Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-08-19, 12:59   #8581
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av The Swedish Oak Visa inlägg
Kanske inte inspiration till bygget, men till äventyret:

[YT]nIr7PqvbUUk[YT]
Tack den var trevlig att titta på, men äventyret är av noll intresse, alla fall för mig.

Det är prylen som är intressant i sig. Jag skulle dock aldrig använda den själv eftersom det finns så bekväma hus. Och vill jag resa hittar jag lyxhotell överallt numera.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-19, 13:09   #8582
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Låter som ett otroligt spännande projekt. Har du några andra ombyggda objekt som inspiration? Länkar?
Oh ja, finns hur många a som helst! Det är en riktig subkultur I USA, du kan kolla insta under #Vanlife och #vandweller.
Jag ska leta fram några inspirerande dock!
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-19, 13:50   #8583
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Najs tack, ska kolla när jag kommer hem!

Citat:
Ursprungligen postat av The Swedish Oak Visa inlägg
Kanske inte inspiration till bygget, men till äventyret:





Lite mer rustic, och sen har vi denna hantverkare som är. Sjukt duktig. Jag vill ha min lite mer kantstött, men han är inspirerande ändå! Det ska inte se ut som en bastu heller, som många gör dem. Det ska se ut som en gammal målarstudio, mycket mörk ek tänker jag. Layouten är redan klar, jag kan dela den med om intresse finns!


Senast redigerad av timoat den 2017-08-19 klockan 13:54.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 17:15   #8584
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Ny bärbar dator. Blev en Dell XPS 15" med 32 GB, i7 2,8 GHz quadcore, 1000 GB SSD, GeForce GTX 1050, 3840*2160 IPS skärm. Byggd i Aluminium, kolfiber och utrustad med Gorilla Glass NBT. Väger precis 2 kg.



Kommer gå lite snabbare än min nuvarande på 6GB, i5 och 128 GB.

Senast redigerad av MasterChief den 2017-08-21 klockan 17:18.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 21:26   #8585
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Ny bärbar dator. Blev en Dell XPS 15" med 32 GB, i7 2,8 GHz quadcore, 1000 GB SSD, GeForce GTX 1050, 3840*2160 IPS skärm. Byggd i Aluminium, kolfiber och utrustad med Gorilla Glass NBT. Väger precis 2 kg.



Kommer gå lite snabbare än min nuvarande på 6GB, i5 och 128 GB.
Ouff, nice! vågar man fråga vad du pyntade?
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 09:16   #8586
The Swedish Oak
Registered User
 
The Swedish Oaks avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 278
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Ouff, nice! vågar man fråga vad du pyntade?
https://www.dustinhome.se/product/50...-infinity-9560
The Swedish Oak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 16:13   #8587
Skorpio76
Registered User
 
Skorpio76s avatar
 
Reg.datum: Aug 2017
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Ny bärbar dator. Blev en Dell XPS 15" med 32 GB, i7 2,8 GHz quadcore, 1000 GB SSD, GeForce GTX 1050, 3840*2160 IPS skärm. Byggd i Aluminium, kolfiber och utrustad med Gorilla Glass NBT. Väger precis 2 kg.



Kommer gå lite snabbare än min nuvarande på 6GB, i5 och 128 GB.
Den var snygg!
__________________
Novice Pethead
Skorpio76 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 16:22   #8588
martikainen
Lever på gamla meriter
 
martikainens avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Örebro
Inlägg: 3 152
Avslutade semestern med att köpa hus! Inflytt om några veckor. Efter 30 år i lägenhet ska detta bli riktigt skönt!

[/url]
__________________
Pensionerad
martikainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 16:52   #8589
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av martikainen Visa inlägg
Avslutade semestern med att köpa hus! Inflytt om några veckor. Efter 30 år i lägenhet ska detta bli riktigt skönt!

[/url]
Vafan, du bränner ju hela tråden, hur ska man kunna toppa det?

Jag gjorde ett litet kap nu tror jag, fick tag på en Huawei Mediapad T3 10 LTE 16GB för 1490 kr från Power, närmast är 2390 från proshop. Ska endast ha den till navigation och spotify i bilen tänkte jag.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 18:29   #8590
Glen
Registered User
 
Glens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Bortom dimhöljet
Inlägg: 793
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Najs tack, ska kolla när jag kommer hem!







Lite mer rustic, och sen har vi denna hantverkare som är. Sjukt duktig. Jag vill ha min lite mer kantstött, men han är inspirerande ändå! Det ska inte se ut som en bastu heller, som många gör dem. Det ska se ut som en gammal målarstudio, mycket mörk ek tänker jag. Layouten är redan klar, jag kan dela den med om intresse finns!

