Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-08-13, 19:45   #13846
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av Thewind Visa inlägg
Kolo!

Jag plockade fram mitt gamla 8-bit NES igår och försökte få igång det. Det lutar åt att jag behöver lämna in det på service emellertid.

När jag var nere och köpte en scartkabel berättade killen i kassan att man rätt billigt kan köpa motsvarande 8-bit NES-konsoll, fast en modern variant med typ alla spel som gjorts redan inlagda.

Jag har googlat lite och hittat byggset till liknande projekt, typ rasberry PI. Jag är dock inte så intresserad av att bygga ett eget utan hoppades på att kunna köpa ett komplett.

Har någon koll på om det går eller hur man bör gå till väga? Tack på förhand!

Kanske kan vara något? Själv är jag lite sugen mest för den är billig och verkar väldigt kompetent.




Alternativt köper man en gammal nes och fixar ett kasett med sdkort där man lägger in alla nes rom som finns.


Eller så blir man inspirerad av hur man tvättar och löder lite i gamla konsoller.



Lite sugen på en nes med hdmi 1080p mod. Han har massvis med bra videos på hur han gör dessa mods. Så man kan köpa mods av han och göra själv ifall man har kunskap om löda.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-13, 20:35   #13847
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Huga, VSSen tar jag inte ens i med tång :P
Tycker siktet och känslan i den är meh.

Kör helst AKM med 4x-scope, SKSen är given, KAR likaså om jag hittar någon av dem. UMP om jag inte har någon assault rifle bara för att få lite medeldistans, särskilt om jag har ett snipervapen. Alternativt UZIn för close quarters.

Hagelbyssorna är asgrymma, men jag är lite för kass på att träffa med dem och tvåskottaren är livsfarlig om man stöter på fler än en person. Oftast hamnar jag i en omladdning när jag skjutit ner den första och den andre börjar skjuta ner mig.

Vectorn är också en favorit med extended mag i CQB, men det gäller att inte missa med den heller.

Tyvärr är jag kass med 8x-scopet (eller ännu värre 15) ännu.
VSS är guld. Annars gillar jag M16A4 / AKM mest av ARS. Ogillar snipers so far, tycker M16A4 / AKM gör gott nog ifrån sig, mer mångsidiga.
UMP:en är riktigt bra, fullt kittad och med compensator kan man få en hel del träffar fort även midrange. Vectorn har jag haft dålig erfarenhet av, även helt kittad. Tror den är rätt grym när man lär sig hantera den, däremot. Inte lika lätt att använda som UMP / AR:s.
Gillar S686 mest, den kan vara helt galen. Men det är lite RNGesus över det, ibland händer inget fast man ADS:ar perfekt. Jag har ockå headshottat en kille 70m bort med den. Och 1v3:at en hel grupp med två st shotties xD men den är galet opålitlig, så ogillar man RNG är den bäst att undvika.

Aldrig ens hittat x15. Tycker x8 är för mkt för de flesta situationer, x4 räcker rätt långt.

Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Kom över till Arma 3, där allt är lite bättre. Så får ni smaka ordentligt i battle royale!
Ppffft, alla finniga tonåringar kör PUBG. Så det är där jag rullar! Man lär sig sin plats
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.

Senast redigerad av BelowAverage den 2017-08-13 klockan 20:37.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-13, 22:14   #13848
kalle_kula
Registered User
 
kalle_kulas avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 77
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Helst VSS och pappahagel, som vi kallar den. De jag lirar med är rätt haj på kark / sks så jag undviker dem. Haft rätt sjuka games med 2x pappahagel, iom att de skjuter så fort och så burstigt är de fina att peeka med xD men det är mest för att trolla.

Gillar VSS:en, är van med mer bullet drop, tycker pubg har ovanligt lite av det.
Haha, pappahagel var rätt namn. VSS bemästrar jag inte!
Mina enda två solovinster har jag fått genom att braka runt med buggy eller dacia på slutet.
Kar med 4x- eller 8x-sikte är nog favoriten ändå. Gärna med en Ak eller ett pappahagel som backup.
kalle_kula är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-13, 23:02   #13849
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Körde precis en lyckad PUBG-runda i squad och hade ett 8x på en M416 lol. Kom tvåa, men jag skakar verkligen i kroppen av allt adrenalin och stresspåslag efter en sådan omgång. Satt två killar på utsidan av en mur och jag blev siste man kvar mot det laget, sittandes på andra sidan samma mur och utan någon granat. Sist jag kände en sådan sanslös spänning i ett spel var när jag tävlade i Quake2 CTF och det var typ en cupfinal.

edit: samma spel kan få mig skogstokig. Höll bokstavligen talat på att slänga ut datorn genom fönstret igår när jag kom springades över en äng, fullpimpad med tier3-loot och så kom det en dascia och körde över mig. Hörde den inte då fraktflyget gick över precis och såg dascian försent för att få ett skottläge på föraren
__________________

Journalen

Senast redigerad av shadowfire den 2017-08-13 klockan 23:04.
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-14, 05:41   #13850
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Citat:
Ursprungligen postat av Hanse Visa inlägg
Spelade Hellblade i går. Helt underbart! Bästa spelet på länge.
Vackert, svårt....
Ser grymt ut!

