Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-04-10, 10:13   #5806
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Idioter finns det gott om. Skönt att du har kompisar som tar hand om dig
Ja det är verkligen skönt, ensam är inte stark.

Efter samtal med psykologen kom jag till insikt om vad ångesten härstammar ifrån och varför min sexdrift har gått haywire det senaste. Det är mina inre system som leter nya missbruk att fylla mitt inre "tomrum" med. Är det inte mat, träning, festande, arbetande så blir det sex. Det är därför ångesten bara blir värre då jag vägrar agera på impulserna och därför får uppleva tomheten så att säga.

Väldigt intressant och gav mig en god självinsikt, detta är troligtvis en övergående period innan systemen hinner anpassa sig till mitt nya liv.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-10, 16:41   #5807
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Att lära sig om sig själv är nog de bland de mest användbara lärdomarna man kan skaffa,men ofta svåra att få grepp om, inga konstigheter med ett urspårat temperament alls,uppdämd frustration över alla möjliga känslor kan lätt få sitt slutgiltiga utlopp genom temperamentet och i värsta fall i våld om det får dämmas upp för länge. Hoppas verkligen du hittar grunden till allt elände snart och finner en bra väg att bearbeta det hela. VI är många som hejar på dig!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-11, 09:27   #5808
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Att lära sig om sig själv är nog de bland de mest användbara lärdomarna man kan skaffa,men ofta svåra att få grepp om, inga konstigheter med ett urspårat temperament alls,uppdämd frustration över alla möjliga känslor kan lätt få sitt slutgiltiga utlopp genom temperamentet och i värsta fall i våld om det får dämmas upp för länge. Hoppas verkligen du hittar grunden till allt elände snart och finner en bra väg att bearbeta det hela. VI är många som hejar på dig!
Ja, man kommer till insikter man aldrig hade föreställt sig. Trodde jag hade lärt mig "allt" om mig själv men icke!

Mår återigen bättre vilket är väldigt skönt. Jag hoppas kunna träna imorgon, är ärligt talat väldigt rädd för det då ångestnivån alltid är högst där men ska ta mina akutmediciner och träna det som kör mest safe tänkte jag.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-11, 14:37   #5809
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Imorgon blir det gymet, om jag vågar. Jag tar med mig mina nödlägesmediciner utifall jag får en redig ångestattack så safetyn finns där, jag hoppas det skall gå!

Det har gått enormt bra med uppsatsen det senaste och jag har skrivit på riktigt bra, hjärnan har verkligen vaknat den senaste tiden, känns riktigt skönt.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-12, 08:29   #5810
andeem
Registered User
 
andeems avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Gustavsberg
Inlägg: 3 303
andeem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-13, 10:17   #5811
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Lyckades aldrig ta mig till gymet, jag är helt enkelt alldeles för rädd..
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-13, 12:32   #5812
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Vad är det på gymmet som triggar ångesten? Jag kopplar ju gymmet till att vara ett safe space på många sätt.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-13, 12:53   #5813
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
När du väl är motiverad så är du oerhört effektiv och verkar må bra! Tyvärr så verkar detta skifta väldigt fort. Problemet med motivation är ofta att den är tillfällig och är ett oerhört osäkert kort, ingenting du kan lita på. Det som krävs är hård disciplin och då är frågan; hur går du tillväga?

Jag kan känna igen mig i dig med det faktum att du påbörjar många projekt samtidigt. Vill jag dieta så vill jag samtidigt slå nya PB på gymmet. Köper jag tre böcker på Adlibris så börjar jag läsa alla tre samtidigt. För att hantera detta använder jag mig utav Evernote på mobilen där jag gör listor där jag bl.a checkar av projekt i början, och inte endast slutet. Jag är noga med att bara ett projekt är avcheckat- och när jag är klar så stryker jag över det och påbörjar med nästa. Ett enkelt knep men det har hjälpt mig väldigt mycket.

Ta sikte i ett mål och fokusera endast på det under några månader. Fokusera på att bli frisk och låt dieten rulla på i bakgrunden. Var disciplinerad men se till att belöna dig själv också. Var hård mot dig själv men kom ihåg att vi alla faller ner flera gånger under livet. Det som skiljer vinnarna åt från förlorarna är hur många gånger de reser sig upp. Upp på hästen igen och fortsätt din resa.

Du kommer att må mycket bättre med tiden. Framsteg betyder glädje och glädje gör dig motiverad till att fortsätta. Skapa bra vanor i livet genom att ta en sak i taget, en dag i taget.

