt börjat läsa på själv om behandlingar, tankesätt och olika metoder att hantera tankar/ångest och en rad andra saker. Detta har gett mig fler verktyg att hantera negativa tankemönster, panikångest och mina övriga problem.

Jag har nu i cirka fem veckor haft god framgång med det mesta gällande allt från träning, sociala tillfällen, romantiska intressen, viktnedgång och kost och ska även börja så smått med uppsats när handledare är tillbaks från semestern.

Det har givetvis varit väldigt tufft av och till, haft 1-2 hetsätningar per vecka i snitt (nu är det nog två veckor sedan senast) och gjort för mycket vid ett par tillfällen som lett till en väldig trötthet i några dagar. Generellt har det gått långt över förväntan, det enda som egentligen irriterar mig är gamla skador som visar sitt fula tryne främst då en gammal axelskada som även ger en del nervproblem, men rehabiliterar den så gott jag kan också.

Jag är väldigt medveten om att jag inte ska gasa för mycket så jag står på bromsen gällande i princip alla aktiviteter främst då träning och viktnedgång där jag väldigt gärna vill stressa mer än vad som ens nästan är rimligt. Samma gäller nu när jag ska komma igång med skola/arbete igen och då kommer jag även ha hjälp av arbetsterapeut/aktivitetscoach att hitta en bra balans (har ju inte gått nu under semestertider).

Tack för er omtanke mina vänner.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-06, 10:39   #6537
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Woooooooo!!!!

Tack för uppdateringen, det värmer att läsa Det känns som att det är på rätt väg. Fall forward! \o/
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-06, 11:35   #6538
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Det kan jag självklart göra. All or nothing mentaliteten som visar sig.

Jag har haft möte med psykiatrin och försäkringskassan och psyk gjorde allt dom kunde för att slingra sig undan vad min läkare hade skrivit i sitt utlåtande (precis innan han själv blev utskriven för vad som verkar vara utmattningssyndrom). Han skrev på ett flertal tillfällen att jag skulle få psykoterapi men mottagningen vägrade först. Efter mycket om och men och rejäl användning av min silvertunga och med min fantastiska handläggare på F-kassan som satte ner foten så har jag fått psykologkontakt en gång i månaden åtminstone, samt att jag då har aktivitetscoach och eventuell arbetsterapeut med (det ska styras upp efter semestrar här). Jag kommer få reda på hur det gått för min anmälan till IVO i september troligtvis.

Men än viktigare än ovan är att jag ärligt talat sedan en ganska lång tid tillbaka inte har några som helst förväntningar på att få hjälp från vården och helt enkelt börjat läsa på själv om behandlingar, tankesätt och olika metoder att hantera tankar/ångest och en rad andra saker. Detta har gett mig fler verktyg att hantera negativa tankemönster, panikångest och mina övriga problem.

Jag har nu i cirka fem veckor haft god framgång med det mesta gällande allt från träning, sociala tillfällen, romantiska intressen, viktnedgång och kost och ska även börja så smått med uppsats när handledare är tillbaks från semestern.

Det har givetvis varit väldigt tufft av och till, haft 1-2 hetsätningar per vecka i snitt (nu är det nog två veckor sedan senast) och gjort för mycket vid ett par tillfällen som lett till en väldig trötthet i några dagar. Generellt har det gått långt över förväntan, det enda som egentligen irriterar mig är gamla skador som visar sitt fula tryne främst då en gammal axelskada som även ger en del nervproblem, men rehabiliterar den så gott jag kan också.

Jag är väldigt medveten om att jag inte ska gasa för mycket så jag står på bromsen gällande i princip alla aktiviteter främst då träning och viktnedgång där jag väldigt gärna vill stressa mer än vad som ens nästan är rimligt. Samma gäller nu när jag ska komma igång med skola/arbete igen och då kommer jag även ha hjälp av arbetsterapeut/aktivitetscoach att hitta en bra balans (har ju inte gått nu under semestertider).

Tack för er omtanke mina vänner.
Tack ! baby steps is key
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-06, 13:44   #6539
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Du är min idol.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-06, 13:59   #6540
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Woooooooo!!!!

Tack för uppdateringen, det värmer att läsa Det känns som att det är på rätt väg. Fall forward! \o/
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
Tack ! baby steps is key
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Du är min idol.
Tack så mycket grabbar! Håller hårt i tyglarna.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)