Packad ned datorn så har bara laptop just nu, då blir det Hearthstone... har dock inte uppgraderat mina decks på 2 år typ men mina fina ladder-decks funkar fortfarande ok.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-15, 09:37   #13851
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Agents of Mayhem verkar få högst mediokra recensioner. Tråkigt. Jag hade hoppats att det skulle vara spelet som bröt sommartorkan. Men tydligen inte förrän nya Uncharted nästa vecka.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-15, 15:22   #13852
de_dave
Registered User
 
de_daves avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 886
För mig som spelade spel som age of empires, command and conquer, red alert, Warcraft 2 osv

Finns det nåt nytt bra spel i den genren numera?

Har inte haft koll senaste 8 åren...
__________________
"Att vara en vara, eller inte vara en vara. Det är den stora efterfrågan."

Revisorns kamp mot formen
de_dave är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-15, 15:27   #13853
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 009
Citat:
Ursprungligen postat av de_dave Visa inlägg
För mig som spelade spel som age of empires, command and conquer, red alert, Warcraft 2 osv

Finns det nåt nytt bra spel i den genren numera?

Har inte haft koll senaste 8 åren...
Om du är 8 år efter så har du missat starcrfat 2 med expantioner, riktigt trevligt som RTS
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-15, 15:38   #13854
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Hanse Visa inlägg
Spelade Hellblade i går. Helt underbart! Bästa spelet på länge.
Vackert, svårt....
Spelar inte så mycket längre men det här ser ju faktiskt riktigt intressant ut, tack för tipset!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-15, 15:46   #13855
de_dave
Registered User
 
de_daves avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 886
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Om du är 8 år efter så har du missat starcrat 2 med expantioner, riktigt trelivt som RTS
Ska testa, tack
__________________
"Att vara en vara, eller inte vara en vara. Det är den stora efterfrågan."

Revisorns kamp mot formen
de_dave är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-15, 16:42   #13856
de_dave
Registered User
 
de_daves avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 886
Citat:
Ursprungligen postat av de_dave Visa inlägg
För mig som spelade spel som age of empires, command and conquer, red alert, Warcraft 2 osv

Finns det nåt nytt bra spel i den genren numera?

Har inte haft koll senaste 8 åren...
Nåt som kommit ut de senaste två åren?
__________________
"Att vara en vara, eller inte vara en vara. Det är den stora efterfrågan."

Revisorns kamp mot formen
de_dave är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-15, 16:44   #13857
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Jag hoppar mellan Skyrim och Fallout: New Vegas just nu, trots liknande spelmotor så fungerar det riktigt bra. Jag spelar New Vegas när jag känner att jag har ork för mer djup och skiftar till Skyrim när jag känner att jag är så pass trött att jag struntar i dialog och bara vill strida och utforska utan konsekvenser.

Dom kompletterar varandra bra.

Jag blev färdig med Dark Souls för ett tag redan också. Slutet fick mig att känna en liten irritation:
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.

Senast redigerad av ApexProcyon den 2017-08-15 klockan 16:46.
ApexProcyon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-15, 17:33   #13858
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Jag hoppar mellan Skyrim och Fallout: New Vegas just nu, trots liknande spelmotor så fungerar det riktigt bra. Jag spelar New Vegas när jag känner att jag har ork för mer djup och skiftar till Skyrim när jag känner att jag är så pass trött att jag struntar i dialog och bara vill strida och utforska utan konsekvenser.

Dom kompletterar varandra bra.

Jag blev färdig med Dark Souls för ett tag redan också. Slutet fick mig att känna en liten irritation:
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.

Senast redigerad av BelowAverage den 2017-08-15 klockan 17:35.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-15, 19:47   #13859
Hanse
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 406
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Spelar inte så mycket längre men det här ser ju faktiskt riktigt intressant ut, tack för tipset!
Inte så långt som andra AAA spel. Häftigt med den nordiska/keltiska mytologin. Inget spel man spelar många gånger men helt klart värt pengarna.
Hanse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 10:12   #13860
Woodrow
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 15
Nytt Age of Empires utannonserat! Yay!
Woodrow är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)