Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-08-21, 06:08   #1
Skorpio76
Registered User
 
Skorpio76s avatar
 
Reg.datum: Aug 2017
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 44
Armlös, benlös och... gränslös

Här är en kille som inte riktigt tränar på gym, men han gör andra saker trots att hn saknar armar och ben. Han spelar innebandy, simmar (framför allt på rygg), orienterar, spelar bordtennis, åker skidor, tränar på studsmatta och för att styrketräna hänger han sig i romerska ringar med en väst på sig som väger minst tio kilo utöver hans egwn krooppsvikt. Han brukar föreläsa om tankens kraft och att göra det omöjliga möjligt genom att tänksa på rätt sätt. Han lyckades till och med rädda livet på en man som var en promenad från att ta sitt eget liv. Får jag be om att få presentera Mikael Andersson?

Om ni inte har varit och lyssnat på honom tycker jag att ni ska ta chansen när han kommer till er stad.
__________________
Novice Pethead
Skorpio76 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 06:29   #2
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Fixade länken åt dig, man måste ta bort allt till vänster om "=" inkl själva "="
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpio76 Visa inlägg
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 12:24   #3
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Jag var på en föreläsning med honom för 7-8 årish sen, grymt givande!
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 13:51   #4
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Vad skulle han göra om han var ute och åkte och sen typ körde i diket? Finns det någon larm-knapp han kan tugga på eller vad gör han?
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 15:46   #5
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Tack vare det otacksamma utgångsläget han fått i livet har han nu en tacksam sits för att ha möjlighet att föreläsa, egentligen utan att ha åstadkommit något unikt mer än att skapa lösningar för att kunna närma sig fysiska aktiviteter som normalt sett kräver armar och ben.

Visst, det är toppen att folk lyssnar på honom istället för på någon grandios halvpsykopat som älskar sin egen röst, men jag tycker ändå att det känns besvärande att han får en massa utrymme enbart för att han försöker leva utifrån de enda förutsättningar han möjligen kan känna till - sina egna.

Men det funkar väl så helt enkelt, att folk behöver möta en lycklig (eller åtminstone inte olycklig) totalstympad person för att bli inspirerade och lyftas ur sin egen vardagsdepression.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2017-08-21 klockan 15:48.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 16:46   #6
Skorpio76
Registered User
 
Skorpio76s avatar
 
Reg.datum: Aug 2017
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Fixade länken åt dig, man måste ta bort allt till vänster om "=" inkl själva "="
Jag tackar och niger!
__________________
Novice Pethead
Skorpio76 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 16:49   #7
Skorpio76
Registered User
 
Skorpio76s avatar
 
Reg.datum: Aug 2017
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo Visa inlägg
Jag var på en föreläsning med honom för 7-8 årish sen, grymt givande!
Han lyckades till och med peppa ett innebandy lag som det gick lite dåligt för genom att föreläsa och visa dem hur han gör när han spelar innebandy.
__________________
Novice Pethead
Skorpio76 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 18:09   #8
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Vad skulle han göra om han var ute och åkte och sen typ körde i diket? Finns det någon larm-knapp han kan tugga på eller vad gör han?
Antar att hans "personliga assistent" hjälper honom. Alternativt så tar han sig till sin mobiltelefon och ringer efter bärgning och dylikt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 21:26   #9
FoolsGold
Registered User
 
FoolsGolds avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 85
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Tack vare det otacksamma utgångsläget han fått i livet har han nu en tacksam sits för att ha möjlighet att föreläsa, egentligen utan att ha åstadkommit något unikt mer än att skapa lösningar för att kunna närma sig fysiska aktiviteter som normalt sett kräver armar och ben.

Visst, det är toppen att folk lyssnar på honom istället för på någon grandios halvpsykopat som älskar sin egen röst, men jag tycker ändå att det känns besvärande att han får en massa utrymme enbart för att han försöker leva utifrån de enda förutsättningar han möjligen kan känna till - sina egna.

Men det funkar väl så helt enkelt, att folk behöver möta en lycklig (eller åtminstone inte olycklig) totalstympad person för att bli inspirerade och lyftas ur sin egen vardagsdepression.
Du får det att låta som att vem som helst skulle klara att ha en positiv syn på tillvaron och ett inre driv under de förutsättningarna. Det är inte alls självklart och bara på grund av det förtjänar han respekt. Att han i tillägg har valt att vända sin "otur" till något positivt och inspirerande för andra människor tycker jag är värt extra beundran. Det är bra att han för fram sin situation för det ger perspektiv på de icke-problem som många upplever och gör att man kan skratta åt dem vilket i sin tur lättar på den generella ångesten i samhället End of rant.
FoolsGold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 21:56   #10
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Visst, han är imponerande, men jag tror jag hade tagit honom i en fight.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 06:26   #11
Skorpio76
Registered User
 
Skorpio76s avatar
 
Reg.datum: Aug 2017
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Antar att hans "personliga assistent" hjälper honom. Alternativt så tar han sig till sin mobiltelefon och ringer efter bärgning och dylikt.
Han gör antagligen alterntiv 2. Han är jäkligt skicklig på att använda mobiltelefon!
__________________
Novice Pethead
Skorpio76 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 06:31   #12
Skorpio76
Registered User
 
Skorpio76s avatar
 
Reg.datum: Aug 2017
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av FoolsGold Visa inlägg
Du får det att låta som att vem som helst skulle klara att ha en positiv syn på tillvaron och ett inre driv under de förutsättningarna. Det är inte alls självklart och bara på grund av det förtjänar han respekt. Att han i tillägg har valt att vända sin "otur" till något positivt och inspirerande för andra människor tycker jag är värt extra beundran. Det är bra att han för fram sin situation för det ger perspektiv på de icke-problem som många upplever och gör att man kan skratta åt dem vilket i sin tur lättar på den generella ångesten i samhället End of rant.
Själv säger han att han hade tur med att hans föräldrar inte överbeskyddade honom, men alla har inte samma tur som honom. Det finns dem som har föräldrar som vägrar låta sin funktionsnedsatta son eller dotter pröva själv och då kommer man ingenstans. Föräldrarna tycker att det är bättre om de tar över istället.
__________________
Novice Pethead

Senast redigerad av Skorpio76 den 2017-08-22 klockan 06:33.
Skorpio76 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)