Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-08-22, 00:55   #6331
dluddeckens
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 822
https://www.instagram.com/p/BYEek7DArZB/
dluddeckens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 01:03   #6332
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av Jockefoten Visa inlägg
Arya blir bara töntigare och töntigare.
Instämmer.

Det här avsnittet var det mest ruttna jag sett på länge. Alla karaktärer blir bara sämre och sämre.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.
ApexProcyon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 01:20   #6333
Frågenarkomanen
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 177
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Pratar ni om senaste avsnittet nu (6)? Var ju rätt klart vad han ville och skulle göra. Tänker inte skriva något mer ifall kränkthetsmaffian här har vaknat med på fel sida.
Vad snackar du om?
Frågenarkomanen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 04:07   #6334
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Avsnitt 6 var bäst so far.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 06:22   #6335
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Instämmer.

Det här avsnittet var det mest ruttna jag sett på länge. Alla karaktärer blir bara sämre och sämre.
Finns inget värre än när man håller på och fyller ut en serie med saker bara för att det ska hänga ihop.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 06:36   #6336
forslund
Registered User
 
forslunds avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 2 315
Helvete vad serien har tappat. Visst, mycket action och jag är glad att skiten äntligen träffar fläkten men det är ju så fruktansvärt förutsägbart.
Hollywood mall 1A. Alla hjältar överlever allt, alla agerar helt åt helvete och så har vi lite klassisk ostig romantik.

Hade GRRM varit bakom den här säsongen hade hälften dött i slaget mot de döda - inte bara statister.
__________________
MP -182 cm Tyngre Classic I 2015
Athletic Fitness 180+ cm SM 2016
forslund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 06:39   #6337
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Inte bara plot och dialog har ju sjunkit markant i kvalitet, de har ju så bråttom att alla teleporterar fram och tillbaks över kontinenten. Statister magiskt uppstår vid behov av death by zombie och de har inte ens vett att ha en röd skjorta.

I am dissapoint, vettefan om man ens orkar läsa nästa bok när gubbtjuven ens orkar skriva klart den!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 06:50   #6338
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av forslund Visa inlägg
Helvete vad serien har tappat. Visst, mycket action och jag är glad att skiten äntligen träffar fläkten men det är ju så fruktansvärt förutsägbart.
Hollywood mall 1A. Alla hjältar överlever allt, alla agerar helt åt helvete och så har vi lite klassisk ostig romantik.

Hade GRRM varit bakom den här säsongen hade hälften dött i slaget mot de döda - inte bara statister.
D&D signade upp för att göra en serie baserad på böckerna, för SJU (7) år sedan, de hade någon deal med GRRM att nästa bok skulle vara ute innan de kom ikapp, gubben kunde inte hålla sitt ord och nu måste regissörerna knyta ihop säcken som inte ens GRRM kan.

Thoros dog (inga fler extra liv för Beric), en DRAKE dog och återupplivades som en zombie.

Hade GRRM varit bakom den här säsongen så hade den inte kommit ut på minst 20 år till (i bästa fall, i värsta så dör gubben av ålder innan han skrivit en sida).
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 07:08   #6339
forslund
Registered User
 
forslunds avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 2 315
Citat:
Ursprungligen postat av Cooks Visa inlägg
D&D signade upp för att göra en serie baserad på böckerna, för SJU (7) år sedan, de hade någon deal med GRRM att nästa bok skulle vara ute innan de kom ikapp, gubben kunde inte hålla sitt ord och nu måste regissörerna knyta ihop säcken som inte ens GRRM kan.

Thoros dog (inga fler extra liv för Beric), en DRAKE dog och återupplivades som en zombie.

Hade GRRM varit bakom den här säsongen så hade den inte kommit ut på minst 20 år till (i bästa fall, i värsta så dör gubben av ålder innan han skrivit en sida).
Jag är med på allt det - jag har läst alla böcker och det finns inte mycket kvar av den glans som reflekterades från författaren in i serien under de tidigare säsongerna.
Thoros dog ja, men det går inte att räkna honom till en av series större karaktärer. Att en drake skulle få sätta livet till förstod man ju redan innan säsongen började - självaste postern för säsongen var ju för sjutton en isdrake.
Jons "ramla-ner-i-vattnet-men-ändå-lyckas-simma-upp-och-överleva"-scen var ju rent av larvig. Han hade dött av kylan omedelbart efter.
För att inte tala på om hur sjön fryser till tjock is på 24 timmar eller hur länge de nu står där, när isen haft en halv evighet på sig att bli tjockare än så innan den sprack från första början. Det retar gallfeber på mig när manusförfattare tar så enkla vägar för att skapa lite spänning.

Att GRRM är en latmask och saknar förmåga att knyta ihop serien är en annan femma och retar mig minst lika mycket.
__________________
MP -182 cm Tyngre Classic I 2015
Athletic Fitness 180+ cm SM 2016
forslund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 07:12   #6340
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av forslund Visa inlägg
Jag är med på allt det - jag har läst alla böcker och det finns inte mycket kvar av den glans som reflekterades från författaren in i serien under de tidigare säsongerna.
Thoros dog ja, men det går inte att räkna honom till en av series större karaktärer. Att en drake skulle få sätta livet till förstod man ju redan innan säsongen började - självaste postern för säsongen var ju för sjutton en isdrake.
Jons "ramla-ner-i-vattnet-men-ändå-lyckas-simma-upp-och-överleva"-scen var ju rent av larvig. Han hade dött av kylan omedelbart efter.
För att inte tala på om hur sjön fryser till tjock is på 24 timmar eller hur länge de nu står där, när isen haft en halv evighet på sig att bli tjockare än så innan den sprack från första början. Det retar gallfeber på mig när manusförfattare tar så enkla vägar för att skapa lite spänning.