Jag önskar dig stort lycka till med din resa!
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 02:28   #5814
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Vad är det på gymmet som triggar ångesten? Jag kopplar ju gymmet till att vara ett safe space på många sätt.
Känner mig aldrig så malplacerad som på gymet, känner mig uttittad och jag blir väldigt frustrerad över att jag inte kan göra det jag egentligen vill ägna mig åt vilket är styrkelyft. Jag får ett alldeles för högt stresspåslag av det tyvärr. Det är flera faktorer som spelar in och mycket sitter djupt inne och mycket förstår jag rent logiskt inte stämmer men det är svårt att ta sig runt. :/

Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
När du väl är motiverad så är du oerhört effektiv och verkar må bra! Tyvärr så verkar detta skifta väldigt fort. Problemet med motivation är ofta att den är tillfällig och är ett oerhört osäkert kort, ingenting du kan lita på. Det som krävs är hård disciplin och då är frågan; hur går du tillväga?

Jag kan känna igen mig i dig med det faktum att du påbörjar många projekt samtidigt. Vill jag dieta så vill jag samtidigt slå nya PB på gymmet. Köper jag tre böcker på Adlibris så börjar jag läsa alla tre samtidigt. För att hantera detta använder jag mig utav Evernote på mobilen där jag gör listor där jag bl.a checkar av projekt i början, och inte endast slutet. Jag är noga med att bara ett projekt är avcheckat- och när jag är klar så stryker jag över det och påbörjar med nästa. Ett enkelt knep men det har hjälpt mig väldigt mycket.

Ta sikte i ett mål och fokusera endast på det under några månader. Fokusera på att bli frisk och låt dieten rulla på i bakgrunden. Var disciplinerad men se till att belöna dig själv också. Var hård mot dig själv men kom ihåg att vi alla faller ner flera gånger under livet. Det som skiljer vinnarna åt från förlorarna är hur många gånger de reser sig upp. Upp på hästen igen och fortsätt din resa.

Du kommer att må mycket bättre med tiden. Framsteg betyder glädje och glädje gör dig motiverad till att fortsätta. Skapa bra vanor i livet genom att ta en sak i taget, en dag i taget.

Jag önskar dig stort lycka till med din resa!
Jag håller med i det du skriver men jag tycker inte längre att jag går speciellt efter motivation utan jag har senaste 60-70 dagarna försökt arbeta in vanor snarare än att arbeta efter motivation, just pga. det du säger.

Ångesten blev tyvärr allt för svår igår och ingen av mina självhjälpsmetoder eller nödmediciner hjälpte så till sist föll jag tillbaks i gamla mönster så drack alkohol, hetsåt och bröt mitt sömnmönster. Ska försöka styra upp så fort det går igen.

Senast redigerad av Anton Fräs den 2018-04-14 klockan 02:30.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 08:06   #5815
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Kom upp i tid vilket känns bra, fortfarande väldigt hög ångest men får väl helt enkelt stå ut i den.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 08:49   #5816
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Kan det bli lättare om du tränar på ett SL-gym? Vi har väl några här som tränar på Slottskogsvallen?
Nu tror jag iofs ingen kollar på riktigt men BP är nog ett av de mest nervösa gymmen överlag. Det är många posers där. Plus där man lyfter är ju helt stört placerat, iallfall förr.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 09:02   #5817
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Kan det bli lättare om du tränar på ett SL-gym? Vi har väl några här som tränar på Slottskogsvallen?
Nu tror jag iofs ingen kollar på riktigt men BP är nog ett av de mest nervösa gymmen överlag. Det är många posers där. Plus där man lyfter är ju helt stört placerat, iallfall förr.
Utan att gå in på detaljer så har jag ju en historia av att träna där och tog på mig en del engagemang och allt gick åt skogen när jag blev sjuk så jag tror inte jag är speciellt välkommen tillbaks om jag ska vara ärlig.

Men gymbyte i sig kanske vore något ja.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 10:02   #5818
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Kanske skita i att gymma ett tag och ägna dig åt någon annan typ av träningsform? Promenera, cykla, ro, kombinera med övningar hemma osv.¨

Hoppas att det blir bra iallafall!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-15, 10:10   #5819
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Kanske skita i att gymma ett tag och ägna dig åt någon annan typ av träningsform? Promenera, cykla, ro, kombinera med övningar hemma osv.¨

Hoppas att det blir bra iallafall!
Tack för input. Ska ta mig en tänkare. Psykologbesök imorgon.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-16, 03:47   #5820
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Nej, nu jävlar bär det av till gymet!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)