Dela gärna layouten!
Glen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-23, 06:50   #8591
martikainen
Lever på gamla meriter
 
martikainens avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Örebro
Inlägg: 3 152
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Vafan, du bränner ju hela tråden, hur ska man kunna toppa det?
haha, blev ju dock sugen på att köpa en Sprinter nu och bygga eget hem ;D
Har en polare som precis åkt iväg med sin nybyggda van med bruden sin, spännande liv men jag är nog lite som skuggan, tar hellre in på lyxhotell
__________________
Pensionerad
martikainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-23, 07:51   #8592
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av martikainen Visa inlägg
Har en polare som precis åkt iväg med sin nybyggda van med bruden sin, spännande liv men jag är nog lite som skuggan, tar hellre in på lyxhotell
Du menar mig antar jag.

Alltså, jag inget emot äventyr men samtidigt har ju livet gjort en till realist. Vad många ser som "frihet" ser jag som långa och trista dagar. För även om man kan åka vart man vill så kommer det antagligen finnas ekonomiska begränsningar. Sedan tar det en jäkla tid att ta sig någonstans och det blir mycket tradigt körande. Sen när man väl är framme så tror jag inte man kommer gå runt hänförd och studera historiska artefakter och skogsstigar. Jag kan jag tänka mig att det blir mycket dödtid vilket slutar att man hänger vid bilen och läser, tittar på film, surfar osv. Bara att man får göra det på ett obekvämare och sämre sätt än hemma. Jag har bilsemestrat en hel del och där jag inte haft en klar route. Visst är det härligt att korsa Europa och upptäcka men efter ett par veckor vill man ju bara hem.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-23, 14:27   #8593
martikainen
Lever på gamla meriter
 
martikainens avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Örebro
Inlägg: 3 152
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Du menar mig antar jag.

Alltså, jag inget emot äventyr men samtidigt har ju livet gjort en till realist. Vad många ser som "frihet" ser jag som långa och trista dagar. För även om man kan åka vart man vill så kommer det antagligen finnas ekonomiska begränsningar. Sedan tar det en jäkla tid att ta sig någonstans och det blir mycket tradigt körande. Sen när man väl är framme så tror jag inte man kommer gå runt hänförd och studera historiska artefakter och skogsstigar. Jag kan jag tänka mig att det blir mycket dödtid vilket slutar att man hänger vid bilen och läser, tittar på film, surfar osv. Bara att man får göra det på ett obekvämare och sämre sätt än hemma. Jag har bilsemestrat en hel del och där jag inte haft en klar route. Visst är det härligt att korsa Europa och upptäcka men efter ett par veckor vill man ju bara hem.
Självklart gjorde jag det

Känner ungefär samma sak, 1/10 av tiden i bilen är säkert awesome, resterande är bara ren transport/tristess
__________________
Pensionerad
martikainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-23, 18:16   #8594
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av martikainen Visa inlägg
Självklart gjorde jag det

Känner ungefär samma sak, 1/10 av tiden i bilen är säkert awesome, resterande är bara ren transport/tristess
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Du menar mig antar jag.

Alltså, jag inget emot äventyr men samtidigt har ju livet gjort en till realist. Vad många ser som "frihet" ser jag som långa och trista dagar. För även om man kan åka vart man vill så kommer det antagligen finnas ekonomiska begränsningar. Sedan tar det en jäkla tid att ta sig någonstans och det blir mycket tradigt körande. Sen när man väl är framme så tror jag inte man kommer gå runt hänförd och studera historiska artefakter och skogsstigar. Jag kan jag tänka mig att det blir mycket dödtid vilket slutar att man hänger vid bilen och läser, tittar på film, surfar osv. Bara att man får göra det på ett obekvämare och sämre sätt än hemma. Jag har bilsemestrat en hel del och där jag inte haft en klar route. Visst är det härligt att korsa Europa och upptäcka men efter ett par veckor vill man ju bara hem.

Det där skulle jag hålla med om 100%, om jag inte målade! Jag är så jävla trött på alla youtube van lifers som inte gör annat än åka mountainbike eller klättra. Astrist. Jag undrar vad de gör hela dagarna, man ser många yourtube videos som tuipsar om hur man ska undviak den tristess som oundvikligen kommer uppstå. Om jag inte målade hade jag def. inte gjort detta, jag hade blivit galen!

Jag ska fixa lite plans och dela med mig av layouten!
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-23, 19:33   #8595
Skorpio76
Registered User
 
Skorpio76s avatar
 
Reg.datum: Aug 2017
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av martikainen Visa inlägg
Avslutade semestern med att köpa hus! Inflytt om några veckor. Efter 30 år i lägenhet ska detta bli riktigt skönt!

[/url]
Fint hus!
__________________
Novice Pethead
Skorpio76 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)