Att GRRM är en latmask och saknar förmåga att knyta ihop serien är en annan femma och retar mig minst lika mycket.
Apropå isen så var det så löjligt uppenbart vart de ville komma så fort hunden tog upp en sten
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 07:19   #6341
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 833
Personligen så bryr jag mig inte om att allt inte är logiskt(hur snabbt folk tar sig mellan ställen etc.), tycker att det är detaljer som kan få förbli detaljer. Jobbigt att leta fel konstant. Det senaste avsnittet gick dock över gränsen. Det tydligaste exemplet är Jons isbad. Han hinner knappt ha försvunnit under isen förrän han ligger i en säng och pratar med Daenarys. Han får jättegärna överleva för min del, trots att det inte är logiskt, det är trots allt fantasy. Det är bara det att man inte hinner "oroa sig" över honom eftersom att de snabbspolar tiden från att han försvinner under isen tills det att han är safe. Då försvinner själva poängen med att han nästan dog. Visst, hade de väntat tills nästa säsong med att avslöja huruvida han levde eller inte så hade man ändå varit 99 % säker på att han hade gjort det, men det hade ändå funnits ett uns av tvivel. Det försvann helt nu.

Dialogerna var dessutom rekorddåliga. Kändes väldigt krystat med bro-snacket mellan bortom-muren-grabbarna i början, det bara stank "nu ska alla bli bröder och få respekt för varandra" över det. Hade räckt med någon enstaka dialog grabbarna emellan, nu kändes det som att det var 10 stycken. Daenarys och Tyrions dito var bara dålig, framförallt från det kvinnliga hållet.

Med det sagt så är det kul att det händer en massa, det är väl oundvikligt om serien ska få något slut någon gång. Det kan mycket väl vara så att kvaliteten höjs redan till nästa avsnitt, bara att hålla tummarna
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 08:09   #6342
aryaa
Registered User
 
aryaas avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 144
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Personligen så bryr jag mig inte om att allt inte är logiskt(hur snabbt folk tar sig mellan ställen etc.), tycker att det är detaljer som kan få förbli detaljer. Jobbigt att leta fel konstant. Det senaste avsnittet gick dock över gränsen. Det tydligaste exemplet är Jons isbad. Han hinner knappt ha försvunnit under isen förrän han ligger i en säng och pratar med Daenarys. Han får jättegärna överleva för min del, trots att det inte är logiskt, det är trots allt fantasy. Det är bara det att man inte hinner "oroa sig" över honom eftersom att de snabbspolar tiden från att han försvinner under isen tills det att han är safe. Då försvinner själva poängen med att han nästan dog. Visst, hade de väntat tills nästa säsong med att avslöja huruvida han levde eller inte så hade man ändå varit 99 % säker på att han hade gjort det, men det hade ändå funnits ett uns av tvivel. Det försvann helt nu.

Dialogerna var dessutom rekorddåliga. Kändes väldigt krystat med bro-snacket mellan bortom-muren-grabbarna i början, det bara stank "nu ska alla bli bröder och få respekt för varandra" över det. Hade räckt med någon enstaka dialog grabbarna emellan, nu kändes det som att det var 10 stycken. Daenarys och Tyrions dito var bara dålig, framförallt från det kvinnliga hållet.

Med det sagt så är det kul att det händer en massa, det är väl oundvikligt om serien ska få något slut någon gång. Det kan mycket väl vara så att kvaliteten höjs redan till nästa avsnitt, bara att hålla tummarna
Han är väl kanske Azor Ahai

Senast redigerad av aryaa den 2017-08-22 klockan 08:12.
aryaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 09:24   #6343
Dajollee
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 161
Antiklimax avsnitt
Zombisarna va sämst och dom flesta hade helt plötsligt inte ens vapen. 5 pers dödade 1000zombies?
Så skulle behöva en arme på kanske 100människor för att klara av hela zombie armén.
Zombie björnen va också dålig med tanke dess käke o tänder så skulle gubben blivit slamsor direkt

Sen som andra säger att jon överlevde va pinsamt dåligt..
Dajollee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 09:55   #6344
dluddeckens
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 822
Tyvärr kan jag bara instämma. All magi är borta med serien.
dluddeckens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 11:50   #6345
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av forslund Visa inlägg

Att GRRM är en latmask och saknar förmåga att knyta ihop serien är en annan femma och retar mig minst lika mycket.
Latmask? Hur många böcker har du skrivit egentligen som kan komma med en sådan anklagelse? Det är pga. sådana som dig jag hoppas att han aldrig gör klart. Visa lite respekt, han kommer inte bli klar snabbare för att folk hackar på honom.

Lite som idioterna på hans Facebook-sida som verkar tro att han är skyldig dom något.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)